Je kan ook nog 1 Iris van Prada proberen waar Infusion D'Iris op is gebaseerd. Het schijnt dat deze de Iris wat meer naar voren laat komen. Een favoriet van Miuccia Prada. Is wel wat moeilijk te vinden.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:36 schreef W1ZZ het volgende:
Ja met dit geld binnen kan ik weer nieuwe geurtjes kopenIsset wat die Geir? Vind hem er een beetje...incestueus uitzien met z'n moeder
Vanmiddag een irisdagje want ik wilde Serge Lutens Iris Silver Mist afzetten tegen wat goedkopere irisgeuren om de hogere prijs te rechtvaardigen
Dus ik heb nu op verschillende delen van m'n arm ISM (1994), Dior Homme (2005) en Prada Infusion d'Iris (2007) zitten, alledrie best verschillende irisgeuren.Dior Homme heeft vooral aan het begin iris, daarna wordt het een veel zoetere lipstickachtige geur. Behoorlijk poederig. Doet me sterk denken aan een irisversie van Rose Noir van Byredo (deze laatste is overigens nieuwer). Prada Infusion d'Iris heeft voor mij van de drie het minst met echte iris te maken ondanks de naam. Dit komt omdat iris meestal wat earthy en koel ruikt en deze is van het begin af aan zoet en warm. Desondanks wel lekker maar niet zo uitgesproken als Dior Homme. Ook poederig maar weer niet zo sterk als DH. Deze kun je wel makkelijker elke dag dragen. Iris Silver Mist, waar het me natuurlijk om ging, is een veel rauwere iris. Aan het begin niet eens echt een interpretatie van, maar gewoon iris in your face. De iris wordt heel snel vergezeld van een wortelnoot (ja, zoek maar op op de blogs, een wortelnoot ja ). Deze is veel koeler dan de andere twee, meer gereserveerd. De lekkerste van de drie wat mij betreft. Na een tijdje groeit ie meer naar Infusion d'Iris toe maar hij behoudt een woody karakter, het is geen oriental zoals Infusion.
Natuurlijk wil ik graag ISM het lekkerst vinden en natuurlijk is dat ook omdat ik Maurice Roucel nu eenmaal cool vind, maar er is met de andere twee geuren ook duidelijk niets mis. Het zijn alleen echt andere geuren. Ik had gedacht dat ze misschien alle drie erg hetzelfde zouden zijn en ik dan een goedkoper alternatief voor ISM zou hebben.
U spot de ironiequote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:25 schreef W1ZZ het volgende:
Dus ter ere van het verbod deed je een geur op met zware rooktinten?
Klinkt als een iets zoetere en minder kruidige versie van Un Jardin après la Mousson van Hermès. Als je deze van Diptyque het overwegen waard vind zou je die ook nog kunnen proberen, als je dat al niet gedaan had natuurlijkquote:Op zaterdag 5 juli 2008 21:54 schreef Mr.G het volgende:
[..]
U spot de ironie
Vandaag Jardin Clos van Diptyque getest en ik ben er erg positief over.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |