abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59656418
Afgelopen zaterdag; Lienelien in paniek, ticketservice heeft geen kaarten meer voor Lowlands. Op www.tickets4u.eu zijn de kaartjes maar zo'n ¤6 duurder dan via ticketservice, dus ik bestel daar, en betaal direct via credit card. Krijg ik vandaag deze mail:
quote:
Geachte mevrouw van Lienelien,

Helaas moeten we u mededelen dat uw bestelling voor het Lowlands evenement is geannuleerd.
Dit omdat er afgelopen zaterdag te veel boekingen waren binnen gekomen.
We hadden maar een beperkt aantal kaarten voor de prijs van ¤ 135,-.
Dit waren de zogeheten “early birth” kaarten.
Alle andere kaarten die we hebben vermelden een prijs die nog hoger is dan de prijs die wij u hebben berekend.
Dan hebben we het nog niet eens over de prijs die wij hebben betaald, want die ligt nog hoger.
Dit alles kon gebeuren omdat wij zelf zaterdag bij een ander groot festival stonden voor de kaartverkoop (Indian Summer) en ons voorraad systeem niet gekoppeld is aan de website.
Je kunt dus oneindig bestellen.
Er wordt aan de website gewerkt om dit in de toekomst tegen te gaan.
We begrijpen dat dit voor nu erg vervelend is voor u.
U kunt nog wel kaarten bestellen via de site alleen hebben we de prijs moeten verhogen.
Als u toch nog interesse heeft in de kaarten willen we u een korting van ¤ 25,- per kaartje aanbieden voor hetzelfde aantal kaarten als dat u eerder bij ons had besteld.
Mocht u hier verder nog vragen over hebben kunt u die naar ons mailen, of u kunt ons bereiken op 075-6122229 / 06-13779694.

Bestelling: ------------------------------------------------------------------------------
vrijdag 15 augustus 2008 | 14:00 - Lowlands - Walibi World, Evenemententerrein, Biddinghuizen
Entree - Categorie 2
1 kaart a ¤ 135,00 per stuk voor ¤ 135,00

Subtotaal: ¤ 135,00
Servicekosten: ¤ 6,00
Verzendkosten: ¤ 1,50
Korting iDEAL / Creditcard (VISA, MasterCard, Maestro): ¤ -1,50
Totaal: ¤ 141,00
------------------------------------------------------------------------------------------

Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes, Saskia
Volgens hun algemene voorwaarden kan dit helemaal niet:
(veel later dan 8 uur, geen schuld van derden, geen onvoorziene omstandigheden, zij missen gewoon de koppeling van hun voorraadsysteem aan de website. Er was naar mijn inzien ook geen sprake van een fout in de prijsberekening -> artikel 2 lid 2)
quote:
ARTIKEL 1: Algemeen
Lid 1. Algemeen

Naam:
Tickets4U B.V.

Handelsregister:
Kamer van Koophandel te Amsterdam (nummer: 34217084).

Doelstelling:
Het bemiddelen in de aan- en verkoop van entreebewijzen van evenementen in de breedste zin van de betekenis.

De algemene voorwaarden van Tickets4U B.V. zijn opgesteld met als doel duidelijkheid te scheppen tussen de kopende partij en verkopende partij, Tickets4U B.V. i.v.m. betalings- en leveringsverplichtingen van beide.

Art. 28B van de wet omzetbelasting staat niet toe BTW te vermelden. Dit geldt zowel voor de in- als verkoop van entreebewijzen.
Lid 2. Toepassing Algemene Voorwaarden

De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Tickets4U B.V. en de kopende partij c.q verkopende partij. De algemene voorwaarden zijn van toepassing, ongeacht de vestigingsplaats van de bij die overeenkomst betrokken partijen en ook ongeacht de plaats waar de overeenkomst tot stand is gekomen dan wel ten uitvoer wordt gebracht.
Lid 3. Aanvaarding

Het doen van een bestelling houdt in dat de toepasselijkheid van deze voorwaarden wordt aanvaard. Indien de kopende partij zich niet kan verenigen met de inhoud van de voorwaarden dient de kopende partij schriftelijk en gemotiveerd binnen 72 uur na de overeenkomst te protesteren tegen de inhoud van deze.
ARTIKEL 2: Het tot stand komen en de inhoud van de overeenkomst
Lid 1. Het tot stand komen van de overeenkomst

Een overeenkomst tussen Tickets4U B.V. en de kopende partij, komt tot stand, middels:

- een online bestelling op de site www.tickets4U.nl
- een e-mail naar info@tickets4U.nl
- een telefonische bestelling.

Op de overeenkomst tussen de partijen is altijd van toepassing het Nederlands recht en bij het ontstaan van een juridisch conflict de rechter van de rechtbank Haarlem in eerste instantie bevoegd om van de zaak kennis te nemen.
Lid 2. Herroeping

Een gedaan aanbod van Ticket4U is vrijblijvend en kan indien nodig door Tickets4U B.V. worden herroepen, doch uiterlijk binnen 8 uren na aanvaarding van de overeenkomst. Herroeping wegens correctie van fouten in de prijsberekening van Tickets4U B.V. is toegestaan.

Indien de kopende partij de bestelling niet binnen 7 dagen heeft voldaan, is Tickets4U B.V. gemachtigd de bestelling zonder tegenbericht en zonder opgave van redenen te annuleren.
Lid 3. Verplichtingingen kopende partij

De kopende partij verstrekt Tickets4U B.V. alle gewenste gegevens bij het sluiten van de overeenkomst. Indien de kopende partij hierin te kort schiet of de juistheid van gegevens niet aannemelijk wordt geacht, kunnen de hierdoor ontstane kosten op de wederpartij worden verhaald en kan de overeenkomst worden ontbonden.

Wanneer de bestelde entreebewijzen niet worden afgehaald voor het evenement of wanneer de koper niet schriftelijk cq per email annuleert, is de gedane bestelling nog van kracht en zal het overeengekomen bedrag als nog in rekening worden gebracht bij de koper.

Wanneer de wederpartij met de tijdige betaling in gebreke blijft, wordt er aanspraak gemaakt op een contractuele rente van 0,5% per maand.
ARTIKEL 3: Betaling
Lid 1. Prijzen

De prijzen zijn gebaseerd op kostenfactoren zoals eventuele vervoerskosten, sociale lasten, tussenhandel, belastingen enzovoorts geldend op het moment van de aanbieding c.q. de overeenkomst tussen de kopende partij en Tickets4U B.V.. Onvoorziene veranderingen in bovengenoemde kostenfactoren ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.

Een eerder tot stand gekomen overeenkomst, geldt niet automatisch voor nabestellingen.
Lid 2. Betaling

Tickets4U B.V. biedt een aantal betalingsmethoden aan waarvan gebruik gemaakt kan worden. De entreebewijzen worden pas verzonden of overhandigd zodra de betaling op de rekening van de Tickets4U B.V. is bijgeschreven of contant is voldaan.

Tickets4U B.V. is gemachtigd om een aanbetaling te vragen van 20% van het totale bedrag per reservering met een minimum bedrag van ¤ 10,00 per entreebewijs.
ARTIKEL 4: Leveringsmethoden

Na tot stand komen van de overeenkomst kan de kopende partij kiezen uit de volgende leveringsmethoden:
Lid 1. Aangetekend met waarde aangifte verzenden
Kosten hiervan zijn Euro 8,00 voor zendingen binnen Nederland. Na betaling van de bestelling en de verzendkosten wordt de bestelling, binnen 3 werkdagen aangetekend met waarde aangifte van de TNT Post verzonden. De zending is verzekerd tot maximaal ¤ 46,00.

Indien de TNT post medewerker niet in staat is de zending persoonlijk af te geven zal de zending naar het dichtstbijzijnde postkantoor worden verstuurd, alwaar het vanaf de volgende werkdag afgehaald kan worden tot 2 weken blijft liggen. U wordt hiervan op de hoogte gesteld middels een schriftelijke melding van TNT post.
Lid 2. Verzenden zonder aantekenen

Dit gebeurd kosteloos maar het risico ligt volledig bij de kopende partij. Na betaling van de bestelling wordt de bestelling per gewone post via TNT Post verzonden. Bij vermissing is Tickets4U B.V. niet aansprakelijk.
Lid 3. Afhalen

De kopende partij kan op afspraak de gereserveerde entreebewijzen binnen 1 week, na het afsluiten van de overeenkomst afhalen. Na deze termijn kan zonder tegenbericht de overeenkomst worden ontbonden door Tickets4U B.V..

Indien het evenement binnen 2 werkdagen na de bestelling plaats vindt, dan kunnen de entreebewijzen alleen worden afgehaald. Er wordt dan met de kopende partij een afspraak gemaakt over de afhaling van de bestelde entreebewijzen. Wanneer de kopende partij deze entreebewijzen niet op het afgesproken tijdstip ophaalt, is Tickets4U B.V. gemachtigd de bestelling te laten vervallen en deze entreebewijzen aan derden te verkopen. Wanneer het Tickets4U B.V. niet lukt de entreebewijzen aan derden te verkopen, zullen de volledige kosten als nog verhaald worden op de persoon die de bestelling geplaatst heeft en niet heeft geannuleerd en/of afgehaald. Tenzij anders overeengekomen.

Lid 4. Annulering

Wanneer de entreekaarten nog niet afgehaald of betaald zijn, voor een evenement die over, langer dan 2 weken plaatsvindt, zullen bij annulering geen verdere kosten in rekening worden gebracht. Indien de zending reeds betaald is en/of afgehaald, kunnen de entreebewijzen niet meer geretourneerd of geannuleerd worden. Wanneer de annulering binnen 2 weken voor het evenement plaatsvindt, wordt er 25% van de overeengekomen verkoopprijs in rekening gebracht aan de koper.
Wanneer de annulering 1 week voor het evenement of binnen 1 week voor het evenement plaats vindt, wordt er 50% van de overeengekomen verkoopprijs in rekening gebracht aan de koper.
Wanneer de annulering binnen 24 uur voor aanvang van het evenement plaats vindt, wordt er 75% van de overeengekomen verkoopprijs in rekening gebracht aan de koper.

Wanneer de wederpartij met de tijdige betaling in gebreke blijft, wordt er aanspraak gemaakt op een contractuele rente van 0,5% per maand.
ARTIKEL 5: Onvoorziene omstandigheden en risicoverdeling
Lid 1. Overmacht, onvoorziene omstandigheden en aansprakelijkheid

Onder overmacht wordt verstaan een tekortkoming of onzorgvuldigheid van derden die Tickets4U B.V. niet kan worden toegerekend, waardoor Tickets4U B.V. niet in staat is zijn diensten te verrichten.

Lid 2. Afgelasting evenement

Bij afgelasting van een evenement waarbij er sprake is van restitutie door de organisatoren van het evenement zelf, neemt de kopende partij genoegen met het oorspronkelijk op het entreebewijs vermelde verkoopbedrag(excl. servicekosten/fee) omdat in veel gevallen de entreebewijzen moeilijk zijn te verkrijgen en daaraan diverse kosten (mede in verband met tussenhandel) zijn verbonden.
Tickets4U B.V. kan door de kopende partij niet worden aangesproken voor het verschil tussen de door Tickets4U B.V. aan haar berekende verkoopprijs.
ARTIKEL 6: Wijzigingen/Aanvullingen

De onderneming heeft te allen tijde het recht de algemene voorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen. Deze wijzigingen en/of aanvullingen hebben geen terugwerkende kracht.

Ik heb ze al een mail teruggestuurd en ze gewezen op deze dingen, en dat ik mijn ticket binnen 5 werkdagen in mijn brievenbus verwacht.
Maar nu is mijn vraag: Sta ik in mijn recht? Is mijn interpretatie van de alg. voorwaarden goed?
pi_59656462
Sorry hoor maar je hebt toch wel door dat je nooit en te nimmer kaarten moet bestellen bij zulke louche sites?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 17:58:39 #3
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_59656502
Early Birth
[KNE]-Mod
pi_59656549
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:56 schreef 43 het volgende:
Sorry hoor maar je hebt toch wel door dat je nooit en te nimmer kaarten moet bestellen bij zulke louche sites?
Ja, natuurlijk. Maar ik wil naar Lowlands, dus dan maar zo. Was tenminste nog betaalbaar. Op marktplaats vragen ze er ¤250 voor oid
pi_59656568
En hoeveel kosten die duurdere kaarten dan, die je nu met 25 euro korting mag kopen? Ik vind het raar.. Als de kaarten nou echt óp waren geweest (dan hadden ze nog niet in hun recht gestaan denk ik, maar toch..), maar nu hebben ze nog kaarten je moet er alleen meer voor betalen!! Vaag..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_59656613
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:02 schreef Naamah het volgende:
En hoeveel kosten die duurdere kaarten dan, die je nu met 25 euro korting mag kopen? Ik vind het raar.. Als de kaarten nou echt óp waren geweest (dan hadden ze nog niet in hun recht gestaan denk ik, maar toch..), maar nu hebben ze nog kaarten je moet er alleen meer voor betalen!! Vaag..
¤225 nu oid. Dat ga ik dus echt niet doen.
En inderdaad, ze hebben nog kaarten, dus kom maar op d'r mee dacht ik zo..
pi_59656625
De vraag is of ze jouw aanvraag in de eerste instantie hebben aanvaard. Bijvoorbeeld door een bevestigingsemail dat de opdracht in goede orde is ontvangen en verwerkt etc.
Daar konden ze nog wel eens op terugvallen, opdracht is niet aanvaard dus hoeven ze niet te leveren. (althans dat zullen ze zeggen)
pi_59656662
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:05 schreef Dirkh het volgende:
De vraag is of ze jouw aanvraag in de eerste instantie hebben aanvaard. Bijvoorbeeld door een bevestigingsemail dat de opdracht in goede orde is ontvangen en verwerkt etc.
Daar konden ze nog wel eens op terugvallen, opdracht is niet aanvaard dus hoeven ze niet te leveren. (althans dat zullen ze zeggen)
Mail met als onderwerp 'orderbevestiging'
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bestelling.

U heeft er voor gekozen de tickets per post te willen ontvangen.

Voor het aangetekend versturen van tickets wordt ¤ 1,50 extra berekend.

Deze ¤ 1,50 wordt u kwijtgescholden aangezien u betaald d.m.v. iDEAL.

Bestelling: ------------------------------------------------------------------------------
vrijdag 15 augustus 2008 | 14:00 - Lowlands - Walibi World, Evenemententerrein, Biddinghuizen
1 kaart a ¤ 135,00 per stuk voor ¤ 135,00

Subtotaal: ¤ 135,00
Servicekosten: ¤ 6,00
Verzendkosten: ¤ 1,50
Korting iDEAL / Creditcard (VISA, MasterCard, Maestro): ¤ -1,50
Totaal: ¤ 141,00
------------------------------------------------------------------------------------------

Wanneer uw betaling met iDEAL/Creditcard mislukt kunt u deze hervatten in het onderdeel 'Mijn T4U' op onze website.

In het onderdeel 'Mijn T4U' op onze website kunt u ook te allen tijde de status van uw bestelling volgen.

Bedankt voor uw interesse en veel plezier met uw bestelling.

Met vriendelijke groet,
Tickets4U B.V.

Onderwerp 'belating factuur'
(direct betaald via creditcard dus)
quote:
Geachte mevrouw Lienelien,

Hierbij de bevestiging van uw betaling van factuur 2008027932.
Hartelijk bedankt voor uw keuze voor deze wijze van betalen.

Met vriendelijke groet,
Tickets4U B.V.

[ Bericht 0% gewijzigd door lienelien op 24-06-2008 18:18:28 ]
pi_59656714
Volgens mij sta je gewoon in je recht door het kaartje te eisen voor de prijs die je betaald hebt.

[ Bericht 43% gewijzigd door spijkerbroek op 24-06-2008 18:19:16 ]
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_59656728
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Volgens mij sta je gewoon in je recht door het kaartje te eisen voor de prijs die je betaald hebt.
Volgens mij ook. Maarja, ik denk niet dat ik 'm ga kijgen van ze.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:14:38 #11
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_59656769
tvp'tje
pi_59656776
Je staat in je recht, het staat in de voorwaarde en ze hebben je bestelling bevestigd.

Maar hoe ga je je recht nu halen?
pi_59656830
Alvast contactinformatie van ze:
http://www.tickets4u.eu/contact/
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:22:18 #14
67333 Kaboutertje_X
Kleine opneuker..
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:22:54 #15
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_59656897
Denk trouwens dat je beter een goede aangetekende brief kunt sturen waarin je juridische stappen aankondigt, dan een simpel mailtje.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:29:12 #16
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59657003
Inderdaad, schrijf een goeie brief en dreig flink. Je staat 100% in je recht en de wederpartij is wettelijk verplicht tot levering over te gaan.

Vrij simpel.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:34:11 #17
154259 D.zire
Freed from d.zire
pi_59657094
Ja volgens mij weten ze zelf ook heel goed dat ze ongelijk hebben. Maar waarschijnlijk zal 90% van de mensen er geen werk van maken.
Freed from desire, Mind and senses purified.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:35:16 #18
141482 Q.
JurassiQ
pi_59657104
En daarom moet je nooit met zulke oplichters in zee gaan.
For great justice!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:36:15 #19
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59657114
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:35 schreef Q. het volgende:
En daarom moet je nooit met zulke oplichters in zee gaan.
Er zijn genoeg ticketbureaus die betrouwbaar zijn. Maar daar betaal je inderdaad ook het volle pond.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:37:07 #20
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_59657127
Je bent niet de enige trouwens
pi_59657141
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
pi_59657248
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Tjah, als je hier kijkt: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1299236/0
Ze hebben hem een mail gestuurd waarin staat dat één van de contacten via waar zij kaartjes kopen ineens 60 kaartjes niet aan hen verkocht. Dus zullen ze zich wel gaan beroepen op overmacht, blabla, niet hun schuld, door derden. Maar toch is dat onzin eigenlijk aangezien ze nu nog wel kaartjes verkopen.
quote:
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
ja, dat hóren ze te doen. denk alleen niet dat ze het gaan doen
Morgen maar een aangetekende brief sturen
pi_59657268
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:36 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Er zijn genoeg ticketbureaus die betrouwbaar zijn. Maar daar betaal je inderdaad ook het volle pond.
Ik ben best bereid om de offici:ele verkoopprijs te betalen, hoor
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:44:51 #24
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_59657273
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik hoop dat het zo in z'n werk gaat. De laatste jaren is het kopen van concert/festival-kaarten rampzalig omdat er een aantal bedrijven zijn die de markt verpesten.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:48:52 #25
141482 Q.
JurassiQ
pi_59657357
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:43 schreef lienelien het volgende:

[..]

Tjah, als je hier kijkt: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1299236/0
Ze hebben hem een mail gestuurd waarin staat dat één van de contacten via waar zij kaartjes kopen ineens 60 kaartjes niet aan hen verkocht. Dus zullen ze zich wel gaan beroepen op overmacht, blabla, niet hun schuld, door derden. Maar toch is dat onzin eigenlijk aangezien ze nu nog wel kaartjes verkopen.
Je moet niet aanbieden wat je niet hebt.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')