abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juni 2008 @ 15:54:29 #26
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_59627915
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:42 schreef Remzz het volgende:

[..]

Heb je de wedstrijd wel gezien?
ja, jij?
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:45 schreef kalinho het volgende:

[..]

feitelijk stond er 1-1 op het bord en 11 tegen 11-->evenwicht
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_59627927
onsportief naar rusland toe, dat is niet boeiend. Zij zouden in het geval hetzelfde doen waarschijnlijk. Dus daar dik het schijt aan! Waarom zijn we ineens zo pro russisch, vanwege Hiddink... Laat me niet lachen.....
Maar toch hoeft het niet overgespeeld te worden. Spelers zijn al op vakantie zonder ook maar de 100000-en steunende supporters te bedanken die naar swiss zijn gereisd en die gisteren op Schiphol stonden... Ze weten zelf dat ze gefaald hebben en geen inzet hebben getoond....
  maandag 23 juni 2008 @ 15:59:05 #28
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_59628014
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:41 schreef Remzz het volgende:
Nederland zou zich juist totaal belachelijk maken als ze hiermee naar UEFA zouden gaan. Bovendien is het zeer onsportief naar Rusland toe, die hoe dan ook volledig terecht heeft gewonnen(ook met die rode kaart zouden ze hebben gewonnen). Goede beslissing dus.
Nóg maar een keer, voor iedereen die het vertikt om te lezen: dit is zeker niet tegen Rusland gericht, maar tegen de scheidsrechters en de UEFA. Over de 'terechtheid' van de uitslag wil ik het niet eens hebben, want dat heeft namelijk helemaal niks met de uitslag te maken. Overspelen is ook zeker geen optie, maar zolang er nooit beroep tegen dit soort dingen wordt aangetekend zal het ook nooit veranderen.
Ik neem aan dat 'Goede beslissing dus.' slaat op het feit dat de KNVB maar weer over zich heen laat lopen, en dit voorval zwijgend laat passeren?
  maandag 23 juni 2008 @ 16:00:35 #29
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_59628053
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:54 schreef juniz1 het volgende:
onsportief naar rusland toe, dat is niet boeiend. Zij zouden in het geval hetzelfde doen waarschijnlijk. Dus daar dik het schijt aan! Waarom zijn we ineens zo pro russisch, vanwege Hiddink... Laat me niet lachen.....
Maar toch hoeft het niet overgespeeld te worden. Spelers zijn al op vakantie zonder ook maar de 100000-en steunende supporters te bedanken die naar swiss zijn gereisd en die gisteren op Schiphol stonden... Ze weten zelf dat ze gefaald hebben en geen inzet hebben getoond....

imho reikt dit gebrek aan inzet en doorzettingsvermogen tot in de gelederen van de KNVB zelf.
  maandag 23 juni 2008 @ 16:02:58 #30
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_59628110
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:41 schreef Remzz het volgende:
Nederland zou zich juist totaal belachelijk maken als ze hiermee naar UEFA zouden gaan. Bovendien is het zeer onsportief naar Rusland toe, die hoe dan ook volledig terecht heeft gewonnen(ook met die rode kaart zouden ze hebben gewonnen). Goede beslissing dus.
Feit is dat dit probleem niet is opgelost zolang er niks aan gedaan wordt. Het zou bij wijze van spreken morgen weer kunnen gebeuren. Juist dáárom is het nodig dat er tegen de beslissing van de scheids in beroep wordt gegaan, níet om het overspelen van de wedstrijd, maar om dit soort dingen in het vervolg (te proberen) te voorkomen.
pi_59628117
het had heel anders kunnen aflopen met een mannetje minder, dan waren ze compacter moeten gaan spelen en minder snel kunnen kunnen of durven aanvallen. Maar helaas het zij zo. Kesler en co zijn idd van die kontenkruipers die steeds maar de fifa en de uefa ten gunste willen komen, maar op dit punt geef ik ze gelijk.
pi_59628243
Ik vond die kaart meer dan terecht. Als je zag hoe lomp die Rus inkwam. Sneijder werd heel licht geschampt, maar ik vond het een optelsom, omdat de Russen 88min lang aardig bezig zijn geweest. Hij heeft trouwens ook de rode kaart getrokken. Dus geschrokken door 'oops 2e x geel' lijkt mij niet.

Guus heeft weer enorm geluk gehad. En Nederland is op dit vlak enorm benadeeld. De laatste 10min waren voor Nederland. Er was overwicht. Toen viel de gelijkmaker. Guus heeft later verklaard dat hij na de 1 - 1 bang was dat de druk erg hoog zou worden. Moet je nagaan als die speler eruit was gestuurd. Guus had maatregelen genomen denk ik.

In het uiterste geval had die verlenging overgespeeld moeten worden, maar je kan er gif op in nemen dat de spelers en coach hier niet op zitten te wachten. Wat rest dan? Een flink beklag van de KNVB waar ze eens ballen laten zien en pleiten voor technische hulpmiddelen. Dat zie ik zelfs niet.

Ik was zelf geirriteerd door de actie, maar na de verklaring van UEFA waarin ze hun straatje proberen schoon te vegen ben ik enorm pissig. Liegen = not done.
  maandag 23 juni 2008 @ 16:09:06 #33
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_59628275
Het intrekken van die gele/rode kaart is onregelementair volgens de UEFA, maar is die speler dan eigenlijk geschorst voor het volgende duel?
pi_59628297
Voor diegene die zeggen dat het geen tweede gele kaart is..... FOUT!!!!!!! De Rus kwam echt als een gek met een tackle naar de bal toe. Dit is duidelijk gevaarlijk spel.

Ten tweede KNVB en Nederlanders zijn zwakke mietjes. Ik walg er gewoon van. Kunnen we voor ons laatste kans vechten leggen we het er gewoon bij neer. Geen wonder dat we nooit wat winnen.
  maandag 23 juni 2008 @ 16:10:58 #35
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_59628321
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:08 schreef Raven_ het volgende:
Ik vond die kaart meer dan terecht. Als je zag hoe lomp die Rus inkwam. Sneijder werd heel licht geschampt, maar ik vond het een optelsom, omdat de Russen 88min lang aardig bezig zijn geweest. Hij heeft trouwens ook de rode kaart getrokken. Dus geschrokken door 'oops 2e x geel' lijkt mij niet.

Guus heeft weer enorm geluk gehad. En Nederland is op dit vlak enorm benadeeld. De laatste 10min waren voor Nederland. Er was overwicht. Toen viel de gelijkmaker. Guus heeft later verklaard dat hij na de 1 - 1 bang was dat de druk erg hoog zou worden. Moet je nagaan als die speler eruit was gestuurd. Guus had maatregelen genomen denk ik.

In het uiterste geval had die verlenging overgespeeld moeten worden, maar je kan er gif op in nemen dat de spelers en coach hier niet op zitten te wachten. Wat rest dan? Een flink beklag van de KNVB waar ze eens ballen laten zien en pleiten voor technische hulpmiddelen. Dat zie ik zelfs niet.

Ik was zelf geirriteerd door de actie, maar na de verklaring van UEFA waarin ze hun straatje proberen schoon te vegen ben ik enorm pissig. Liegen = not done.
na het zien van deze onnavolgbare beslissing van de scheids moest ik meteen aan al dat geld van abramovic denken
  maandag 23 juni 2008 @ 16:11:09 #36
33189 RM-rf
1/998001
pi_59628327
TS is een huilie .....

als je gewilt had dat nederland 'niet over zich heen liet lopen' hadden ze gewoon een paar van die drie russische doelpunten moeten tegenhouden....
achteraf gaan miepen om te kijken of je de russen toch kunt naaien door misbaar te maken over een scheidsrechters-fout die net zomin voordelig voor rusland was als voor nederland en niemand benadeeld heeft, is wel zo ongeveer de aller- allerbeste wijze om jezelf te profileren als 'niet-tegen-je-verlies' kunnen

Laat dat gemiep over 'onrecht door scheidsrechtersbeslissingen' liever aan de Italianen of het duitse dagblad Bild over ... als nederlander zou je juist trots erop moeten zijn dat je elftal meestal poogt op eigen kracht verder te komen en niet vervalt in kinderachtig 'wat-als' gemiep achteraf, als ze door eigens chuld verloren hebben.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_59628474
Voor diegene die zeggen dat het toch niets uit had gemaakt... FOUT!!!! Nederland was de laatste 20minuut ijzersterk en hadden de Russen aardig onder druk gezet. Onder andere leidde dit tot de goal. Nederland stond op het punt om het momentum van de Russen in de wedstrijd over te nemen. Daarnaast was Nederland in kansrijke positie om te scoren. Nederland zij de wedstrijd met 2-1 gewonnen hebben of ze zouden de verlenging met een man meer en met het momentum ingaan. Dan doet die penalty van de Russen er totaal niet meer toe.

Dit is gewoon weer scorebord journalistiek die men hier voert. Ja ik ga zelf toe over de gehele wedstrijd gezien waren de Russen dik en dik beter maar het zou zeker anders zijn gelopen met een rode kaart. Wint Nederland met 4-1 in de verlenging dan zou niemand meer zeggen dat Nederland onterecht gewonnen heeft. Zo gaat dat.

Verder kan ik dit genoeg benadrukken maar wat zijn we gewoon echt een stelletje slappeling. Iedereen loopt over ons heen.
  maandag 23 juni 2008 @ 16:18:38 #38
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_59628548
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:11 schreef RM-rf het volgende:
TS is een huilie .....

als je gewilt had dat nederland 'niet over zich heen liet lopen' hadden ze gewoon een paar van die drie russische doelpunten moeten tegenhouden....
achteraf gaan miepen om te kijken of je de russen toch kunt naaien door misbaar te maken over een scheidsrechters-fout die net zomin voordelig voor rusland was als voor nederland en niemand benadeeld heeft, is wel zo ongeveer de aller- allerbeste wijze om jezelf te profileren als 'niet-tegen-je-verlies' kunnen

Laat dat gemiep over 'onrecht door scheidsrechtersbeslissingen' liever aan de Italianen of het duitse dagblad Bild over ... als nederlander zou je juist trots erop moeten zijn dat je elftal meestal poogt op eigen kracht verder te komen en niet vervalt in kinderachtig 'wat-als' gemiep achteraf, als ze door eigens chuld verloren hebben.
Need I remind you... dat we óók door de schuld van deze onnavolgbare beslissing hebben verloren, en dat het op dat moment ook nog eens 1-1 stond? Hoewel Rusland de meeste kansen heeft gehad (en gemist) lijkt 'terecht verloren' mij hier dan toch ietwat misplaatst
En Nederland heeft wel degelijk zeer gevaarlijke en dreigende kansen gehad. We moesten het alleen wat meer van dode spel momenten hebben dan de vorige wedstrijden, maar vooral van der sar stond goed te keepen (hoort er ook bij). Je kunt niet elke wedstrijd dicteren en alle doelpogingen scorend afronden, mindere momenten horen daar ook bij, maar om dan meteen maar oranje af te vallen gaat mij te ver.
  maandag 23 juni 2008 @ 16:23:57 #39
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_59628696
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:16 schreef dieselnoi het volgende:
Voor diegene die zeggen dat het toch niets uit had gemaakt... FOUT!!!! Nederland was de laatste 20minuut ijzersterk en hadden de Russen aardig onder druk gezet. Onder andere leidde dit tot de goal. Nederland stond op het punt om het momentum van de Russen in de wedstrijd over te nemen. Daarnaast was Nederland in kansrijke positie om te scoren. Nederland zij de wedstrijd met 2-1 gewonnen hebben of ze zouden de verlenging met een man meer en met het momentum ingaan. Dan doet die penalty van de Russen er totaal niet meer toe.

Dit is gewoon weer scorebord journalistiek die men hier voert. Ja ik ga zelf toe over de gehele wedstrijd gezien waren de Russen dik en dik beter maar het zou zeker anders zijn gelopen met een rode kaart. Wint Nederland met 4-1 in de verlenging dan zou niemand meer zeggen dat Nederland onterecht gewonnen heeft. Zo gaat dat.

Verder kan ik dit genoeg benadrukken maar wat zijn we gewoon echt een stelletje slappeling. Iedereen loopt over ons heen.
Hé, die wedstrijd heb ik ook gezien!
Als je zoveel kansen mist als de russen kan je er vergif op innemen dat de tegenstander wél scoort. Nederland werd dreigender en probeerde zich te herpakken, en de 1-1 was in die fase dichter bij dan de 0-2.
Ik snap ook niet hoe het geen gele kaart kan zijn, zelfs als de bal al achter is geweest blijft het toch nog steeds een grove overtreding? (juist dán!) Ik had maar wat graag die vrije trap genomen zien worden, die zou er op zeker in gegaan zijn. Maar goed, dat zullen we helaas nooit meer meemaken.

Zou rusland een terechte rode kaart krijgen, dan hebben ze dat alleen aan zichzelf te danken. En als dat leidt tot een overwicht, meer kansen of zelfs een doelpunt hebben ze toch ineens een stuk minder terecht gewonnen hè? Hou dát scenario in gedachten, want dát is de enige juiste beslissing die de scheidsrechter had kunnen/moeten maken.
pi_59628738
Ik vind toch dat er door TS cs zinnige dingen gezegd worden.

Maar even over die kaart zelf. Doet het er uberhaupt toe dat de bal al uit was? Betekent dit dat je iedereen onder het gras kunt schoffelen zolang de bal maar buiten de lijnen is?
  maandag 23 juni 2008 @ 16:27:25 #41
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_59628794
Allemaal achteraf gelul, maar ook ik had het idee dat een rode kaart de doodsteek voor de Russen was geweest. Sure, zelfs met 10 man waren ze waarschijnlijk beter geweest, maar ik ga er vanuit dat 't toch in het achterhoofd van die Russen had meegespeeld dat ze met een man minder stonden te ballen.

Daarbij was de vrije trap vanaf die plek een uitgelezen kans geweest om het in de reguliere speeltijd te belissen.
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
  maandag 23 juni 2008 @ 16:30:44 #42
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_59628882
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:25 schreef Repeat het volgende:
Ik vind toch dat er door TS cs zinnige dingen gezegd worden.

Maar even over die kaart zelf. Doet het er uberhaupt toe dat de bal al uit was? Betekent dit dat je iedereen onder het gras kunt schoffelen zolang de bal maar buiten de lijnen is?
Zeker niet. Wat dat betreft zou nederland ook nog in beroep kunnen gaan tegen die overtreding zelf om een schorsing te bewerkstelligen (hoe gek het ook klinkt, maar die is nog steeds onbestraft gebleven), maar dat is slechts russen-naaierij

ps: wow, een lézer
pi_59628918
Ik hoorde dat de KNVB ook meer geld zou verdienen als Nederland géén kampioen werd. Misschien heeft dat er iets mee te maken .

Overigens ben ik wel blij dat de KNVB geen protest heeft aangetekend hoor.
  maandag 23 juni 2008 @ 16:37:06 #44
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_59629054
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:27 schreef Ruiseart het volgende:
Allemaal achteraf gelul, maar ook ik had het idee dat een rode kaart de doodsteek voor de Russen was geweest. Sure, zelfs met 10 man waren ze waarschijnlijk beter geweest, maar ik ga er vanuit dat 't toch in het achterhoofd van die Russen had meegespeeld dat ze met een man minder stonden te ballen.

Daarbij was de vrije trap vanaf die plek een uitgelezen kans geweest om het in de reguliere speeltijd te belissen.

dat gevoel had ik nou ook!
er zou hoe dan ook meer ruimte zijn gekomen voor de Nederlandse aanval/middenveld, en minder voor de Russische aanval. niet te vergeten het psychologische voordeel van de man-meer-situatie en de vrije trap op die plek vlak voor het einde van de reguliere speeltijd
En als zo'n beslissing dan ineens op onnavolgbare en onreglementaire wijze wordt teruggedraaid door de scheids werkt dit zeker averechts voor Nederland, en positief voor Rusland. Dit is zeg maar een 'psychologische steek in de rug', waardoor de net weer opgebouwde vertrouwen en concentratie weer totaal verdwenen zijn.
pi_59629240
quote:
Op maandag 23 juni 2008 16:11 schreef RM-rf het volgende:
TS is een huilie .....

Sorry??? Dit was júist voordelig voor Rusland omdat ze met 11 bleven spelen. Hoe veel voordeliger wil je het hebben?
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 23 juni 2008 @ 16:51:23 #46
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_59629427
Nog één laatste dingetje, voordat ook deze grove blunder weer in de vergetelheid verdwijnt:
Waarom zou je als KNVB niet alle strohalmen aangrijpen om verder te kunnen gaan in dit toernooi?? Dat we het niveau aankunnen/verdienen hebben we al aangetoond in de groepsfase, en ook om de 'sportiviteit' hoef je het niet te laten. Winnen en sportief gaan sowieso al slecht samen, en terecht kunnen we wat mij betreft ook aan dat rijtje toevoegen.Voetbal draait al jaren niet meer om sportiviteit. En wat dat betreft geeft de KNVB geeft hiermee zelf een slecht voorbeeld van doorzettingsvermogen en instelling. Het is toch júist sportief om volgens de regels te spelen, waarom zouden de UEFA en de scheidsrechters dat dan niet hoeven? Bij zulke fouten mogen er ook best sancties voor scheidsrechters (en dus de UEFA) zijn, maar het is vooral belangrijk om tot een structurele oplossing te komen, want nu zou er zonder probleem morgen wéér zoiets kunnen gebeuren!
  maandag 23 juni 2008 @ 16:54:35 #47
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_59629521
oh leuk, het 'nieuws' is (dankzij mij?) ook eindelijk doorgedrongen tot de FP
EK: KNVB laat beroep rode kaart Russen achterwege
pi_59629558
ik denk trouwens wel dat als zoiets bij italie gebeurd was dat ze dan allang protest ingediend hadden
pi_59629587
Godverdomme, als er toch ook maar een beetje kans is dat die wedstrijd daadwerkelijk overgespeeld kan worden, dan teken je toch direct protest aan? Schijt aan die Russen, schijt aan Hiddink, schijt aan een eventuele nog grotere nederlaag. Als je wint is het gewoon terecht, de UEFA (lees:scheidsrechter/grensrechter) heeft gewoon een grove blunder gemaakt. Ik vind dit ontzettend laf van de KNVB. Dit is gewoon een wit voetje willen halen bij de UEFA.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_59629604
Godver, het maakt me gewoon kwaad zeg.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties