abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 6 oktober 2008 @ 17:26:28 #51
7074 moussy
kuttekop
pi_62178231
Zo'n boom kan je ook redelijk simpel uit plakplastik knippen. Zelf heb ik de boom door laten lopen op een kastje.. dus ik twijfel nu of ik het hier of in het Tuig op die tafel, stoffeer een stoel, behang je bank! topic moet posten. Omdat hier al wat bomen staan doe ik het wel hier

Ik heb blaadjes van tulpenlichtjes, gewoon er afgeknipt, maar je kan ook los blaadjes kopen, bij bijv Xenos (een slinger oid) of het tuincentrum.

Allerlei trutjes voor in de boom bij de Action vandaan:

En een rol plakplastic waar ik zelf het idee van de basis van de boom op heb getekend en uitgeknipt.

Voor de muur staat een kastje wat er moet blijven staan.

Een boom uit de kast vond ik niet leuk, dus heb ik hem op de kast door laten lopen.

Hier zitten er nog bubbeltjes in, maar dat komt omdat ik hem met wat zeepsop op heb geplakt, zodat ik hem nog wat kon schuiven en de delen netjes aansluiten

We hebben de boom wel met zijn 2en op de muur moeten plakken, omdat hij vrij hoog is geworden, 2,5 meter

Daarna ben ik begonnen met het meten, teken, en knippen van de zijtakken. Bij deze boom loopt het printje van het plakplastik dus niet door, maar dat vond ik niet zo enorm opvallen of storen.

En nu ben ik begonnen met de bladeren. Ik timmer ze gewoon met een spijkertje tegen de wand aan, omdat het toch al een gatenkaas is, maar met dubbelzijdigtape kom je ooke en heel eind volgens mij.

Ik hoop hem vandaag of morgen klaar te hebben
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 6 oktober 2008 @ 18:41:07 #52
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62180163
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:18 schreef SallySellsSalt het volgende:
Ik wil een Fatboy zitzak namaken, en dan van stevige stof. Ik kan nergens een werkbeschrijving/patroon vinden, wie het weet...tip me maar!
Gewoon even in de winkel kijken hoe een echte fatboy in elkaar zit (inclusief maten) en dan net zo maken. In een fatboy zit ook een binnenzak waar de vulling in zit. Waar je ook rekening mee moet houden is dat de stof vaak maximaal 1,5m meter breed is maar soms ook maar 1,4m en dan heb je ook nog naden, je kunt hem dus maximaal 1,45m of 1,35 meter breed maken.

Heb je wel eens eerder wat genaaid? Je kunt ook vragen in het naaitopic stellen natuurlijk: We blijven naaien deel 7
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_62180782
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 17:26 schreef moussy het volgende:

Ik hoop hem vandaag of morgen klaar te hebben
Mooi!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 6 oktober 2008 @ 19:23:54 #54
227946 SallySellsSalt
...for the wounds
pi_62181381
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:41 schreef maok het volgende:

[..]

Gewoon even in de winkel kijken hoe een echte fatboy in elkaar zit (inclusief maten) en dan net zo maken. In een fatboy zit ook een binnenzak waar de vulling in zit. Waar je ook rekening mee moet houden is dat de stof vaak maximaal 1,5m meter breed is maar soms ook maar 1,4m en dan heb je ook nog naden, je kunt hem dus maximaal 1,45m of 1,35 meter breed maken.

Heb je wel eens eerder wat genaaid? Je kunt ook vragen in het naaitopic stellen natuurlijk: We blijven naaien deel 7
Ik kan recht-toe-recht-aan-naaien, vooral niet te ingewikkeld. Het vreemde is dat er wel patronen te vinden zijn voor ronde en andere zitzakvormen, maar niet voor de langwerpige. Vooral de naden (dubbel stikken of niet) en de sluiting (klittenband) vraag ik me af hoe dat zit.
Ik zal mijn vraag eens bij de naaigroep neerleggen.
pi_62181879
waaaaaaaaarom ken ik dit topic nog niet?
Saartje
  Jubileum moderator maandag 6 oktober 2008 @ 21:13:14 #56
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62185284
Mous wat geweldig leuk die boom Geweldig topic dit trouwens!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:08:21 #57
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62187338
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:23 schreef SallySellsSalt het volgende:

[..]

Ik kan recht-toe-recht-aan-naaien, vooral niet te ingewikkeld. Het vreemde is dat er wel patronen te vinden zijn voor ronde en andere zitzakvormen, maar niet voor de langwerpige. Vooral de naden (dubbel stikken of niet) en de sluiting (klittenband) vraag ik me af hoe dat zit.
Ik zal mijn vraag eens bij de naaigroep neerleggen.
Ik heb trouwens zelf een nep fatboy, ik kan daarvanwel even een overzichtje maken van de soort naden, ik wil zelf ook nog een nieuwe hoes maken dus voor mezelf is dat ook wel handig. Ik ga de hoes waarschijnlijk van kunstleer maken met eventueel wat siernaden om zo de juiste breedte te krijgen. Het voordeel is dat ik al een binnenhoes heb.
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:14:50 #58
227946 SallySellsSalt
...for the wounds
pi_62187542
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 22:08 schreef maok het volgende:

[..]

Ik heb trouwens zelf een nep fatboy, ik kan daarvanwel even een overzichtje maken van de soort naden, ik wil zelf ook nog een nieuwe hoes maken dus voor mezelf is dat ook wel handig. Ik ga de hoes waarschijnlijk van kunstleer maken met eventueel wat siernaden om zo de juiste breedte te krijgen. Het voordeel is dat ik al een binnenhoes heb.
Maok, dat zou te gek zijn. Kunstleer...interessant...als dat maar niet gaat scheuren, maar goed, met een goede binnenzak is dat weer te verhelpen. Dat zeildoek voor binnenshuis vind ik gewoon niet mooi en voelt niet prettig aan.
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:18:47 #59
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62187694
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 22:14 schreef SallySellsSalt het volgende:

[..]

Maok, dat zou te gek zijn. Kunstleer...interessant...als dat maar niet gaat scheuren, maar goed, met een goede binnenzak is dat weer te verhelpen. Dat zeildoek voor binnenshuis vind ik gewoon niet mooi en voelt niet prettig aan.
Voor dat scheuren ben ik ook een beetje bang. Ik ga denk ik even kijken of ik de binnenkant kan verstevigen door er een stevigere stof op te plakken of naaien.
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:23:36 #60
227946 SallySellsSalt
...for the wounds
pi_62187886
Zorgen dat binnenzak kleiner is dan kunstleer? Als er iets scheurt, dan scheurt in elk geval de binnenzak eerst. Dit
ga ik ook doen met de mijn stoffen zitzak.
  † In Memoriam † maandag 6 oktober 2008 @ 22:48:07 #61
7074 moussy
kuttekop
pi_62188845
Kunstleer gaat alleen scheuren als het strak staat, verder slijt het redelijk snel als je er veel op gaat zitten met bijv een stugge broek, zoals een spijkerbroek, maar hey, tis een hoes, daar kan je er tig van maken.

voor de reaktie's op mn boom Hij begint al aardig te worden wat ik in gedachte had
pi_62188997
Die boom is leuk.

Action.
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:34:00 #63
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62190252
Even een overzichtje van de naden van mijn zitzak Ik heb er ook een soort van stappenplan bij gezet zo als ik het zou doen, maar of het helemaal werkt moet nog wel in de praktijk blijken.

Totaal:

Detail naden dichte kanten (3 kanten):

Uitleg van naden en naai volgorden van bovenstaande naden:

Detail naden van open kant met maten er bij:

Volgorde naaien.
1. De drie dichte kanten naaien (stap 1 t/m 3 uit de paint) Naai het laatste stuk nog niet dicht zodat je ruimte hebt om daar het klitteband en de naden te naaien. Zorg dat de ene kant 4 cm langer is dan de andere zodat de flap er overheen kan vouwen straks. Vergeet niet een naad van 2 cm aan de open zijde van de zitzak mee te knippen.
2. Klitteband en overige naden aan de openkant erin naaien. De smalle band klittband zit uitteraard op beide kanten.
3 Overige naden aan de 3 dichte kanten naaien (stap 4 en 5 uit de paint)

Dit is trouwens de binnenzak waar de piepschuimballetjes in zitten:
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 00:24:23 #64
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_62191248
In mijn echte geloof ik fatboy zit geen binnenzak maar gewoon 2 lagen klittenband achter elkaar.
Maar dat is idd ook een stuk steviger dus geen rekening houdend met evt. scheuren.

Ik hou het iig in de gaten, vind het ook wel leuk om een nieuwe zitzak te maken met leuk printje.

En ik wil ook zo'n boom
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 02:53:39 #65
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_62192568
Moussy die boom is gaaaaf !!!! hmmm leuk idee voor op m'n slaapkamer
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:28:48 #66
227946 SallySellsSalt
...for the wounds
pi_62195727
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:34 schreef maok het volgende:
Even een overzichtje van de naden van mijn zitzak Ik heb er ook een soort van stappenplan bij gezet zo als ik het zou doen, maar of het helemaal werkt moet nog wel in de praktijk blijken.

Dit is trouwens de binnenzak waar de piepschuimballetjes in zitten:
[ afbeelding ]
Maok, je bent mijn heldin. Je hebt geen idee hoe lang ik al hiernaar op zoek ben.
Dit krijgt een vervolg, *I'll be back*
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 15:39:59 #67
7074 moussy
kuttekop
pi_62234147
We hebben een ingerichtte boom

Nu met vogeltjes, vlindertjes, blommen en een paar lieveheersbeestjes Lang leve de Action
pi_62234512
Ik zou het zelf nooit in mijn kamer willen hebben, maar wat onzettend schattig, moussy!
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 15:54:00 #69
7074 moussy
kuttekop
pi_62234546
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:52 schreef ijsmeis het volgende:
Ik zou het zelf nooit in mijn kamer willen hebben, maar wat onzettend schattig, moussy!
Ik ook niet, maar tis op de slaapkamer van mijn dochter
pi_62234591
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:54 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar tis op de slaapkamer van mijn dochter
Owwwwwwwwww . Dan is het helemaal tof!
pi_62234635
Ultrahip die boom!
  Jubileum moderator woensdag 8 oktober 2008 @ 20:17:34 #72
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62241545
Geweldig leuk geworden Mous!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_62363429
Moussy helemaal top die boom!!
Mama van Isa en Ties
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:06:17 #74
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_62415932
Wat een ontzettend leuke dingen zie ik hier! heel erg origineel allemaal!
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 18:46 schreef maok het volgende:

Plasticbekerlamp:
[ afbeelding ]
Maken: Geen beschrijving

Erg leuk zeg! smelten de bekertjes niet als de lamp lang aanstaat?
  woensdag 15 oktober 2008 @ 22:24:58 #75
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62418491
Misschien kun je het maken met van die ledlampstaafjes die ze oa bij de IKEA verkopen, die worden niet zo heet dacht ik en die verspreiden het licht ook goed door de stapel heen, ze hebben zelfs een soort waarbij je de kleur zelf kunt instellen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')