abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59896160
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 16:36 schreef W1ZZ het volgende:
Ja met dit geld binnen kan ik weer nieuwe geurtjes kopen Isset wat die Geir? Vind hem er een beetje...incestueus uitzien met z'n moeder

Vanmiddag een irisdagje want ik wilde Serge Lutens Iris Silver Mist afzetten tegen wat goedkopere irisgeuren om de hogere prijs te rechtvaardigen

Dus ik heb nu op verschillende delen van m'n arm ISM (1994), Dior Homme (2005) en Prada Infusion d'Iris (2007) zitten, alledrie best verschillende irisgeuren.

• Dior Homme heeft vooral aan het begin iris, daarna wordt het een veel zoetere lipstickachtige geur. Behoorlijk poederig. Doet me sterk denken aan een irisversie van Rose Noir van Byredo (deze laatste is overigens nieuwer).
  • Prada Infusion d'Iris heeft voor mij van de drie het minst met echte iris te maken ondanks de naam. Dit komt omdat iris meestal wat earthy en koel ruikt en deze is van het begin af aan zoet en warm. Desondanks wel lekker maar niet zo uitgesproken als Dior Homme. Ook poederig maar weer niet zo sterk als DH. Deze kun je wel makkelijker elke dag dragen.
  • Iris Silver Mist, waar het me natuurlijk om ging, is een veel rauwere iris. Aan het begin niet eens echt een interpretatie van, maar gewoon iris in your face. De iris wordt heel snel vergezeld van een wortelnoot (ja, zoek maar op op de blogs, een wortelnoot ja ). Deze is veel koeler dan de andere twee, meer gereserveerd. De lekkerste van de drie wat mij betreft. Na een tijdje groeit ie meer naar Infusion d'Iris toe maar hij behoudt een woody karakter, het is geen oriental zoals Infusion.

Natuurlijk wil ik graag ISM het lekkerst vinden en natuurlijk is dat ook omdat ik Maurice Roucel nu eenmaal cool vind, maar er is met de andere twee geuren ook duidelijk niets mis. Het zijn alleen echt andere geuren. Ik had gedacht dat ze misschien alle drie erg hetzelfde zouden zijn en ik dan een goedkoper alternatief voor ISM zou hebben.
  • Je kan ook nog 1 Iris van Prada proberen waar Infusion D'Iris op is gebaseerd. Het schijnt dat deze de Iris wat meer naar voren laat komen. Een favoriet van Miuccia Prada. Is wel wat moeilijk te vinden.
    pi_59902276
    Ah, dit topique kende ik nog niet.
    Vroeger was ik verslaafd aan geurtjes

Nu heb ik er wat minder, maar probeer verschillende soorten te hebben om af te kunnen wisselen...
    Ik heb:
    Jill Sander - Sun
    Armani - Black/Black code
    Armani - White
    Jean Paul Gaultier men
    Deze gebruik ik het meest, maar heb nog wat anderen die ik minder vaak gebruik.

Na de vakantie maar weer eens een nieuwe kopen.
      zaterdag 5 juli 2008 @ 00:31:52 #178
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_59902369
    Hm, morgen nog maar eens Geir proberen. Volgens mij probeert hij 3 geuren in 1 te zijn. Top-mid: Declaration. Mid-base: sandelhout achtig iets gemixt met M7 Fresh-achtige kruidnoten. Basenotes: zachte musk zoals Burberry Touch.
    Confidence through competence
    pi_59905676
    Ik ben echt voorstander van het rookverbod. Je kleren ruiken gewoon normaal als je thuiskomt en je ruikt de geurtjes van anderen ook veel beter. Dit is niet voor iedereen voordelig uiteraard...

Ik kreeg complimenten (Bulgari Black)
      zaterdag 5 juli 2008 @ 11:30:08 #180
    55709 Stereotomy
    pi_59905780
    Vieze rookgeur

pi_59912959
    Dus ter ere van het verbod deed je een geur op met zware rooktinten?

Vandaag niets opgehad, ik heb nog wel even getwijfeld of ik m'n kater misschien in het geboorteregister in moest gaan schrijven Vanavond gaan we Borneo 1834 testen, ben inmiddels over de hoofdpijn heen.
    "The sunshine bores the daylights outta me!"
    pi_59915350
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 19:25 schreef W1ZZ het volgende:
    Dus ter ere van het verbod deed je een geur op met zware rooktinten?

U spot de ironie

Vandaag Jardin Clos van Diptyque getest en ik ben er erg positief over.

Notes:

* Top Notes
    * Water Melon, White Lilac .

Middle Notes
    * Hyacinth, Tree Blossom .

Base Notes
    * Virginia Cedar, Oakmoss, Tolu Balsam.

Het lijkt me dat deze geur het best tot zijn recht komt in de lente/zomer. Het is een floral waar de watermeloen noot voor de twist zorgt.

In het begin is de geur een beetje scherp en licht aan de zure kant, maar als het geheel tot rust komt op de huid ontstaat er een erg aangename frisse geur.
    Jardin Clos is een unisex geur, daar ben ik het mee eens. Misschien kan ik met Stereo meegaan in het argument dat bepaalde geuren powerdressen vereisen en daar zou deze voor sommige mannen onder kunnen vallen vanwege het bloemige karakter van de geur.

Echter vind ik persoonlijk Black XS van Paco Rabanne zoeter en vrouwelijker dan deze geur terwijl dat strikt een mannengeur is.

Voor 60 euro voor 50ml bij Skins, vind ik deze geur zeker het overwegen waard.

Oordeel: 8.5/10

+ Geur blijft lang goed ruikbaar
    + Bloemig maar subtiel. Geen vreemde blikken als je voorbij loopt. Geen schreeuwerige geur.

- Niet het hele jaar door te dragen
    - Geen geur voor iedereen, het moet bij je passen/ een beetje durf vereist.
    pi_59916594
    Volgens mij is het allemaal maar wat je uitstraalt. Al doe je een vrouwengeur op, als je zelfvertrouwen uitstraalt zullen mensen het hoogstens een excentriek trekje van je vinden (disclaimer: ik zie excentriek als iets positiefs).

Om nog even terug te komen op Dior Homme, die vind ik eigenlijk over de hele linie behoorlijk poederig. Ik vind hem overigens lekker hoor, maar niet waar ik naar op zoek ben. Het droge en nietpoederige karakter van ISM spreekt me meer aan.

Heb vanavond een andere Serge Lutens getest, Borneo 1834.

Indonesian patchouli, white flowers, cardamom, camphor, cistus, galbanum, cannabis resin, cocoa accord

Deze geur is een beetje een kloon van A*Men maar dan ook draagbaar door mensen die A*Men veel te heftig vinden (zoals ik). De heftige tonen van A*Men zijn allemaal wat rustiger gemaakt waardoor het geheel een beetje monddood gemaakt is. Dat maakt 'm makkelijk draagbaar maar ook een beetje laf en er zit niet zoveel evolutie in.

Opening
    B1834 opent met sterke cacao- en cardamomblasts. Dat is een hele lekkere combinatie die ook bij het koken goed werkt (chocolade smelten, cardamompoeder en gemalen rode peper erdoorheen en je hebt een overheerlijke chocoladesaus voor over bijvoorbeeld rijpe peren of vanilleijs).

Rest van de geur
    B1834 heeft naar mijn idee niet echt top/middle/basenotes maar gaat van de eerste sterke blast meteen over naar een chocolade/patchoulibasis. Zeer hoge kwaliteit patchouli maar het geheel is weinig spectaculair.

Dit zou een hele originele geur zijn ware het niet dat we al A*Men hebben. Die zou ik nooit dragen maar dat is wel de bedenker van deze geur, en dan is B1834 z'n prijs en exclusiviteit gewoon niet waard. Jammer, van SL verwacht ik toch een beetje meer eigenlijk (kaliber Muscs Koublai Khan). Ik zou hier best een 10ml decant van willen hebben om zo eens in het jaar te dragen ofzo. Maar absoluut geen hele fles waard.
    pi_59921039
    Mooi, heb de knoop doorgehakt and Garofano it is... Vriend van me brengt een flesje van 50ml mee uit Amerika, daar kost het door de fijne dollar 47E ipv 70E.
    pi_59922646
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 21:54 schreef Mr.G het volgende:

[..]

U spot de ironie

Vandaag Jardin Clos van Diptyque getest en ik ben er erg positief over.
    [ afbeelding ]
    Klinkt als een iets zoetere en minder kruidige versie van Un Jardin après la Mousson van Hermès. Als je deze van Diptyque het overwegen waard vind zou je die ook nog kunnen proberen, als je dat al niet gedaan had natuurlijk
    pi_59952030
    Ik kondig bij deze aan per direct te stoppen met roken.

Sinds die zware verkoudheid kwam mijn reukvermogen maar matigjes terug. Op een gegeven moment viel me op dat ik weer beter begon te ruiken, tot het moment dat ik een sigaret opstak. Dan leek het wel of er een filter overheen kwam en ik alleen nog van heel dichtbij kon ruiken, wat na een tijdje weer wat wegtrok, tot de volgende sigaret.

Misschien beeld ik het me maar in ofzo, maar het is iig wel een goede reden om nu toch echt te stoppen

Niet kunnen ruiken is voor mij hetzelfde als niet meer kunnen zien voor een filmfreak.
      maandag 7 juli 2008 @ 18:23:31 #187
    55709 Stereotomy
    pi_59953287
    Waarvan akte.
    pi_59953311
    Dat beeld je je absoluut niet in, zowel smaak- als reukvermogen worden sterk beïnvloed door nicotine (tast de gevoeligheid van de zintuigen aan).
    pi_59953581
    Enige nadeel is wel dat ik hier nog in de 2ehands rooklucht van m'n huisgenoot zit elke dag.

Nouja, om het te vieren meteen maar verzoekje bij Skins om wat testers voor mogelijke najaar/wintergeuren de deur uit gedaan.

Serge Lutens Chêne
    Serge Lutens Five O' Clock Au Gingembre
    L'artisan Parfumeur Bois Farine
    Les Parfums Montale Aoud Lime
    Les Parfums Montale Aoud Roses Petales
    pi_59953736
    Af en toe strategisch kuchen als hij een peuk opsteekt

Die Montales zijn mucho fijn trouwens.
    pi_59953854
    Ik ben benieuwd, ben normaal niet bijzonder van de orientals, maar ik wil toch wel eens wat Montale proberen.

Five O' Clock Au Gingembre van SL kon ik niet al te veel over vinden op BN, maar las een review op een weblog die me wel enthousiast maakte.

Tsja, 't is zijn appartement en ik rookte al voor 't eerst op m'n 10e dus echt gaan klagen zou wat hypocriet zijn, ik zet wel een raampje open
    pi_59955949
    Is er een site waar je samples kunt bestellen ? Ik heb er een aantal op t oog die ik wil proberen, waaronder M7 van Yves Saint Laurent, wat van Christian Dior, Armani enzo.
    Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
      maandag 7 juli 2008 @ 20:27:24 #193
    55709 Stereotomy
    pi_59956007
    Voor designergeurtjes kun je het best ff naar de Douglas of Ici Paris gaan.
    pi_59957438
    Wat een interessant topic. ik ben al een tijd verslingerd aan geurtjes, en gebruik momenteel de volgende:

Gucci: Gucci pour homme.
    Creed: Virgin Island Water

Ik weet niet of dit de bedoeling van dit topic is, maar ik heb nog twee geurtjes in de aanbieding die ik eigenlijk niet meer ga gebruiken en dus wel zou willen verkopen / ruilen tegen iets anders. Het gaat om nagenoeg ongebruikte geurtjes:

Givenchy: Pi
    Givenchy: Very irresistible for Men

Interesse?

Groet, Marrtty
    pi_59959169
    Dat kan zeker hier. Heb zelf geen interesse maar geen enkel probleem.
    pi_59970865
    Tom Ford Moss Breches

Notes: Beeswax Absolute, Corsican Rosemary, Moroccan Clary Sage, Hungarian Tarragon, Labdanum, Patchouli, Benzoin, Wood Notes, Spicy Notes

Na meerdere zeer positieve recensies gelezen te hebben over Moss Breches, waarin het omschreven werd als de geur van een wandeling door het bos, maar eens een testertje besteld op The Perfumed Court. Ik was al een tijdje op zoek naar een ultiem groen geurtje en deze sprak me op basis van de omschrijving zo aan dat ik al bijna mee was gegaan in een split purchase op Basenotes.

Direct na aanbrengen was ik opgelucht dat ik maar voor een testertje was gegaan, want ik werd in m'n hoofd direct getransporteerd naar de woonkamer van m'n opa en oma. Volgens mijn moeder draagt mijn opa altijd een of ander goedkoop mos geurtje, wat een redelijke verklaring lijkt. Dit haalde een beetje het plezier uit het geurtje voor mij en was genoeg om de gedachte van het betalen van een astronomisch bedrag voor een heel flesje uit m'n hoofd te zetten.

Anyway, inmiddels zijn we een paar weken verder en heb ik de opa mental image uit m'n hoofd weten te zetten en bij het nogmaals proberen kwamen er een stuk betere beelden voor ogen. Het doet me denken aan een wandeling in de mooie Drentse bossen vroeg in de ochtend na een regenachtige nacht. De meeste noten in de geur zoals Corsican Rosemary, Moroccan Clary Sage en Hungarian Tarragon zeggen me niet zoveel, al vermoed ik dat de laatstgenoemde zorgt voor de lichte dennengeur die ik meen te ruiken. Verder wordt de geur wat donkerder en warmer volgemaakt door patchouli, honing en houtnoten.

Voor mensen zonder opa's met mosgeurtjes die op zoek zijn naar iets groens is het wel een aanrader om het iig een keer te proberen. Ik geniet er zelf bij elke keer dat ik 'm draag steeds meer van en het lijkt me een heerlijke geur om bij de open haard te dragen in de winter na thuiskomst van een boswandeling. Of ik een paar honderd euro voor die situatie over heb laat ik nog even in het midden
      dinsdag 8 juli 2008 @ 14:27:59 #197
    55709 Stereotomy
    pi_59972022
    LKS, ik zie de fles niet.

Rozemarijn en Salie kun je bij de Turk of bij de AH ruiken in potjes. Geografisch gezien ligt er, imho, weinig funcamenteel verschil tussen de verschillende soorten Rozemarijn en Salie, dus het geeft wel een goede indicatie waarnaar je kunt gaan zoeken.

Hoe is het met de grote fles Tom Ford trouwens? Nog steeds veel citrus in de topnotes, of ben je gewoon minder verkouden?
    pi_59972354

Zo wel?

Ik ben wel bekend met de geuren van rozemarijn en salie, maar het lijkt wel of Tom Ford voor elk ingrediënt een exotische bestemming moet zetten, wat ik een beetje onzinnig vind.

Ik ben nog niet door die kleine fles heen, dus de grote staat nog even stof te verzamelen en ce moment.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 14:43:53 #199
    55709 Stereotomy
    pi_59972458
    Het grappige is waarschijnlijk ook dat het niet helemaal zeker is of de essentiele olien uit precies zo'n batch aan natuurlijk product van die specifieke geografische locatie is geextraheerd, of dat er generieke of synthetische moleculen aan toegevoegd zijn om het op die geografische versies te laten lijken.

Overigens kan een hele verkeerde associatie mij ook doen afzien van een geurtje, hoe lekker dat geurtje ook is. Ik associeer geuren heel erg.
    pi_59972646
    Oh absoluut, hoe lekker ik MB verder ook vind, ik zal 'm waarschijnlijk alleen hierom al nooit kopen. The search continues...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')