Ik heb bijv 2 avi bestanden van 700 meg ( raad maar eens wat het zijn ) maar die heb ik dus al gebrandt en nu wil ik ze verwijderen. Geeft XP vrolijk aan dat dat niet mag.
Eigenschappen van het bestand geeft aan dat het gewoon een archive is. Heb alles daar al geprobeert ( aanvinken , uitvinken etc ) maar mag het nog steeds niet verwijderen.
Veilige modus heb ik nog niet geprobeert maar ik dacht maybe kan het ook anders.
Windows geeft aan dat het bestand al in gebruik is.
Behoorlijk vreemd als je je bedenkt dat ik me pc aanzet.
Gelijk naar Windows explorer ga en dan het bestand niet mag verwijderen. Heeft iemand een tip of is echt booten naar veilige modus de enige oplossing ??
Thnx alvast !
Als je bijvoorbeeld die bestanden hebt gedownload met een filesharingproggie (zoals Kazaa, edonkey,morpheus enz.) en je hebt dat proggie aanstaan dan zijn die bestanden nog in gebruik door dat proggie...
Heb je alle mogelijke proggies die de bestanden gebruikt afgesloten en het kan nog steeds niet.. dan ff met mediaspeler openen en weer afsluiten en dan verwijderen...
suc6
Mijn oplossing: rename ze naar een makkelijke naam (film.avi ofzo) ga naar Safe Mode met command-prompt en probeer daar het bestandje te deleten.
Het nut van het renamen is dat je niet zo'n lange naam hoeft in te voeren, aangezien WinXP geen DOS-tags als mijndo~1 meer kent.
Probeer ze een aan te klikken en vervolgens te wachten tot de thumbnails ingeladen zijn en ze dan vervolgens te verwijderen.
quote:idd.....het kan zijn dat als je morpheus of kazaa gebruikt dat die bestanden in gebruik zijn. Iemand is ze dan aan het downloaden van je pc. Moet je ff kazaa/morpheus uitzetten....
Op woensdag 13 maart 2002 15:37 schreef RoTju het volgende:
Klopt.... als je ze niet kan verwijderen dan betekend dit dat ze nog in gebruik zijn door een ander proggie...Als je bijvoorbeeld die bestanden hebt gedownload met een filesharingproggie (zoals Kazaa, edonkey,morpheus enz.) en je hebt dat proggie aanstaan dan zijn die bestanden nog in gebruik door dat proggie...
Heb je alle mogelijke proggies die de bestanden gebruikt afgesloten en het kan nog steeds niet.. dan ff met mediaspeler openen en weer afsluiten en dan verwijderen...
suc6
hoop dat het is voor je...
suc6
Bedankt voor jullie tips maaaarr,,
Zoals jullie lazen start ik mijn pc op en probeer het dan gelijk te verwijderen.
Kazaa en al die andere troep gebruik ik nie !
er staat nix open en ik heb me dir view op detail staan en dus niet op thumbnail.
Ook kan ik ze niet renamen of verplaatsen met Cut / Paste
Dus een behoorlijk vaag probleem !
quote:Heb ik ook wel eens last van. Gewoon opzoeken via DOS en dan daarvandaan deleten.
Op woensdag 13 maart 2002 18:07 schreef realbase het volgende:
Helaas mensen.Bedankt voor jullie tips maaaarr,,
Zoals jullie lazen start ik mijn pc op en probeer het dan gelijk te verwijderen.
Kazaa en al die andere troepgebruik ik nie !
er staat nix open en ik heb me dir view op detail staan en dus niet op thumbnail.
Ook kan ik ze niet renamen of verplaatsen met Cut / PasteDus een behoorlijk vaag probleem !
meestal helpt 't als ik ze via de prullebak verwijder (meestal doe ik shift+del)
en als dat niet werkt, wil het nog wel 'ns helpen als ik de naam aanpas.
quote:WinXP heeft wel een namecompleter, als je op de tab-toets drukt.
Op woensdag 13 maart 2002 15:38 schreef keeper het volgende:
Ik heb/had dat probleem ook wel eens met van die vervelende divxjes bestanden die dan niet kwijt te krijgen zijn.Mijn oplossing: rename ze naar een makkelijke naam (film.avi ofzo) ga naar Safe Mode met command-prompt en probeer daar het bestandje te deleten.
Het nut van het renamen is dat je niet zo'n lange naam hoeft in te voeren, aangezien WinXP geen DOS-tags als mijndo~1 meer kent.
ik heb het probleem ook regelmatig, als ik 'm echt gelijk wil verwijderen. Als ik 'm eerst naar de thrashcan zet werkt het overigens wel, om daarna dus de thrashcan leeg te flikkeren.
ik heb 100% exact hetzelfde probleem gehad!!!
en alles geprobeerd en niks van de hier gemelde reacties
vormde een oplossing (dus het was geen security, geen preview probleem, omdat ook via elke andere tool bijvoorbeeld windows commander het niet verwijderd kon worden, etc.)
Een Dos prompt in XP maakt van exact dezelfde file rechten gebruik als zonder prompt (dit itt WINtendo 9x os-en)
Volgens mij is het de file associatie die gelegd is met .AVI bestanden bijvoorbeeld voor het gebruik van AviSynth scripts bij video conversie
Want het is ALLEEN bij AVI en niet bij .MPG bestanden, niet dan???
Uh maar ik heb het opgelost door mijn complete XP partitie (van een laatste backup) terug te zetten mbv Ghost van Norton (dit duurt bij mij 'slechts' 4 minuten voor 1.6 Gig aan data dus dat valt mee)
Maar dat van via de command prompt lukt niet he?
gr,
Chunkie
kan het dan niet opgelost worden door de extensie aan te passen?
quote:Klopt...je kan een bestand pas renamen als het bestand niet gebruikt wordt door proces.
Op woensdag 20 maart 2002 11:22 schreef Chunkie het volgende:
Nopez!in ieder geval niet voor het probleem wat Realbase meld
gr,
Chunkie
???
Dat van die txt bestanden ernaast zetten ga ik vanavond ff proberen !
quote:Del *.avi??
Op woensdag 20 maart 2002 11:51 schreef realbase het volgende:
Dat is allemaal hartsikke leuk
Via dos prompt verwijderen.
Maar renamen mag dus ook niet.
Dus als ik een bestndsnaam heb van
Film Naam Realesgroup dvdrip DivX.avi
Dus met spaties etc..
Moet ikdanmet %20 gaandeleten onder dos of kan ik gewoon spaties tikken ( del Film Naam Realesgroup dvdrip DivX.avi )???
Dat van die txt bestanden ernaast zetten ga ik vanavond ff proberen !
effe alles op een rijtje:
- Alle programmas die het zouden kunnen gebruiken afgesloten.. DUH en ook gelijk na opstarten proberen die file te wissen.
- Shift + del.. dus niet via prullenbak werkte ook niet..
- In safe mode opstarten levert nix op, geprobeert, zelfde als in normale mode.
- Een textfiletje even erbij zetten en dan samen deleten werkt nie. Ook hele directory weggooien werkt niet.
- File renamen of moven kan niet dus dat werkt ook niet.
- Dos-mode heb ik nog niet geprobeert.. hoe moet je daar precies in als je met een xp systeem zit?
quote:TIP
Op dinsdag 10 september 2002 18:47 schreef spooky1234 het volgende:
Goed... nou heb ik al jullie tips opgevolgd.. zoveel verschillende adviesen maar zo weinig resultaat.effe alles op een rijtje:
- Alle programmas die het zouden kunnen gebruiken afgesloten.. DUH en ook gelijk na opstarten proberen die file te wissen.
- Shift + del.. dus niet via prullenbak werkte ook niet..
- In safe mode opstarten levert nix op, geprobeert, zelfde als in normale mode.
- Een textfiletje even erbij zetten en dan samen deleten werkt nie. Ook hele directory weggooien werkt niet.
- File renamen of moven kan niet dus dat werkt ook niet.
- Dos-mode heb ik nog niet geprobeert.. hoe moet je daar precies in als je met een xp systeem zit?
quote:Leuke tip, maar als je je hard disk met NTFS hebt geformatteerd kom je nerver nooit niet met een Win98 boot bij je hard disk, hij ziet simpelweg geen partities.
Op dinsdag 10 september 2002 18:57 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
TIP
Gebruik een boot-dos cd zoals Win98 SE ,had hetzelfde.
Was een plaatje met 15 woorden erin en NIET te wissen(volgens XP een .bmp maar dat was het niet)maar via boot-dos kreeg ik het weg.
Prompt in XP werkt niet(probeer bijv. format daar.)
Als je die cd niet hebt ,dl. hem dan (fuck die lic. tis 98 maar)
Zou zo een MEGA bug niet bekend zijn bij Microsoft.. ik bedoel kunnen ze een oplossing niet integreren in al die windowsupdates die ik telkens download?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |