abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juni 2008 @ 20:30:51 #1
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59778140

Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok! DRUMMEND FOK, Elke drummert is welkom!!
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, gayjazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.

Drum on!

Drumkits

Ayotte Drums | DW Drums | Gretsch | Ddrum
Ludwig | Mapex | Noble & Cooley | PDP Drums |
Pearl Drums | Peace Drums
Premier | Remo | Slingerland Drums | Sonor Drums | Tama Drums | Yamaha Drums

Bekkens

Istanbul Cymbals | Meinl Cymbals | Paiste Cymbals | Sabian Cymbals | Stagg | UFIP Cymbals
Wuhan Cymbals | Zildjian | Masterwork Cymbals

Winkels

Feedback | Music Partner | Dirk Witte | Music Store | Musik Produktiv
Drumspullen.nl | The Groove Factory | Music All In | Rock Palace | Vanilla Music Store | Stokken & Vellen Discounter

Overige

DrumForum.NL | Drummers.NL | Pearl Drummers Forum | Slagwerkwereld.com
DRUMMERWORLD | Ontwerp je droom kit
Wat je vindt, ...
  zondag 29 juni 2008 @ 20:32:16 #2
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59778179
Fipo in een drummerstopic = Lapo in #20
& nu Fipo in #21
quote:
*meldt ;
Is inmiddels weer zo'n 13 jaar geleden dat ik achter mn setje zat, maar toch blijft het af&toe kriebelen.
Zeker wanneer ik bijv. zo'n video'tje zie:

Kweet ook niet of deze hier al ooit 's voorbij gekomen, maar hijs wel leuk
Wat je vindt, ...
pi_59778184
tvp
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_60394613
Lekker dood hier ook
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_60395358
tvp ofzo
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
pi_60400385
Travis Barker
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_60403381
Blink182 ftw
pi_60492004
Newbie drummer meldt zich

(wist helemaal niet dat er hier een drummerstopic was, ff in de gaten houden )
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
pi_60585556
hoi, nog een newbie
pi_60692579
Ik overweeg een Pearl Forum aan te gaan schaffen (drum nu een jaartje op electronisch drumstel maar wil het toch gaan vervangen door een echt drumstel.).

Eerste vraag; wat is jullie mening over dit drumstel, om 'mee te beginnen'?
Als iemand tweedehands er een weet, tips zijn welkom =)
pi_60698842
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:23 schreef RRGJL het volgende:
Ik overweeg een Pearl Forum aan te gaan schaffen (drum nu een jaartje op electronisch drumstel maar wil het toch gaan vervangen door een echt drumstel.).

Eerste vraag; wat is jullie mening over dit drumstel, om 'mee te beginnen'?
Als iemand tweedehands er een weet, tips zijn welkom =)
Ook al heb ik weinig ervaring met andere beginnersdrumstelletjes, opzich is het helemaal geen verkeerde kit. Ik ben er ook op begonnen enne, tsja, het had een basdrum, snare 3 tommetjes etc..je kent het wel . Alleen is ie wel een beetje klein. Maar 10 keer rielekster als op een elektronisch drumstel (ben ik geen fan van).
Ik heb hem nog steeds (ligt weg te rotten in de kelder ), maar ik doe hem niet weg, ten eerste omdat ik er niet veel geld voor durf te vragen , ten tweede is t altijd wel handig om nog een extra oefenkitje achter de hand te hebben.
  zondag 10 augustus 2008 @ 05:14:59 #12
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_60716746
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 05:08 schreef Gubbe85 het volgende:

[..]

Ook al heb ik weinig ervaring met andere beginnersdrumstelletjes, opzich is het helemaal geen verkeerde kit. Ik ben er ook op begonnen enne, tsja, het had een basdrum, snare 3 tommetjes etc..je kent het wel . Alleen is ie wel een beetje klein. Maar 10 keer rielekster als op een elektronisch drumstel (ben ik geen fan van).
Ik heb hem nog steeds (ligt weg te rotten in de kelder ), maar ik doe hem niet weg, ten eerste omdat ik er niet veel geld voor durf te vragen , ten tweede is t altijd wel handig om nog een extra oefenkitje achter de hand te hebben.
Hmm zou dit een goede deal zijn?
http://www.musicstore.de/(...)W/art-DRU0017008-000

Vooral door de Cymbals dan, die er bij zitten. De standaard van Pearl schijnen nogal crap te zijn, dus het is wel lekker dat er meteen een Zildjian set bij zit. Alleen geen idee of het wat is (deze specifieke set van Zildjian).
pi_60721141
mja, ik bepaal altijd aan de hand van de prijs hoe goed iets is . En hoe duurder hoe beter zeg ik dan altijd maar als t over drums gaat.
Maar als je een beginnerssetje aanschaft is t altijd best wel crappy. Wil je er ook mee gaan optreden? .
675 euro is niet zo duur.
pi_60722706
Mja de Pearl Forum staat bekend als ongeveer de beste set in zijn prijsklasse. Hij schijnt te klinken als een duurdere set, buiten de cymbals. Dat is natuurlijk wel mooi. Maar ik dacht dat jij of iemand anders misschien meer kon vertellen
pi_60726034
Pearl Forum is gewoon de allergoedkoopste serie van Pearl. Echte instappers voor beginners. Je kunt er in het begin redelijk mee spelen, maar op den duur krijg je iets meer eisen en dan kan deze serie niet meer voldoen.

En wat betreft klinken, tja, dat ligt in principe het meest aan welke vellen er op liggen. Ik krijg de meest goedkope Basix ook wel lekker klinken als er goede vellen op liggen. Jammer dat ze dan na 1x slaan weer ontstemt zijn, maar toch

Pearl maakt trouwens geen bekkens, de standaard bekkens van Pearl bestaan niet (zal meestal wel Paiste zijn overigens). Die Zildjian serie die er bij zit, tja.. laten we zo zeggen, ik kan ook een pannendeksel pakken en dan krijg je ongeveer dezelfde klank. Dat het merk Zildjian er op staat, zegt niet altijd dat het super bekkens zijn. Maargoed, bekkens is echt puur je eigen smaak. Misschien vind jij ze wel geweldig klinken, dat is je goed recht uiteraard

Die MusicStore set is een leuk setje voor beginners maar als je er serieus muziek mee wil maken (lees, bij een band), zou ik toch wat doorsparen imho.

Mijn advies is sowieso (voor iedere drummer) om een set eerst te bespelen (en vooral ook bekkens) en eigenlijk nooit zomaar online kopen. Ga gewoon naar een Feedback waar je over het algemeen wel mag spelen. Of beter nog, ga naar een fatsoenlijke drumwinkel en probeer daar wat setjes uit (en bekkens) en kies dan. Daarna kun je altijd nog online kijken of het goedkoper is om ze online te bestellen....
pi_60727218
nvm
pi_60727237
Hmm, ok maar wat voor iets raad jij dan aan? Dan wordt het voor mij namelijk vrij zeker een tweedehands set want het is mij simpelweg te duur als student zijnde. Dat werd het met de pearl forum trouwens eigenlijk ook al.

Het liefst zou ik een tweedehands setje pakken van maximaal een 500 euro, maar liefst nog goedkoper. Het uitbouwen daarvan kan altijd beetje bij beetje. Dan eens een Cymbal, dan eens nieuwe vellen, een nieuwe snaredrum etc. Zo blijft het ook leuk, als je af en toe dingen kunt vernieuwen
pi_60727416
Deze is ook wel interessant op het moment:
http://www.drumforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=8831&p=256974#p256974

Zal waarschijnlijk ook geen super drumset zijn ofzo, maar het is toch wel aardig voor een beginner lijkt me. En een mooie prijs.
pi_60952117
Vanochtend bij een zaak hier in de stad geweest die veel met Roland werkt om te kijken naar een electronische set. Nu zit ik wat te surfen op Marktplaats maar of het nou loont om voor 200 euro minder iemand met auto te regelen om naar de andere kant van het land te rijden...misschien moet het maar gewoon een nieuwe worden. Iemand enig idee wat er allemaal doorgaans NIET is inbegrepen en hoeveel er dus nog ongeveer bovenop de prijs komt die ze noemen? Koptelefoon? Bassdrumpedaal moet je er los bijkopen geloof ik?

[ Bericht 15% gewijzigd door ShadyLane op 19-08-2008 14:22:23 ]
pi_60953114
Bassdrum pedaal verschilt nogal. Bij mij zij ie erbij en ik heb nogal een cheap setje (Medeli).
Sticks uiteraard. Drumkruk. Eventuele versterker/speaker. Idd koptelefoon. Nog een lesboek misschien..?
pi_60953472
Hm, hm. Komt al met al nog wel aardig wat geld bovenop dan, maar het is ook niet gezegd dat die dingen bij een tweedehands setje wel inbegrepen zijn.

Ik ga vanmiddag met een vriend even drummen op een cheapo merk. Heb me laten vertellen dat dat veel irritanter is dan op de duurdere merken omdat de module soms hapert, niet alles (op tijd) oppikt en de pedalen niet lekker spelen. Als dat inderdaad zo blijkt te zijn koop ik een Roland, maar als het allemaal wel meevalt wordt het een cheapo ding.
pi_60954142
De Medeli DD506 is best te doen. Je moet er ook weer geen wonderen van verwachten maar voor het geld is het best ok...
pi_60959133
Het is uitgesteld naar morgen Ik ben vooral benieuwd of het inderdaad zo is dat je niet alles hoort wat je speelt. Als ik een dubbele bass ga oefenen wil ik niet een enkele bass horen.

Blijkt dat je op zo'n cheapo ding (het gaat hier om een Ringway) best prima alles hoort, dan kan ik volstaan met een goedkope. De verkoper van die Roland prees hem daarnaast ook nog aan omdat je 'veel uitbreidingsmogelijkheden' hebt en de mogelijkheid om de klanken bij te stellen. Maar dat interesseert me allemaal niks, ik hoef niet een ietsje dieper geluid te kunnen instellen op de toms, interesseert mij wat hoe het klinkt, ik wil gewoon kunnen oefenen
pi_60961036
De meeste electronische sets zijn sowieso 30 drumstellen in 1 ofzo he Je kunt verschillende sets selecteren.
Wat ik verder zelf merk is dat de toms, waarvan de bass er ook een is in principe, gewoon goed en snel reageren. Het enige dat bij mij minder is is de reactie van cymbals en hi-hat. Die zijn te sloom bij hoge tempo's (maar dan heb ik het wel over dubbele slagen met beide stokken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')