abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59645866
Ik wil mijn cilinders (sloten) vervangen door knopcylinders
Zoiets als deze

Nu kan je een ruit inslaan, arm erdoor en het slot opendraaien.
Maar als je een ruit inslaat kom je toch wel binnen, knop cilinder of niet

Nu vraag ik me af of dit uitmaakt voor de veiligheid etc ?
Het gaat om de deuren naar de tuin (woonkamer) en de garage.
De buurt is absoluut geen risico gebied, maar je weet het natuurlijk nooi.

En waar koop ik dit een beetje betaalbaar want ik kan niet echt een gode onlineshop vinden.
Iets van 4 Cilinders met 6 dezelfde sleutels
pi_59646666
voor inbraak-risico maakt het niet uit, mij lijkt dit nog wel veiliger ook eigenlijk... ga maar eens een sleutel zoeken als je huis in de fik staat snachts....

ik zou het gewoon doen, zoiets hebben ze bij een slotenboer wel gewoon...
pi_59654577
Een knopcilinder heeft ook het voordeel dat de sleutels niet aan de binnenzijde in het slot gestoken kunnen worden. In ons appartementencomplex waait regelmatig een voordeur dicht terwijl de bewoner op de galerij zit oid. Met een reservesleutel of de masterkey is z'n deur zo weer open, behalve als er sleutels aan de binnenkant zitten.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 16:26:29 #5
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_59654638
"Maar als je een ruit inslaat kom je toch wel binnen, knop cilinder of niet"

nee tuurlijk niet, een klein gat in een raam - of een heel raam eruit .. dat is nogal een verschil

dus om straks bij jou binnen te komen hebben we alleen dit nodig
pi_59655892
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 16:26 schreef dgbw het volgende:
"Maar als je een ruit inslaat kom je toch wel binnen, knop cilinder of niet"

nee tuurlijk niet, een klein gat in een raam - of een heel raam eruit .. dat is nogal een verschil

dus om straks bij jou binnen te komen hebben we alleen dit nodig
[ afbeelding ]

dat heb je niet eens nodig hoor....

http://www.lombox.nl/inbraakpreventie/toezichthouder01.html

zijn talloze manieren om ergens binnen te komen...
  dinsdag 24 juni 2008 @ 20:15:27 #7
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_59659166
Sorry hoor maar die methodes zijn al 30 jaar oud, ik ging er wel even vanuit dat TS z'n huis minimaal beveiligd heeft.
pi_59659238
Sommige verzekeraars doen moeilijk over knopcilinders, de reden hiervoor heb je zelf al aangegeven.

Of die reden in de praktijk veel verschil maakt, valt te twisten.

Het gaat dan overigens alleen over deuren waar glas in zit; is het een massief hardhouten deur, dan is het geen probleem.

Iets wat vaker gedaan wordt is het "hoofdslot" voorzien van een standaard cilinder, en de bijzetsloten boven- en beneden te voorzien van knopcilinders.

Van buitenaf is alles met dezelfde sleutel te bedienen, van binnen kan je d.m.v. de knopcilinders de deur 's avonds op "de knip" draaien en heb je nog maar 1 sleutel nodig om de deur op slot te draaien, wat ook weer scheelt bij "calamiteiten".
  † In Memoriam † dinsdag 24 juni 2008 @ 20:47:07 #9
25682 2cv
Niet subtiel
pi_59659971
Je maakt het inbrekers wel iets makkelijker. Nu kunenn ze een deur open doen als ze het ruit in tikken. Anders niet. Daarbij werkt het gebroken glas wellicht een beetje als een mooie beveiliging.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_61115457
Interessant, ik overweeg juist om het slot van de achterdeur te vervangen voor zo'n knopcilinder. Met name omdat je dan bij noodgevallen niet op zoek hoeft naar de sleutels maar gewoon de deur van binnenuit open kan draaien. Als we slapen of niet thuis zijn dan gaat de deur uiteraard op de knip..
pi_61115500
Ik heb het inmiddels overal in huis gedaan.
Super, ik kan het je aanraden
pi_61142222
Als een inbreker komt kijken of je een knopcylinder hebt, heeft hij toch al iets zien staan wat hij wil hebben. En als dat zo is komt hij er toch wel in.
pi_61142867
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 16:30 schreef frenchfries het volgende:
Als een inbreker komt kijken of je een knopcylinder hebt, heeft hij toch al iets zien staan wat hij wil hebben. En als dat zo is komt hij er toch wel in.
Daar ben ik het niet mee eens. Als eerste is het vooral: de gelegenheid maakt de dief, niet andersom.

Ten tweede kun je een dief niet tegenhouden, als hij wil rijdt hij met een graafmachine je complete voorgevel eruit. Maar je kunt een dief wel ontmoedigen / vertragen, zodanig dat hij liever bij de buren gaat inbreken dan bij jouw huis. Dat ontmoedigen doe je door: Goed hang- en sluitwerk, stevige deuren, een goede lamp bij de deuren, anti-inbraakstrips, alarmsystemen, een hond, enz enz enz.

Een knopcilinder is wel degelijk inbraakgevoeliger als een normale cilinder, want deze kan je zonder sleutel niet openmaken. Daarom is het voor het Politie Keurmerk Veilig Wonen ook niet toegestaan om op de begane grond knopcilinders te gebruiken.
Als je nu toch het voordeel van altijd kunnen vluchten uit een gesloten deur en het gemak van nooit zoeken naar sleutels in huis belangrijker vind dan de inbraakwerendheid, maak het de inbreker dan alsnog zo moeilijk mogelijk.
Dus hang een goede lamp boven de deur, gebruik eventueel draadglas, zorg dat vanuit de brievenbusgleuf de cilinder niet te bereiken is, zet er een camera op, enz.
pi_61145515
Het is niet eens zo zeer de extra inbraakgevoeligheid waardoor je dit van het Politiekeurmerk niet mag gebruiken, maar omdat de inbreker zo erg makkelijk met z'n armen vol apparatuur weer de deur uit kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')