Ben ik hierin de enige of zijn er mensen die hier anders over denken?
Een uitleg van je stelling zou gewenst zijn...
Leef je uit Forum lezers....
[Dit bericht is gewijzigd door snoopy (Datum 09 November 1999).]
quote:
op 11-09-1999 om 12:55 PM schreef HiZ het volgende:
Kennis is macht als je het weet te gebruiken, en wat dat laatste betreft is Bart nog niet de handigste.
En is dus ook niet de slimste dus heeft ie niet genoeg kennis en dus ook geen macht.
quote:
op 11-09-1999 om 01:22 PM schreef Rogier het volgende:
Bad Girl ik kan me daarin helemaal vinden.
Als je de kennis goed kunt gebruiken kan het weldegelijk macht brengen.
Dus de stelling kennis brengt macht kan veranderd worden in, Als je je kennis goed weet te gebruiken kan het macht opleveren.
quote:
op 11-09-1999 om 12:55 PM schreef HiZ het volgende:
Kennis is macht als je het weet te gebruiken, en wat dat laatste betreft is Bart nog niet de handigste.
JUIST je moet je kennis wel KUNNEN gebruiken. Daarbij komt ook nog dat levenservaring een belangrijke rol speelt...Dus eigenlijk mist Bart ZEKER het kunnen gebruiken zo nu en dan...En wat betreft die levenservaring dat lijkt me duidelijk..Maar komt allemaal vanzelf goed met die jongen
Wat lijkt het me lekker om eens in het camerahok te zitten, de microfoon open te gooien en dat menneke de waarheid te vertellen. Over zijn hoduing, over de echte gevoelens van "zijn" sabbeltje over hem, over wat zijn medebewoners nou echt van hem vinden en hoe hij overkomt....En dan kijken of ie nog steeds zo stoer is....hehehehe
Helaas is dit een droom. Maar wel een leuke
Shakespeare in 't engels is niet te gebruiken in het BB-huis denk ik (afgezien om de tijd te doden mischien).
quote:
op 11-09-1999 om 02:55 PM schreef BadGirl het volgende:
Tsja...helaas is er niemand die hem de waarheid zal/kan vertellen. De enige die dat wel deed was Bianca en die moest ie niet.
Gauw wegstemmen dus.Wat lijkt het me lekker om eens in het camerahok te zitten, de microfoon open te gooien en dat menneke de waarheid te vertellen. Over zijn houding, over de echte gevoelens van "zijn" sabbeltje over hem, over wat zijn medebewoners nou echt van hem vinden en hoe hij overkomt....En dan kijken of ie nog steeds zo stoer is....hehehehe
Helaas is dit een droom. Maar wel een leuke
quote:En meteen het hele forum een paar uur plat. Je wordt bedankt.
op 11-09-1999 om 02:58 PM schreef BadGirl het volgende:
Oeps, zag een taalfoutje en drukte het verkeerde knopje in...SURRIE...
quote:
op 11-09-1999 om 05:37 PM schreef GHaven het volgende: ]En meteen het hele forum een paar uur plat. Je wordt bedankt.
LOL
Macht kan verworven zijn door kennis, maar ook natuurlijk zijn door charisma, uitstraling en presentatie.
Een ander argument is reeds eerder hier genoemd; je moet ook je kennis weten te gebruiken, waarbij het aankomt op intelligentie.
De stelling "kennis is macht" bevat naar mijn idee wel een kern van waarheid, maar is onvolledig.
Bart is voor mij niet het prototype "machthebber", misschien bezit hij de kennis, maar ontbreekt het hem aan intelligentie en levenswijsheid, als hij meent zijn kennis nodig te hebben om voor vol te worden aangezien. Iemand die zo pronkt met zijn kennisveren, is zo onzeker over de rest van zijn persoonlijkheid, dat hij hoopt dat kennis voldoende is...
Oh ja, dat herhaaldelijk wijzen op "Het kleine Bartje" in zichzelf is ook een heerlijk machtsmiddel om jezelf even in een aandoenlijke puppy-rol te plaatsen. Ik doe het ook weleens, en het werkt.
quote:
op 11-09-1999 om 12:38 PM schreef jet-set het volgende:
Anouk moet er uit donderdag. Cyrille is tenminste een beetje gebekt.
Deze zin bevat een spelfout: Het moet zijn geboekt ......
quote:
op 11-09-1999 om 10:18 PM schreef otaku-san het volgende:
Zijn poging zich te ontdoen van Maurice lijkt slim, maar Maurice heeft hij eigenlijk nodig om voor verdeling van de stemmen van Willem en Ruud te zorgen. Zonder Maurice is iedereen eensgezind weer Bartje aan het nomineren.
M'n ogen gingen open bij het lezen van deze post, want Bart is helemaal niet bezig om zich van Maurice te ontdoen. Bart zoekt Maurice juist heel erg op, praat met 'm wil 'm erbij hebben voor z'n laatste sigaret (een moment dat Ruud verpest). Volgens mij is Bart aan het proberen om Maurice los te weken van Karin.
Laat dat jochie toch een boek lezen.
quote:
op 11-10-1999 om 04:01 AM schreef HiZ het volgende:
M'n ogen gingen open bij het lezen van deze post, want Bart is helemaal niet bezig om zich van Maurice te ontdoen. Bart zoekt Maurice juist heel erg op, praat met 'm wil 'm erbij hebben voor z'n laatste sigaret (een moment dat Ruud verpest). Volgens mij is Bart aan het proberen om Maurice los te weken van Karin.
Bart probeert helemaal niets. Zoveel gaat er in dat hoofd van hem nou eenmaal niet om. Bart zal alleen steeds proberen om de minst populaire persoon (behoudens Bartje zelf) te nomineren om zijn eigen hachje te redden. Dat verklaart ook dat-ie toen Mona nomineerde, de enige buiten Sabine die toen met hem omging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |