abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 22 juni 2008 @ 10:46:13 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_59598434

Aan: Danny
Van: Stefan
Betreft: Daar gaat de titel (SunChaser bashen)

Hey Danny,

Dat hebben we dan ook weer gehad, de hele buurt was oranje gekleurd en versierd maar tien minuten na de uitschakeling werd alles weer zoals het was. De oranje slingers in de prullenbak en de Trom Pet gebruikt als pisbak. Nederland speelde gewoon slecht, het was kut met peren en Guus heeft verdiend gewonnen. Het is overigens typisch dat er mensen zijn die nu het overlijden van Boularouz zijn te vroeg geboren dochter als oorzaak aangeven. Typisch omdat twee dagen geleden taboe was om te denken. Nu mag het blijkbaar wel. Heel Nederland in rouw. Niet om het gestorven kind van Boulahrouz maar om de uitschakeling. Lekker hypocriet, zeker na het eindeloos gebash om een opmerking die ik maakte naar aanleiding van het nieuws van Boulahrouz en zijn vrouw. Ik zei: daar gaat de titel en daarmee verwoorde ik wat veel mensen dachten en waar velen bang voor waren. Ik meende wat ik zei en ik zou het weer zeggen. Tuurlijk, ik vind het erg voor Boulahrouz, je kind verliezen is denk ik het ergste wat je kan overkomen, maar los daarvan hield ik mijn hart vast voor de weerslag die het zou hebben op het voetbal. Nederland was zwaar favoriet voor de titel en het eerste wat ik dacht was: daar gaat ie.

Het is dan weer enorm grappig om te zien dat op zo’n moment half FOK! een persoonlijke kennis van Boulahrouz lijkt te zijn. Ik moest me schamen, de titel was niet belangrijk vergeleken met dit leed, het voetbal is maar een spelletje en ik mocht van sommigen dood of op zijn minst hetzelfde meemaken. Diezelfde hypocriete debielen hebben vanavond weer met hun brulshirt aan en de Trom Pet op naar de televisie staan schreeuwen, dronken en ongenuanceerd. En wat denk je? In de reacties op de uitschakeling wordt regelmatig het overlijden van de dochter erbij gehaald. Of één plus één twee is zullen we natuurlijk nooit weten, ik neem aan dat deze profs wel kunnen omgaan met tegenslag, maar het is wel opmerkelijk dat blijkbaar toch FOK!kers zijn die een vermoeden hebben dat het overlijden het team heeft teveel heeft aangegrepen.
Nu hoor ik jou zeggen: Ja maar het nu bespreken is iets anders dan binnen een paar minuten dat het nieuws was. Is dat zo? Is het anders? Ik ben geen kennis van Boulahrouz, waarom zou ik die gedachte niet meteen mogen ventileren? Is het nu 2 dagen later ineens minder erg voor de voetballer? Hij wilde zelf weer opgesteld worden. Is het ongepast dan? Nee, waarom. Het is een nieuwsbericht, geen condoleanceregister. Als de ouders van Dries Roelvink overlijden zijn velen blij voor ze zodat ze eindelijk rust hebben, toen Hazes doodging waren de grappen over drankmisbruik, kelderende aandelen voor Heineken en brieven aan zijn moeder ook niet van de lucht en zo zijn er voorbeelden genoeg over ongenuanceerde reacties van users. Welkom op FOK! Als het een topvoetballer van Rusland of Italië was overkomen zou er gezegd worden: 'daar komt de titel!'
En dan hebben we nog de dooddoeners: 'Als als het jou was overkomen dan had je zo'n opmerking ook niet leuk gevonden. Jij zegt zoiets ook niet tegen kennissen. Je moet het recht in het gezicht van Boulahrouz zeggen’ Ja en? Boulahrouz is niet mijn kennis, van niemand op FOK! Het doet absoluut niet ter zake wat ik in zo'n situatie zelf doe of zeg, het gaat nu om iemand die we van tv kennen en die onderdeel uitmaakt van een evenement waar heel Nederland voor warmloopt. Bovendien, als er mij persoonlijk leed overkomt wat maakt het dan uit als iemand ergens op internet iets zegt dat hard kan overkomen. Lekker belangrijk. Er worden zoveel harde en onvriendelijke dingen gezegd op het net. Daarbij, wat is er zo erg aan om aan een kwart finale te denken als een van de spelers persoonlijk leed meemaakt? Het is zielig, maar het EK is voor tien miljoen Nederlanders óók belangrijk. Van Basten zei hetzelfde tijdens de persconferentie: we moeten verder en ons focussen op de komende wedstrijd. Want ze wilden uiteraard nog steeds die titel.
Overigens is het fascinerend om te zien hoe graag mensen met anderen meelopen. Het leek zoals gezegd wel alsof iedereen directe familie was van Boulahrouz, zo erg waren ze gekrenkt omdat ik het waagde om het over de titel te hebben. Massahysterie was het gevolg, ik denk dat dit ook zo in zijn werk gaat als negers in mississippie door blanken worden gelyncht of als een stel hooligans een supporter van de tegenpartij in Beverwijk doodslaan.

Nu heb ik overigens totaal geen problemen met bashen. Kom maar op. En een stevige discussie kan ook heerlijk zijn. Het sneue is natuurlijk wel dat users die de ergste dingen roepen, zoals dat ik stoeptegels mocht eten (verwijzend naar die scene in American History X), altijd van die anonieme pubertjes zijn. Lekker met je virtuele puntmutskap anderen de grond in trappen. Van mij mogen ze maar het wel iets zieligs.
De verontwaardiging is gewoon niet echt , we hebben het hier over vals sentiment, net zo vals als al die debielen die ineens een roosje of voetbalicoontje in hun MSN naam hebben gezet. Meelopers zijn het, van die types die het stembiljet destijds gebruikten als condoleanceregister voor Pim Fortuyn. Maar goed, daar ging de titel dus vanavond. En nu kan en mag er dus openlijk gespeculeerd worden over wat de oorzaak is. Persoonlijk denk ik overigens niet (meer) dat het aan de gebeurtenis rond Boulahrouz heeft gelegen. Ja, Oranje speelde als los zand. Maar de Russen waren ook gewoon beter en dat komt natuurlijk door mede-achterhoeker Guus. Guus heeft zijn team laten spelen zoals het hoort: niks te verliezen, maar alles te winnen. Daar gaat de titel, laat hem nu maar naar Guuske gaan. De bashers hebben zich nu overigens op de Hiddink gericht. Hij is een landverrader. Zo zie je maar, als je wilt valt er altijd wel wat te bashen. Stiekum vanachter je computerschermpje.

Sun

PS: om deze Hazesgrap kan ik vier jaar later nog lachen.

zondag 22 juni 2008 @ 11:16:39 #2
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_59598965
Samenvatting?
Guanine en Cytosine! *O*
  zondag 22 juni 2008 @ 11:18:25 #3
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_59599001
Neuqen?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 22 juni 2008 @ 11:19:19 #4
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_59599019
Doe trouwens es wat kortere teksten schrijven, ich hab keine zin om dit te lezen.
  Admin zondag 22 juni 2008 @ 11:23:02 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_59599086
Oh ja, De Rel, je kunt zien dat ze niet in het EK forum komen, want daar werden wel degelijk, in alle ernst en als eerste reactie, dat soort opmerkingen ook geplaatst.
Tof stukkie, Holland was niet slecht, de Russen waren gewoon beter, en Hiddink heeft ze goed voorbereid.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_59599133
Jij bent toch geen Nederlander SC, dus wat geef jij er nou om.
  zondag 22 juni 2008 @ 11:44:03 #7
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59599504
quote:
Op zondag 22 juni 2008 11:25 schreef Emimich het volgende:
Jij bent toch geen Nederlander SC, dus wat geef jij er nou om.
Hij kaapte al treinen lang voor jij kieuwen ontwikkelde in de buik van je moer. Hoe denk je dat ze uberhaupt op het concept ' NS zomertoer ' zijn gekomen? Hollands glorie, nitwit
pi_59599520
Samenvatting + Paint

Denk je nu echt dat ik dit allemaal ga lezen.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_59599533
Samenvatting + paints? de gemiddelde KLBer gaat dit niet lezen
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_59599568
Ik ga dat lange stuk toch niet lezen op de vroege morgen.
  zondag 22 juni 2008 @ 11:47:58 #11
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_59599585
quote:
Op zondag 22 juni 2008 11:45 schreef afcajos het volgende:
Samenvatting + paints? de gemiddelde KLBer gaat dit niet lezen
En op z`n minst ook nog tieten erbij, anders word het wel errug saai.
pi_59599600
columns in de vorm van briefwisseling !
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 22 juni 2008 @ 11:48:50 #13
210501 right_turn
It's my turn
pi_59599601
Wat is je klacht en wie is Danny?

[ Bericht 32% gewijzigd door right_turn op 22-06-2008 11:53:57 ]
Acht Cola, Acht Bier!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 juni 2008 @ 11:51:14 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59599654
Wat een gejank. Boehoe, mensen doen naar tegen me als ik me profileer. En dan over hypocrisie spreken.
  † In Memoriam † zondag 22 juni 2008 @ 11:53:28 #15
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_59599699
TVP .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_59599724
quote:
Op zondag 22 juni 2008 11:51 schreef Swetsenegger het volgende:
als ik me profileer.
Nou nou..profileren. De manier waarop TS bezig is hangt meer tegen aandacht zoeken dan zichzelf profileren aan.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 22 juni 2008 @ 12:01:33 #17
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_59599861
SC heeft gelijk, nu nog die aftandse polls er uit en fok lijkt er een stuk beter op te worden
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 juni 2008 @ 12:02:53 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59599891
quote:
Op zondag 22 juni 2008 11:54 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Nou nou..profileren. De manier waarop TS bezig is hangt meer tegen aandacht zoeken dan zichzelf profileren aan.
Och, hij heeft best leuke stukjes geschreven in het verleden, maar die 'briefwisseling' tussen Danny en Sunnie krijgt langzamerhand wel een erg huilerig karakter. Over en weer een beetje klagen over die vervelende users die hen het werken onmogelijk maken en hun talent miskennen.
  Redactie Frontpage zondag 22 juni 2008 @ 12:06:43 #19
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_59599973
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Och, hij heeft best leuke stukjes geschreven in het verleden, maar die 'briefwisseling' tussen Danny en Sunnie krijgt langzamerhand wel een erg huilerig karakter. Over en weer een beetje klagen over die vervelende users die hen het werken onmogelijk maken en hun talent miskennen.
Onze columns gaan zelden over FOK! of FOK!kerws.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 juni 2008 @ 12:17:11 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59600246
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:06 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Onze columns gaan zelden over FOK! of FOK!kerws.
Dit is sowieso de zevende al. Nog drie over de PM rel en er gingen er nog drie over Peter Vincent Schuld. Ok niet allemaal als briefwisseling, maar columns op de frontpage van jou of Danny.
  Redactie Frontpage zondag 22 juni 2008 @ 12:22:05 #21
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_59600394
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dit is sowieso de zevende al. Nog drie over de PM rel en er gingen er nog drie over Peter Vincent Schuld. Ok niet allemaal als briefwisseling, maar columns op de frontpage van jou of Danny.
Maar op een frequentie van twee columns per week vind ik dat dus wel meevallen. Daarbij vind ik columns over PV Schuld of Manon Thomas wel wat anders dan een column over de gemiddelde FOK!users, zoals bovenstaand.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 juni 2008 @ 12:24:32 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59600440
Ik vind dat helemaal niet meevallen. Sterker nog, ik vind het een beetje treurig als een column wordt aangegrepen om persoonlijke frustraties te uiten. Daar zijn andere plekken en podia voor binnen fok. Je gemiep had je in dit geval prima kwijt gekund in desbetreffende topics. Het is me werkelijk een raadsel waarom deze neprel sitewide getrokken moet worden.
  Redactie Frontpage zondag 22 juni 2008 @ 12:26:24 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_59600495
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is me werkelijk een raadsel waarom deze neprel sitewide getrokken moet worden.
Omdat alleen al in Klaagbaak tien naambashberichten werden geopend. Een boel kots hier op-topics zijn inmiddels verdwenen zag ik, maar het was al sidewide. Dus vandaar die column nog een keer in KGB
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 juni 2008 @ 12:28:03 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59600549
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:26 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Omdat alleen al in Klaagbaak tien naambashberichten werden geopend. Een boel kots hier op-topics zijn inmiddels verdwenen zag ik, maar het was al sidewide. Dus vandaar die column nog een keer in KGB
Nee het was FORUMWIDE. Maar je geeft toe dat je deze column dus gewoon schreef omdat je je aangevallen voelde en je nu het extra platform wat je tot je beschikking hebt maar misbruikt om zieltjes te winnen, site wide?
  zondag 22 juni 2008 @ 12:29:02 #25
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_59600573
zeg wil iemand ff een paint maken
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')