Ik ga van de week wel een how-to schrijven om zoiets mogelijk te maken. Is redelijk simpel, maar je moet het een keer gezien hebben.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:21 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Gnome, heb ik.
Maar in ieder geval, ik ben niet bang voor de 'cli' (neem aan dat dat command line is?) Maar het is dus wel irritant als ik iedere keer dat ik mijn laptop ergens mee heen neem door dit gedoe heen moet. Zou graag een manier hebben waarop ik ook bijvoorbeeld op een terrasje kan wifi'en af ten toe
Had ik het toch bijna goedquote:
Thanks, het meeste was ik al achter echter heeft WINE nogal wat problemen met programma's die .NET (3.0) nodig hebben.quote:Op zondag 13 juli 2008 20:50 schreef slakkie het volgende:
[..]
Active directory kan je gewoon raadplegen met Net::LDAP (perl), Net_LDAP2 (PHP PEAR). Basicly, een openldap client kan al met AD praten mits je de juiste gegevens hebt. Echter zijn er sommige zaken die je niet kan aanpassen met LDAP tools in AD, dat zul je met de MS powershell doen of vanuit de GUI, maar info ophalen gaat makkelijk. Ik heb PHP code voor je liggen mocht je een voorbeeld nodig hebben.
Shares kan je heel makkelijk vanuit Linux benaderen:
[..]
Dit staat in mijn fstab en wordt gemount op het moment dat ik m'n machine boot. Je hebt wel de smbfs package nodig (Ubuntu).
Wat KiX scripts zijn weet ik niet, al lijkt het verdomd veel op een Windows Only scripting taal (van wat ik begrepen heb uit Google search results) en zal je dus moeten porten om het te laten draaien onder Unix. Ik weet niet precies wat jullie in die Kix scripts allemaal doen, maar wellicht dat je het makkelijk kan herschrijven in bash..
Tis een redelijk simpel script, hij haalt user informatie op uit AD voor ons intranet. Als je enigsinds bekend bent met LDAP is het een fluitje van een cent om het verder uit te breiden/aan te passen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 21:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Thanks, het meeste was ik al achter echter heeft WINE nogal wat problemen met programma's die .NET (3.0) nodig hebben.
Ik zou dat PHP script wel eens willen zien als het kan. bvd
Ziet er mooi uit slakkie, maar kan het ook zonder een nieuw netwerk te definieren? Want ik heb dus al een netwerk met een WEP key, en als ik die verander moeten al mijn huisgenoten dat ook. En dat is best vervelend...quote:Op dinsdag 15 juli 2008 21:28 schreef slakkie het volgende:
Aangezien ik ooit al een draft had gemaakt is ie eerder "af" dan geplanned, maar ik zou graag voordat ie "officieel" wordt eerst even willen vragen aan de mensen die bekender zijn met Unix/Linux om het even na te lezen en commentaar te geven zodat ik hem duidelijker kan maken voor mensen die minder kennis van zaken hebben.
http://wiki.fok.nl/index.php/Dig/linux/wireless
In de basisinstallatie gaan we uit van het feit dat we maar met 1 netwerk gaan verbinden en dat deze niet verandert, zoals bijvoorbeeld thuis, of alleen op kantoor.quote:In de basis installatie gaan we uit van het feit dat we maar met 1 netwerk gaan connecten, en dat deze niet veranderd, zoals bijvoorbeeld thuis, of alleen op kantoor.
Als je een dag of wat wacht kan ik wel ff WEP erbij knallen (moet ik eerst ff m'n netwerk omzetten naar WEP). Maar dat moet niet zo moeilijk zijn..quote:Op maandag 21 juli 2008 20:26 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit slakkie, maar kan het ook zonder een nieuw netwerk te definieren? Want ik heb dus al een netwerk met een WEP key, en als ik die verander moeten al mijn huisgenoten dat ook. En dat is best vervelend...
Wauw, thanksquote:Op maandag 21 juli 2008 23:22 schreef slakkie het volgende:
[..]
Als je een dag of wat wacht kan ik wel ff WEP erbij knallen (moet ik eerst ff m'n netwerk omzetten naar WEP). Maar dat moet niet zo moeilijk zijn..
Taalfouten mag je eruit halen als je wilt (ik zie ze nml nietquote:Op maandag 21 juli 2008 20:30 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Sowieso taalfouten, maar wat voor de duidelijkheid van het artikel vooral nodig is is dat je Engelse woorden in het Nederlands zet. Zoals bv
[..]
In de basisinstallatie gaan we uit van het feit dat we maar met 1 netwerk gaan verbinden en dat deze niet verandert, zoals bijvoorbeeld thuis, of alleen op kantoor.
Jah.... Zie dat je het al hebt aangepast. Thnx. OW, Iblis, thank you very much!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:03 schreef Visitor.Q het volgende:
Even wat schoonheidsfoutjes eruit gehaald in de eerste twee secties. Lees het later nog weleens door maar ziet er goed uit. Moet het vi commando "vi /etc/default/wpasupplicant" niet als root worden uitgevoerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |