abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59628526
Hi,

als alleenstaande maak ik vaak eten voor 2 dagen klaar. Helft opeten, helft in de koelkast. of met pasta bijvoorbeeld de saus bewaren en volgende dag alleen nieuwe pasta koken.

Nu heb ik zaterdag tortilla's/wraps/hoe je het ook wilt noemen gemaakt. Vulling is vooral kip, rode+groene paprika, mais. Staat nu in de koelkast. Kan ik dat vanavond nog gewoon opwarmen? Zit in een (met deksel) afgesloten pan in de koelkast.

Hoe lang kan ik dat laten staan? En vanaf wanneer moet je het invriezen (of had je het in moeten vriezen) ?
En hoe doen jullie dat? Helft weggooien? Altijd invriezen?

J.
Da gao nie nou!
  maandag 23 juni 2008 @ 16:27:17 #2
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_59628785
Die tortilla's kun je nu nog prima eten hoor
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 23 juni 2008 @ 16:49:56 #3
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_59629379
Ik zou de volgende keer de vulling gescheiden van de wraps bewaren. De wraps zijn in te vriezen of gewoon in de koelkast te bewaren, de vulling uiteraard ook Op die manier maak je verse wraps, dat vind ik persoonlijk smakelijker dan wanneer je de wraps met vulling bewaard.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_59629595
ohw uhm, dan was ik niet helemaal duidelijk. De vulling zit dus in een pan (in de koelkast), de wraps zelf gewoon in een dichtgevouwen verpakking (buiten de koelkast)...
Da gao nie nou!
  maandag 23 juni 2008 @ 17:00:48 #5
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_59629676
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:57 schreef vigier het volgende:
ohw uhm, dan was ik niet helemaal duidelijk. De vulling zit dus in een pan (in de koelkast), de wraps zelf gewoon in een dichtgevouwen verpakking (buiten de koelkast)...
De volgende keer de wraps (als de verpakking geopend is) ook in de koelkast bewaren. Ik zou het nu niet meer invriezen, het staat al te lang daarvoor (invriezen moet je meteen doen na bereiding). Maar vanavond opwarmen zou geen probleem moeten zijn: eet smakelijk!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_59629843
2 dagen in de koelkast gaat prima, mits je de pan tenminste niet eerst uren ongekoeld hebt laten staan.

Ik kook zelf vaak voor 2 tot 4 dagen, en dan gaat er 1 portie in de koelkast voor de dag erna, en de rest in het vriesvak waar het soms wel een half jaar blijft liggen voordat ik het op eet. ;-)
pi_59630141
Thnx allemaal voor de reacties!
De wraps zelf gaan eerst in de magnetron voor 20 seconden, dus mocht daar inmiddels iets op gegroeid zijn: dat overleeft het niet
Da gao nie nou!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')