quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:43 schreef Maeghan het volgende:
(...) Doe je gewoon braaf je werk, als een goed loonslaafje (...)
waren ze wel 16 volgens hun ziekenfondspas? Zo ja, dan verdien je het.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:43 schreef Maeghan het volgende:
Ik word er echt helemaal gek van om tig keer op een dag uit te leggen dat je een bepaalde leeftijd moet hebben om een bepaalde drank te kopen, dat een pasje van je ziektekostenverzekering geen geldig legitimatiebewijs is en dat als je je legitimatie niet bij je hebt, je geen drank meekrijgt.
Dan gaan die gasten je nog uitschelden ook, want het ligt natuurlijk aan mij en aan de winkel, want wij verzinnen gewoon zomaar rare regels omdat we het fijn vinden om mensen die geld in de winkel uit willen geven weg te sturen, want dan maken we tenminste minder winst. Daar doen we het allemaal voor!
Heel erg irritant! Doe je gewoon braaf je werk, als een goed loonslaafje, krijg je dat gezeik over je heen.
Wat ben jij flauw, geef ze gewoon alcoholquote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:43 schreef Maeghan het volgende:
Ik word er echt helemaal gek van om tig keer op een dag uit te leggen dat je een bepaalde leeftijd moet hebben om een bepaalde drank te kopen, dat een pasje van je ziektekostenverzekering geen geldig legitimatiebewijs is en dat als je je legitimatie niet bij je hebt, je geen drank meekrijgt.
Dan gaan die gasten je nog uitschelden ook, want het ligt natuurlijk aan mij en aan de winkel, want wij verzinnen gewoon zomaar rare regels omdat we het fijn vinden om mensen die geld in de winkel uit willen geven weg te sturen, want dan maken we tenminste minder winst. Daar doen we het allemaal voor!
Heel erg irritant! Doe je gewoon braaf je werk, als een goed loonslaafje, krijg je dat gezeik over je heen.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 03:06 schreef Slaapkamermug- het volgende:
hitlers soldaten deden ook gewoon hun werk. Ik wil hiermee geen parallel trekken met deze context maar ik zeg het toch maar even.
Onzin natuurlijk; Zie weinig ziekenfondspasjes met foto oid.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 03:03 schreef Rorata het volgende:
[..]
waren ze wel 16 volgens hun ziekenfondspas? Zo ja, dan verdien je het.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 03:02 schreef Metalfrost het volgende:
Een bord ophangen bij de ingang.. 'Wij verkopen geen alcohol <16'.. Het lijkt me wel grappig toe, hoe jij die arme meerderjarigen dwingt om een identiteitsbewijs te laten zien; je kan toch zeker wel jong van oud onderscheiden?
Misschien was zijn moeder wel alcoholist en slaat ze hem af als hij geen flugel voor haar haalt. Nu heb jij indirect dat jongetje mishandeltquote:Op zaterdag 28 juni 2008 03:15 schreef Maeghan het volgende:
Doet me denken aan m'n vorige baan, kwam er een hele groep binnen van allemaal jongetjes. Komt er zo'n ventje waarvan ik wist dat ie 14 was vragen om Flugel, "het is voor m'n moeder".
Hij kwam 's middags met z'n moeder boodschappen doen, heb ook vriendelijk gevraagd of z'n moeder die Flugel nog wilde hebben.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 03:20 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Misschien was zijn moeder wel alcoholist en slaat ze hem af als hij geen flugel voor haar haalt. Nu heb jij indirect dat jongetje mishandelt
Kom je er toch nog goed van afquote:Op zaterdag 28 juni 2008 03:26 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Hij kwam 's middags met z'n moeder boodschappen doen, heb ook vriendelijk gevraagd of z'n moeder die Flugel nog wilde hebben.![]()
Normaal ben ik niet zo, maar een ventje van 14 aan de drank... Hij zat ook in zo'n groepje van oudere gasten waar ze jongens van tussen de 12 en 15 stiekem drank en wiet gaven. Dat vond ik toch net te ver gaan.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 05:16 schreef Slaapkamermug- het volgende:
Ze vroeg of ze de mijne dan ook mocht zien
dat doet me denken aan de tijd dat ik doktertje speelde met mijn buurmeisje, zij was 20 en ik amper 8
Jezelf quoten -10quote:Op zaterdag 28 juni 2008 05:18 schreef Slaapkamermug- het volgende:
[..]
ik lag 5 minuten op de bodem van het diepe van de Dolfijn, een zwembad in Maassluis, zij zag mij, een engel als het was, en ze gaf me mond op mond, derhalve leef ik om u het zuur in uw slokdarm te gunnen.
Kan wel een applausje af lijkt me, voor die engel. yeah, driewerf
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerumquote:Op zaterdag 28 juni 2008 03:06 schreef Slaapkamermug- het volgende:
hitlers soldaten deden ook gewoon hun werk. Ik wil hiermee geen parallel trekken met deze context maar ik zeg het toch maar even.
iemand anders quoten? +10?quote:
Mijn Odok groeit met de minuutquote:Op zaterdag 28 juni 2008 05:26 schreef Slaapkamermug- het volgende:
[..]
iemand anders quoten? +10?
Geen dank
Jemig wat gaat dat ver!quote:Op zaterdag 28 juni 2008 03:26 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Hij kwam 's middags met z'n moeder boodschappen doen, heb ook vriendelijk gevraagd of z'n moeder die Flugel nog wilde hebben.![]()
Normaal ben ik niet zo, maar een ventje van 14 aan de drank... Hij zat ook in zo'n groepje van oudere gasten waar ze jongens van tussen de 12 en 15 stiekem drank en wiet gaven. Dat vond ik toch net te ver gaan.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:40 schreef postmortum het volgende:
afdelingsmanager kassa bij de c1000 als beroep![]()
dubbel royal sadness
+ van dat salaris je hypotheek moeten betalen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:40 schreef postmortum het volgende:
dubbel royal sadness
Je zal niet de eerste zijn.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:58 schreef postmortum het volgende:
als ik achter die jongens in de rij had gestaan had ik dat voor hun gekocht
Iddquote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:35 schreef Stigma het volgende:
[..]
Jemig wat gaat dat ver!![]()
Deed iedereen toch toen die jong was?
Nou, de hersenschade van overmatig drankgebruik onder je 14e is echt enorm, zelfs 1x goed lam worden kost je dan al wat denkvermogen... Is allemaal aantoonbaar. Maarja dan moet je maar zorgen dat je genoeg buffer hebtquote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:15 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Iddalsof je van een paar flesjes flugel een vertyfte lever krijgt
Je hebt idd gelijk, maar van een paar flesjes flugel wordt je niet lam/dronken/aangeschotenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:17 schreef Stigma het volgende:
[..]
Nou, de hersenschade van overmatig drankgebruik onder je 14e is echt enorm, zelfs 1x goed lam worden kost je dan al wat denkvermogen... Is allemaal aantoonbaar. Maarja dan moet je maar zorgen dat je genoeg buffer hebt
Maassluis -41654864146857465131quote:Op zaterdag 28 juni 2008 05:18 schreef Slaapkamermug- het volgende:
[..]
ik lag 5 minuten op de bodem van het diepe van de Dolfijn, een zwembad in Maassluis, zij zag mij, een engel als het was, en ze gaf me mond op mond, derhalve leef ik om u het zuur in uw slokdarm te gunnen.
Kan wel een applausje af lijkt me, voor die engel. yeah, driewerf
Ben je compleet achterlijk of zo? Je gaat een kind van 14 toch geen drank geven? Hij drinkt maar lekker een glaasje ranja tot ie oud genoeg is om drank te kopen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:15 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Iddalsof je van een paar flesjes flugel een vertyfte lever krijgt
Tja, van dat salaris je hypotheek moeten betalen is idd om te huilen. Inmiddels werk ik trouwens niet meer daar, maar in een slijterij.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:10 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
+ van dat salaris je hypotheek moeten betalen.
Had TS toch nog maar even doorgeleerd.
Die het ook niet meekrijgt, omdat hij drank wil kopen waarvan je weet dat het bestemd is voor iemand die het nog niet mag hebben. Dus tenzij zijn broer of vriend dan 21 of ouder is, gaat het nog niet door.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Je zal niet de eerste zijn.
Als het de eerste keer niet lukt, halen ze een grote broer of een oudere vriend erbij.
Maar als ze dat nou al gelijk de eerste keer doen
Niet dat ik weetquote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:13 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ben je compleet achterlijk of zo? Je gaat een kind van 14 toch geen drank geven? Hij drinkt maar lekker een glaasje ranja tot ie oud genoeg is om drank te kopen.
Mijn eerste drankje was thuis, bacardi-cola, twee weken voor m'n zestiende verjaardag. Kreeg ik van m'n moeder. Ik mocht ook alleen een drankje met feestjes of in het weekend, niet voor schooldagen. Ik dronk ook niet buitenshuis op die leeftijd en ben nooit dronken geweest. Als ik ooit dronken thuisgekomen had, dan had ik nu waarschijnlijk nog steeds niet kunnen lopen. Met die fles Bacardi heb ik overigens ruim een jaar gedaan.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:29 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Niet dat ik weetNee moet je ook niet doen, ik reageer alleen op het feit dat je dat kind loopt te vernaaien als z;n mamma diezelfde middag langskomt. Alsof jij op je 16e verjaardag je eerste biertje dronk
Daar valt idd best wat voor te zeggen, ik denk dat het alleen geen zin had gehad als jij er niks om had gegeven, maar daar ging de discussie eigenlijk niet over.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:37 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Mijn eerste drankje was thuis, bacardi-cola, twee weken voor m'n zestiende verjaardag. Kreeg ik van m'n moeder. Ik mocht ook alleen een drankje met feestjes of in het weekend, niet voor schooldagen. Ik dronk ook niet buitenshuis en ben nooit dronken geweest. Als ik ooit dronken thuisgekomen had, dan had ik nu waarschijnlijk nog steeds niet kunnen lopen.
Drank is iets waar je als volwassene gewoon van moet kunnen genieten, omdat je dan weet hoe je ermee om moet gaan, weet wat er gebeurt als je er niet normaal mee omgaat en je zelf verantwoordelijk bent voor de gevolgen als je jezelf klem zuipt. Een kind van een jaar of 14 heeft niets in de buurt van alcohol te zoeken, vind ik, ook geen bier, zelfs geen shandy vind ik.
Normaalgesproken zou ik niks tegen de ouders zeggen, maar het ging wel om een jongen die in een groepje zat dat hem duidelijk mee naar beneden trok. Groepje dat meedeed aan winkeldiefstal, drinken, wiet gebruiken etc. en die drank en wiet kregen ze dan van oudere jongens uit de buurt (die dat vast ook niet deden uit liefdadigheid). Dan vind ik wel dat het nodig is om in te grijpen (beeld je even in dat je later een zoon hebt die net 14 is, dat andere mensen weten dat dit gebeurt en het jou niet vertellen)...
Ik begrijp ook niet waarom het tegenwoordig 'normaal' gevonden wordt dat kinderen drank moeten kunnen kopen. Als drank voor kinderen was, verkochten ze het wel bij Bart Smit.
Ik denk dat jij dat zelf ook heel vaak te horen krijgt, flapdrol:quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:40 schreef postmortum het volgende:
dubbel royal sadness
quote:beroep: medewerker belastingdienst
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:54 schreef Sphere het volgende:
[..]
Ik denk dat jij dat zelf ook heel vaak te horen krijgt, flapdrol:
[..]
En dan had je het dus lekker niet meegekregen omdat je het kocht voor minderjarigen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:58 schreef postmortum het volgende:
nee hoor ik kocht het op dat moment voor mijzelf. Ik had tegen de jongens gezegd loop de winkel uit en je krijgt het buitenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:20 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En dan had je het dus lekker niet meegekregen omdat je het kocht voor minderjarigen.
Nee hoor. Er staan zelf heel hoge boetes op voor de winkelier die dat wel doet.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:15 schreef postmortum het volgende:
wtf , niet meegeven aan personen die boven de 18 zijn is wettelijk niet toegestaan. Dus als hun broer 18 is en hje weet zeker dat het voor de 16 jarige is , MOET je het gewoon meegeven hoor
Dat vind ik eigenlijk onzin, hoe kan een winkelier nou bewijzen dat hij het voor minderjarigen koopt. Zo kan die winkelier voor elke jan-boerelul van 70 zeggen:' Ik heb het idee dat je het voor je kleinzoon van 15 koopt, je krijgt je kratje bier niet mee'quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:20 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En dan had je het dus lekker niet meegekregen omdat je het kocht voor minderjarigen.
Natuurlijk niet. Ik bepaal als ondernemer zel wel aan wie ik mijn waren verkoop.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:15 schreef postmortum het volgende:
wtf , niet meegeven aan personen die boven de 18 zijn is wettelijk niet toegestaan. Dus als hun broer 18 is en hje weet zeker dat het voor de 16 jarige is , MOET je het gewoon meegeven hoor
Kom maar op met je bewijs dan.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:15 schreef postmortum het volgende:
Daar is de winkelier dus verantwoordelijk voor en daar kan de winkelier heel hoge boetes voor krijgen. (Denk aan bedragen met drie of vier nullen.)quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:22 schreef postmortum het volgende:
[..]
nee hoor ik kocht het op dat moment voor mijzelf. Ik had tegen de jongens gezegd loop de winkel uit en je krijgt het buiten![]()
Leer eens de jurispredentie over dit onderwerp voor dat je iets klakkeloos roept
Kijk, jij weet tenminste waar je over praat.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:24 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Kom maar op met je bewijs dan.
Ten eerste ben je als winkel nooit verplicht iets te verkopen of zelfs maar om iemand binnen te laten (zolang er geen sprake is van discriminatie mag je iedereen weigeren), ten tweede zijn het de huisregels van de winkel (die iedere winkel zelf mag maken binnen de wet) en ten derde stond ook in m'n cursus sociale hygiene dat het niet mocht. Ik neem aan dat dat is omdat het wettelijk gezien niet mag; het lijkt me stug dat winkels massaal drank weigeren te verkopen terwijl het wettelijk gezien wel zou mogen.
Kleine correctie: Dat is eigenlijk onzin. Hoe kan die winkelier nou weten of iemand de gekochte drank voor minderjarigen koopt? Belachelijk dat de winkelier idioot hoge boetes kan krijgen voor iets waar hij geen weet van heeft en buiten zijn winkel plaats vindt.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:23 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk onzin, hoe kan een winkelier nou bewijzen dat hij het voor minderjarigen koopt. Zo kan die winkelier voor elke jan-boerelul van 70 zeggen:' Ik heb het idee dat je het voor je kleinzoon van 15 koopt, je krijgt je kratje bier niet mee'
Deels is het ook onzin. Stel, een 18-jarige geeft een feestje waarop ook 17-jarigen komen, dan kan hij in z'n eentje ladingen sterke drank halen en dat thuis schenken aan die 17-jarigen. Gaat hij echter met die 17-jarigen naar de winkel, dan mag hij het niet kopen. Ook niet als hij diegene naar buiten stuurt of tien minuten later alleen terugkomt. Sterker nog, al komen twee 18-jarigen drank halen en de een kan zich niet legitimeren, dan mag ik het nog steeds niet verkopen (in ieder geval van mijn baas niet, omdat die bang is een boete te krijgen, omdat hij niet zeker kan weten dat beide personen 18 zijn).quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:23 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk onzin, hoe kan een winkelier nou bewijzen dat hij het voor minderjarigen koopt. Zo kan die winkelier voor elke jan-boerelul van 70 zeggen:' Ik heb het idee dat je het voor je kleinzoon van 15 koopt, je krijgt je kratje bier niet mee'
Ok, ik snap het, het was natuurlijk nogal vergezocht van mijquote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:28 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Deels is het ook onzin. Stel, een 18-jarige geeft een feestje waarop ook 17-jarigen komen, dan kan hij in z'n eentje ladingen sterke drank halen en dat thuis schenken aan die 17-jarigen. Gaat hij echter met die 17-jarigen naar de winkel, dan mag hij het niet kopen. Ook niet als hij diegene naar buiten stuurt of tien minuten later alleen terugkomt. Sterker nog, al komen twee 18-jarigen drank halen en de een kan zich niet legitimeren, dan mag ik het nog steeds niet verkopen (in ieder geval van mijn baas niet, omdat die bang is een boete te krijgen, omdat hij niet zeker kan weten dat beide personen 18 zijn).
Maar wat je zegt geldt niet voor iemand van 70. Als je 21 of ouder bent, mag je drank kopen, ook in het gezelschap van minderjarigen. Anders zou bijvoorbeeld een moeder met een kind in de wandelwagen ook geen drank mogen halen.
Moeders met kinderwagens in de winkel moet je trouwens in de gaten houden. Die heb ik al zo vaak betrapt op jatten door een fles naast het kind in de kinderwagen te leggen dat ik geen enkele trut met kinderwagen meer vertrouw.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:28 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Deels is het ook onzin. Stel, een 18-jarige geeft een feestje waarop ook 17-jarigen komen, dan kan hij in z'n eentje ladingen sterke drank halen en dat thuis schenken aan die 17-jarigen. Gaat hij echter met die 17-jarigen naar de winkel, dan mag hij het niet kopen. Ook niet als hij diegene naar buiten stuurt of tien minuten later alleen terugkomt. Sterker nog, al komen twee 18-jarigen drank halen en de een kan zich niet legitimeren, dan mag ik het nog steeds niet verkopen (in ieder geval van mijn baas niet, omdat die bang is een boete te krijgen, omdat hij niet zeker kan weten dat beide personen 18 zijn).
Maar wat je zegt geldt niet voor iemand van 70. Als je 21 of ouder bent, mag je drank kopen, ook in het gezelschap van minderjarigen. Anders zou bijvoorbeeld een moeder met een kind in de wandelwagen ook geen drank mogen halen.
Heb jij je diploma bij een pakje boter gekregen? Je bent drie jaar ouder dan ik en hebt toch een fatsoenlijke opleiding gehad; je zou verwachten dat je dan toch een iets zinnigere woordenbrij zou moeten kunnen produceren. Ik krijg last van plaatsvervangende schaamte als ik jouw posts lees.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:26 schreef postmortum het volgende:
op het moment dat je het niet meegeeft aan de 18-jarige maak jij je schuldig aan leeftijdsdiscriminatie![]()
Geloof maar dat ik op een rechtszaak zou durven te gooien
Dat is wettelijk niet zo verplicht maar aangezien de winkelier niet kan weten of jij die krat alleen voor jezelf haalt of dat je hem gaat delen met je broertje is het wel verstandig van de winkelier.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:31 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ok, ik snap het, het was natuurlijk nogal vergezocht van mij.....dus stel dat ik met mijn broertje van 14(als ik die zou hebben) een kratje bier ga halen (wat voor mijzelf is, wat de winkelier niet kan weten) mág hij het niet verkopen? Is hij dus verplicht om mijn broertje om legitimatie te vragen, kan hij dit niet laten zien of is hij minderjarig zou ik mijn kratje dus niet mogen kopen?
Klopt. Op het moment dat ik dat verkoop kan de winkel een boete krijgen en kan ik mijn baan kwijtraken. Op het moment dat jij net buiten de winkel namelijk dat kratje aan je broertje zou geven, kan gesteld worden dat wij hadden kunnen weten dat het voor hem zou zijn.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:31 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ok, ik snap het, het was natuurlijk nogal vergezocht van mij.....dus stel dat ik met mijn broertje van 14(als ik die zou hebben) een kratje bier ga halen (wat voor mijzelf is, wat de winkelier niet kan weten) mág hij het niet verkopen? Is hij dus verplicht om mijn broertje om legitimatie te vragen, kan hij dit niet laten zien of is hij minderjarig zou ik mijn kratje dus niet mogen kopen?
je kunt het gewoon niet hebben dat ik gelijk hebquote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:32 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Heb jij je diploma bij een pakje boter gekregen? Je bent drie jaar ouder dan ik en hebt toch een fatsoenlijke opleiding gehad; je zou verwachten dat je dan toch een iets zinnigere woordenbrij zou moeten kunnen produceren. Ik krijg last van plaatsvervangende schaamte als ik jouw posts lees.
Herinnert zich een topic in OUD over een huilbaby die niet wilde slapen en een flesje met wodka...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:37 schreef Maeghan het volgende:
Voor zover ik weet is er namelijk ook geen leeftijdsgrens gesteld die bijvoorbeeld een uitzondering maakt voor kinderen onder de vier jaar (en zelfs de grootste gek zal een kind van die leeftijd toch nog geen drank geven, lijkt me - alhoewel Delimas wel een fles Batida de Coco verkoopt in een geschenkverpakking in de vorm van een babyfles....)
Leg eens uit waarom het leeftijdsdiscriminatie is dan?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:39 schreef postmortum het volgende:
[..]
je kunt het gewoon niet hebben dat ik gelijk heb
ik kreeg ook al als baby wiskeyquote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:43 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Herinnert zich een topic in OUD over een huilbaby die niet wilde slapen en een flesje met wodka...
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is wettelijk niet zo verplicht maar aangezien de winkelier niet kan weten of jij die krat alleen voor jezelf haalt of dat je hem gaat delen met je broertje is het wel verstandig van de winkelier.
Verkoopt hij het namelijk wel en geef jij buiten die krat aan je broertje of zuip je samen op een bankje die krat leeg en er is toevallig een controleur in de buurt die dit ziet krijgt de winkelier een enorme boete.
Hoezo leeftijdsdiscriminatie. Ik vind jou niet aardig en verkoop jou daarom dat krat bier niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:26 schreef postmortum het volgende:
op het moment dat je het niet meegeeft aan de 18-jarige maak jij je schuldig aan leeftijdsdiscriminatie![]()
Geloof maar dat ik op een rechtszaak zou durven te gooien
geloof maar dat ik het winquote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:01 schreef Sphere het volgende:
[..]
Hoezo leeftijdsdiscriminatie. Ik vind jou niet aardig en verkoop jou daarom dat krat bier niet.
een pool die je weigert drank te verkopenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:10 schreef Maeghan het volgende:
Haha, dat is ook zo irritant. M'n eerste dag daar, komt zo'n klant met boodschappen in z'n tas, maar bij Dirck III zitten er nog prijsstickertjes op de artikelen (prehistorisch, maar het is zo) en agz het m'n eerste dag was, wist ik al die prijzen natuurlijk niet. Dus ik vraag of ik even mag kijken, wordt ie gelijk boos en zegt dat ik racistisch ben en dat ik zeker alleen bij donkere mensen in de tas wil kijken![]()
Totaal offtopic, maar het schoot me even te binnen.
En Postmortum, je wint helemaal niks. Je maakt jezelf alleen onsterfelijk belachelijk. Iedere mongool snapt dat er geen sprake is van wat voor vorm van discriminatie ook wanneer een winkelier jou iets weigert te verkopen omdat hij dat niet mag van de overheid.
bewijs dat maar eensquote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:20 schreef Maeghan het volgende:
Volgens mij heeft de alcohol je hersens al flink aangetast. Volgens een website is een teken van het verkeren in kennelijke staat van dronkenschap het verdwijnen van zelfkritiek, dus misschien kunnen ze je het op die gronden ook wel weigeren; je mag iemand die in kennelijke staat van dronkenschap verkeert namelijk ook geen alcohol verkopen.
Dat hoeft ze niet te bewijzen pretletter. Als zij de indruk heeft dat jij dronken bent (en bewijs maar eens dat zij die indruk niet heeft) dan mag ze jou geen drank verkopen. En als zij de indruk heeft dat jij nog geen 18 bent dan mag ze jou geen sterke drank verkopen. en als zij die dag geen zin heeft om iets te verkopen, dan hoeft ze jou helemaal niets te verkopen.quote:
ok ik ga ff mijn Lada halen met een zak cement kijkenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat hoeft ze niet te bewijzen pretletter. Als zij de indruk heeft dat jij dronken bent (en bewijs maar eens dat zij die indruk niet heeft) dan mag ze jou geen drank verkopen. En als zij de indruk heeft dat jij nog geen 18 bent dan mag ze jou geen sterke drank verkopen. en als zij die dag geen zin heeft om iets te verkopen, dan hoeft ze jou helemaal niets te verkopen.
Een winkelier mag spullen verkopen, hij moet het niet.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:27 schreef postmortum het volgende:
[..]
ok ik ga ff mijn Lada halen met een zak cement kijken
Je kunt het gewoon niet hebben dat ik gelijk heb.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:02 schreef postmortum het volgende:
[..]
geloof maar dat ik het winof ik gooi het op rassendiscriminatie
Gewoon om te stangen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:58 schreef postmortum het volgende:
Nou ja, ik stond wel raar te kijken toen mij dit in Vegas gevraagd werd.Ik was toen 31 jaar oud en nee, ik lijk niet jonger dan 18.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:22 schreef Geqxon het volgende:
Je kunt ook simpelweg iedereen die bier wilt om een ID vragen. Dat werkt in Amerika prima.
vrouwenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 17:47 schreef Sphere het volgende:
[..]
Je kunt het gewoon niet hebben dat ik gelijk heb.![]()
Vrouwen drinken ook.quote:
Mijn dag zou goed zijn. Kleine liegend drankorgeltje.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 03:20 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Misschien was zijn moeder wel alcoholist en slaat ze hem af als hij geen flugel voor haar haalt. Nu heb jij indirect dat jongetje mishandelt
zooo jij durft je zou een medanlje moeten krijgenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 17:46 schreef RealZeus het volgende:
Mooi topic. Je haalt al die minderjarige kutkoters er zo uit want die zitten op TS af te geven. Ik ben vrijwilliger geweest in een jeugdsoos en daar hadden we ook van die taferelen.
Wat deden die kutpubers? Gingen ze indrinken , alleen waren ze zo stom omdat bij ons op het terrein te doen. Staat er zo'n ventje met een fles die haast net zo groot is als hij zelf, dat soort grappen.
En dan over de zeik zijn omdat hun drank afgepakt wordt. Dan denk ik:"Jank niet, kutjoch. Je weet dat het niet mag dus zit niet te kutten of doe het lekker in je eigen kamertje."
En daarom moeten die pubers niet huilen want het is algemeen bekend dat het niet mag.
Ja een mooie 'medanlje'quote:Op zondag 13 juli 2008 23:07 schreef 2609 het volgende:
[..]
zooo jij durft je zou een medanlje moeten krijgen
Dat waren nog eens tijdenquote:Op zondag 13 juli 2008 23:11 schreef deepart het volgende:
Toen ik klein was en drank wilde kopen met mijn friendjes gingen we altijd aan de kassa staan bij het jongste grietje achter de kassa... Die durven nooit nee te zeggen
Oh god, wat een vergelijking.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 03:06 schreef Slaapkamermug- het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |