Gewoon even in de winkel kijken hoe een echte fatboy in elkaar zit (inclusief maten) en dan net zo maken. In een fatboy zit ook een binnenzak waar de vulling in zit. Waar je ook rekening mee moet houden is dat de stof vaak maximaal 1,5m meter breed is maar soms ook maar 1,4m en dan heb je ook nog naden, je kunt hem dus maximaal 1,45m of 1,35 meter breed maken.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:18 schreef SallySellsSalt het volgende:
Ik wil een Fatboy zitzak namaken, en dan van stevige stof. Ik kan nergens een werkbeschrijving/patroon vinden, wie het weet...tip me maar!
Mooi!quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:26 schreef moussy het volgende:
Ik hoop hem vandaag of morgen klaar te hebben
Ik kan recht-toe-recht-aan-naaien, vooral niet te ingewikkeld. Het vreemde is dat er wel patronen te vinden zijn voor ronde en andere zitzakvormen, maar niet voor de langwerpige. Vooral de naden (dubbel stikken of niet) en de sluiting (klittenband) vraag ik me af hoe dat zit.quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:41 schreef maok het volgende:
[..]
Gewoon even in de winkel kijken hoe een echte fatboy in elkaar zit (inclusief maten) en dan net zo maken. In een fatboy zit ook een binnenzak waar de vulling in zit. Waar je ook rekening mee moet houden is dat de stof vaak maximaal 1,5m meter breed is maar soms ook maar 1,4m en dan heb je ook nog naden, je kunt hem dus maximaal 1,45m of 1,35 meter breed maken.
Heb je wel eens eerder wat genaaid? Je kunt ook vragen in het naaitopic stellen natuurlijk: We blijven naaien deel 7
Ik heb trouwens zelf een nep fatboy, ik kan daarvanwel even een overzichtje maken van de soort naden, ik wil zelf ook nog een nieuwe hoes maken dus voor mezelf is dat ook wel handig. Ik ga de hoes waarschijnlijk van kunstleer maken met eventueel wat siernaden om zo de juiste breedte te krijgen. Het voordeel is dat ik al een binnenhoes heb.quote:Op maandag 6 oktober 2008 19:23 schreef SallySellsSalt het volgende:
[..]
Ik kan recht-toe-recht-aan-naaien, vooral niet te ingewikkeld. Het vreemde is dat er wel patronen te vinden zijn voor ronde en andere zitzakvormen, maar niet voor de langwerpige. Vooral de naden (dubbel stikken of niet) en de sluiting (klittenband) vraag ik me af hoe dat zit.
Ik zal mijn vraag eens bij de naaigroep neerleggen.
Maok, dat zou te gek zijn. Kunstleer...interessant...als dat maar niet gaat scheuren, maar goed, met een goede binnenzak is dat weer te verhelpen. Dat zeildoek voor binnenshuis vind ik gewoon niet mooi en voelt niet prettig aan.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:08 schreef maok het volgende:
[..]
Ik heb trouwens zelf een nep fatboy, ik kan daarvanwel even een overzichtje maken van de soort naden, ik wil zelf ook nog een nieuwe hoes maken dus voor mezelf is dat ook wel handig. Ik ga de hoes waarschijnlijk van kunstleer maken met eventueel wat siernaden om zo de juiste breedte te krijgen. Het voordeel is dat ik al een binnenhoes heb.
Voor dat scheuren ben ik ook een beetje bang. Ik ga denk ik even kijken of ik de binnenkant kan verstevigen door er een stevigere stof op te plakken of naaien.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:14 schreef SallySellsSalt het volgende:
[..]
Maok, dat zou te gek zijn. Kunstleer...interessant...als dat maar niet gaat scheuren, maar goed, met een goede binnenzak is dat weer te verhelpen. Dat zeildoek voor binnenshuis vind ik gewoon niet mooi en voelt niet prettig aan.
Maok, je bent mijn heldin.quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:34 schreef maok het volgende:
Even een overzichtje van de naden van mijn zitzak Ik heb er ook een soort van stappenplan bij gezet zo als ik het zou doen, maar of het helemaal werkt moet nog wel in de praktijk blijken.
Dit is trouwens de binnenzak waar de piepschuimballetjes in zitten:
[ afbeelding ]
Ik ook niet, maar tis op de slaapkamer van mijn dochterquote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:52 schreef ijsmeis het volgende:
Ik zou het zelf nooit in mijn kamer willen hebben, maar wat onzettend schattig, moussy!
Owwwwwwwwwwquote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:54 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar tis op de slaapkamer van mijn dochter
Erg leuk zeg! smelten de bekertjes niet als de lamp lang aanstaat?quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:46 schreef maok het volgende:
Plasticbekerlamp:
[ afbeelding ]
Maken: Geen beschrijving
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |