abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61569188
Ben op het gebied van instrumenten een absolute retard, maar heb gisteren ook een gitaar gekocht. Nouja, enigzins ervaring met een triangel .

Deze is het geworden:

Ik kon m alleen vandaag pas ophalen omdat ik links ben. Kan niet wachten tot ik klaar ben met werken om m op te halen !
  vrijdag 12 september 2008 @ 09:49:51 #252
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_61570302
Hij is mooi wat voor 1 is het?
pi_61570333
Gomez, voor 49 bij Schreeven Nijmegen .
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:06:01 #254
20720 brother52
Dus..........
pi_61570648
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 08:47 schreef boskameel het volgende:
Ben op het gebied van instrumenten een absolute retard, maar heb gisteren ook een gitaar gekocht. Nouja, enigzins ervaring met een triangel .

Deze is het geworden:
[ afbeelding ]

Ik kon m alleen vandaag pas ophalen omdat ik links ben. Kan niet wachten tot ik klaar ben met werken om m op te halen !
Op het plaatje staat een rechtshandig model.
Ik neem aan dat je een linkshandige versie krijgt.
Of ga je rechthandig spelen?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:07:59 #255
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_61570684
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:06 schreef brother52 het volgende:

[..]

Op het plaatje staat een rechtshandig model.
Ik neem aan dat je een linkshandige versie krijgt.
Of ga je rechthandig spelen?
Denk je niet dat ze gewoon de snaren omwisselen en dat hij hem daarom pas vandaag kan ophalen? De gitaar is toch symmetrisch.

Ik hou niet zo van spaanse gitaren. Het is hard werken met die dingen.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:14:55 #256
20720 brother52
Dus..........
pi_61570837
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:07 schreef Bebop het volgende:

Denk je niet dat ze gewoon de snaren omwisselen? De gitaar is symmetrisch.
Dat lijkt maar zo. Je kunt niet zomaar de snaren omdraaien.

Ten eerste is de kam bij de brug schuin geplaatst, ga je de snaren omdraaien, dan krijg je je gitaar nooit zuiver gestemd en je intonatie is niet goed meer.

Ten tweede zit aan de onderkant van het bovenblad per snaar een balkje gelijmd voor de klank. Die hebben verschillende diktes (hoe dikker de snaar, deste dikker het balkje). Voor de lage E zit er meestal nog een extra balkje bij. Het gaat dus ten koste van de klank.

Ten derde hebben de snaren verschillende trekkracht waardoor je hals op den duur krom gaat staan. Want de trekkracht van de volledig nylon snaren is een stuk lager dan die van de andere snaren.
pi_61571070
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:07 schreef Bebop het volgende:

[..]

Denk je niet dat ze gewoon de snaren omwisselen en dat hij hem daarom pas vandaag kan ophalen? De gitaar is toch symmetrisch.

Ik hou niet zo van spaanse gitaren. Het is hard werken met die dingen.
Ja ze vertelden daar dat de gitaar symmetrisch was, dus dat ze de snaren omdraaiden. Maar de brug is toch recht, dus maakt dat toch niks uit?
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:25:38 #258
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_61571074
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:14 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dat lijkt maar zo. Je kunt niet zomaar de snaren omdraaien.

Ten eerste is de kam bij de brug schuin geplaatst, ga je de snaren omdraaien, dan krijg je je gitaar nooit zuiver gestemd en je intonatie is niet goed meer.

Ten tweede zit aan de onderkant van het bovenblad per snaar een balkje gelijmd voor de klank. Die hebben verschillende diktes (hoe dikker de snaar, deste dikker het balkje). Voor de lage E zit er meestal nog een extra balkje bij. Het gaat dus ten koste van de klank.

Ten derde hebben de snaren verschillende trekkracht waardoor je hals op den duur krom gaat staan. Want de trekkracht van de volledig nylon snaren is een stuk lager dan die van de andere snaren.
Alle bovenliggende onderdelen kunnen vervangen/aangepast worden. Ik denk niet dat er veel problemen zullen zijn mbt het kromtrekken van de nek. Volgens mij worden klassieke gitaren zelfs meestal zonder truss-rod uitgevoerd, omdat de snaren te weinig trekkracht hebben om de nek krom te trekken. En het is ook maar een gitaar van ¤49 (no offence, maar dat is niet helemaal de top-of-the-line).
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:26:27 #259
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_61571093
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:25 schreef boskameel het volgende:

[..]

Ja ze vertelden daar dat de gitaar symmetrisch was, dus dat ze de snaren omdraaiden. Maar de brug is toch recht, dus maakt dat toch niks uit?
Het brugzadel (die witte streep) is niet helemaal recht, maar die kan vervangen/gedraaid/aangepast worden. Hetzelfde geldt voor de topkam.
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_61571161
Dan lijkt het me dat ze die draaien, tenminste ik zal het straks wel zien . Hij raadde eerst nog een linkshandige aan, maar die waren allemaal te duur . Dus nu was het deze geworden. Met nylon snaren inderdaad.
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:39:31 #261
20720 brother52
Dus..........
pi_61571397
Jje kunt wel onderdelen gaan vervangen, maar dan kun je beter een linkshandige gitaar kopen, ben je goedkoper uit.
De topkam vervangen is maar een kleine ingreep, bij de brugkam is het iets lastiger. Je moet namelijk de hele brug gaan vervangen.

Dat er geen truss-rod in de de nek zit wil niet zeggen dat de nek niet krom kan trekken wanneer je de snaren omdraait. Ik heb het zien gebeuren.
  vrijdag 12 september 2008 @ 11:31:18 #262
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_61572662
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 08:47 schreef boskameel het volgende:

Deze is het geworden:
[ afbeelding ]

Succes ermee.. Ik ben ook pas recentelijk begonnen..
Oefenen oefenen oefenen...
------------------
pi_61572978
Heb er al zin in . Is het trouwens aan te raden om lessen te nemen, of volstaan youtube filmpjes ?
  vrijdag 12 september 2008 @ 11:53:36 #264
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_61573146
Godgloeiende wat is dit ding toch mooi hè.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GIBSON

EPIPHONE

In het echt lijken ze toch identiek, die foto van Gibson is wel heel erg mooi gemaakt, lijkt wel.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 12 september 2008 @ 11:54:58 #265
157428 GoodGawd
pi_61573182
  vrijdag 12 september 2008 @ 14:32:18 #266
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_61576748
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 11:45 schreef boskameel het volgende:
Heb er al zin in . Is het trouwens aan te raden om lessen te nemen, of volstaan youtube filmpjes ?
Een leraar legt je dingen uit, en een youtube filmpje legt je dingen uit
Een leraar corrigeert en verbetert je als je iets fout doet, een youtube filmpje niet

Maar je kan het zeker zelf leren Gitaarspelen is vooral een kwestie van veeeeel oefenen
Met les is het hetzelfde hij legt uit wat je moet doen en jij moet dat thuis gaan oefenen. Je moet het toch echt zelf doen dat kan zo'n leraar niet voor je doen maar hij kan je wel helpen
pi_61576818
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 11:53 schreef GoodGawd het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GIBSON
[ afbeelding ]

EPIPHONE
[ afbeelding ]

In het echt lijken ze toch identiek, die foto van Gibson is wel heel erg mooi gemaakt, lijkt wel.
De epiphone mist de pinstriping rond de body. Ook lijkt het wel een platte body te zijn ipv de mooie gewelfde body van de Gibson.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_61582528
Zo, heb mijn gitaar opgehaald. Alleen, weet iemand sites voor linkshandigen? want nu moet ik steeds in spiegelbeeld alles leren, beetje irritant. Ik had vorige week een site gezien waar je akkoorden kon oefenen, met dan een klein venstertje waarin je links of rechts kon kiezen. Kan die site alleen nu niet meer vinden .
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:39:43 #269
20720 brother52
Dus..........
pi_61582606
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:36 schreef boskameel het volgende:
Zo, heb mijn gitaar opgehaald. Alleen, weet iemand sites voor linkshandigen? want nu moet ik steeds in spiegelbeeld alles leren, beetje irritant. Ik had vorige week een site gezien waar je akkoorden kon oefenen, met dan een klein venstertje waarin je links of rechts kon kiezen. Kan die site alleen nu niet meer vinden .
Wen er maar aan dat je alles in spiegelbeeld moet leren.
Sites voor linkshandigen zijn er bijna niet.
Links zijn is wel weer en groot voordeel wanneer er een rechtshandige gitarist tegenover je staat.
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:45:13 #270
20720 brother52
Dus..........
pi_61582732
Hmm, even op google zoeken levert wel het een en ander op.
Deze bijvoorbeeld. Heb je in elk geval redelijk wat akkoorden.
Maar het is handiger om het in notatie voor rechtshandigen aan te leren.

En ik denk dat je deze gevonden had.
pi_61583956
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 11:53 schreef GoodGawd het volgende:
SPOILER
GIBSON
[ afbeelding ]

EPIPHONE
[ afbeelding ]

Mijn Epiphone.
Gisteren een klein drama gehad. Stond een beetje te raggen en hield op een gegeven moment m'n hals te recht. Gevolg was dat m'n strap los liet en m'n gitaar last van de zwaartekracht kreeg. In een reflex kon ik nog m'n hals vastgrijpen.
Daarna probeerde ik weer verder te spelen maar er kwam geen geluid meer uit m'n versterker. Bleek dat m'n gitaarkabel de klap op de grond had opgevangen en deze het niet heeft overleefd (had geen L kabel). Met veel moeite het uiteinde van m'n kabel uit de gitaar weten te krijgen.

Vandaag een nieuwe kabel gekocht (nu wel een L) en toch maar een strap lock. Kon ik eindelijk weer verder spelen breekt m'n 0.10 snaar. En ook nog m'n reserve 0.10 snaar. En morgen heb ik geen tijd om naar de winkel te gaan en zondag zijn alle winkels met snaren dicht dus ik kan pas maandag weer spelen.
SPOILER
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:39:50 #272
20720 brother52
Dus..........
pi_61584141
Dude, het zit je wel tegen.

Maar dan heeft je strap ook niet echt goed vast gezeten wanneer hij zo snel al los schiet.

Waarom heb je vandaag dan geen nieuwe snaren gekocht. Je wist immers al dat je geen meer had liggen.

Altijd zorgen dat je reserve hebt. Snaren, kabels, plectra, alles.
pi_61584293
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 19:33 schreef Zotheid het volgende:

[..]

Vandaag een nieuwe kabel gekocht (nu wel een L) en toch maar een strap lock. Kon ik eindelijk weer verder spelen breekt m'n 0.10 snaar. En ook nog m'n reserve 0.10 snaar. En morgen heb ik geen tijd om naar de winkel te gaan en zondag zijn alle winkels met snaren dicht dus ik kan pas maandag weer spelen.
SPOILER
Misschien even je brug enzo vijlen? En je topkam insmeren met grafiet. Op google kun je vast nog meer trucjes vinden om de kans dat snaren breken te verkleinen, ook met manieren om snaren op te winden enzo, en snaren eerst altijd stretchen en dat soort dingen.
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:47:22 #274
157428 GoodGawd
pi_61584313
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 14:35 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De epiphone mist de pinstriping rond de body. Ook lijkt het wel een platte body te zijn ipv de mooie gewelfde body van de Gibson.
Volgens mij niet. Zotheid jij moet dat weten dan?
pi_61584451
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:39 schreef brother52 het volgende:

[..]

Wen er maar aan dat je alles in spiegelbeeld moet leren.
Sites voor linkshandigen zijn er bijna niet.
Links zijn is wel weer en groot voordeel wanneer er een rechtshandige gitarist tegenover je staat.
hoe bedoel je dat?
"De kabel aan je gitaar is als de band onder je auto: Klein stukje rubber en wat metaal maar o zo belangrijk..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')