abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juni 2008 @ 21:32:13 #1
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_59636489
Hier kwam ik laatst achter; mogelijk dat ik anderen hiermee ook een tip geef:

Als je kinderopvangtoeslag krijgt, kreeg je na afloop van belastingjaar 2006 een brief van de Belastingdienst, waarin je gevraagd werd om een kopie/bewijs van de kosten die je voor kinderopvang had gemaakt.
Op basis daarvan, én je definitieve verzamelinkomen, werd een definitieve vaststelling van de kinderopvangtoeslag 2006 berekend.

Over belastingjaar 2007 krijg je die brief niet, althans niet standaard. Je hoeft alleen maar je een kopie van je jaaropgave die je van het kinderdagverblijf krijgt op te sturen, als je hierom door de Belastingdienst gevraagd wordt.

De definitieve berekening van de toeslag over 2007 wordt door de belastingdienst dus uitsluitend gemaakt op basis van je definitieve verzamelinkomen.

De grap is nu dat als je (zoals ik) in de loop van het jaar bijvoorbeeld nog eens wat extra kinderopvang had ingekocht, dus bovenop het bedrag waarvoor je je toeslag aanvroeg, er dus dit jaar geen automatische verevening plaatsvindt.
Wat je dan moet doen is je voorlopige toeslag over 2007 aanpassen aan de definitieve gegevens (gemiddeld aantal uren per maand, gemiddeld uurtarief, en je kunt ook meteen je definitieve verzamelinkomen meenemen).

Mij leverde dit toch weer wat geld op, dat ik anders had laten liggen (dat is toch jammer).

Ik zelf zat min of meer op de brief van de belastingdienst te wachten waarin ik de definitieve factuur moest opsturen, maar die komt dus niet.

Het is maar dat je het weet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Icaä op 23-06-2008 21:38:16 ]
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_59639085
uuh oke, ik snap hem even niet maar even een tvp plaatsen dus
  maandag 23 juni 2008 @ 23:14:16 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_59639463
Ik snap er geen bal van, maar ik vind het wel belachelijk dat kinderopvang wordt betaald van belastinggeld. Betaal zelf voor je koters.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_59643906
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:14 schreef karr-1 het volgende:
Ik snap er geen bal van, maar ik vind het wel belachelijk dat kinderopvang wordt betaald van belastinggeld. Betaal zelf voor je koters.....
Ik zou nog eens nadenken over deze post....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:33:11 #5
152789 karr-1
pi_59645785
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 08:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik zou nog eens nadenken over deze post....
Bij deze, maar dan nog blijft hij zoals hij is.
pi_59646147
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:33 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Bij deze, maar dan nog blijft hij zoals hij is.
Prima.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:06:29 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59646577
Ik (als vader) kan me de gedachtengang van karr-1 nog wel indenken ook. Hij wilt geen kinders en wenst dus ook niet mee te betalen aan die van een ander.

Echter als je weet wat kinderopvang kost, gecombineerd met het feit dat je tegenwoordig als alleenverdiener niet genoeg inkomen genereert om te kunnen wonen en leven, zorgt ervoor dat je welhaast niet zonder kinderopvang kunt. In dat opzicht is het dus logisch dat de overheid daar enigsinds in tegemoetkomt.

Daarbuiten; zolang ik er recht op heb ontvang ik het ook graag.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_59646885
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:06 schreef sanger het volgende:
Ik (als vader) kan me de gedachtengang van karr-1 nog wel indenken ook. Hij wilt geen kinders en wenst dus ook niet mee te betalen aan die van een ander.

Echter als je weet wat kinderopvang kost, gecombineerd met het feit dat je tegenwoordig als alleenverdiener niet genoeg inkomen genereert om te kunnen wonen en leven, zorgt ervoor dat je welhaast niet zonder kinderopvang kunt. In dat opzicht is het dus logisch dat de overheid daar enigsinds in tegemoetkomt.

Ik (als vader, maar daarnaast nog iets verder kijkende...) kan me er niet in vinden. karr-1 profiteert later wél van mijn kinderen. Dan hoor ik hem ook niet.

Oftewel: kinderen zijn belangrijk voor een samenleving. Ze leveren een stuk meer op dan ze kosten.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:26:05 #9
65960 sanger
pi_59647064
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik (als vader, maar daarnaast nog iets verder kijkende...) kan me er niet in vinden. karr-1 profiteert later wél van mijn kinderen. Dan hoor ik hem ook niet.

Oftewel: kinderen zijn belangrijk voor een samenleving. Ze leveren een stuk meer op dan ze kosten.
Als dat tegen die tijd niet allemaal is afgeschaft wel
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:47:49 #10
152789 karr-1
pi_59647685
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:06 schreef sanger het volgende:
Dank u dat is precies wat ik bedoel te zeggen.
quote:
Dat ben ik dan wel weer met je eens, de tarieven en kosten lopen ook compleet uit de hand.
quote:
Ik geef je groot gelijk !
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:50:00 #11
152789 karr-1
pi_59647752
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik heb er niet voor gekozen om van jou kinderen te profiteren, dat wordt mij door de overheid en de maatschappij opgedrongen. Dat kun je mij niet kwalijk nemen denk ik. Verder kijk ik ook verder als alleen dat, maar er is nog niemand die mij heeft kunnen uitleggen waarom iets waar slechts enkele mensen wat aan hebben door de rest meebetaald zou moeten worden.

Dat kinderen belangrijk zijn voor een samenleving ben ik met je eens, maar dat ze meer opleveren dan kosten weet ik niet zo zeker. Voor dat ze uiteindelijk eventueel iets gaan opleveren moet er eerst bakken met geld ingepompt worden. Krijg je die er ooit weer uit?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:53:04 #12
65960 sanger
pi_59647847
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:50 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb er niet voor gekozen om van jou kinderen te profiteren, dat wordt mij door de overheid en de maatschappij opgedrongen. Dat kun je mij niet kwalijk nemen denk ik. Verder kijk ik ook verder als alleen dat, maar er is nog niemand die mij heeft kunnen uitleggen waarom iets waar slechts enkele mensen wat aan hebben door de rest meebetaald zou moeten worden.
Dat is 1 van de basisbeginselen van het belastingrecht (min of meer).
quote:
Dat kinderen belangrijk zijn voor een samenleving ben ik met je eens, maar dat ze meer opleveren dan kosten weet ik niet zo zeker. Voor dat ze uiteindelijk eventueel iets gaan opleveren moet er eerst bakken met geld ingepompt worden. Krijg je die er ooit weer uit?
Over dat inpompen enzo; das investeren

Zeker als je zelf geen kinderen hebt krijg je dat er uit denk ik.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 12:24:23 #13
152789 karr-1
pi_59648647
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:53 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is 1 van de basisbeginselen van het belastingrecht (min of meer).
[..]
Klopt, maar voor zover ik weet zijn wetten niet onveranderlijk. Ik vind het geen probleem om belasting te betalen, maar dan wil ik wel dat het geld wordt gebruikt voor zaken waar een grote meerderheid wat aan heeft (zoals wegen, ziekenhuizen etc). Kinderopvang, hoe nodig misschien ook, behoort daar niet bij.
quote:
Over dat inpompen enzo; das investeren

Zeker als je zelf geen kinderen hebt krijg je dat er uit denk ik.
Ik hoop het, maar ik betwijfel het.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 12:35:57 #14
65960 sanger
pi_59648960
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt, maar voor zover ik weet zijn wetten niet onveranderlijk. Ik vind het geen probleem om belasting te betalen, maar dan wil ik wel dat het geld wordt gebruikt voor zaken waar een grote meerderheid wat aan heeft (zoals wegen, ziekenhuizen etc). Kinderopvang, hoe nodig misschien ook, behoort daar niet bij.
Volgens de overheid hoort het daar dus wel bij

Aan de andere kant. Wat voor soort oplossing zou jij dan voorzien? Je geeft immers zelf aan dat het nodig is, en eerder ook al dat het anders misschien niet te financieren is. Een simpel antwoordt zou zijn dat mensen dan misschien geen kinderen moeten nemen, maar das te kort door de bocht. Dat zou een drastische daling in het geboortecijfer in NL tot gevolg hebben (tot ca. 90% minder) waardoor jij later geen AOWtje meer kunt krijgen bv
quote:
Ik hoop het, maar ik betwijfel het.
Al zal je quitte spelen, dan heb je er toch geen pijn aan?
pi_59648968
quote:

[..]

Wie gaat later die belasting opbrengen voor die zaken die jij dan nodig hebt? (ziekebnhuis, wegen enz...)

Daarnaast: wie betaalt nú die belastingen? Juist: de werkende moeder én de mensen van de kinderopvang. Dat belastinggeld gaat keurig terug de samenleving in.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 juni 2008 @ 12:40:05 #16
163650 Greys
pi_59649056
... en zo verzandde dit topic in een geheel andere discussie
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 24 juni 2008 @ 12:59:47 #17
152789 karr-1
pi_59649466
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Daarnaast: wie betaalt nú die belastingen?
Ik en met mij vele anderen.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 13:01:15 #18
152789 karr-1
pi_59649504
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:35 schreef sanger het volgende:
Aan de andere kant. Wat voor soort oplossing zou jij dan voorzien? Je geeft immers zelf aan dat het nodig is, en eerder ook al dat het anders misschien niet te financieren is. Een simpel antwoordt zou zijn dat mensen dan misschien geen kinderen moeten nemen, maar das te kort door de bocht. Dat zou een drastische daling in het geboortecijfer in NL tot gevolg hebben (tot ca. 90% minder) waardoor jij later geen AOWtje meer kunt krijgen bv
Als mensen kinderen willen moeten ze dat vooral helemaal zelf weten. Ik hoef ze niet, maar dat is mijn eigen keuze. Ik ben alleen van mening dat mensen die kinderen willen, daar ook zelf voor moeten betalen en niet op allerlei manieren ondersteund moeten worden. Maar ook dat is mijn persoonlijke mening.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 13:04:53 #19
152789 karr-1
pi_59649567
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:40 schreef Greys het volgende:
Die ik al vele malen gevoerd heb en wat uiteindelijk altijd beland in een welles nietes discussie.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 13:05:04 #20
65960 sanger
pi_59649568
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:59 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Iedereen
  dinsdag 24 juni 2008 @ 13:07:03 #21
65960 sanger
pi_59649627
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 13:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die ik al vele malen gevoerd heb en wat uiteindelijk altijd beland in een welles nietes discussie.
Zullen we hem dan gewoon achterwege laten
pi_59649646
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:40 schreef Greys het volgende:
En nu? TS doet een mededeling, meer niet. Een topic hoeft niet altijd over de OP te blijven gaan...
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:59 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Lees de rest ook even....: de moeder kan aan het werk (heb je de laatste vacatureoverzichten al eens gezien?) en betaalt dus belasting (net als jij en ik). De oppas wordt ook hierdoor betaald én betaalt keurig haar belastingen (net als jij en ik). Netto kost dat dus niet zo veel.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 13:11:22 #23
152789 karr-1
pi_59649754
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 13:07 schreef sanger het volgende:

[..]

Zullen we hem dan gewoon achterwege laten
Graag
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 juni 2008 @ 13:47:08 #24
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59650683
quote:
Op maandag 23 juni 2008 21:32 schreef Icaä het volgende:
Hier kwam ik laatst achter; mogelijk dat ik anderen hiermee ook een tip geef:

Als je kinderopvangtoeslag krijgt, kreeg je na afloop van belastingjaar 2006 een brief van de Belastingdienst, waarin je gevraagd werd om een kopie/bewijs van de kosten die je voor kinderopvang had gemaakt.
Op basis daarvan, én je definitieve verzamelinkomen, werd een definitieve vaststelling van de kinderopvangtoeslag 2006 berekend.

Over belastingjaar 2007 krijg je die brief niet, althans niet standaard. Je hoeft alleen maar je een kopie van je jaaropgave die je van het kinderdagverblijf krijgt op te sturen, als je hierom door de Belastingdienst gevraagd wordt.

De definitieve berekening van de toeslag over 2007 wordt door de belastingdienst dus uitsluitend gemaakt op basis van je definitieve verzamelinkomen.

De grap is nu dat als je (zoals ik) in de loop van het jaar bijvoorbeeld nog eens wat extra kinderopvang had ingekocht, dus bovenop het bedrag waarvoor je je toeslag aanvroeg, er dus dit jaar geen automatische verevening plaatsvindt.
Wat je dan moet doen is je voorlopige toeslag over 2007 aanpassen aan de definitieve gegevens (gemiddeld aantal uren per maand, gemiddeld uurtarief, en je kunt ook meteen je definitieve verzamelinkomen meenemen).

Mij leverde dit toch weer wat geld op, dat ik anders had laten liggen (dat is toch jammer).

Ik zelf zat min of meer op de brief van de belastingdienst te wachten waarin ik de definitieve factuur moest opsturen, maar die komt dus niet.

Het is maar dat je het weet.
Dat klopt inderdaad, dit is de handigste manier om het te corrigeren.
De belastingdienst verwacht min of meer dat je elke wijziging in meer en minder uren per de ingangsdatum van wijziging doorgeeft. Als je aan het eind van het jaar nog iets te verrekenen hebt zul je een gemiddelde moeten nemen over het hele jaar.

edit:
Ik moet er trouwens wel een PSje bij geven... officieel moest je alle wijzigingen voor 1 april ingestuurd hebben......

[ Bericht 3% gewijzigd door Nizno op 24-06-2008 13:55:39 ]
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_59650950
quote:
het, maar ik betwijfel het.
Ik heb geen auto, ben nooit ziek. Hoef ik nu ook geen belasting meer te betalen? O ja, ik ben man en zal nooit zwanger worden (duh) maar betaal wel dezelfde ziektekosten premie als een vrouw. En zo zijn er nog legio zaken die van belastinggeld of uit andere collectieve middelen betaald worden, waar ik nooit gebruik van zal maken. Maar als dat allemaal per persoon uitgerekend en gefactureerd moet worden, gaat het niet werken, hè?
Cos I got too much life
Running through my veins
Going to waste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')