abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218015
Zit ik net de site van Big Brother te lezen kom ik op een stukje tekst van Anouk en Willen die het over bart hebben.
Ze zeggen daar "Bart denkt dat kennis macht is maar dat is helemaal niet zo"..
Nou vraag ik mij af wat die twee in hun hoofd hebben.
Voor mijn gevoel is kennis ook macht en heeft bart dus groot gelijk.

Ben ik hierin de enige of zijn er mensen die hier anders over denken?
Een uitleg van je stelling zou gewenst zijn...
Leef je uit Forum lezers....

pi_218016
Ik weet niet of je gelijk hebt, maar ik weet wel dat Anouk zelf ongelooflijk dom is. Die praat gewoon met Willem mee. Anouk moet er uit donderdag. Cyrille is tenminste een beetje gebekt.
pi_218017
Ik geloof niet dat de kennis van Bart hem in dit geval macht geeft. Als het kennis is waar niemand over kan of over mee wil praten dan schiet hij er helemaal niks mee op. Dan gaat het zelfs tegen hem werken. Maar verder vind ik het wel ontzettend slappe argumenten van Willem en Anouk om Bart een beetje af te kraken.

[Dit bericht is gewijzigd door snoopy (Datum 09 November 1999).]

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_218018
Kennis is macht als je het weet te gebruiken, en wat dat laatste betreft is Bart nog niet de handigste.
  dinsdag 9 november 1999 @ 12:57:00 #5
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_218019
quote:
op 11-09-1999 om 12:55 PM schreef HiZ het volgende:
Kennis is macht als je het weet te gebruiken, en wat dat laatste betreft is Bart nog niet de handigste.

En is dus ook niet de slimste dus heeft ie niet genoeg kennis en dus ook geen macht.

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
pi_218020
Bad Girl ik kan me daarin helemaal vinden.
Als je de kennis goed kunt gebruiken kan het weldegelijk macht brengen.
Dus de stelling kennis brengt macht kan veranderd worden in, Als je je kennis goed weet te gebruiken kan het macht opleveren.
  dinsdag 9 november 1999 @ 13:27:00 #7
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_218021
Alleen is het probleem met Bartje dat ie zijn kennis verkeerd gebruikt. Kijk maar naar dat genomineer van Karin. Goh wat was ie zeker zichzelf zeg.

quote:
op 11-09-1999 om 01:22 PM schreef Rogier het volgende:
Bad Girl ik kan me daarin helemaal vinden.
Als je de kennis goed kunt gebruiken kan het weldegelijk macht brengen.
Dus de stelling kennis brengt macht kan veranderd worden in, Als je je kennis goed weet te gebruiken kan het macht opleveren.

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
pi_218022
Hij is tot nu toe ook elke keer genomineerd.
En elke keer heeft het publiek hem erin gelaten. Dus hij zal wel denken dat het publiek hem wel o.k. vind. Daar put hij kennelijk moed uit.
pi_218023
quote:
op 11-09-1999 om 12:55 PM schreef HiZ het volgende:

JUIST je moet je kennis wel KUNNEN gebruiken. Daarbij komt ook nog dat levenservaring een belangrijke rol speelt...Dus eigenlijk mist Bart ZEKER het kunnen gebruiken zo nu en dan...En wat betreft die levenservaring dat lijkt me duidelijk..Maar komt allemaal vanzelf goed met die jongen

Begin bij het begin en eindig nooit!
  dinsdag 9 november 1999 @ 14:55:00 #10
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_218024
Tsja...helaas is er niemand die hem de waarheid zal/kan vertellen. De enige die dat wel deed was Bianca en die moest ie niet.
Gauw wegstemmen dus.

Wat lijkt het me lekker om eens in het camerahok te zitten, de microfoon open te gooien en dat menneke de waarheid te vertellen. Over zijn hoduing, over de echte gevoelens van "zijn" sabbeltje over hem, over wat zijn medebewoners nou echt van hem vinden en hoe hij overkomt....En dan kijken of ie nog steeds zo stoer is....hehehehe

Helaas is dit een droom. Maar wel een leuke

pi_218025
Kennis is macht, maar niet elke vorm van kennis kan op elk moment ge- of misbruikt worden voor macht. Ik heb kennis van bepaalde dingen op specefieke gebieden maar dit kan ik niet altijd uitbuiten "om de macht te grijpen". Dit is natuurlijk gelukkig want als ik dit al zou kunnen doen, zouden er mensen (op belangrijkere posities) dit ook kunnen doen en zodoende veel leed berokkenen

Shakespeare in 't engels is niet te gebruiken in het BB-huis denk ik (afgezien om de tijd te doden mischien).

Ik wou dat ik dichter was, dan kon ik altijd dichter bij jouw zijn (Stef Bos).

dinsdag 9 november 1999 @ 14:56:00 #12
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_218026
quote:
op 11-09-1999 om 02:55 PM schreef BadGirl het volgende:
Tsja...helaas is er niemand die hem de waarheid zal/kan vertellen. De enige die dat wel deed was Bianca en die moest ie niet.
Gauw wegstemmen dus.

Wat lijkt het me lekker om eens in het camerahok te zitten, de microfoon open te gooien en dat menneke de waarheid te vertellen. Over zijn houding, over de echte gevoelens van "zijn" sabbeltje over hem, over wat zijn medebewoners nou echt van hem vinden en hoe hij overkomt....En dan kijken of ie nog steeds zo stoer is....hehehehe

Helaas is dit een droom. Maar wel een leuke

dinsdag 9 november 1999 @ 14:58:00 #13
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_218027
Oeps, zag een taalfoutje en drukte het verkeerde knopje in...SURRIE...
  dinsdag 9 november 1999 @ 17:37:00 #14
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_218028
quote:
op 11-09-1999 om 02:58 PM schreef BadGirl het volgende:
Oeps, zag een taalfoutje en drukte het verkeerde knopje in...SURRIE...
En meteen het hele forum een paar uur plat. Je wordt bedankt.

Haalt gelijk bij rechter.
  dinsdag 9 november 1999 @ 18:17:00 #15
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_218029
Kennis is naar mijn weten macht. Maar Bartje moet nog de goede manier zien te vinden om dat te gebruiken. Over Anouk en Willem: Anouk 'studeert' account management bij Schroevers (!!). Sorry, maar bij Schroevers denk ik toch ergens anders aan. Meisje moet nog veel leren.
Willem daarentegen heeft een ander doel en dat is zo snel mogelijk Bartje eruit te krijgen. Het duurt volgens mij nl. niet lang voordat Bartje Willem ontdoet van zijn masker en dan kan de boel wel eens lekker exploseren (zie "Willem is eng" of zoiets. En daar wachten we toch allemaal op?
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 9 november 1999 @ 18:18:00 #16
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_218030
quote:
op 11-09-1999 om 05:37 PM schreef GHaven het volgende: ]En meteen het hele forum een paar uur plat. Je wordt bedankt.

LOL

† In Memoriam † dinsdag 9 november 1999 @ 22:18:00 #17
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_218031
In kennis systemen wordt kennis voorgestelt als regels.
Nou daar is is Bartje wel goed in, ik heb al een tijdje de indruk dat hij al aan het tijgeren is naar het einddoel maar hij heeft niet echt goed door hoe hij de (wat voor ook kennis moet gebruiken).
Zijn poging zich te ontdoen van Maurice lijkt slim, maar Maurice heeft hij eigenlijk nodig om voor verdeling van de stemmen van Willem en Ruud te zorgen. Zonder Maurice is iedereen eensgezind weer Bartje aan het nomineren.
The future is after you
pi_218032
Kennis is Macht

Macht kan verworven zijn door kennis, maar ook natuurlijk zijn door charisma, uitstraling en presentatie.
Een ander argument is reeds eerder hier genoemd; je moet ook je kennis weten te gebruiken, waarbij het aankomt op intelligentie.
De stelling "kennis is macht" bevat naar mijn idee wel een kern van waarheid, maar is onvolledig.
Bart is voor mij niet het prototype "machthebber", misschien bezit hij de kennis, maar ontbreekt het hem aan intelligentie en levenswijsheid, als hij meent zijn kennis nodig te hebben om voor vol te worden aangezien. Iemand die zo pronkt met zijn kennisveren, is zo onzeker over de rest van zijn persoonlijkheid, dat hij hoopt dat kennis voldoende is...

Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
  dinsdag 9 november 1999 @ 22:49:00 #19
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_218033
Mijns inziens strekt Barts "kennis" zich binnen het huis voornamelijk uit naar het zichzelf zo gemakkelijk mogelijk maken. Als je deze mate van zelfkennis bezit kun je best 100 dagen volbrengen door de muur rondom jezelf niet te laten vallen, d.w.z je nimmer kwetsbaar op te stellen, "mindere Goden" (lees: Maurice) door middel van opmerkingen en/of blikken hun inferieure plaats ten opzichte van jezelf te laten behouden (tafeltennisfiasco) en natuurlijk de Kat. Als kennis=Bart = macht=250K en ik vrees dat het die engerd nog gaat lukken ook.
Djeez, wat een wazig verhaal, maar snap je het? Bart is niet aardig, weet dit (kennis) en heeft hiermee een machtig wapen in handen.

Oh ja, dat herhaaldelijk wijzen op "Het kleine Bartje" in zichzelf is ook een heerlijk machtsmiddel om jezelf even in een aandoenlijke puppy-rol te plaatsen. Ik doe het ook weleens, en het werkt.

Ben te zaai voor een signature
  woensdag 10 november 1999 @ 00:10:00 #20
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_218034
Ik denk dat kennis wel degelijk macht is. Bart heeft de kennis dat het Nederlandse publiek hem niet snel zal laten vallen (2x genomineerd, 2x erin gebleven). Deze kennis is voor hem een bevestiging dat hij zijn eigen gang kan blijven gaan en geen overdreven groepsgedrag moet gaan vertonen. Wat is overigens de reden dat hij het leger verlaten heeft? Misschien ook wel het een teveel aan groepsgedrag en het ondersneeuwen van het eigen individu.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  woensdag 10 november 1999 @ 03:48:00 #21
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_218035
quote:
op 11-09-1999 om 12:38 PM schreef jet-set het volgende:
Anouk moet er uit donderdag. Cyrille is tenminste een beetje gebekt.

Deze zin bevat een spelfout: Het moet zijn geboekt ......

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_218036
quote:
op 11-09-1999 om 10:18 PM schreef otaku-san het volgende:
Zijn poging zich te ontdoen van Maurice lijkt slim, maar Maurice heeft hij eigenlijk nodig om voor verdeling van de stemmen van Willem en Ruud te zorgen. Zonder Maurice is iedereen eensgezind weer Bartje aan het nomineren.

M'n ogen gingen open bij het lezen van deze post, want Bart is helemaal niet bezig om zich van Maurice te ontdoen. Bart zoekt Maurice juist heel erg op, praat met 'm wil 'm erbij hebben voor z'n laatste sigaret (een moment dat Ruud verpest). Volgens mij is Bart aan het proberen om Maurice los te weken van Karin.

† In Memoriam † woensdag 10 november 1999 @ 08:16:00 #23
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_218037
De vorige keer nomineerde Bart bianca en Maurice (volgens mijn herinnering) , dat hij nu Karin nomineerde is pure rancune (want zo is Bartje wel) desondanks denk ik dat zijn toenadering tot Maurice de laatste tijd niet echt gemeend is. Puur om te voorkomen dat hij weer genomineerd zal worden, wat was hij opgelucht afgelopen maandag "ik ben helemaal niet genomineerd".
The future is after you
pi_218038
Het leuke van deze discussie is, dat het hier een uitspraak betreft van Willem, waarmee vervolgens Bart mee wordt getorpedeert!

Laat dat jochie toch een boek lezen.

Ik ben online
  woensdag 10 november 1999 @ 10:18:00 #25
1544 Tonto
King of the Piel
pi_218039
quote:
op 11-10-1999 om 04:01 AM schreef HiZ het volgende:
M'n ogen gingen open bij het lezen van deze post, want Bart is helemaal niet bezig om zich van Maurice te ontdoen. Bart zoekt Maurice juist heel erg op, praat met 'm wil 'm erbij hebben voor z'n laatste sigaret (een moment dat Ruud verpest). Volgens mij is Bart aan het proberen om Maurice los te weken van Karin.

Bart probeert helemaal niets. Zoveel gaat er in dat hoofd van hem nou eenmaal niet om. Bart zal alleen steeds proberen om de minst populaire persoon (behoudens Bartje zelf) te nomineren om zijn eigen hachje te redden. Dat verklaart ook dat-ie toen Mona nomineerde, de enige buiten Sabine die toen met hem omging.

De balleuh... en houw ze wèrrem

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')