abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217591
Danny je had gelijk mbt het een na laatste mailtje, had er overheen gelezen dat het iemand anders betrof.

Bedankt voor de interactie en ja jongen, doe vooral zoals het jou goeddunkt.

JIJ bent de baas!

Maar om mijn standpunt effe samen te vatten laat dit soort discussies de forumleidiong wel scherp houden en zich niet schuldig maken aan kliekgeest.

Jusqu'ici tout va bien...
  maandag 8 november 1999 @ 17:50:00 #2
566 mobro
mostly reader
pi_217592
Ik vind het een uitstekend idee
en snap niet goed waarom er mensen zijn die daar zo moeilijk overdoen, je kunt straks toch nog steeds alles lezen en overal op reageren
naar mijn idee word alles er alleen maar overzichtelijker van
pi_217593
Ik benook voor. Ook al ben ik 3 weken member hierzo. In het begin was het gewoon leuker, en ik vind al die onzin topics onzin (hehe ). Ik reken mij tot de oude garde maar dan met een knipoog . Mijn stukjes zijn altijd waar, maar met een humoristisch tintje. Ik post dus gewoon bij de oude garde als niemand bezwaar heeft. Niemand toch? Hoop van niet.
pi_217594
ik kan het niet laten, toch nog even reageren. zoals ik al in een ander topic schreef: Dit forum heeft zich in het verleden altijd onderscheiden doordat juist die onzinnige scheldpartijen achterwege bleven. Genoeg onzin te vinden, ook hier (ik geloof dat de TARAtellingen zelfs diverse kranten en tijdschriften hebben gehaald), maar ook genoeg serieuse onderwerpen. In die maand is er een bepaalde sfeer ontstaan op het forum, met bepaalde gedragscodes, net zoals in elke sociale groep. Noem het arrogantie, noem het zoals je wilt, maar de groep die dat in de afgelopen maand heeft opgebouwd is trots op dit unieke karakter, en dat is de reden waarom we allemaal terug blijven komen.
Uit de toestroom van anders getinte topics de laatste dagen blijkt dat er ook behoefte is aan een ander soort topics. Niks mis mee, maar nu we dit een paar dagen naast elkaar hebben zien lopen, merken we dat het op deze manier niet werkt. Moderaters en admins moeten steeds sneller en harder ingrijpen (en nee, dat vinden we niet leuk) en het lukt nooit om iedereen tevreden te houden.
Het opsplitsen van forums is niets anders dan tegemoetkomen aan de verschillende wensen van verschillende soorten posters, zonder dat we elkaar onderling hoeven te gaan uitschelden of op elkaar neerkijken.
Het is absoluut niet de bedoeling om een soort "elite" te scheppen, maar die kant gaat het nu juist wel op. Fok moet juist een plaats blijven waar iedereen zijn ei kwijt kan, laten we elkaar alsjeblieft allemaal een beetje in de waarde laten.

hoe ging dat liedje ook alweer?
niemand hoeft alleen maar serieus of onzinnig te posten
niemand is alleen maar oude of nieuwe garde...

mooi he, alles
  maandag 8 november 1999 @ 17:58:00 #5
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_217595
Hulde Phileine!!

En heb je dan straks wel weer tijd om in je hutje op de hei te zitten??

maandag 8 november 1999 @ 18:07:00 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_217596
zijn jullie nu aan het opschonen Danny? of blijven alle topics hier staan?

of moet ik geduld hebben hehehe

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_217597
quote van kangaroo uit topic "paniekvoetbal"

quote:
Het valt me op dat er nu aan paniekvoetbal wordt gedaan om dit forum een beetje leesbaar te houden. Ook het gepraat over de 'oude' garde ervaar ik als nogal denigrerend ten op zichte van de nieuwe mensen die proberen om een zinnige bijdrage te leveren, ik reken mezelf daarbij (hoop ik). Het probleem zit hem er m.i. niet in dat er 'veronica' mensen bij komen, maar meer in het feit dat het forum een openbare plek is. Of te wel, iedereen kan posten en zo te zien is dit de opzet van deze site. Je zult moeten accepteren dat binnen dit concept van de site er posters zijn die minder zinnige bijdragen leveren dan anderen. Nu kun je een soort scheiding proberen te maken in fora die meer zinnig zijn en minder zinnig, maar dat zet geen zoden aan de dijk, tenslotte kan iedereen nog steeds daar zijn ei kwijt.
Je kunt mensen vragen om wat dicipline op te
brengen (eng he?) en een groot deel zal zich daar ook wel aan houden, maar ik vrees dat het de kwaadwillenden niet zal weghouden. Die zijn er uitsluitend op uit om het plezier van anderen te vergallen (om duistere redenen m.i. ) Ongeacht wat jij instelt aan aan fora zullen zij toch wel hun gang gaan. Maar wat dan? Ik zou het jammer vinden als hierom de fora hier zouden sluiten, en het lijkt me ook geen optie, juist deze fora zijn de kracht van Fok.
Daarom de volgende overwegingen (sorry als ze wat technisch worden):

1) De scheiding van de Fora, prima. Als iedereen zich een beetje houdt aan de scheiding is er niks mis mee.

2) beleid om posters te accepteren. Als eerste zou ik willen voorstellen om geen leden van de fora te accepteren die vanaf een freemail account (hotmail, dolfijn, netscape, etc) (ook free internet accounts?) mailen. De meeste ellende komt uit die richting, dus niet meer accepteren bij het aanmelden. Rot voor de goeden onder hen, maar het lijkt me een aardige filter.

3) het aanleggen van een blacklist en deze te koppelen aan de sql database. Als iemand zich rot gedraagt, op de blacklist en voorkom dat hij een mail kan sturen. Zet de blacklist op een pagina ter lering ende vermaak. lijkt me niet moeilijk te koppelen aan het post systeem. Vandaar ook het voorgaande voorstel, je krijgt dan originele e-mail addressen. Als iemand op de blacklist terecht komt, en het dus behoorlijk bont heeft gemaakt, een mail naar zijn provider sturen met een klacht over deze gebruiker. Dit luid en duidelijk ook vermelden bij de aanmeldings procedure. Iets wat bij freemail providers niet zal lukken.. die verwijderen hooguit het account waarna de abuser doodleuk account nummer 2 aanmaakt. Niemand vind het leuk om zijn account kwijt te raken.. en bij herhaalde klachten zijn providers erg makkelijk in het verwijderen van gebruikers.

4) als bovenstaande niet helpt, het concept omgooien. Je kunt dan denken aan mailinglists waarop mensen zich moeten subscriben. Een mailinglist is wat makkelijker te beheren, je kunt dan denken aan moderated lists en ook je toegangsbeheer kan wat strenger. Meer werk voor de fora beheerders, maar je houdt de creeps weg. Alle postings kun je gemakkelijk op een webpagina zetten zodat iedereen wel kan meegenieten. Ander voordeel is dat je een gewoon email programma kunt gebruiken.

Enfin, dit waren mijn gedachtes en ideeen hierover. Hopelijk zinnig, al zijn ze misschien niet zinvol

deze discussie is al veel vaker gevoerd. de meeste van de maatregelen die jij noemt zij al van toepassing op dit forum. We kunnen altijd mensen bannen van dit forum, maar proberen eerst andere manieren te vinden voordat zulke harde maatregelen nodig zijn.

mooi he, alles
pi_217598
OK Phil;eine agree on most points. Zie ook mijn reactie op jou onder: Jaybee even reageren op je berichtje: Veronica-forum leden opgedonderd!! Zie ook mijn posting "Sluiting BB forum terecht!"

Dit zijn op zich prima ideeen. Maar gaan we weer. wie bepaalt er wie er op een blacklist komt? Als ik jou een beetje hierarchisch in de wielen rijdt, kom ik dan op de blacklist?

Kunnen de mensen die dit doen dan wel enige zelfspot opbrengen als het gewone kritiek betreft?

Ik het bovengenoemde mailtjes ook even hier plaatsen, voor de volledigeid.

pi_217599
Goed idee Danny. Hoop dat het inderdaad wat overzichtelijker wordt. Zag door de bomen het bos niet meer. Kom hier sinds begin september, en vond het de laatste tijd ook niet meer zo leuk. Dit ligt denk ik meer aan dat het zo moeilijk is om Fok te bereiken dan de inhoud. Het duurt nl heeeel er lang tegenwoordig. Wordt dat hiermee ook opgelost, misschien een stom vraagje maar ik ben niet zo'n held met het pctje.

pi_217600
Als je hier al sinds begin september komt heb je misschien gewoon een nieuwe uitdaging nodig?
  maandag 8 november 1999 @ 18:59:00 #11
914 dextertje
Dee Dee's beloved brother
pi_217601
Ik ben ook wel blij met de splitsing (denk ik). Ik was bang dat het forum inderdaad niet meer gesplitst zou worden. (Zoals Danny schreef in: Server overbelast). Wat mij betreft hadden er meer subfora mogen komen, maar dit is in elk geval al iets.

Hoera!

It's a good day for Science!
-Dextertje

pi_217602
Als één van de meest conservatieve en elitaire zeurkousen ben ik vanzelfsprekend vóór de splitsing. Alleen vraag ik me af of het technisch wel mogelijk is. Ik begrijp dat je hele topics kunt verplaatsen, maar wat doe je met onzin-posts in serieus begonnen topics?

Ik ga nu een typische Seedorf-opmerking maken: ik vind onzin eigenlijk helemaal niet storend, zolang de 'omgangsregels' gerespecteerd blijven. Dus: luisteren/lezen wat iemand anders zegt, en daar dan op reageren. En alleen topics creeeren als je denkt een nieuw onderwerp aan te snijden.

--------------------

Overigens ben ik van mening dat Tanjalies terug dient te komen

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  maandag 8 november 1999 @ 20:30:00 #13
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_217603
Even vraagje tussendoor, hoe zit het met topics die en bij actueel en serieus verschijnen en bij niet serieus en onzin. Ik word een beetje tureluurs van die doorverwijzingen!!!
fake a dream
pi_217604
Danny,

Je idee om het forum op te splitsen vind ik goed maar jammer, het had wel iets om van 'dom' naar 'intelligent' en terug te springen. Wat ik me wel afvraag is of het werkt. Vijf minuten geleden las ik op jullie eigen index-pagina dat het Forum Serieus-actueel op dit moment 1926 topics en 27983 posts had, tegen respectievelijk 23 en 1926 op het forum gein/ongein.

Qua snelheid van laden helpt je dit ook niet echt de winter door, lijkt me.

maandag 8 november 1999 @ 21:48:00 #15
1567 Tha Poeroet
Stiekeme meelezer
pi_217605
HET spijt me echt maar het is nog steeds traag!!!
Ik weet het zeker, zekerheid bestaat niet
  maandag 8 november 1999 @ 23:34:00 #16
438 Carv
The one and only!!
pi_217606
quote:
op 11-08-1999 om 09:48 PM schreef Tha Poeroet het volgende:
HET spijt me echt maar het is nog steeds traag!!!

H o e z o t r a a a a a a g

Bye bye,
Carv
  maandag 8 november 1999 @ 23:47:00 #17
1414 Kangaroo
the Kangaroo hopper
pi_217607
Kunnen de onzin topics die hier staan niet verplaatst worden naar het BB-gein-is-fijn forum?
I am a lonesome Kangaroo, so far from hooooooooome
pi_217608
De server heeft inderdaad weer even platgelegen, hopelijk worden die problemen minder als fok gebruik gaat maken van de nieuwe server.
Het totaal aantal topics in een forum is niet van invloed op het laden, dat ligt eraan hoe je je prefs hebt staan. Als je die op 2 dagen hebt, scheelt het splitsen van het forum toch weer een slok op een borrel.
Overigens, een ding kan ik jullie verzekeren: alsmaar posten over een traag forum komt de snelheid ook niet echt ten goede.
mooi he, alles
pi_217609
carv wat doe jij met mijn naam??
gek op fabienne (wie niet?)

dinsdag 9 november 1999 @ 01:40:00 #20
798 voyeur
bemoeit zich
pi_217610
Ik ben net even wezen kijken aan de andere kant (je weet wel, die waar het leuk is en toch over BB gaat).
Wat blijkt, HET IS EEN PARALLEL UNIVERSUM!,
vergeef me het lawaai, maar het is zo'n grensverleggende constatering. Daar zo, aan gene zijde van de humor grens, daar hebben ze topics die heel erg lijken op die hiero. Vooral over hutjes... Ze hebben er hutjes op de hei, dagboekhutjes; het lijken wel hutbewoners daaro. Het gekste is dat die hutjes daar gevuld zijn met dezelfde mensen en dezelfde meningen... It's a miracle; no it's parallel universum!
FF serieus over FF; spiegelen jullie sommmige topics aan beide zijdes? En waar moeten we dan posten ?
Here we are now, entertain us.
  dinsdag 9 november 1999 @ 02:23:00 #21
798 voyeur
bemoeit zich
pi_217611
Toch niet .... Niks nie parallel universum. Ik schakelde waarschijnlijk gelijk met de topic-bazen heen en weer. De hutjes zijn uit dit universum verdwenen. Spijtig dat alle mooi geschreven humor voortaan aan gene zijde terecht komt. Dát had ik niet begrepen. Wat is een forum zonder reflectie, zonder plezier, zonder fantasie ?
Konden we dan echt niet een paar mooie dingen hier houden; we schreven met z'n allen zulke prachtige dingen bij elkaar ?
Moet ik al die mensen dan gaan opzoeken aan de andere kant; daaro dus ? Zitten daar al die begenadigde taalkunstenaars met dat geweldige gevoel voor humor ?
't lijkt me niks! Heb de hele avond m'n best gedaan te zorgen dat deze kant van BB weer ging lijken op dat stamcafé (cheers nog, ook naar jullie); dat iedereen die hier echt wilde zijn zich ook welkom voelde en nu is het plezier verhuisd. Ik mis het ei, het hutje en alle ongein over de vraag wie hier nu echt voor VOO werkt, nu al

P.S. Dit was dus lang voor: die topics horen hier!

Admin dinsdag 9 november 1999 @ 03:36:00 #22
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217612
Er IS geen gene zijde. Laat dat nou 's doordringen. Er zijn twee gelijkwaardige forums, maar met andere topics.
Je maakt 't moeilijker dan het is.
Wat mij betreft hadden de hutjes trouwens hier kunnen blijven, maar onder druk van zeurders is besloten om ze over te zetten.
Maakt verder geen moer uit voor de topic. Er veranderd niks aan namelijk.

Vanaf nu worden posts als "hej deze hoort in het andere forum" gewist trouwens. Voor dat soort onzin is nu een keurige topic gemaakt in FEEDBACK, het forum waar dat eigenlijk altijd al thuis hoorde.
Nu verzieken dat soort dingen alleen maar de lopende discussies.

Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_217613
Kan iedereen nou niet gewoon een paar dagen afwachten en kijken hoe het bevalt? En als je dan nog echt gegronde bezwaren hebt Danny of een van de anderen daarover mailen? Ik word eigenlijk een beetje moe van de hele discussie. Zo belangrijk is het toch niet? Je kunt gewoon van het ene naar het andere forum, geen punt.
  dinsdag 9 november 1999 @ 11:18:00 #24
798 voyeur
bemoeit zich
pi_217614
Danny, je hebt het café in tweeen gesplitst en de bezoekers kijken nu wat onwennig om zich heen. Om te helpen met de grote aanpassing was ook ik gisteravond zeer actief door nieuwe bezoekers aan te moedigen en verloren topics weer wat leven in te blazen. Juist met de bedoeling alle commotie te vervangen door gesprekken over BB; uiteindelijk toch de bindende factor hier. Net toen ik in alle rust weer eens wilde gaan biljarten, bleek ook die te verhuizen naar de andere kant. Dat betreurde ik hardop.

Ik zie niets in mijn bewoordingen wat 'de lopende discussie verziekt'. Je administreert prima, maar modereert bij tijd en wijle (naar mij toe in ieder geval niet voor het eerst) wat hardhandig naar mensen die net als jij hun best doen om dit forum tot een aardige plek te houden. Om voortaan dit soort reacties te wissen !? It hurts.

pi_217615
Ik zou bijna mezelf willen herhalen met een crosspost, maar laat ik dat maar niet doen. Ik heb in Big Brother - Roddels, vragen, gein en ongein (RVG&O) een postje geplaatst in antwoord op iemand die baalde dat zijn topic (serieus bedoeld) verplaatst was. Het komt er daar op neer dat ik van mening ben dat het toch geen schande is om met iets niet in Big Brother - Serieus en Aktueel (S&A) te verschijnen? Het is in RVG&O wat losser dan S&A, er is daar ruimte voor de leuke dingen, de vraagjes, de ludieke acties en dergelijke. Die dingen zijn echt niet minder dan 'voer voor psychologen' (het schoolvoorbeeld van een topic die in S&A behoort)

Binnen een Webbrowser met multiple raampjes zijn beide delen prima in de peiling te houden (de FOK!performance is er echt door opgeknapt! en daar ging het om. Nog steeds traag wil niet zeggen dat het niet is opgeknapt). Ik moet zeggen dat ik het best lekker vind. De sfeer is in RVG&O losser en ik schrijf daar met veel plezier. Ik schrijf daar ook een beetje om het gewenningsproces te ondersteunen (voor mezelf en een enkele andere poster). Ik wil pleiten tegen separatisme. Ik heb het dan wel over 'hier' en 'daar' maar iedere poster zou in beide delen op zijn tijd eens moeten zien wat een te gek forum het geheel vormt.

Ik ben uiteraard nog steeds tegenstander van alles wat de forumregeltjes met voeten treedt, maar laat ze (en daar zit ik ook soms tussen) hier discusseren dan kletsen we daar wat. Ik ben nog steeds voor in beide delen een streng beleid tegen ongewenste ongein (dat wat Phileine zo veel werk heeft gegeven de laatste dagen). Ok, FOK!police is een woord met een vies smaakje, maar spam blijft spam, iemand moet het forum er voor behoeden en onfatsoenlijke posters corrigeren. (Met de ervaring worden de wat meer omlijnde modereer-regeltjes in deze nieuwe situatie voor ons posters en voor onze bewonderenswaardige systeembeheerders wel naar boven).

Opgedeeld cafe? Nee joh. Efficiënter gemaakt & te gek forum!

[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 09 November 1999).]

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')