De mensen die dat doen zijn nu juist de mensen die vertraging oplopen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:10 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Komt het weleens bij je op dat mensen die zich inzetten voor hun studie daarnaast ook gewoon verenigingswerk e.d. doen? Of is die combinatie voor jouw te moeilijk?
Dan ga je toch lekker in de VS wonenquote:Op woensdag 25 juni 2008 11:15 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dan horen ze niet thuis op de universiteit. De universiteit is een instituut waar de maatschappelijke elite van mogen gevormd wordt, zeg maar de 10% meest hoogopgeleide mensen van het land. Vergelijk het met een eredivisie voetbalclub: daar moeten de spelers willen excelleren, wie lui is mag een klasse lager gaan spelen. Ik pleit niet voor een studiecultuur waarin er geen plaats is voor een normaal leven naast studeren, maar voor minder zesjescultuur en meer competitie, net als in de VS. Beloon dus studenten die excelleren in studie dan wel bestuurswerk, ga niet de eeuwige student verheerlijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
Waarom? Wat is er mis met een LAN-party?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 07:55 schreef Emimich het volgende:
Aardig verhaal maar het einde ontkracht het enigszins.
Ik ben ook helemaal voor beloning van ijverige studenten, die willen excelleren en de eeuwige student hoeft echt niet verheerlijkt te worden imo. Maar ik vind dat een universiteit ook een plaats moet kunnen zijn voor die "eeuwige" student, die studeert om zich zelf te verrijken met kennis en niet om later bij de maatschappelijke elite te horen. Voor de filosofie student, die wat langer over zijn studie doet. (Natuurlijk tot op zekere hoogte je kan niet eeuwig op de kosten van de staat een beetje niks doen. Dat kan tegenwoordig ook niet meer echt. Je zult na 5 jaar toch moeten gaan werken of lenen zonder stufi.). Want daar gaat je vergelijking met een eredivisie voetbalclub mank. Daarin werken mensen samen om gesamenlijk één doel, één prestatie (een kampioenschap, winst) na te streven, omdat te bereiken zal iedereen moeten excelleren in het team. In een universiteit is dat niet zo. De reden, motivatie en doel van het voor de één hoeft niet gelijk te zijn aan die van een ander. De één wl later graag een topbaan en wil daarom excelleren in zijn studie. De ander studeert voor zijn eigen kennis verrijking en neemt genoegen met een zesje.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:15 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dan horen ze niet thuis op de universiteit. De universiteit is een instituut waar de maatschappelijke elite van mogen gevormd wordt, zeg maar de 10% meest hoogopgeleide mensen van het land. Vergelijk het met een eredivisie voetbalclub: daar moeten de spelers willen excelleren, wie lui is mag een klasse lager gaan spelen. Ik pleit niet voor een studiecultuur waarin er geen plaats is voor een normaal leven naast studeren, maar voor minder zesjescultuur en meer competitie, net als in de VS. Beloon dus studenten die excelleren in studie dan wel bestuurswerk, ga niet de eeuwige student verheerlijken.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:10 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
maar niet iedereen denkt alleen maar aan presteren en beter/slimmer/rijker zijn dan de buurman.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:15 schreef RickoKun het volgende:
Ik kan ook wel op de universiteit, maar dan moet ik tering veel leren en daar heb ik gewoon geen zin in
iddquote:Op woensdag 25 juni 2008 11:14 schreef Koenholio het volgende:
Waarom is het bij zoveel mensen toch een of/of-situatie?
Ik doe best veel voor mijn studie en haal goede cijfers. Maar ik ga ook uit, drink veel bier, eet veel chips (en hamburgers en pizza's). En bij sommige vakken heb ik ook wel eens iets van "ja daag, die herkans ik later wel een keer". Maar als het even kan wil ik toch wel snel klaar zijn met mijn studie. Of heb ik dan niet genoten van mijn studentenleven?
Waarom is moet je altijd óf een hardwerkende, contactgestoorde nerd zijn, óf een lambal die niets aan zijn studie doet?
Beide kan ook hoor mensen.
en ik had profvoetballer kunnen worden alleen dan moet je veel voetballen, daar heb ik gewoon geen zin in...quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:15 schreef RickoKun het volgende:
Ik kan ook wel op de universiteit, maar dan moet ik tering veel leren en daar heb ik gewoon geen zin in
Als jij er eens objectief naar zou kijken dan zag je dat de student die overal een negen op scoort zeer zelden een sociaal actief persoon is.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:10 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Komt het weleens bij je op dat mensen die zich inzetten voor hun studie daarnaast ook gewoon verenigingswerk e.d. doen? Of is die combinatie voor jouw te moeilijk?
klopt, hoewel er uitzonderingen zijn en die mensen gaan het makenquote:Op woensdag 25 juni 2008 15:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als jij er eens objectief naar zou kijken dan zag je dat de student die overal een negen op scoort zeer zelden een sociaal actief persoon is.
Ook de gemiddelde lamlul gaat de staat nog heel veel geld opleveren. En nee, ik heb helemaal geen zin om pizza te eten voor de tv als ik in het bejaardentehuis zit.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:09 schreef Wexs het volgende:
Studeren is niet meer wat het was en misschien is dat maar beter ook. Met mijn belastingcenten als hard-werkende carriere makende jongere, zit jij een beetje laveloos achter je computer of in het cafe. In plaats van een goede economie krijgen we met jou een generatie van halfslappe lamlullen die mooi kunnen vertellen hoe het leven is op geen enkele manier weten hoe ze iets moeten aanpakken en afmaken zonder al te veel te zeuren. Welke werkgever wil nou een ex-student die 7 jaar over zijn studie heeft gedaan en vooral vindt dat de rest het ook niet zo serieus moet nemen. Werken voor je geld, leren voor je toekomst en zo snel mogelijk meedoen aan de arbeidsmarkt. Je bent nu nog jong, als je nu zorgt voor later kun je dan altijd nog in een cafe rondhangen en pizza achter je teevee kijken. Maar wel nadat je een flink aantal jaren nuttig bent geweest voor de samenleving.
Waarvan denk je dat jou studie betaald is?quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:09 schreef Wexs het volgende:
Studeren is niet meer wat het was en misschien is dat maar beter ook. Met mijn belastingcenten als hard-werkende carriere makende jongere, zit jij een beetje laveloos achter je computer of in het cafe. In plaats van een goede economie krijgen we met jou een generatie van halfslappe lamlullen die mooi kunnen vertellen hoe het leven is op geen enkele manier weten hoe ze iets moeten aanpakken en afmaken zonder al te veel te zeuren. Welke werkgever wil nou een ex-student die 7 jaar over zijn studie heeft gedaan en vooral vindt dat de rest het ook niet zo serieus moet nemen. Werken voor je geld, leren voor je toekomst en zo snel mogelijk meedoen aan de arbeidsmarkt. Je bent nu nog jong, als je nu zorgt voor later kun je dan altijd nog in een cafe rondhangen en pizza achter je teevee kijken. Maar wel nadat je een flink aantal jaren nuttig bent geweest voor de samenleving.
Mijn baas en die 10 anderen die me inmiddels al een baan hebben aangeboden.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:09 schreef Wexs het volgende:
Welke werkgever wil nou een ex-student die 7 jaar over zijn studie heeft gedaan en vooral vindt dat de rest het ook niet zo serieus moet nemen.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mijn baas en die 10 anderen die me inmiddels al een baan hebben aangeboden.
Zo hoort het jaquote:Op woensdag 25 juni 2008 11:14 schreef Koenholio het volgende:
Waarom is het bij zoveel mensen toch een of/of-situatie?
Ik doe best veel voor mijn studie en haal goede cijfers. Maar ik ga ook uit, drink veel bier, eet veel chips (en hamburgers en pizza's). En bij sommige vakken heb ik ook wel eens iets van "ja daag, die herkans ik later wel een keer". Maar als het even kan wil ik toch wel snel klaar zijn met mijn studie. Of heb ik dan niet genoten van mijn studentenleven?
Als je dan nog leeft. Het kan zo afgelopen zijn, daar houden mensen weing rekening mee.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:12 schreef Nobu het volgende:
[..]
En nee, ik heb helemaal geen zin om pizza te eten voor de tv als ik in het bejaardentehuis zit.
Maar dan heb ík al wel van pizza (en het leven) genotenquote:Op woensdag 25 juni 2008 16:34 schreef Daeron het volgende:
Morgen kan het afgelopen zijn ja, je weet maar nooit wanneer weer zo'n stinkende ruimterots komt binnenvallen.
Maar we kunnen ze niet laten zitten, als we er al 1 overgehaald krijgen zijn we geslaagd in onze opzet en kunnen we trots bij petrus aankloppen voor een mooi stukje hemel.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:37 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Maar dan heb ík al wel van pizza (en het leven) genoten. Terwijl Scaurus en de zijnen in een bedompt kantoor aan de toekomst zaten te werken.
Arme drommels.
U is ook TU'er?quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mijn baas en die 10 anderen die me inmiddels al een baan hebben aangeboden.
Blijkbaar geen leuke studententijd gehad? Beetje gefrustreerd over wat je hebt gemist, of kwam je na je afstuderen er pas achter hoe leuk je het had kunnen maken..quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:09 schreef Wexs het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |