quote:Aha
Op woensdag 13 maart 2002 16:19 schreef deurmat het volgende:
Dat verwees naar Nicos Machlas en heeft verder geen nuttige inbreng in je zoektocht naar andere Griekse Fokkers.
hoppa!
* ruby heeft net tzaziki gehaald.
quote:Ja vind ik ook!
Op vrijdag 15 maart 2002 15:54 schreef Witchfynder het volgende:
Jammer, ik vind dat er Grieken zouden moeten zijn.
En TZAZIKI is errug lekker!
quote:Yasou!
Op vrijdag 15 maart 2002 18:21 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Ja vind ik ook!
En TZAZIKI is errug lekker!
Tzaziki is heeeeeeeeeeeel lekker
Kalispera
quote:Zit ze op Fok!?
Op vrijdag 15 maart 2002 22:10 schreef BreeeZe het volgende:
Mijn vriendin is half grieks, geldt dat ook
In ieder geval de tofste,quote:Op maandag 22 maart 2004 23:25 schreef Lolalala het volgende:
Je bent echt de enige Daggla
Agapi mouquote:Op maandag 22 maart 2004 23:27 schreef Praag het volgende:
Een Tsjechische ex werkt nu op Lefkada. Da's de enige link die ik heb met Griekenland. Ga ik in de zomer ff langs denk ik. Oh ja en ik ben doooooool op Grieks eten.
Ik wist het woord voor lieverd in het Grieks, maar ben het al weer vergeten
Eisai mia poli omorfi ginaika.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:30 schreef Lolalala het volgende:
[..]
Agapi mou
Platamonas,quote:Op dinsdag 23 maart 2004 01:00 schreef Fallen het volgende:
Ela re!
Ellinas den eimai, alla emeina peripou 4 xronia stin Ellada. Esu apo pou eisai?
Er bestaan ook Griekse toetsenborden. Maar meestal gaat het fonetisch idd.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 01:54 schreef APK het volgende:
Grappig.
Schrijf je fonetisch Grieks, of bestaan er ook Griekse keyboards
Ik zie het. Google, duh!quote:Op dinsdag 23 maart 2004 01:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Er bestaan ook Griekse toetsenborden. Maar meestal gaat het fonetisch idd..
Iedereen heeft ook een eigen manier van schrijven...
Meeste communicatie gaat fonetisch. Email en SMS, lekker makkelijk en iedereen begrijp het ook gewoon.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 01:57 schreef APK het volgende:
[..]
Ik zie het. Google, duh!![]()
[afbeelding]
Maar als je bv naar familie in Griekenland mailt, begrijpen ze dan fonetisch grieks?
Athina, Kalamata, Mytilini.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 01:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Platamonas,.
Esei pou emeines?
Kai ego meno sto Amsterdam.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:54 schreef Fallen het volgende:
[..]
Athina, Kalamata, Mytilini.
Ta teleftaia 2 xronia stin Mytilini pou piga sto Texniko Lykeio.
Den mou les, pou meneis tora; Ego meno sto Amsterdam.
Eimouna ekei mazi me tin mitera mou. Ekane mia erevna gia to panapestimio Aigaiou.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Kai ego meno sto Amsterdam..
Giati eisouna ekei omos?
Kai ego thelo na fygo,quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:13 schreef Fallen het volgende:
Makari na imastan ekei akomi.![]()
Ti les re; Ti na kanoume; Ti na kanoume;quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Kai ego thelo na fygo,. Barethika edo..
Thelo na pao stin Saloniki (. ) i Larisa. Ekei menei i adelfi mou tora.
Ax, ti na kanoume...
Wat dacht je van de volgende argumenten? (Geheel verzonnen, niet gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek of anderszins zwaarwegend bewijs.)quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:01 schreef FlyingFox het volgende:
Grieken hebben over 't algemeen veel minder internet dan bijvoorbeeld andere Europese volken (kijk naar Duitsland, Finland en Nederland enzo..) Vooral bij Eurobilltracker merk je dan hoe noordelijker de landen liggen, des te meer er wordt ge-internet, eigenlijk heel vaag! Kheb er geen verklaring voor!
Etsi leo kai ego, edo kai xronia.. Akoma edo eimai omos, logo lefta..quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:34 schreef Fallen het volgende:
[..]
Ti les re; Ti na kanoume; Ti na kanoume;
Fygame!![]()
στα αλήθεια τώρα, θα πας Ελλαδα; Εγω το εχω σκεφτει πολλες φορες, αλα ειμαι ακομα εδω. Κατι που θα αλλαξει του χρονου... αυτο ειναι σιγουρο.
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:55 schreef Ryan3 het volgende:
Kali nichta
Thio bierra megalo parakola.
Mja, het feit dat een degelijke ADSL verbinding (overigens alleen verkrijgbaar in de grote steden) al gauw 80 Euro per maand kost zal ook wel niet echt helpen..quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:48 schreef Fallen het volgende:
[..]
Wat dacht je van de volgende argumenten? (Geheel verzonnen, niet gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek of anderszins zwaarwegend bewijs.)
In de wat noordelijker gelegen landen is het meestal kouder. Dat zorgt ervoor dat veel mensen vaak langer binnenshuis blijven en opzoek gaan naar "indoor" vermaak.
Noordelijkere landen zijn vaak individualistischer ingesteld. Het is niet geheel ongebruikelijk dat soms nog hele gezinnen samenwonen.. incl. grootouders.
Griekenland bestaat voor een heel groot gedeelte uit eilanden, dus duur in aanleg van breedband internet. Men is allang blij dat de telefoonlijnen voor het overgrote gedeelte standhouden.
Hmm.. misschien zijn er nog wel meer argumenten te verzinnen, maar ik ga eerst even wat aan eten doen. (Heb alleen geen zin om te koken, maar dat is een ander verhaal.)
en spreken dan?quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:32 schreef dny het volgende:
uuh ik ben half grieks (mijn moeder komt uit Griekenland)... telt dat ook?
als je geen grieks kan heeft het dan zin om te leren, of is het te moeilijk? Lijkt toch een beetje op chinees?quote:Op donderdag 25 maart 2004 23:14 schreef Fallen het volgende:
[..]
en spreken dan?
alles is te leren. Dus ook grieks. Maar op chinees lijken? Ik heb geen idee hoe de chinese taal is opgebouwd, grammaticaal gezien dan. Dat het andere tekens heeft snap ik, maar die zou ik zeker niet met het grieks willen vergelijken.quote:Op donderdag 25 maart 2004 23:17 schreef DePresident het volgende:
[..]
als je geen grieks kan heeft het dan zin om te leren, of is het te moeilijk? Lijkt toch een beetje op chinees?
oke bedankt (ik kan 8 maanden naar griekenland als ik wil, maar dan moet ik wel een taalcursus volgen)quote:Op donderdag 25 maart 2004 23:22 schreef Fallen het volgende:
[..]
alles is te leren. Dus ook grieks. Maar op chinees lijken? Ik heb geen idee hoe de chinese taal is opgebouwd, grammaticaal gezien dan. Dat het andere tekens heeft snap ik, maar die zou ik zeker niet met het grieks willen vergelijken.
Ik ben ook maar een halve hoor, maar bij ons thuis werd altijd Grieks gesproken dus zo heb ik het geleerd.. Nooit op de Griekse school gezeten though.. Volgens mij bestaat die nu niet eens meer..quote:Op vrijdag 26 maart 2004 10:19 schreef dny het volgende:
ja ik spreek het wel, maar ik heb er nooit gewoond, dus is het best wel droog grieks wat ik kan (wat ik met familie enzo praat) kheb ook nog een tijdje op een griekse school in a'dam gezeten, maar dat was vet gefokt dus was ik daar weer weggegaan. En over grieks leren, het is best te doen, maar veel mensen zullen de grammatica nooit begrijpen:P(zoals ik)
Toem was ik 4,quote:Op vrijdag 26 maart 2004 19:24 schreef Fallen het volgende:
Hmmz, ik heb daar dus wel op school gezeten. Elke zaterdag les, wat een afzien zeg.
Maar dan praat ik wel over bijna 20 jaar geleden. (euhm ja, eeek!)![]()
Gilette levert ook in Griekenland hoor,quote:Op vrijdag 26 maart 2004 19:28 schreef APK het volgende:
Vanaf welke leeftijd ongeveer krijgen Griekse vrouwen eigenlijk een snor?
Maar dat prikt zo na een dag of twee.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 21:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
Gilette levert ook in Griekenland hoor,.
Weet jij ook is hoe het voelt,quote:Op zaterdag 27 maart 2004 00:38 schreef APK het volgende:
[..]
Maar dat prikt zo na een dag of twee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |