Ik werk al ruim 8 jaarquote:Op donderdag 26 juni 2008 10:20 schreef Artbij het volgende:
Hoe kom je erbij dat je met een vast contract zomaar ontslagen kan worden?
EN als je pas 2 jaar werkt denk ik dat er niet zo veel banken zullen zijn die je zomaar een hypotheek geven.
Dat is dus het vervelende. Ik ben gedetacheerd via een uitzendbureau. Momenteel op een tijdelijk project, maar mijn contract loopt wel een jaar bij het uitzendbureau zelf. Een intentieverklaring kan ik dus niet krijgen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 10:34 schreef zatoichi het volgende:
Je kan je contract eeuwig verlengen met een jaar?
Volgens mij kijken ze niet naar je gemiddelde van het afgelopen jaar, maar alleen naar je huidige jaarsalaris. Ook een verwachte loonsverhoging zullen ze niet meenemen in het advies. Een vast contract hoef je niet te hebben(maar is wel beter), maar je moet een intentieverklaring van je werkgever hebben. Volgens mij hypotheekadviseur zijn bedrijven daar niet altijd even makkelijk meer in, dus ga maar eens informeren bij je baas.
Als je geen intentieverklaring/werkgeversverklaring kan krijgen dan kan je die lening ook wel vergeten.quote:Op donderdag 26 juni 2008 10:42 schreef Anubis1984 het volgende:
[..]
Dat is dus het vervelende. Ik ben gedetacheerd via een uitzendbureau. Momenteel op een tijdelijk project, maar mijn contract loopt wel een jaar bij het uitzendbureau zelf. Een intentieverklaring kan ik dus niet krijgen.
Ik kan wel aantonen dat ik de laatste jaren inkomsten heb gegenereerd.
Een intentieverklaring is VERPLICHT voor een hypotheek met NHG en leuk meegenomen voor een niet NHG hypotheek. Dit zal wel verschillen per aanbieder.quote:Op donderdag 26 juni 2008 15:03 schreef DroogDok het volgende:
Zonder intentieveklaring kan je het wel schudden als je geen vast contract hebt.
Hoe kom je er trouwens bij dat het uitzend/detacheringsbureau je geen intentieverklaring zou willen geven? Heb je dit al gevraagd?
Een hypotheek zonder intentie verklaring zal wel duurder zijn, want meer risico.quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:01 schreef Anubis1984 het volgende:
Uitzendbureau geeft in principe geen vaste contracten voor detachering.
...
Verder heb ik inmiddels al wel gevonden dat bepaalde aanbieders niet perse een intentieverklaring nodig hebben.
Ach, we maken binnenkort maar es een afspraak, met een bank en een alternatieve geldschietert, en dan gaan we het meemaken. Ben erg benieuwd, want die hypotheek moet er hoe dan ook komenquote:Op donderdag 26 juni 2008 16:21 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Een hypotheek zonder intentie verklaring zal wel duurder zijn, want meer risico.
Ah, ik zie hetquote:Op dinsdag 16 september 2008 17:07 schreef Five_Horizons het volgende:
De intentieverklaring maakt deel uit van de werkgeversverklaring.
Dus niet bij "de hypotheker" maar bij de bank, zeg maar?quote:Op dinsdag 16 september 2008 17:09 schreef Hi_flyer het volgende:
Nee, niet hetzelfde. Een intentieverklaring kan een onderdeel zijn van een werkgeversverklaring. In die laatste wordt gemeld waar je werkt en wat je verdient (dus sowieso nodig) en een intentieverklaring geeft aan of je een contract voor onbepaalde tijd krijgt aangeboden als je jaarcontract afloopt.
Overigens zijn er wel hypotheekaanbieders die tegen normaal tarief er geen probleem van maken, maar daarvoor moet je niet bij de hypotheekshop of vergelijkbare toko zijn. Neem contact op met een financiële dienstverlener, die kan veel meer betekenen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |