abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juni 2008 @ 12:56:53 #1
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_59751401
Heeft iemand tips of ideeën voor het ophangen van schilderijen aan een schuine wand?

Het enige dat ik heb kunnen vinden zijn professionele systemen, die gebruikt worden in galeries etc., maar die zien er redelijk onbetaalbaar uit.

Weet iemand nog een (andere) manier om dit op te lossen?
... ♥ ik mis je ♥
pi_59752071
zorgen dat je schilderijtjes op 3 spijkers kunnen hangen? 1 boven en 2 in de onderhoeken?
en dan met Oo gaatjes
pi_59752229
Met 4 10mm keilbouten door de schilderij lijst blijft het vast wel hangen.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 13:43:36 #4
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_59752267
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 13:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
zorgen dat je schilderijtjes op 3 spijkers kunnen hangen? 1 boven en 2 in de onderhoeken?
en dan met Oo gaatjes
Wat zijn Oo gaatjes?

Het gaat overigens om grote schilderijen, met brede (dikke) lijsten.
En de wanden hellen aan de bovenkant naar voren (of hoe zeg je dat).
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 28 juni 2008 @ 13:45:31 #5
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_59752311
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 13:41 schreef Buzz129 het volgende:
Met 4 10mm keilbouten door de schilderij lijst blijft het vast wel hangen.

Beetje zonde van de antieken lijsten, niet?
... ♥ ik mis je ♥
pi_59757676
Als de wand niet al te schuin is zou je de schilderijen aan de bovenkant op een 'normale' manier vast kunnen zetten, en aan de onderkant een dot montagekit. Er komt toch weinig kracht op de onderkant van de lijst te staan als het schilderij gewoon aan de bovenkant hangt.

Niet echt leuk als het schilderij weer los moet, maar als je niet al te veel kit aanbrengt zal dat ook niet direct een probleem zijn.

Een andere mogelijke oplossing zou zijn om plaatjes metaal met een sleuf aan de achterkant te monteren, zodat het geheel op een paar schroeven 'geschoven' kan worden. Misschien een handige vriend/man/buurman/kennis die handig is met dat soort dingen?
pi_59758789
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 18:36 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Een andere mogelijke oplossing zou zijn om plaatjes metaal met een sleuf aan de achterkant te monteren, zodat het geheel op een paar schroeven 'geschoven' kan worden. Misschien een handige vriend/man/buurman/kennis die handig is met dat soort dingen?
Dat is inderdaad een goed idee zou ik zeggen. Die schuifjes kun je gewoon bij een, jaja, dartwinkel halen. Daar gebruik je ook een schroefje wat je in een gebogen metalen profieltje steekt om je bord vast te zetten. Als je twee van die dingen gebruikt kun je het schilderij zo vastschuiven.

Waarschijnlijk hebben ze die dingen ook wel bij de gamma, maar ik dacht meteen aan die dingen van darts.

Een variant hierop is twee oogjes in je schilderij doen en dan van die omgebogen haakjes in de muur. Kun je hem ook er overheen schuiven.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 19:58:35 #8
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_59759381
Kijk, daar heb ik wat aan!

Ik zou zelf het liefst voor de montagekit gaan, lekker makkelijk en snel.
Maar ik zal de andere opties toch ook even aan manlief voorleggen.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:19:25 #9
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_59759762
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:58 schreef phluphy het volgende:
Kijk, daar heb ik wat aan!

Ik zou zelf het liefst voor de montagekit gaan, lekker makkelijk en snel.
Maar ik zal de andere opties toch ook even aan manlief voorleggen.
Ik weet niet of de montagekit zo'n goed idee is, stiekem komt er natuurlijk best veel kracht op, omdat het schilderij waterpas wil gaan hangen. De montagekit moet er dus voor zorgen dat dat niet gebeurt. Maar als deze niet sterk genoeg is, scheurt het los, en neemt of je muur mee (muurbedekking iig) of maakt je lijsten er niet mooier op.

Ik zou voor de balk en het schuifsysteem gaan Degelijk en zal niet loslaten, mits goed in de muur geschroefd
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:30:52 #10
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_59759989
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:19 schreef Jipje het volgende:

Ik weet niet of de montagekit zo'n goed idee is, stiekem komt er natuurlijk best veel kracht op, omdat het schilderij waterpas wil gaan hangen. De montagekit moet er dus voor zorgen dat dat niet gebeurt. Maar als deze niet sterk genoeg is, scheurt het los, en neemt of je muur mee (muurbedekking iig) of maakt je lijsten er niet mooier op.

Ik zou voor de balk en het schuifsysteem gaan Degelijk en zal niet loslaten, mits goed in de muur geschroefd
Manlief kennende, zal hij inderdaad ook voor die oplossing gaan kiezen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_59772985
Is STEDDIE niks voor je?
Dit is een ophangsysteem speciaal ontwikkeld voor schilderijen en prima toepasbaar op schuine wanden, ook kan je dit systeem borgen als je wilt.

Informatie:
http://www.artprotech.nl/steddie.htm

prijslijst:
http://www.artprotech.nl/prijslijst.htm
  zondag 29 juni 2008 @ 19:26:59 #12
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_59776811
Dank je wel klipper.
Ik had die site inderdaad gezien, maar ik vond het nogal prijzig.
Het gaat om meerdere schilderijen, en dan tikt het aardig door.

We gaan nu eerst kijken voor het alternatieve idee, want volgens mij zijn we dan een stuk goedkoper uit. Maar de Steddie-site heb ik voor de zekerheid opgeslagen.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 29 juni 2008 @ 20:02:50 #13
60908 G1ml1
Keep falling......
pi_59777481
Gravitation cannot be held responsible for people falling in love
It is better to keep a friend from falling than to help him up
pi_59780949
Wat je natuurlijk ook gewoon kunt doen, is 4 van deze haken in je schilderij of muur draaien.

En 4 van deze in je muur of schilderij.

Hoe dan ook, de haken laat je vallen in de ogen of de ogen op de haken en het geheel hangt.
  maandag 30 juni 2008 @ 06:44:59 #15
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_59786046
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 30 juni 2008 @ 06:48:33 #16
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_59786057
quote:
Op zondag 29 juni 2008 22:15 schreef klipper het volgende:
Wat je natuurlijk ook gewoon kunt doen, is 4 van deze haken in je schilderij of muur draaien.
[ link | afbeelding ]

En 4 van deze in je muur of schilderij.
[ link | afbeelding ]

Hoe dan ook, de haken laat je vallen in de ogen of de ogen op de haken en het geheel hangt.
Hoe simpel kan het zijn!

Verdorie, waarom kan ik dat soort dingen zelf niet bedenken! Deze oplossing zou echt ideaal zijn, qua "belasting" van de toch best wel hele oude lijsten.

Dankjewel!!
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 30 juni 2008 @ 06:55:15 #17
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_59786085
Is het niet een beetje zonde om een schilderij schuin te hangen?? Dan krijg je altijd een vertekend beeld
Of ga je er liggend vanaf bed naar kijken??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 30 juni 2008 @ 07:13:58 #18
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_59786155
We hebben alleen maar schuine muren op de bovenverdieping. De eerste meter vanaf vloer is nog recht, daarna loopt het schuin toe. Dus we hebben niet veel keuze.
Vanuit staande positie is het misschien minder goed zichtbaar, maar het betreft woonruimtes (tv kamer, studeer/leeskamer), waar je meestal zit.

Maar ik ben wel blij met je opmerking, ik had er nog niet zo bij stilgestaan. Ik zal het zeker in het achterhoofd houden wanneer we gaan bepalen wat we waar gaan ophangen (beneden in de "gewone" woonkamer hebben we namelijk gewoon rechte muren.
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 30 juni 2008 @ 09:59:59 #19
11845 Jipje
pi_59787602
quote:
Op maandag 30 juni 2008 07:13 schreef phluphy het volgende:
We hebben alleen maar schuine muren op de bovenverdieping. De eerste meter vanaf vloer is nog recht, daarna loopt het schuin toe. Dus we hebben niet veel keuze.
Vanuit staande positie is het misschien minder goed zichtbaar, maar het betreft woonruimtes (tv kamer, studeer/leeskamer), waar je meestal zit.

Maar ik ben wel blij met je opmerking, ik had er nog niet zo bij stilgestaan. Ik zal het zeker in het achterhoofd houden wanneer we gaan bepalen wat we waar gaan ophangen (beneden in de "gewone" woonkamer hebben we namelijk gewoon rechte muren.
Let wel, die schuine 'wanden' zijn je dak Ik zou de constructie eens onder de loep nemen, want je dak is niet net als je muur een massief stenen oppervlak, vaak bestaat deze uit een paar balken (gordingen dan wel sporen genoemd) met daaroverheen iets van gipsplaat (afhankelijk van de leeftijd van je huis) Als je in enkel de gipsplaat schroeft, liggen je schilderijen de andere ochtend weer op de grond
Loesje

maandag 30 juni 2008 @ 20:21:05 #20
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_59802100
Klopt Jipje. We hebben daarom ook altijd van die speciale pluggen. Ik ben echt een kluns met die dingen, weet dus niet hoe ze heten, maar het had iets te maken met naar de zijkant uitbuigende haakjes waardoor ie houvast heeft, zeg maar.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:37:14 #21
11845 Jipje
pi_59861546
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:21 schreef phluphy het volgende:
Klopt Jipje. We hebben daarom ook altijd van die speciale pluggen. Ik ben echt een kluns met die dingen, weet dus niet hoe ze heten, maar het had iets te maken met naar de zijkant uitbuigende haakjes waardoor ie houvast heeft, zeg maar.
Dan is het goed
Kunnen die wel ook het gewicht van je antieke lijsten aan? (die zijn vaak zwaarder dan nieuwe lijsten lijkt me...)
Loesje

donderdag 3 juli 2008 @ 13:10:45 #22
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_59863991
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:37 schreef Jipje het volgende:

[..]

Dan is het goed
Kunnen die wel ook het gewicht van je antieke lijsten aan? (die zijn vaak zwaarder dan nieuwe lijsten lijkt me...)
Dat lijkt me wel. De schilderijen zijn gelukkig niet al te groot.

Het lullige is dat het er steeds niet van komt om ze op te gaan hangen.
Maar zodra het er eindelijk van gekomen is laat ik nog wel weten of alles goed is gegaan.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 3 juli 2008 @ 13:44:07 #23
11845 Jipje
pi_59864899
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:10 schreef phluphy het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel. De schilderijen zijn gelukkig niet al te groot.

Het lullige is dat het er steeds niet van komt om ze op te gaan hangen.
Maar zodra het er eindelijk van gekomen is laat ik nog wel weten of alles goed is gegaan.

Ben wel benieuwd idd Succes iig!
Loesje

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')