abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59663939
Ik ben bezig met het maken van een lijst van alle nummers van de WC Experience (http://www.wcexperience.nl) met daarbij de originelen. Niet alles is een cover, maar veel wel.

De lijst staat op http://www.sparla.org/wc.html.

Ik zou graag jullie hulp willen met het compleet maken van de lijst.

De ingevulde zaken mogen natuurlijk nog gecontroleerd worden.
De grijze nummers zouden origineel van de WC Experience moeten zijn, maar als dat niet zo is, hoor ik het graag.

Dat WC Experience niet jouw ding is, kan ik begrijpen, maar laat dat dan a.u.b. buiten dit topic.

Ik zal de lijst regelmatig vernieuwen!
pi_59664087
Bobby Rotkop - Foxy Foxtrot
pi_59664689
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 23:06 schreef Double_B het volgende:
Bobby Rotkop - Foxy Foxtrot
En dan gezongen door Nico Haak. Dit was inderdaad wel een inkoppertje. Bedankt.
  woensdag 25 juni 2008 @ 00:28:56 #4
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59666227
Wat ik nog weet is dat ze 'n cover hadden van Ben Kramer's - De Clown
(de cover ging volgens mij over Koning Boudewijn)

Ook iets van masturberen (alleeeen maar trekken) - wat weer n cover was met iets van 'solliciteren'.

Weet niet of je d'r iets aan hebt
Wat je vindt, ...
pi_59666389
'Ik koop m'n kleren altijd bij "Hij"' = 'Knockin' on heaven's door' - Bob dylan/Randy Crawford/Guns 'n Roses.
'Masturbere' = 'Gimme some loving' - Spencer Davis Group/'Sollicitere' - Janse Bagge bend.
'Oh oh 't Veer' = 'Oh oh Den haag' - Harrie Klorkestein.
'Vuile shitzooi' = 'We will rock you' - Queen.
'Fritske de olifant' = 'Nelly the elephant' - Toy dolls.

En nee; dat weet ik niet omdat ik WC experience nou zo geweldig vind. Verre van zelfs.
Helaas kom ik beroepsmatig nogal 's in omgevingen waar menig infantiele kut-Josti meent dat-ie alles en iedereen moet doodgooien met die muzikale en tekstuele armoede...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2008 00:49:13 ]
pi_59668392
Deze stonden allemaal al in de lijst.

Behalve Masturberen, maar die is dan ook van Band Zonder Banaan.

Veel minder covers, dus daar heb ik geen lijst van gemaakt.
pi_59669332
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 00:28 schreef Da_Ripper het volgende:
Wat ik nog weet is dat ze 'n cover hadden van Ben Kramer's - De Clown
(de cover ging volgens mij over Koning Boudewijn)

Ook iets van masturberen (alleeeen maar trekken) - wat weer n cover was met iets van 'solliciteren'.

Weet niet of je d'r iets aan hebt
Beide van BZB eerste album

Maarre:

Ik zai es n'n pin - Ben ik te min van Armand
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:07:44 #8
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59675919
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 09:48 schreef theKiD het volgende:
Beide van BZB eerste album
Damn, your right!
BZB/WC-X zitten wel allebei in dezelfde hoek.
Wat je vindt, ...
pi_59677882
Hello Josephine is orgineel van Fats Domino, niet van The Scorpions

Drolleke Draaie = Fire - Pointer Sisters
Kees de Kapper = La Bamba - Ritchy Valens
Elleboogewerk = Non non rien change - Les Poppies (het begin)
Jij wekt de impressie = You don't love me anymore - Weird Al Yankovic

Deze laatste vind ik nog de leukste. De tekst is namelijk letterlijk overgenomen van Weird Al, alleen in het Breda's / Brabants. Mooie is dat de WC Experience hun hele concept hebben afgekeken van Weird Al (en jullie mogen 1x raden waar ik fan van ben)

Gruunkapje is natuurlijk op de melodie van Zeg Roodkapje, waar o.a. Pater Moeskroen nog ooit een hitje mee heeft gehad.
FC Drimmelen is een bekende melodie, maar ik kom niet op de titel

[ Bericht 24% gewijzigd door WHiZZi op 25-06-2008 16:01:37 ]
pi_59684073
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 15:22 schreef WHiZZi het volgende:
Hello Josephine is orgineel van Fats Domino, niet van The Scorpions
Aangepast
quote:
Drolleke Draaie = Fire - Pointer Sisters
Kees de Kapper = La Bamba - Ritchy Valens
Elleboogewerk = Non non rien change - Les Poppies (het begin)
Jij wekt de impressie = You don't love me anymore - Weird Al Yankovic
Gruunkapje is natuurlijk op de melodie van Zeg Roodkapje, waar o.a. Pater Moeskroen nog ooit een hitje mee heeft gehad.
Verwerkt. Bijvoorbeeld ellebooge vind ik dan ook twijfelachtig, want dat is alleen het begin.
Alhoewel dat daar in het boekje wel "F. Geratsch" en "R. de Graaf" genoemd worden, met publisher "Mambo Musikverlag". Het is dus een cover.

"Jij wekt de impressie" klopt qua tekst, niet qua muziek. Hij staat ook niet als cover in het boekje.

Maar als je die leuk vond, check dan deze:

Bedankt!
pi_59686968
Nu met alle youtube filmpjes erbij!

Check www.sparla.org/wc.html
pi_59689830
ik goi visse : queen - one vision (Thnx 2 me maatje)
Klain en modder oan: Queen - Tie Your Mother Down (thnx 2 me meisje Superrrtuxxx )

[ Bericht 45% gewijzigd door theKiD op 25-06-2008 22:35:59 ]
*** Nul Dertien ***
pi_59692834
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:22 schreef theKiD het volgende:
ik goi visse : queen - one vision (Thnx 2 me maatje)
Klain en modder oan: Queen - Tie Your Mother Down (thnx 2 me meisje Superrrtuxxx )
Jawel! 2 goed! Super man, hier heb ik veel aan.

Volgens mij zijn er zo nog een hoop, allemaal van grote rockbands (Gun's & Roses, ZZ Top, Stones), dus als er nog oude rockers rondhangen hier...

Ik heb zelf ondertussen 'Lekker Ding' gevonden, door het complete repetoir van Bruce Springsteen te luisteren (ik wist dat het van hem was, maar niet welk nummer...)

pi_59693394
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 23:24 schreef Dirtbiter het volgende:

[..]

Jawel! 2 goed! Super man, hier heb ik veel aan.

Volgens mij zijn er zo nog een hoop, allemaal van grote rockbands (Gun's & Roses, ZZ Top, Stones), dus als er nog oude rockers rondhangen hier...

Ik heb zelf ondertussen 'Lekker Ding' gevonden, door het complete repetoir van Bruce Springsteen te luisteren (ik wist dat het van hem was, maar niet welk nummer...)

WC kennende is het idd allemaal oude rocknummers, en het overgrote deel is afkomstig van Queen. Het kl*te eraan is, dat het allemaal zo herkenbaar is, maar dat ik er gewoon zelf niet opkom. Ik kan hele gedeeltes van t origineel meezingen, maar als iemand het zegt, is het altijd "ow ja"
*** Nul Dertien ***
pi_59694897
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 19:39 schreef Dirtbiter het volgende:

"Jij wekt de impressie" klopt qua tekst, niet qua muziek. Hij staat ook niet als cover in het boekje.
Ik kan anders de tekst van Weird Al perfect in dat nummer zetten, ook qua toonhoogte en solo. Dat WC het niet heeft vermeld is dan gewoon echt niet netjes, dat nummer van Weird Al is een orgineel en komt ergens uit de begin jaren 90.

Bedankt voor die andere link, maar ik ken hem al. Laten we zeggen dat ik Weird Al (+band + crew) persoonlijk ken en ook heb ontmoet. Mede omdat de grootste fansite (een forum) door mij is opgezet (en waar ik nog steeds admin ben). Ik durf dus echt wel zaken te zeggen van Weird Al Yankovic en anders kan ik hem het nog persoonlijk vragen ook

Overigens vind ik WC Experience op z'n tijd ook leuk. Ik heb ook 3 CD's van hun hier thuis.. Heb ze alleen nog nooit live gezien (wel in de studio in Rosmalen )
pi_59697008
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 00:53 schreef WHiZZi het volgende:

[..]

Ik kan anders de tekst van Weird Al perfect in dat nummer zetten, ook qua toonhoogte en solo. Dat WC het niet heeft vermeld is dan gewoon echt niet netjes, dat nummer van Weird Al is een orgineel en komt ergens uit de begin jaren 90.
Dat het niet netjes is, ben ik met je eens.
De tekst klopt inderdaad 1-op-1, maar ik vind het nummer net wat anders klinken. De 'feel' is anders.
Dat het door WC gejat/gecoverd is, staat buiten kijf.
quote:
Bedankt voor die andere link, maar ik ken hem al. Laten we zeggen dat ik Weird Al (+band + crew) persoonlijk ken en ook heb ontmoet. Mede omdat de grootste fansite (een forum) door mij is opgezet (en waar ik nog steeds admin ben). Ik durf dus echt wel zaken te zeggen van Weird Al Yankovic en anders kan ik hem het nog persoonlijk vragen ook
Ik twijfel niet aan je kennis...
Maar dat is wel cool...
quote:
Overigens vind ik WC Experience op z'n tijd ook leuk. Ik heb ook 3 CD's van hun hier thuis.. Heb ze alleen nog nooit live gezien (wel in de studio in Rosmalen )
Aanradertje, gewoon een keer doen. Meestal kosten die kaartjes toch maar een tientje ofzo.
Wel oude kleren aan doen...
pi_59805739
Zo, er zijn er weer een paar bijgekomen!

Er zijn er nog genoeg voor de liefhebbers...
pi_60246337
fc drimmelen = u2 - with or without you
pi_60246575
zatte kop is misschien queen met hammer to fall ????
pi_60463353
correctie: zatte kop is van the rolling stones met start me up
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:51:48 #21
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60494696
Een natte pan in de kast - Another one bites the dust (Queen)
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_60573927
de telefoonhijger (hij belt je op!) - Eye of the tiger :-)

oh.. die stond al op je seit
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
pi_75812820
discovery is van Sandra Kim met jaime la vie
  donderdag 4 februari 2010 @ 18:22:26 #24
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_77637522
Een aantal mensen denkt dat Paracetamol ook een cover is. Weet iemand van welk nummer dat zou moeten zijn?
Ok stelletje hokboeren
pi_91473011
De lijst is compleet bijgewerkt met alle tips, en alle filmpjes zijn gecontroleerd.
Een groot aantal werkte niet meer.

De lijst is helaas nog niet compeet. Wie heeft er nog goede tips?
http://www.sparla.org/wc.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')