abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 november 1999 @ 22:16:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_217847
Anouk op fluistertoon: "Pssst, Willem, Pappa Willem, pssssst, kom eens hier. Kom eens, hier achter de deur. Ziet ze ons niet? Nee? Ik heb me onwijs heftig met de bijl in mijn been geslagen, kijk hier net onder de afscheiding van mijn driekwart broek. Kijkt ze niet? Nu heb ik net nog zo'n beetje dat verband zitten organizen, maar het is al helemaal zwart mijn been, met koudvuur er in. Sssssst, daar komt ze… dus ik zeg Karin bedankt voor deze brandnetelcreme, ja, goed dat Karin er is, zeg ik nog, wat zou ik zonder die plantenextracten moeten van Karin….. Is ze weer weg? Maar ik vind het zo onwijs lullige message als Karin hoort dat mijn been moet worden afgezet, begrijp je, dat het niet net is alsof ik haar niet vertrouw. En ik vind ook dat jullie gewoon recht hebben op twee benen, drie als het aan mij ligt, echt hoor. Jullie zijn als groep zo sterk. Dan doe ik het echt met alle liefde met één minder, joh, sssst, komt ze weer waarop ik zeg, Karin, ik voel me al veel beter. Hoi Karin, de rabarber kompressen, ik ben er onwijs klaar voor!!
Nederigheid heeft een naam: Anouk. Prachtig gesprek met Willem die werkelijk verguld was met de eretitel Papa Van Het Huis. Het had iets heel moois, de mimiek van Willem toen hij weer fluisterend aan het het doceren was. Hij formuleerde enkele prachtige Boerenwijsheden, het bekende spel van Ravensburger. Boeren Goeroe Willem kwam als in de volkstoneelversie van The Godfather met de volgende boerenwijsheid: "Je moet zorgen dat je een member van de family wordt". Enkele andere wijsheden in dit prachtig uitgevoerde spel voor het hele gezin: "Als de wind vanuit het Oosten de voederbieten ranselt dan is het slecht schaatsweer" en "Zonder een trekspee en een woelspade is het dreksel nader dan de put"
Ik schrok me wel het lazarus van die nog het meest op een met vocht volgelopen varkensdarm gelijkende pols van Anouk. Geen schaafwondje, zoals ik gisteren memoreerde maar een gemuteerde bonk wild vlees, langzaam haar hele lichaam overwoekerend. Er groeit uit haar hand een nieuwe bewoner!!! Hop, er glibbert over enkele dagen zo een aangeklede hockeyer met stick en al uit haar pols. Ze keek er ook naar alsof het niet iets van haar zelf was. "Het begint nu te kloppen" zei ze, maar dat was Karin die met een thermoskan kastanje-extract woest op de deur van de dagboekkamer stond te rammen. "Latt me erin. Ik ga je genezen, hoor je!!!"
Circusacts. Alweer. Gek word ik er van! Laat dit ophouden. Of doe iets met leeuwen. Niet weer die gekmakende beelden van door de tuin springende en dansende mensen. Verwachting voor de komende dagen. Ruud, een beetje overmoedig geworden en nog steeds van top tot teen magnetisch, gooit de diabolo meters de lucht in, vergeet op dat moment waar hij mee bezig is, wil net een boompje op gaan zetten over Koning Diabolus waar oorspronkelijk……. en ram, keihard die metalen diabolo op zijn voorhoofd. Eerste uren merkt men niets, maar opeens, tijdens het eten begint hij een mooi verhaal over De Rechten Van De Vrouw en dat het hem absoluut niet om het lichaam gaat. Men doet de lakmoesproef en biedt Ruud een liesmassage aan. "Nee, joh, ik zit net Doris Lessing te lezen, laat maar" Ruud af met gillende sirenes.
Maar Circus moet niet want circus is niet goed omdat circus niet leuk is namelijk.
Over circus gesproken, Maurice leek in de dagboekkamer, tijdens het nomineren, wel een hyperventilerende nog vochtige zeeleeuw. Hij had het zwaar. Zoveelste laffe poging, gepaard gaand met zwoegende borst van opwinding, om Bart het huis uit te werken. Wordt prachttelevisie als die het huis moet verlaten.
Toen ik vanavond naar Cyril zat te kijken, met die grijze muts op haar hoofd, had ik opeens een enorme déjà vu. Wist het opeens weer. Ze speelde heel subtiel scènes na uit de hier nooit vertoonde Indonesische remake van One Flew Over The Cuckoo's Nest.
Cyril eerst in de woonkamer als Jack Nicholson tijdens beroemde groepstherapiescène en later in de dagboekkamer een aangrijpende rol van Cyril
als Nicholson na zijn 7e elektroshock. Nu eens kijken of er iemand dezelfde humaniteit als de Zwijgende Indiaan in de film op kan brengen.

Tot morgen, Nico Dijkshoorn

maandag 8 november 1999 @ 22:20:00 #2
215 misterDre
Paint it black!
pi_217848
Hij is weer Top!
pi_217849
The one and only Doordevil krijgt de eer van mijn 100e posting:

Hulde voor zoveel leuke creativiteit!

Is iedereen zo dom of ben ik zo slim?
  maandag 8 november 1999 @ 22:25:00 #4
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_217850
Zelfs ongemeende kritiek is hier niet op zijn plaats. Op het risico af je tooi compleet te maken:

"Ruud af met gillende sirenes"!
(in dit geval sirenes van het mythologische soort).

Briljant, de edelsteen dus!

Gaby2

Live young, die fast.
  maandag 8 november 1999 @ 22:27:00 #5
874 magic
Leest veel Post weinig
pi_217851
Bis Bis !!!
I can accept failure, everybody fails at something, I can't accept not trying

maandag 8 november 1999 @ 22:27:00 #6
128 smallsister
Kleine Grote Broer
pi_217852
Karin als takkevrouwtje is OK, de rest is een beetje negatief Nico. Niet van je gewend en in het geheel niet verfrissend of geestig.....

Volgende keer beter!

pi_217853
Denk je om half elf rustig een biertje te kunnen drinken achter je computer, komt dit over het scherm. De helft van het spul in m'n longen en de rest op het scherm.
Hij was weer top!
There is no Blue Sky
  maandag 8 november 1999 @ 22:33:00 #8
438 Carv
The one and only!!
pi_217854
Sorry Nico, maar ik vind hem deze keer niet zo sterk.

Volgende keer beter?

Bye bye,
Carv
pi_217855
Ik heb weer genoten
Van alles is weer waardeloos

pi_217856
Zou toch echt na de laatste saaie uitzendingen de handoek in de ring hebben gegooid, dat t niet altijd even sterk is komt eerder door het geen geboden aan de kijker, dan aan geletterde figuren.

Maar omdat je je zelf, en een ieder die het lezen wil, belooft hebt elke dag te schrijven, zal ik het blijven lezen. Wat moet een mens anders?

wie de geschiedenis niet kent herhaalt het
pi_217857
Herkenbaar en lachwekkend.

Alleen weet ik niet wie Doris Lessing is. Ik dacht zelf meer aan "ontaarde moeders" impulsief waarschijnlijk.

En i.p.v. de brandnetelzalf aan Echina Force zalf.

Voor Chief zie ik Bart wel zitten.

Luan
  maandag 8 november 1999 @ 23:40:00 #12
242 Pinball
Electric Monk
pi_217858
Tijd om deze topper weer even bovenin te zetten waar hij hoort!
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_217859
!!!!!
Voice-over: 'Wat doen de bewoners met die 465 kartonnen dozen?'
Doordevil: 'Ik persoonlijk denk dat ze er het ego van Willem mee gaan verhuizen.'

pi_217860
Hee, deze keer slechts een glimlach. Maar ja, de echter Tour de France bezorgd ook wel eens een dagje geeuwhonger.

Ik vermoed dat jij ook naar het reservaat der ongein wordt verbannen. Ik hoop het tegendeel.

The trick is to keep breathing
pi_217861
Hij was werderom Geweldig!!!!
Top, hoor
what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn

pi_217862
Ik wou dat de woorden en zinnen zo soepel uit mijn brein kwamen

[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  dinsdag 9 november 1999 @ 11:05:00 #17
1026 Quelling
A hubba hubba and a ding dang
pi_217863
Prachtig.
When I was a sperm
I had alot to learn.

dinsdag 9 november 1999 @ 11:18:00 #18
1535 Hawkwind
Rory fan....
pi_217864
Wat een talent die man!!

Kompliment!!

Ik ben online
  dinsdag 9 november 1999 @ 11:40:00 #19
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_217865
Eerste helft van het verhaal was top, de tweede helft wat minder.
Maar ga vooral door!!
  dinsdag 9 november 1999 @ 12:22:00 #20
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_217866
Helft?? ik vond hem in zijn geheel errrug goed
fake a dream
pi_217867
was weer leuk om te lezen en zoals het hoort gaat hij weer naar boven!!!!!!
Lucky 13
pi_217868
JA! weer helemaal TOPPIE!!!!
Begin bij het begin en eindig nooit!
  dinsdag 9 november 1999 @ 18:22:00 #23
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_217869
quote:
op 11-08-1999 om 10:16 PM schreef doordevil het volgende:
Anouk op fluistertoon: "Pssst, Willem, Pappa Willem, pssssst, kom eens hier. Kom eens, hier achter de deur. Ziet ze ons niet? Nee? Ik heb me onwijs heftig met de bijl in mijn been geslagen, kijk hier net onder de afscheiding van mijn driekwart broek. Kijkt ze niet? Nu heb ik net nog zo'n beetje dat verband zitten organizen, maar het is al helemaal zwart mijn been, met koudvuur er in. Sssssst, daar komt ze… dus ik zeg Karin bedankt voor deze brandnetelcreme, ja, goed dat Karin er is, zeg ik nog, wat zou ik zonder die plantenextracten moeten van Karin….. Is ze weer weg? Maar ik vind het zo onwijs lullige message als Karin hoort dat mijn been moet worden afgezet, begrijp je, dat het niet net is alsof ik haar niet vertrouw. En ik vind ook dat jullie gewoon recht hebben op twee benen, drie als het aan mij ligt, echt hoor. Jullie zijn als groep zo sterk. Dan doe ik het echt met alle liefde met één minder, joh, sssst, komt ze weer waarop ik zeg, Karin, ik voel me al veel beter. Hoi Karin, de rabarber kompressen, ik ben er onwijs klaar voor!!
Nederigheid heeft een naam: Anouk. Prachtig gesprek met Willem die werkelijk verguld was met de eretitel Papa Van Het Huis. Het had iets heel moois, de mimiek van Willem toen hij weer fluisterend aan het het doceren was. Hij formuleerde enkele prachtige Boerenwijsheden, het bekende spel van Ravensburger. Boeren Goeroe Willem kwam als in de volkstoneelversie van The Godfather met de volgende boerenwijsheid: "Je moet zorgen dat je een member van de family wordt". Enkele andere wijsheden in dit prachtig uitgevoerde spel voor het hele gezin: "Als de wind vanuit het Oosten de voederbieten ranselt dan is het slecht schaatsweer" en "Zonder een trekspee en een woelspade is het dreksel nader dan de put"
Ik schrok me wel het lazarus van die nog het meest op een met vocht volgelopen varkensdarm gelijkende pols van Anouk. Geen schaafwondje, zoals ik gisteren memoreerde maar een gemuteerde bonk wild vlees, langzaam haar hele lichaam overwoekerend. Er groeit uit haar hand een nieuwe bewoner!!! Hop, er glibbert over enkele dagen zo een aangeklede hockeyer met stick en al uit haar pols. Ze keek er ook naar alsof het niet iets van haar zelf was. "Het begint nu te kloppen" zei ze, maar dat was Karin die met een thermoskan kastanje-extract woest op de deur van de dagboekkamer stond te rammen. "Latt me erin. Ik ga je genezen, hoor je!!!"
Circusacts. Alweer. Gek word ik er van! Laat dit ophouden. Of doe iets met leeuwen. Niet weer die gekmakende beelden van door de tuin springende en dansende mensen. Verwachting voor de komende dagen. Ruud, een beetje overmoedig geworden en nog steeds van top tot teen magnetisch, gooit de diabolo meters de lucht in, vergeet op dat moment waar hij mee bezig is, wil net een boompje op gaan zetten over Koning Diabolus waar oorspronkelijk……. en ram, keihard die metalen diabolo op zijn voorhoofd. Eerste uren merkt men niets, maar opeens, tijdens het eten begint hij een mooi verhaal over De Rechten Van De Vrouw en dat het hem absoluut niet om het lichaam gaat. Men doet de lakmoesproef en biedt Ruud een liesmassage aan. "Nee, joh, ik zit net Doris Lessing te lezen, laat maar" Ruud af met gillende sirenes.
Maar Circus moet niet want circus is niet goed omdat circus niet leuk is namelijk.
Over circus gesproken, Maurice leek in de dagboekkamer, tijdens het nomineren, wel een hyperventilerende nog vochtige zeeleeuw. Hij had het zwaar. Zoveelste laffe poging, gepaard gaand met zwoegende borst van opwinding, om Bart het huis uit te werken. Wordt prachttelevisie als die het huis moet verlaten.
Toen ik vanavond naar Cyril zat te kijken, met die grijze muts op haar hoofd, had ik opeens een enorme déjà vu. Wist het opeens weer. Ze speelde heel subtiel scènes na uit de hier nooit vertoonde Indonesische remake van One Flew Over The Cuckoo's Nest.
Cyril eerst in de woonkamer als Jack Nicholson tijdens beroemde groepstherapiescène en later in de dagboekkamer een aangrijpende rol van Cyril
als Nicholson na zijn 7e elektroshock. Nu eens kijken of er iemand dezelfde humaniteit als de Zwijgende Indiaan in de film op kan brengen.

Tot morgen, Nico Dijkshoorn

Hier kan ik dus echt van genieten. Meer van dit soort verhalen graag!
P.S. Sorry, dat ik het hele stuk heb gequote, maar ik ben nieuw en een beetje onhandig. Een beetje Anouk misschien.

Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 9 november 1999 @ 19:05:00 #24
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_217870
Bedankt voor alle lof.
Misschien ten overvloede, voor de nieuwe mensen, al mijn columns, 33 inmiddels dacht ik, kan je vinden op http://listen.to/nicodijkshoorn

Tot vanavond

Nico

pi_217871
Beste Nico,

Die link staat al in mijn fav's

Ik ben benieuwd naar je nieuwe stukje.
Ik heb nachtdienst dus kan pas morgen vroeg reactie geven,waarschijnlijk(ligt eraan hoe laat hij erop staat.

Ga vooral zo door!!!!!!!

Lucky 13
pi_217872
Briljant!! Humor kan dus leuk zijn!!!
Correct me if I´m wrong!!
  dinsdag 9 november 1999 @ 22:31:00 #27
789 Zuurtje
Le Bon Bonbon
pi_217873
Hou hem er in Nico.
Kanjuh
Wie zijn billen brand, mag blij zijn dattie niet andersom stond