Daar durf ik niet helemaal op te vertrouwen, volgens mij worden er vaak genoeg dingen alleen maar in elkaar geknutseld voor op de foto en wordt er daarbij niet echt rekening gehouden met wat er gebeurt als zo'n lamp een paar uur achter elkaar moet branden. Mar LED-lampen zijn (hoewel duur) wel een slim idee jaquote:Op zondag 8 maart 2009 00:26 schreef hierissieweer het volgende:
Men heeft het al voor je geprobeerd, dus de kans is groot dat het werkt...
tvp-tje danquote:Op maandag 20 juli 2009 13:02 schreef truttebosje het volgende:
deeltje 2 helemaal gemist, maar nog een paar voor de liefhebbers.
(blijft een leuk topic ook al is er al 133 dagen niet gepost)
[...]
Visdraad... (te koop bij hengelsport winkel, gewoon dat draad dat je aan je hengel doet)quote:Op maandag 20 juli 2009 14:19 schreef Stpan het volgende:
Hallo creatievelingen. Niet helemaal ontopic maar ik denk dat ik hiet de grootste kans op succes heb:
Ik wil een wereldkaart (tip, kopen bij Donner/Selexis voor 3 tientjes, en een metalen boven en onderlat kopen bij een cadeauwinkel à la Expo, op maat zagen, 2 gaten in de zijkanten en zo goed als klaar) ophangen aan de muur.
Ik wil dit aan de muur bestigen met een draad of koord dat horizontaal langs de bovenste lat loopt met een bevestiging in het midden. De klassiekere manier zeg maar.
Nog benodigd:
- Een stuk draad of koord dat stevig genoeg is om het gewicht van ik gok 2 kg te dragen. Welk materiaal is handig en waar haal ik dat?
- In plaats van een spijker in het midden, een mooier alternatief indien mogelijk.
Alvast bedankt voor de tip(s)!
Je zit te denken aan montage kit? Gewoon schroeven lijkt mij beter.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:54 schreef Kabolter het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.wonen.nl/easyw(...)_release-wpr_id-1916
Zou dit ook makkelijk te maken zijn zonder Bison erg te sponseren?
Zou halve buizen op een muur plakken helpen (het is een studentenkamer, dus graag niet al te veel schade)?
Thanks!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:44 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Visdraad... (te koop bij hengelsport winkel, gewoon dat draad dat je aan je hengel doet)
Vraag 2, een schroefoogje?
Die pallet tafel vind ik wel erg nice. Tevens TVP voor over een paar maanden.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:02 schreef truttebosje het volgende:
deeltje 2 helemaal gemist, maar nog een paar voor de liefhebbers.
[...]
(blijft een leuk topic ook al is er al 133 dagen niet gepost)
ook wel tof die pallets met een lampje eronder.
[ afbeelding ]
Groot en allesbehalve functioneel haha.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:58 schreef EvilPlatypus het volgende:
[..]
Die pallet tafel vind ik wel erg nice. Tevens TVP voor over een paar maanden.
Och, als je het idee neemt en wat kleiner schaalt heb je volgens mij een leuk tafeltje. Lampjes erin (multicolour-LED) voor sfeer en onder het blad kun je dan nog wat dingen neerleggen zoals tijdschriften ofzo.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:25 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Groot en allesbehalve functioneel haha.
Ik snap jou en jij snapt mij, tot nu toe. Dat is goed.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:48 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Je zit te denken aan montage kit? Gewoon schroeven lijkt mij beter.
wil je het dan zonder die houten achterplaat maken?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:04 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Ik snap jou en jij snapt mij, tot nu toe. Dat is goed.
Ik kom alleen niet zo helder over via forums, omdat ik het best lastig vind.
Het probleem: Hoe zorg ik ervoor dat ze vast blijven zitten?
Zoveel oppervlakte heeft het niet voor schroeven, door de rond vorm.
Het direct tegen de muur bevestigen heeft mijn voorkeur.
Waarom?
Als ik dat doe hoef ik geen plaat te kopen en zit het ook strakker naar mijn idee.
Mijn plan was tot nu toe:
1) 2 lampenvittingen tegen de muur bevestigen (doormiddel van een metalenplaatje met een oogje daaraan).
2) Daarna daar overheen de buizen tegen de muur bevestigen.
3) Daar overheen het behang bevestigen. Waarbij ik voor het contact met de buizen andere lijm gebruik.
Bijkomend probleem:
Hoe laat ik de buizen dikker ogen?
Wat is het makkelijkste?
Klopt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:14 schreef truttebosje het volgende:
[..]
wil je het dan zonder die houten achterplaat maken?
als je op de site van bison kijkt naar de werkbeschrijving dan zijn de lampenkappen op een plaat hout gemonteerd, dus zat plek om te schroeven lijkt mij.
Ik begrijp dus dat je een PVC buis gaat halveren? Maak je dan gebruik van Led-verlichting om de warmte te reduceren? Menig wandlampje laat vaak zwarte aanslag achter op de muur.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:30 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Klopt.
Ik wou die plaat niet gebruiken, wou het gewoon strak tegen de muur doen.
De lampenfittingen wou ik tegen de muur bevestigen met een gebogen plaatje metaal en dan vast schroeven op de muur.
Nu bedenk ik mij ook dat er in principe dan niks aan de buis hangt, qua gewicht.
Het behang zal er ook nog eens voor zorgen dat het extra op zijn plek zal blijven zitten.
Het enige probleem: Als het los laat zit ik dus met een gebroken baan behang op de muur.
Kan ik dat er ook nog eens af moeten halen en de muur weer wat bijwerken.
Vraag mij dus af wat het slimste is.
Ik zou het op een plaat maken en deze bevestigen, kan je m later ook nog verplaatsen/ meenemen ergens anders heen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:30 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Klopt.
Ik wou die plaat niet gebruiken, wou het gewoon strak tegen de muur doen.
De lampenfittingen wou ik tegen de muur bevestigen met een gebogen plaatje metaal en dan vast schroeven op de muur.
Nu bedenk ik mij ook dat er in principe dan niks aan de buis hangt, qua gewicht.
Het behang zal er ook nog eens voor zorgen dat het extra op zijn plek zal blijven zitten.
Het enige probleem: Als het los laat zit ik dus met een gebroken baan behang op de muur.
Kan ik dat er ook nog eens af moeten halen en de muur weer wat bijwerken.
Vraag mij dus af wat het slimste is.
dat is toch een vent?quote:Op maandag 20 juli 2009 13:12 schreef error_404 het volgende:
[..]
tvp-tje dan
Die mevrouw kijkt niet heel erg blij met de flipperkast tafel; zit manlief straks de hele dag op zijn knieen voor de salaontafel...
Je kan er ook stoelen en bankjes van maken.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat is toch een vent?
ik vind die deurtafel helemaal te gek!
wat een leuk idee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |