Mja, ik heb vandaag een dagje vrij van de stage dus kan eerder aan het bier beginnenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:11 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Hmmz ik zit nog aan de koffie en een fijne marlboro.
Iets bereiken is overrated.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:34 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Om iets te bereiken moet je nou eenmaal behoeftebevrediging uitstellen.Dat betekent soms 's avonds eenzaam achter je bureau studeren, en niet gezellig met vrienden in de kroeg zitten.
Aldus iemand die klaarblijkelijk al heel veel bereikt heeftquote:
en diegene die niks doen komen op meer uit? no fucking way. dat zijn enkel de uitzonderingen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:37 schreef Nobu het volgende:
Anderhalf keer modaal verdienen, een Golf rijden en in een Vinex-wijk wonen is niet iets bereiken, maar dat is wel waar de gemiddelde hardwerkende student op uitkomt.
Die komen daar ook op uit, maar die hebben wel van hun studententijd genoten.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:44 schreef DANILXL het volgende:
[..]
en diegene die niks doen komen op meer uit? no fucking way. dat zijn enkel de uitzonderingen.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:48 schreef Nobu het volgende:
Die komen daar ook op uit, maar die hebben wel van hun studententijd genoten.
Hoeveel van die hardwerkende jongens en meisjes voldoen aan dat scenario denk je?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:51 schreef Scaurus het volgende:
[..]
![]()
Dus als ik cum laude afstuderen, aan Harvard mijn master haal en daarna voor een multinational ga werken, ga ik dan ook anderhalf modaal verdienen? Of is dat alleen bij jou het geval?
Absoluut, maar vrijwel niemand doet een poging om aan een dergelijke universiteit te studeren. Al zijn alleen hoge cijfers ook geen garantie voor toelating.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:57 schreef Scaurus het volgende:
Wie over goed verstand en vlijt beschikt, kan eerder studeren aan prestigieuze universiteiten als Princeton en Oxford. Die laten geen zesjesfiguren toe die vijf jaar over hun bachelor doen. Deze vooraanstaande universiteiten openen deuren naar posities die je als lapzwans niet zal bereiken.
Maar laat de mensen die niet op Princeton of Oxford willen studeren dan ook lekker een studie volgen op hun manier. De meesten zien de studententijd als de beste tijd van je leven, juist omdat je beetje kan chillen, het leven ontdekken en je interesses kan vinden terwijl je ook nog eens in de bloei van je leven zit. De studenten die dat niet vinden mogen dan lekker naar Princeton of Oxford, maar niet iedereen denkt alleen maar aan presteren en beter/slimmer/rijker zijn dan de buurman.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:57 schreef Scaurus het volgende:
Wie over goed verstand en vlijt beschikt, kan eerder studeren aan prestigieuze universiteiten als Princeton en Oxford. Die laten geen zesjesfiguren toe die vijf jaar over hun bachelor doen. Deze vooraanstaande universiteiten openen deuren naar posities die je als lapzwans niet zal bereiken.
Je doet toch geschiedenis?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:51 schreef Scaurus het volgende:
[..]
![]()
Dus als ik cum laude afstuderen, aan Harvard mijn master haal en daarna voor een multinational ga werken, ga ik dan ook anderhalf modaal verdienen? Of is dat alleen bij jou het geval?
Misschien dat voor sommige mensen carriere niet alles is in hun leven. Dat die mensen, niet hoeven en/of willen werken voor een of andere multinationals. Dat er ook mensen zijn die hun leven inrichten volgens andere maatstaven en principes dan jij.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:51 schreef Scaurus het volgende:
[..]
![]()
Hij heeft wel een punt. Als je aan Harvard gestudeerd hebt en bij een multinational werkt ben je wellicht in het bezit van een niet onplezierig ogend appartement in New York en een maandsalaris met vijf cijfers voor de komma. Je werkt daar echter zeventig uur per week voor. Veel tijd om met je kinderen de eendjes te voeren in het park heb je dan niet meer. Laat staan om naar hun voetbalwedstrijden te gaan kijken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:35 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Aldus iemand die klaarblijkelijk al heel veel bereikt heeft
Uit mijn mond zal je niet horen dat werk de enige maatstaf voor succes is. Gezin gaat altijd voor werk. Ik zeg alleen dat mensen die 'braaf zijn en hard werken' uiteindelijk verder komen in het leven dan lapzwansen, omdat ze ijverig zijn. Dan hoeven ze niet zozeer academisch te excelleren, maar ook in zoiets als bestuurswerk of sociaal werk. Wat mij irriteert in dit topic, is dat men maar al te graag afgeeft op mensen die braaf hun tentamens in één keer halen en netjes binnen vier/vijf jaar afstuderen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Misschien dat voor sommige mensen carriere niet alles is in hun leven. Dat die mensen, niet hoeven en/of willen werken voor een of andere multinationals. Dat er ook mensen zijn die hun leven inrichten volgens andere maatstaven en principes dan jij.
Mensen mogen best hun tentamen in een keer halen, alleen betekent dat bij veel mensen dat ze naast hun studie eigenlijk niets anders doen. Dat is dan wel weer erg jammer.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:30 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Uit mijn mond zal je niet horen dat werk de enige maatstaf voor succes is. Gezin gaat altijd voor werk. Ik zeg alleen dat mensen die 'braaf zijn en hard werken' uiteindelijk verder komen in het leven dan lapzwansen, omdat ze ijverig zijn. Dan hoeven ze niet zozeer academisch te excelleren, maar ook in zoiets als bestuurswerk of sociaal werk. Wat mij irriteert in dit topic, is dat men maar al te graag afgeeft op mensen die braaf hun tentamens in één keer halen en netjes binnen vier/vijf jaar afstuderen.
Wat ik wil zeggen is, dat die mensen misschien "lapzwansen" zijn bij keuze. Dat die mensen niet zo'n behoefte hebben om academisch noch in bestuurswerk of sociaal werk te excelleren. Omdat ze niet zo prestatie gericht zijn. Dat soort mensen jagen niet naar succes. En heel dat "verder komen" in het leven dus minder of niet van belang vinden.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:30 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Uit mijn mond zal je niet horen dat werk de enige maatstaf voor succes is. Gezin gaat altijd voor werk. Ik zeg alleen dat mensen die 'braaf zijn en hard werken' uiteindelijk verder komen in het leven dan lapzwansen, omdat ze ijverig zijn. Dan hoeven ze niet zozeer academisch te excelleren, maar ook in zoiets als bestuurswerk of sociaal werk. Wat mij irriteert in dit topic, is dat men maar al te graag afgeeft op mensen die braaf hun tentamens in één keer halen en netjes binnen vier/vijf jaar afstuderen.
Eensch, ipv dat hij zelf even zijn definitie van "verder komen in het leven" geeft zou het al een stuk duidelijker zijn. Zijn doel van het leven zal best een ander doel kunnen zijn dan dat van zijn buurmanquote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is, dat die mensen misschien "lapzwansen" zijn bij keuze. Dat die mensen niet zo'n behoefte hebben om academisch noch in bestuurswerk of sociaal werk te excelleren. Omdat ze niet zo prestatie gericht zijn. Dat soort mensen jagen niet naar succes. En heel dat "verder komen" in het leven dus minder of niet van belang vinden.
Dus het kan best zijn dat de brave student "verder" komt in zijn leven, maar dat boeit ze weinig. Omdat ze volgens andere maatstaven en principes leven.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:57 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Hééé Lullo!
[ afbeelding ]
Komt het weleens bij je op dat mensen die zich inzetten voor hun studie daarnaast ook gewoon verenigingswerk e.d. doen? Of is die combinatie voor jouw te moeilijk?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:56 schreef Nobu het volgende:
Mensen mogen best hun tentamen in een keer halen, alleen betekent dat bij veel mensen dat ze naast hun studie eigenlijk niets anders doen. Dat is dan wel weer erg jammer.
Dan horen ze niet thuis op de universiteit. De universiteit is een instituut waar de maatschappelijke elite van mogen gevormd wordt, zeg maar de 10% meest hoogopgeleide mensen van het land. Vergelijk het met een eredivisie voetbalclub: daar moeten de spelers willen excelleren, wie lui is mag een klasse lager gaan spelen. Ik pleit niet voor een studiecultuur waarin er geen plaats is voor een normaal leven naast studeren, maar voor minder zesjescultuur en meer competitie, net als in de VS. Beloon dus studenten die excelleren in studie dan wel bestuurswerk, ga niet de eeuwige student verheerlijken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Wat ik wil zeggen is, dat die mensen misschien "lapzwansen" zijn bij keuze. Dat die mensen niet zo'n behoefte hebben om academisch noch in bestuurswerk of sociaal werk te excelleren. Omdat ze niet zo prestatie gericht zijn.
Zolang mensen in die of-of-situaties blijven geloven kunnen ze tenminste voor zichzelf verantwoorden dat ze het juiste doen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:10 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Komt het weleens bij je op dat mensen die zich inzetten voor hun studie daarnaast ook gewoon verenigingswerk e.d. doen? Of is die combinatie voor jouw te moeilijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |