abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60120319
De standaard van 8.04 is ook niet voldoende, elke GUI heeft z'n eigen network manager (Gnome/KDE). Bijkomend feit is dat ik geen van deze managers gebruik en je dus ook niet kan helpen...

Mocht je hulp willen om het op een andere manier te doen, dan kan ik je wel helpen, maar dan moet je niet bang zijn voor de cli. Maar dan werkt het 99% van de tijd goed, zonder dat je ook maar iets hoeft aan te passen (tenzij je met een nieuw netwerk wilt connecten).
pi_60120511
Gnome, heb ik.
Maar in ieder geval, ik ben niet bang voor de 'cli' (neem aan dat dat command line is? ) Maar het is dus wel irritant als ik iedere keer dat ik mijn laptop ergens mee heen neem door dit gedoe heen moet. Zou graag een manier hebben waarop ik ook bijvoorbeeld op een terrasje kan wifi'en af ten toe
pi_60120584
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:21 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Gnome, heb ik.
Maar in ieder geval, ik ben niet bang voor de 'cli' (neem aan dat dat command line is? ) Maar het is dus wel irritant als ik iedere keer dat ik mijn laptop ergens mee heen neem door dit gedoe heen moet. Zou graag een manier hebben waarop ik ook bijvoorbeeld op een terrasje kan wifi'en af ten toe
Ik ga van de week wel een how-to schrijven om zoiets mogelijk te maken. Is redelijk simpel, maar je moet het een keer gezien hebben.
pi_60120655
Dat zou fantastisch zijn Thanks alvast.
pi_60127905
CLI staat voor Command Line Interface
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_60129876
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 19:42 schreef Cid het volgende:
CLI staat voor Command Line Interface
Had ik het toch bijna goed

Voorzichtige stapjes op weg naar de gewilde status van Linux-Nerd. Nu nog een Ubuntu-Noob
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:08:59 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60129998
quote:
Op zondag 13 juli 2008 20:50 schreef slakkie het volgende:

[..]

Active directory kan je gewoon raadplegen met Net::LDAP (perl), Net_LDAP2 (PHP PEAR). Basicly, een openldap client kan al met AD praten mits je de juiste gegevens hebt. Echter zijn er sommige zaken die je niet kan aanpassen met LDAP tools in AD, dat zul je met de MS powershell doen of vanuit de GUI, maar info ophalen gaat makkelijk. Ik heb PHP code voor je liggen mocht je een voorbeeld nodig hebben.

Shares kan je heel makkelijk vanuit Linux benaderen:
[..]

Dit staat in mijn fstab en wordt gemount op het moment dat ik m'n machine boot. Je hebt wel de smbfs package nodig (Ubuntu).

Wat KiX scripts zijn weet ik niet, al lijkt het verdomd veel op een Windows Only scripting taal (van wat ik begrepen heb uit Google search results) en zal je dus moeten porten om het te laten draaien onder Unix. Ik weet niet precies wat jullie in die Kix scripts allemaal doen, maar wellicht dat je het makkelijk kan herschrijven in bash..
Thanks, het meeste was ik al achter echter heeft WINE nogal wat problemen met programma's die .NET (3.0) nodig hebben.

Ik zou dat PHP script wel eens willen zien als het kan. bvd
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_60130526
Aangezien ik ooit al een draft had gemaakt is ie eerder "af" dan geplanned, maar ik zou graag voordat ie "officieel" wordt eerst even willen vragen aan de mensen die bekender zijn met Unix/Linux om het even na te lezen en commentaar te geven zodat ik hem duidelijker kan maken voor mensen die minder kennis van zaken hebben.

http://wiki.fok.nl/index.php/Dig/linux/wireless
pi_60130695
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 21:08 schreef popolon het volgende:

[..]

Thanks, het meeste was ik al achter echter heeft WINE nogal wat problemen met programma's die .NET (3.0) nodig hebben.

Ik zou dat PHP script wel eens willen zien als het kan. bvd
Tis een redelijk simpel script, hij haalt user informatie op uit AD voor ons intranet. Als je enigsinds bekend bent met LDAP is het een fluitje van een cent om het verder uit te breiden/aan te passen.

http://www.euronet.nl/users/wesleys/dig/ADOnline.php
http://www.euronet.nl/users/wesleys/dig/ADOnline-test.php
  vrijdag 18 juli 2008 @ 17:02:52 #110
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60193083
Thanks. Ik zal er binnenkort eens naar kijken als het wat rustiger is.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:32:41 #111
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_60195637
Sjongejonge... Ik probeer dus een foto slideshow te maken, en die te branden naar DVD. En daar heb je wel een aantal FOSS tooltjes voor. Dus ik proberen... dvd-slideshow werkt alleen op de commandline. Dan heb je Qdvdauthor. Ziet er prima uit, maar ffmpeg geeft een foutmelding bij het maken van een slideshow (dus ffmpeg van subversion halen maar dat is een trunk versie en dat zie ik eigenlijk ook niet zo zitten op een systeem dat ik gebruik om mee te werken). Verder heb je manslide, daarmee kun je ook slideshows maken maar dan zit je per foto te pielen wat de transitie moet zijn. Bovendien is het waardeloos vertaald en wordt het (schijnbaar) niet onderhouden. Met digiKam kun je met kipi-plugins een mpeg slideshow uitspugen maar daarmee kun je de transitie alleen in gehele seconden opgeven. Je kunt wél in 'advanced slideshow' een transitietijd in miliseconden opgeven maar die kun je weer niet exporteren naar mpeg (wordt meteen op het scherm afgebeeld). Dan heb je nog kdenlive, ik weet niet waar de k voor staat maar als dat krash is dan klopt het. Je kunt er alles mee wat ik zou willen, maar het programma crashed zo gruwelijk vaak dat er echt niet mee te werken valt. Dan heb je nog Lives ofzoiets, met een volstrekt onbegrijpelijke user interface. En Open Movie editor. Wat wederom weer alles zou moeten kunnen wat ik wil, maar dan moet je eerst je plaatjes naar max 1024x1024 doen.

Ik wil heel graag in het idee van open source geloven, maar op dit gebied is het echt een troep. Niks werkt gewoon fatsoenlijk zoals windows movie maker. En ook al is dat teletubbieprogramma echt crap vergeleken met Sony Vegas of andere professionele programma's, je kunt er in elk geval alles mee doen wat je als normaal mens zou willen.

Ik schrijf zelf wel wat ofzo....

instant update: mijn vriendin probeert het atm met windows movie maker en die loopt ook vast, laat rode kruizen zien ipv de afbeeldingen. Misschien zijn we wel noobs. .
  zaterdag 19 juli 2008 @ 00:19:18 #112
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60200514
Ik zit nu thuis op KDE4 (kubuntu) en heb de drivers voor bluetooth geinstalleerd. Echter, ik kan nergens vinden in de GUI waar ik dat nou kan instellen. Iemand een idee?

M.a.w. m'n travel muis werkt niet op de laptop.

-edit-

In KDE3.5 kon ik het dus wel vinden.
pi_60207111
dpkg -L blauwetand | grep bin kan wellicht helpen
  zondag 20 juli 2008 @ 11:41:15 #114
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_60221860
Klein probleempje:
Als ik een nieuw scherm open bijv. firefox of een terminal dan opent hij het scherm met de balk (waarmee je kan schuiven, scherm sluiten etc.) net buiten het beeld van mijn beeldscherm. dit doet hij dus steeds.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Heb:
Ubuntu 8.04 met Compiz
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  maandag 21 juli 2008 @ 10:27:07 #115
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_60239899
Je kan in vele windowsmanagers aangeven waar ie applicaties op je scherm opent. Gnome/KDE hebben dat volgens mij ook. Maar geen idee wat je gebruikt..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 21 juli 2008 @ 11:59:51 #116
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_60241801
Een FYI post:

Ik heb ooit hier eens een cd rip bash script gepost, maar er bestaat een veel betere variant: http://www.linux.com/articles/114135

abcde, het zit in de repo's van Debian, en het werkt uitermate relaxed.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 21 juli 2008 @ 19:25:16 #117
193834 alledagenheeldruk
#!/usr/bin/girl
pi_60250542
Ik gebruik nu sinds oktober/november 2007 Ubuntu (7.04) en ik begin het steeds beter te snappen en ook steeds fijner te vinden. En ik heb het vanaf het begin al de bom gevonden
Ondertussen heb ik m'n speciale tekens werkend (é ï ¤ ¥ enz.) en ook m'n draadloos internet, al wil dat niet altijd. De mensen op de Ubuntu forums zijn ook altijd zo aardig en willen je altijd zo graag helpen (not) en alle andere oplossingen die ik vond via google werkten niet. Nu nog doet draadloos het alleen thuis (?), via een combi van instellingen maar ik ben alweer vergeten wat het was maar het werkt in ieder geval.
Het enige wat ik nu eigenlijk nog wil is een fijne msn. Ik heb vanaf het begin Pidin gebruikt en die is oké, maar ik wil heel graag custom smilies kunnen gebruiken. Nu kan ik op internet zo opzoeken welke msn-a-likes er zijn voor Ubuntu, maar ik wil graag jullie mening over welke het fijnste is. Amsn heb ik al geprobeerd maar daar werd ik in de eeste minuten al schijtziek van
pi_60252158
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 21:28 schreef slakkie het volgende:
Aangezien ik ooit al een draft had gemaakt is ie eerder "af" dan geplanned, maar ik zou graag voordat ie "officieel" wordt eerst even willen vragen aan de mensen die bekender zijn met Unix/Linux om het even na te lezen en commentaar te geven zodat ik hem duidelijker kan maken voor mensen die minder kennis van zaken hebben.

http://wiki.fok.nl/index.php/Dig/linux/wireless
Ziet er mooi uit slakkie, maar kan het ook zonder een nieuw netwerk te definieren? Want ik heb dus al een netwerk met een WEP key, en als ik die verander moeten al mijn huisgenoten dat ook. En dat is best vervelend...
  maandag 21 juli 2008 @ 20:30:41 #119
193834 alledagenheeldruk
#!/usr/bin/girl
pi_60252270
Sowieso taalfouten, maar wat voor de duidelijkheid van het artikel vooral nodig is is dat je Engelse woorden in het Nederlands zet. Zoals bv
quote:
In de basis installatie gaan we uit van het feit dat we maar met 1 netwerk gaan connecten, en dat deze niet veranderd, zoals bijvoorbeeld thuis, of alleen op kantoor.
In de basisinstallatie gaan we uit van het feit dat we maar met 1 netwerk gaan verbinden en dat deze niet verandert, zoals bijvoorbeeld thuis, of alleen op kantoor.
pi_60256546
quote:
Op maandag 21 juli 2008 20:26 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit slakkie, maar kan het ook zonder een nieuw netwerk te definieren? Want ik heb dus al een netwerk met een WEP key, en als ik die verander moeten al mijn huisgenoten dat ook. En dat is best vervelend...
Als je een dag of wat wacht kan ik wel ff WEP erbij knallen (moet ik eerst ff m'n netwerk omzetten naar WEP). Maar dat moet niet zo moeilijk zijn..
pi_60256579
quote:
Op maandag 21 juli 2008 23:22 schreef slakkie het volgende:

[..]

Als je een dag of wat wacht kan ik wel ff WEP erbij knallen (moet ik eerst ff m'n netwerk omzetten naar WEP). Maar dat moet niet zo moeilijk zijn..
Wauw, thanks
pi_60256885
quote:
Op maandag 21 juli 2008 20:30 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Sowieso taalfouten, maar wat voor de duidelijkheid van het artikel vooral nodig is is dat je Engelse woorden in het Nederlands zet. Zoals bv
[..]

In de basisinstallatie gaan we uit van het feit dat we maar met 1 netwerk gaan verbinden en dat deze niet verandert, zoals bijvoorbeeld thuis, of alleen op kantoor.
Taalfouten mag je eruit halen als je wilt (ik zie ze nml niet ), ik zal die Engelse termen zelf wel vertalen naar het Nederlands, maar dat is beroepsdeformatie .
  dinsdag 22 juli 2008 @ 14:03:02 #123
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_60268120
Even wat schoonheidsfoutjes eruit gehaald in de eerste twee secties. Lees het later nog weleens door maar ziet er goed uit. Moet het vi commando "vi /etc/default/wpasupplicant" niet als root worden uitgevoerd?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:13:20 #124
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_60271595
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 14:03 schreef Visitor.Q het volgende:
Even wat schoonheidsfoutjes eruit gehaald in de eerste twee secties. Lees het later nog weleens door maar ziet er goed uit. Moet het vi commando "vi /etc/default/wpasupplicant" niet als root worden uitgevoerd?
Jah.... Zie dat je het al hebt aangepast. Thnx. OW, Iblis, thank you very much!

[ Bericht 4% gewijzigd door slacker_nl op 22-07-2008 16:22:29 ]
  dinsdag 22 juli 2008 @ 17:56:09 #125
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_60274190
Ik heb nog even wat categorieën toegevoegd. Misschien dat de titel nu ook wat gewijzigd kan worden, zoiets als Wireless HOWTO.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')