Daarom de volgende overwegingen (sorry als ze wat technisch worden):
1) De scheiding van de Fora, prima. Als iedereen zich een beetje houdt aan de scheiding is er niks mis mee.
2) beleid om posters te accepteren. Als eerste zou ik willen voorstellen om geen leden van de fora te accepteren die vanaf een freemail account (hotmail, dolfijn, netscape, etc) (ook free internet accounts?) mailen. De meeste ellende komt uit die richting, dus niet meer accepteren bij het aanmelden. Rot voor de goeden onder hen, maar het lijkt me een aardige filter.
3) het aanleggen van een blacklist en deze te koppelen aan de sql database. Als iemand zich rot gedraagt, op de blacklist en voorkom dat hij een mail kan sturen. Zet de blacklist op een pagina ter lering ende vermaak. lijkt me niet moeilijk te koppelen aan het post systeem. Vandaar ook het voorgaande voorstel, je krijgt dan originele e-mail addressen. Als iemand op de blacklist terecht komt, en het dus behoorlijk bont heeft gemaakt, een mail naar zijn provider sturen met een klacht over deze gebruiker. Dit luid en duidelijk ook vermelden bij de aanmeldings procedure. Iets wat bij freemail providers niet zal lukken.. die verwijderen hooguit het account waarna de abuser doodleuk account nummer 2 aanmaakt. Niemand vind het leuk om zijn account kwijt te raken.. en bij herhaalde klachten zijn providers erg makkelijk in het verwijderen van gebruikers.
4) als bovenstaande niet helpt, het concept omgooien. Je kunt dan denken aan mailinglists waarop mensen zich moeten subscriben. Een mailinglist is wat makkelijker te beheren, je kunt dan denken aan moderated lists en ook je toegangsbeheer kan wat strenger. Meer werk voor de fora beheerders, maar je houdt de creeps weg. Alle postings kun je gemakkelijk op een webpagina zetten zodat iedereen wel kan meegenieten. Ander voordeel is dat je een gewoon email programma kunt gebruiken.
Enfin, dit waren mijn gedachtes en ideeen hierover. Hopelijk zinnig, al zijn ze misschien niet zinvol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |