abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60011873
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 04:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon een jaar op de bank zetten en dan voor anderhalf miljoen verkopen aan Twente of Heerenveen
Waarom anderhalf miljoen betalen als hij dan gratis is?
pi_60011920
Hij is dan niet gratis
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60011928
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 07:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij is dan niet gratis
In ieder geval wel transfervrij
pi_60011984
Nee, hoor.

Misschien moet je toch maar eens de wet gaan bestuderen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60011990
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 07:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, hoor.

Misschien moet je toch maar eens de wet gaan bestuderen
Hij heeft een contract tot 2009?
pi_60012025
Nee, tot 2012
pi_60012031
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 07:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, tot 2012
We zullen uiteindelijk zien wie er gelijk heeft
pi_60012041
Ik heb gelijk.
pi_60012047
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 08:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb gelijk.
QFT!

Volgens mij had hij een mondelinge overeenkomst waarbij PSV haar afspraken niet nakwam.

edit:
Hij is zelfs in de winterstop al transfervrij.
quote:
PSV in de fout met contract Ismail Aissati

21/11/2007 15:18

EXCLUSIEF – Ismail Aissati kan eerder weg bij PSV dan in zijn contract staat vermeld. De huidige overeenkomst blijkt niet conform de FIFA-regels, waardoor de middenvelder een half jaar eerder kan vertrekken bij de Eindhovense club.

Aissati tekende in november 2005 tot de zomer van 2009 bij PSV. Op dat moment was hij zeventien jaar. Dat maakt deze verbintenis niet rechtsgeldig volgens de reglementen van de FIFA, die stellen dat spelers jonger dan achttien jaar geen contract mogen tekenen voor een periode langer dan drie jaar.

Aangezien de FIFA bepaalt dat zo'n verbintenis drie jaar na ondertekening ten einde is, loopt het contract van Aissati in november 2008 af. Dat betekent dat de inmiddels negentienjarige Utrechter in de transferperiode van januari 2009 transfervrij naar een andere club kan vertrekken.
bron:http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)actIsmailAissati.htm
pi_60012061
Weet je wat een mondelinge overeenkomst is?
pi_60012071
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 08:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weet je wat een mondelinge overeenkomst is?
Ja, maar als PSV zich niet aan de afspraken houdt is het al gauw niets meer waard
pi_60012106
Jawel hoor
  donderdag 10 juli 2008 @ 09:03:00 #88
3185 Adelante
To let it go now
pi_60012600
Een niet rechtsgeldig contract houdt toch in dat deze juridisch nooit tot stand is gekomen, dus eigenlijk is hij per direct al transfervrij
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_60012630
Tuurlijk is het contract gewoon rechtsgeldig maar het staat Isi vrij om naar de burgerrechter te stappen.
pi_60012833
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 09:03 schreef Adelante het volgende:
Een niet rechtsgeldig contract houdt toch in dat deze juridisch nooit tot stand is gekomen, dus eigenlijk is hij per direct al transfervrij
Zijn eerste contract is natuurlijk nog altijd rechtsgeldig en die loopt tot 2009. Er is nog altijd geen officiele bevestiging geweest dat er nu wel of niet een echt akkoord is tussen Aissati en PSV over de verlenging van het contract.

Dus vooralsnog zou ik er vanuit gaan dat het contract tot 2009 loopt.
pi_60013015
quote:
Aissati heeft geen trek in FC Utrecht
10 juli 2008

De beoogde ruil tussen Erik Pieters en Ismail Aissati is van de baan. FC Utrecht en PSV waren van plan om beide spelers met gesloten beurzen van club te laten wisselen, maar dat was buiten Aissati gerekend. De eigenzinnige middenvelder had immers helemaal geen trek in een transfer naar de club van Willem van Hanegem.

"Wij hebben ook begrepen dat Ismail niet meer naar Utrecht wil en nemen dat voor kennisgeving aan. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening", zegt PSV-directeur Adrie van Kraaij in De Telegraaf.. De 'weigering' van Aissati is opvallend, omdat hij een geboren en getogen Utrechter is. Bovendien liet hij Utrecht-coach Van Hanegem enkele weken geleden nog weten, wél oren te hebben naar een dergelijke ruil.

Of Aissati nu bij PSV blijft, is hoogst onzeker. De jeugdinternational staat immers ook in de belangstelling van FC Twente en vooral Ajax. "Ismail is welkom, maar wij weten niet wat hij precies van plan is. Ik ken de geluiden over hernieuwde interesse van Ajax ook, maar een bod hebben we nog niet ontvangen", aldus Van Kraaij.
pi_60014439
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 08:04 schreef sjimz het volgende:

[..]

QFT!

Volgens mij had hij een mondelinge overeenkomst waarbij PSV haar afspraken niet nakwam.

edit:
Hij is zelfs in de winterstop al transfervrij.
[..]

bron:http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)actIsmailAissati.htm
Klopt. In de CAO van betaald voetbal spelers staat dat een contract rechtsgeldig aangegaan is met een schriftelijke overeenkomst. Niet met een mondeling.
  donderdag 10 juli 2008 @ 11:02:15 #93
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60014798
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 09:31 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Opmerkelijk zeg! Zou hij dan toch terug willen naar Twente, of wachten op Ajax? Dat eerste schijnt te laag voor hem te zijn, al kan ik me voorstellen dat hij met een goed gevoel terug kijkt.
pi_60015251
Denk dat hij inderdaad met een goed gevoel terug kijkt op zijn periode bij Twente, maar dat het gevoel heeft dat hij zich beter kan ontwikkelen bij Ajax?
pi_60026940
quote:
Ajax denkt opnieuw aan Aissati
Door PETER VAN DUYL

EINDHOVEN/AMSTERDAM - Ajax heeft opnieuw belangstelling om Ismail Aissati over te nemen van concurrent PSV. Jan Reker, algemeen-directeur in Eindhoven, sprak gisteren informeel met een afvaardiging van Ajax, waarbij over de situatie van het talent werd gesproken. Officieel hebben de Amsterdammers zich nog niet gemeld.

Aissati zelf wil dolgraag weg bij de club die hij tot voor kort in het hart droeg. Het mega-talent voelt dat zijn carrière in Eindhoven niet volgens plan verloopt. In de winter wilde Ajax hem ook al halen.

Het liefst zou de landskampioen de speler behouden, maar PSV bevindt zich in een netelige situatie. Aissati heeft nog een contract tot de zomer van 2009 in Eindhoven. Rond de kerst kwamen beide partijen weliswaar mondeling overeen dat die verbintenis verlengd zou worden tot 2012, maar dat contract is nooit formeel getekend.

Het 'kamp Aissati' vindt nu dat de verbintenis nog één jaar loopt, PSV gaat ervan uit dat er nog vier contractjaren zijn. Beide partijen hebben de intentie uitgesproken mee te willen werken aan een oplossing. Maar in het uiterste geval wordt dit meningsverschil beslecht door een arbitragecommissie.

Als die commissie Aissati in het gelijk stelt, bestaat de mogelijkheid dat het talent volgend jaar zomer voor niets de deur van het Philips Stadion uitloopt. Directeur Jan Reker heeft meer dan eens benadrukt dat PSV zich dat niet kan veroorloven. Niet voor niets was de clubleiding van de landskampioen in een eerder stadium bereid om mee te werken aan een transfer van Aissati naar FC Utrecht.

Namens Ajax weigert technisch manager Danny Blind al te diep op de zaak in te gaan. ,,Ik weet dat er eerder al belangstelling voor Aissati is geweest. Over de huidige stand van zaken wil ik echter niks zeggen, al is het wel zo dat onze prioriteit niet direct op die positie ligt.''

Met de aanwinsten Cvitanich en Sulejmani plus de al aanwezige Huntelaar, Suarez, Perez en Kennedy hebben de Amsterdammers al veel aanvallend potentieel in huis.

Namens PSV zegt manager Adrie van Kraaij slechts: ,,We werken hard aan een oplossing. Daarbij is niets onmogelijk.''
Bron.

[ Bericht 2% gewijzigd door BliksemSchigt op 10-07-2008 20:28:08 ]
pi_60027008
Maakt niet uit of je al genoeg mensen daar hebt, als je Aissati kan halen, HALEN!
pi_60027085
waar heb je dat stukje vandaan BS?
pi_60027318
AD.
pi_60027370
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 20:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
AD.
Als ik het stuk zo lees denk ik dat Ajax er serieus werk van gaat maken en het ze nog kan lukken ook nog.
Of kijk ik nu te veel door een Ajax-bril?
pi_60027435
Aissati gaat sowieso niet meer verlengen. Dat zie ik niet gebeuren. Wanneer de mondelinge overeenkomst dus niet rechtsgeldig is (wat het volgens mij is op basis van de CAO), dan lijkt me dat PSV hem kwijt zou willen. En dan is Ajax dus absoluut een optie.

Ik snap alleen niet waarom ze niet nog een maand zouden wachten - wellicht gaat Aissati excelleren op de OS en kan je 'de hoofdprijs' vangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')