Persoonlijk vind ik hem niet bij de linkjes in de OP passen. Dat zijn namelijk allemaal linkjes van sites met dingen die bedoelt zijn om zelf te maken. Maar hij kan natuurlijk wel gewoon in dit topic worden genoemd.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:28 schreef Isegrim het volgende:
http://studiohergebruik.nl/ - zet die er ook ff bij in de OP?
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:48 schreef maok het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik hem niet bij de linkjes in de OP passen. Dat zijn namelijk allemaal linkjes van sites met dingen die bedoelt zijn om zelf te maken. Maar hij kan natuurlijk wel gewoon in dit topic worden genoemd.
Of zal ik er een catogrie bij maken met sites met inspiratie bij zetten?
Wat jij wilt.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:48 schreef maok het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik hem niet bij de linkjes in de OP passen. Dat zijn namelijk allemaal linkjes van sites met dingen die bedoelt zijn om zelf te maken. Maar hij kan natuurlijk wel gewoon in dit topic worden genoemd.
Of zal ik er een catogrie bij maken met sites met inspiratie bij zetten?
Of gewoon een flinke dimmer eropquote:Op zondag 29 juni 2008 18:44 schreef erik-de-perik het volgende:
je moet wel hele zwakke lampen erin draaien. 30 fittingen met 10w lampen levert nog 300 watt. dat is vergelijkbaar met een kleine bouwlamp..... niet echt sfeervol
Oisterwijk...quote:Op maandag 30 juni 2008 16:23 schreef TruIvy het volgende:
Sjonge! Ik heb de laatste tijd echt superveel van precies dit soort kastjes voorbij zien komen! Ik vraag me af hoe dat nou kan; tis niet bepaald IKEA of Gamma massaproductie ofzo. Veel succes ermee iigHet kleurtje oogt op mijn monitor wat fel, maar dat hangt ook af van de inrichting natuurlijk!
Ik klik dit topic per ongeluk aan en zie exact hetzelfde kastje als ik hier in de kamer heb staan (van tante gekregen die naar 55+woning ging en hem niet mee kon nemen). Ik zit er nog over na te denken of ik hem ga verven en zo ja, welke.quote:Op maandag 30 juni 2008 14:01 schreef saaw het volgende:
niet helemaal zelf-maak maar het andere creatieve klusjes topic is wel heel ver weggezakt
hier ook een buikkastje dat onder handen genomen gaat worden
schuren, gronden, schuren, lakken, schuren, aflakken
beoogde kleur
[ afbeelding ]
maar misschien dat ik nog van gedachten verander als ik bij het schap met kleurstaaljes sta
kastje in kwestie
[ afbeelding ]
op naar de praxis voor alle spullen
foto's volgen uiteraard
Het kleurtje is leuk, teminste niet zo standaard wit of zwart.quote:Op maandag 30 juni 2008 22:08 schreef saaw het volgende:
oisterwijk?
zijn inderdaad veel zulke kastjes in de omloop, zie ze ook vaak [al dan niet in een ander kleurje] bij mensen staan
mijn vorderingen:
[ afbeelding ]
kastje zelf is dus klaar, laatjes moeten nog, morgen weer verder
zal wel commentaar krijgen opd e kleur, maar ik vind het prachtig
door het licht lijkt het op de foto's wat bleek, het is net donkerder/groener
Dat had ik er dan ook al bij gezet in de OPquote:Op maandag 30 juni 2008 23:30 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik hoop dat in dit topic wat meer beschrijvingen komen ook. In die ander was het voornamelijk 'leuke dingen die je eventueel zelf zou kunnen maken als je zou weten hoe het moet'-posten.
Ik ga binnenkort verhuizen, en ben keiveel ideeën aan het opdoen.
indd, ikea verkoopt de poten die je zoekt, bij de keuken afdeling:quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:26 schreef TruIvy het volgende:
Ikea zou ook mijn eerste gok zijn. Je kan geschikte houtblokken kopen en misschien beplakken met RVS-folie? Weet niet of het goed hecht op hout. Mijn vader heeft daar onlangs de koelkast mee gepimpt.
Ik gok er op dat ze die niet heeft gemaakt, maar enkel de zin kreeg toen ze deze plaatjes op internet zagquote:Op maandag 28 juli 2008 09:47 schreef Susanne81 het volgende:
Wat een werk moet die boom zijn geweest! Hoe lang ben je er ongeveer mee bezig geweest?
truequote:Op maandag 28 juli 2008 10:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik gok er op dat ze die niet heeft gemaakt, maar enkel de zin kreeg toen ze deze plaatjes op internet zag
quote:Op zondag 29 juni 2008 18:13 schreef Myster_E het volgende:
[ afbeelding ]
TVP met mijn nog te maken lamp.
Je hebt nog 40 minuten!quote:Op zondag 13 juli 2008 14:39 schreef TruIvy het volgende:
dus bij deze beloof ik voor 1 september foto's.
Gewoon even in de winkel kijken hoe een echte fatboy in elkaar zit (inclusief maten) en dan net zo maken. In een fatboy zit ook een binnenzak waar de vulling in zit. Waar je ook rekening mee moet houden is dat de stof vaak maximaal 1,5m meter breed is maar soms ook maar 1,4m en dan heb je ook nog naden, je kunt hem dus maximaal 1,45m of 1,35 meter breed maken.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:18 schreef SallySellsSalt het volgende:
Ik wil een Fatboy zitzak namaken, en dan van stevige stof. Ik kan nergens een werkbeschrijving/patroon vinden, wie het weet...tip me maar!
Mooi!quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:26 schreef moussy het volgende:
Ik hoop hem vandaag of morgen klaar te hebben
Ik kan recht-toe-recht-aan-naaien, vooral niet te ingewikkeld. Het vreemde is dat er wel patronen te vinden zijn voor ronde en andere zitzakvormen, maar niet voor de langwerpige. Vooral de naden (dubbel stikken of niet) en de sluiting (klittenband) vraag ik me af hoe dat zit.quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:41 schreef maok het volgende:
[..]
Gewoon even in de winkel kijken hoe een echte fatboy in elkaar zit (inclusief maten) en dan net zo maken. In een fatboy zit ook een binnenzak waar de vulling in zit. Waar je ook rekening mee moet houden is dat de stof vaak maximaal 1,5m meter breed is maar soms ook maar 1,4m en dan heb je ook nog naden, je kunt hem dus maximaal 1,45m of 1,35 meter breed maken.
Heb je wel eens eerder wat genaaid? Je kunt ook vragen in het naaitopic stellen natuurlijk: We blijven naaien deel 7
Ik heb trouwens zelf een nep fatboy, ik kan daarvanwel even een overzichtje maken van de soort naden, ik wil zelf ook nog een nieuwe hoes maken dus voor mezelf is dat ook wel handig. Ik ga de hoes waarschijnlijk van kunstleer maken met eventueel wat siernaden om zo de juiste breedte te krijgen. Het voordeel is dat ik al een binnenhoes heb.quote:Op maandag 6 oktober 2008 19:23 schreef SallySellsSalt het volgende:
[..]
Ik kan recht-toe-recht-aan-naaien, vooral niet te ingewikkeld. Het vreemde is dat er wel patronen te vinden zijn voor ronde en andere zitzakvormen, maar niet voor de langwerpige. Vooral de naden (dubbel stikken of niet) en de sluiting (klittenband) vraag ik me af hoe dat zit.
Ik zal mijn vraag eens bij de naaigroep neerleggen.
Maok, dat zou te gek zijn. Kunstleer...interessant...als dat maar niet gaat scheuren, maar goed, met een goede binnenzak is dat weer te verhelpen. Dat zeildoek voor binnenshuis vind ik gewoon niet mooi en voelt niet prettig aan.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:08 schreef maok het volgende:
[..]
Ik heb trouwens zelf een nep fatboy, ik kan daarvanwel even een overzichtje maken van de soort naden, ik wil zelf ook nog een nieuwe hoes maken dus voor mezelf is dat ook wel handig. Ik ga de hoes waarschijnlijk van kunstleer maken met eventueel wat siernaden om zo de juiste breedte te krijgen. Het voordeel is dat ik al een binnenhoes heb.
Voor dat scheuren ben ik ook een beetje bang. Ik ga denk ik even kijken of ik de binnenkant kan verstevigen door er een stevigere stof op te plakken of naaien.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:14 schreef SallySellsSalt het volgende:
[..]
Maok, dat zou te gek zijn. Kunstleer...interessant...als dat maar niet gaat scheuren, maar goed, met een goede binnenzak is dat weer te verhelpen. Dat zeildoek voor binnenshuis vind ik gewoon niet mooi en voelt niet prettig aan.
Maok, je bent mijn heldin.quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:34 schreef maok het volgende:
Even een overzichtje van de naden van mijn zitzak Ik heb er ook een soort van stappenplan bij gezet zo als ik het zou doen, maar of het helemaal werkt moet nog wel in de praktijk blijken.
Dit is trouwens de binnenzak waar de piepschuimballetjes in zitten:
[ afbeelding ]
Ik ook niet, maar tis op de slaapkamer van mijn dochterquote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:52 schreef ijsmeis het volgende:
Ik zou het zelf nooit in mijn kamer willen hebben, maar wat onzettend schattig, moussy!
Owwwwwwwwwwquote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:54 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar tis op de slaapkamer van mijn dochter
Erg leuk zeg! smelten de bekertjes niet als de lamp lang aanstaat?quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:46 schreef maok het volgende:
Plasticbekerlamp:
[ afbeelding ]
Maken: Geen beschrijving
Ik denk dat je de gaten wel met een dremel ofzo kunt maken, verder zie ik als ik goed kijk dat er 2 verschillende maten buizen in elkaar zitten. Die 2 buizen zou ik samen op een ronde schijf zetten die net binnen de buitenste vallt zodat je beide buizen daar aan elkaar kunt verbinden. Om het licht in het midden mooi defuss te maken zou ik iets van rijstpapier in de binnenste buis plakken of een iets steviger alternatief een dunne stof. En dan daar binnen in weer een lamp, het liefst iets langwerpig om het ligt goed te verdelen maar kleine lampjes die je een beetje kunt verdelen zoals kerstlampjes kan natuurlijk ook.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[ afbeelding ]
Deze lampen vind ik mooi.Is daar ook ergens een beschrijving van?
Die kroonluchter van bananendozen blijft fantastisch! En die van dat wasrekje vind ik minstens zo leukquote:
Wat leuk! Heb je er ook een foto van hoe hij eruit ziet als hij 's avonds aan staat?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 14:13 schreef hierissieweer het volgende:
vanmiddag dit lampje gemaakt:
[ afbeelding ]
Hoe?
je maakt van gips-repen een afdruk van je eigen gezicht. (helaas daar geen foto's van, maar met mijn creabea-pedagische opleiding doe nog wel eens wat) En dat geschilderd
Een lampenkapje kapot geknipt. De onderkant die vast komt op de lamp eraf gehaald en een deel van de onderstangen laten zitten, die ik dan weer met het lijmpistool heb vastgelijmd op het gipsen masker.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb hem net pas gemaakt, dus die foto zal ik zometeen maken en posten!quote:Op zaterdag 7 maart 2009 14:25 schreef Orealo het volgende:
[..]
Wat leuk! Heb je er ook een foto van hoe hij eruit ziet als hij 's avonds aan staat?
led lampen! (die worden niet warm) En spaarlampen zijn ook een fractie kouder als gloeilampen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:19 schreef Merel het volgende:
Leuke ideeën hierMaar bij al die zelfmaaklampen vraag ik me af of het niet gevaarlijk is met de hitte die van de lamp afkomt? Vliegen die dingen dan niet in de fik? Of bestaan er lampen die niet zo warm worden ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |