Bedankt voor de interactie en ja jongen, doe vooral zoals het jou goeddunkt.
JIJ bent de baas!
Maar om mijn standpunt effe samen te vatten laat dit soort discussies de forumleidiong wel scherp houden en zich niet schuldig maken aan kliekgeest.
hoe ging dat liedje ook alweer?
niemand hoeft alleen maar serieus of onzinnig te posten
niemand is alleen maar oude of nieuwe garde...
of moet ik geduld hebben hehehe
quote:
Het valt me op dat er nu aan paniekvoetbal wordt gedaan om dit forum een beetje leesbaar te houden. Ook het gepraat over de 'oude' garde ervaar ik als nogal denigrerend ten op zichte van de nieuwe mensen die proberen om een zinnige bijdrage te leveren, ik reken mezelf daarbij (hoop ik). Het probleem zit hem er m.i. niet in dat er 'veronica' mensen bij komen, maar meer in het feit dat het forum een openbare plek is. Of te wel, iedereen kan posten en zo te zien is dit de opzet van deze site. Je zult moeten accepteren dat binnen dit concept van de site er posters zijn die minder zinnige bijdragen leveren dan anderen. Nu kun je een soort scheiding proberen te maken in fora die meer zinnig zijn en minder zinnig, maar dat zet geen zoden aan de dijk, tenslotte kan iedereen nog steeds daar zijn ei kwijt.
Je kunt mensen vragen om wat dicipline op te
brengen (eng he?) en een groot deel zal zich daar ook wel aan houden, maar ik vrees dat het de kwaadwillenden niet zal weghouden. Die zijn er uitsluitend op uit om het plezier van anderen te vergallen (om duistere redenen m.i. ) Ongeacht wat jij instelt aan aan fora zullen zij toch wel hun gang gaan. Maar wat dan? Ik zou het jammer vinden als hierom de fora hier zouden sluiten, en het lijkt me ook geen optie, juist deze fora zijn de kracht van Fok.
Daarom de volgende overwegingen (sorry als ze wat technisch worden):
1) De scheiding van de Fora, prima. Als iedereen zich een beetje houdt aan de scheiding is er niks mis mee.2) beleid om posters te accepteren. Als eerste zou ik willen voorstellen om geen leden van de fora te accepteren die vanaf een freemail account (hotmail, dolfijn, netscape, etc) (ook free internet accounts?) mailen. De meeste ellende komt uit die richting, dus niet meer accepteren bij het aanmelden. Rot voor de goeden onder hen, maar het lijkt me een aardige filter.
3) het aanleggen van een blacklist en deze te koppelen aan de sql database. Als iemand zich rot gedraagt, op de blacklist en voorkom dat hij een mail kan sturen. Zet de blacklist op een pagina ter lering ende vermaak. lijkt me niet moeilijk te koppelen aan het post systeem. Vandaar ook het voorgaande voorstel, je krijgt dan originele e-mail addressen. Als iemand op de blacklist terecht komt, en het dus behoorlijk bont heeft gemaakt, een mail naar zijn provider sturen met een klacht over deze gebruiker. Dit luid en duidelijk ook vermelden bij de aanmeldings procedure. Iets wat bij freemail providers niet zal lukken.. die verwijderen hooguit het account waarna de abuser doodleuk account nummer 2 aanmaakt. Niemand vind het leuk om zijn account kwijt te raken.. en bij herhaalde klachten zijn providers erg makkelijk in het verwijderen van gebruikers.
4) als bovenstaande niet helpt, het concept omgooien. Je kunt dan denken aan mailinglists waarop mensen zich moeten subscriben. Een mailinglist is wat makkelijker te beheren, je kunt dan denken aan moderated lists en ook je toegangsbeheer kan wat strenger. Meer werk voor de fora beheerders, maar je houdt de creeps weg. Alle postings kun je gemakkelijk op een webpagina zetten zodat iedereen wel kan meegenieten. Ander voordeel is dat je een gewoon email programma kunt gebruiken.
Enfin, dit waren mijn gedachtes en ideeen hierover. Hopelijk zinnig, al zijn ze misschien niet zinvol
deze discussie is al veel vaker gevoerd. de meeste van de maatregelen die jij noemt zij al van toepassing op dit forum. We kunnen altijd mensen bannen van dit forum, maar proberen eerst andere manieren te vinden voordat zulke harde maatregelen nodig zijn.
Dit zijn op zich prima ideeen. Maar gaan we weer. wie bepaalt er wie er op een blacklist komt? Als ik jou een beetje hierarchisch in de wielen rijdt, kom ik dan op de blacklist?
Kunnen de mensen die dit doen dan wel enige zelfspot opbrengen als het gewone kritiek betreft?
Ik het bovengenoemde mailtjes ook even hier plaatsen, voor de volledigeid.
Hoera!
Ik ga nu een typische Seedorf-opmerking maken: ik vind onzin eigenlijk helemaal niet storend, zolang de 'omgangsregels' gerespecteerd blijven. Dus: luisteren/lezen wat iemand anders zegt, en daar dan op reageren. En alleen topics creeeren als je denkt een nieuw onderwerp aan te snijden.
--------------------
Overigens ben ik van mening dat Tanjalies terug dient te komen
Je idee om het forum op te splitsen vind ik goed maar jammer, het had wel iets om van 'dom' naar 'intelligent' en terug te springen. Wat ik me wel afvraag is of het werkt. Vijf minuten geleden las ik op jullie eigen index-pagina dat het Forum Serieus-actueel op dit moment 1926 topics en 27983 posts had, tegen respectievelijk 23 en 1926 op het forum gein/ongein.
Qua snelheid van laden helpt je dit ook niet echt de winter door, lijkt me.
quote:
op 11-08-1999 om 09:48 PM schreef Tha Poeroet het volgende:
HET spijt me echt maar het is nog steeds traag!!!
H o e z o t r a a a a a a g
P.S. Dit was dus lang voor: die topics horen hier!
Vanaf nu worden posts als "hej deze hoort in het andere forum" gewist trouwens. Voor dat soort onzin is nu een keurige topic gemaakt in FEEDBACK, het forum waar dat eigenlijk altijd al thuis hoorde.
Nu verzieken dat soort dingen alleen maar de lopende discussies.
Ik zie niets in mijn bewoordingen wat 'de lopende discussie verziekt'. Je administreert prima, maar modereert bij tijd en wijle (naar mij toe in ieder geval niet voor het eerst) wat hardhandig naar mensen die net als jij hun best doen om dit forum tot een aardige plek te houden. Om voortaan dit soort reacties te wissen !? It hurts.
Binnen een Webbrowser met multiple raampjes zijn beide delen prima in de peiling te houden (de FOK!performance is er echt door opgeknapt! en daar ging het om. Nog steeds traag wil niet zeggen dat het niet is opgeknapt). Ik moet zeggen dat ik het best lekker vind. De sfeer is in RVG&O losser en ik schrijf daar met veel plezier. Ik schrijf daar ook een beetje om het gewenningsproces te ondersteunen (voor mezelf en een enkele andere poster). Ik wil pleiten tegen separatisme. Ik heb het dan wel over 'hier' en 'daar' maar iedere poster zou in beide delen op zijn tijd eens moeten zien wat een te gek forum het geheel vormt.
Ik ben uiteraard nog steeds tegenstander van alles wat de forumregeltjes met voeten treedt, maar laat ze (en daar zit ik ook soms tussen) hier discusseren dan kletsen we daar wat. Ik ben nog steeds voor in beide delen een streng beleid tegen ongewenste ongein (dat wat Phileine zo veel werk heeft gegeven de laatste dagen). Ok, FOK!police is een woord met een vies smaakje, maar spam blijft spam, iemand moet het forum er voor behoeden en onfatsoenlijke posters corrigeren. (Met de ervaring worden de wat meer omlijnde modereer-regeltjes in deze nieuwe situatie voor ons posters en voor onze bewonderenswaardige systeembeheerders wel naar boven).
Opgedeeld cafe? Nee joh. Efficiënter gemaakt & te gek forum!
[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 09 November 1999).]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |