abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:17:45 #201
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_59981958
Hier ook... ik heb nu mijn Bulgari PH Soir, Aqua én Aqua Marine verkocht (aan dezelfde pipo en met slechts 10 EUR verlies in totaal geloof ik) en nu is er weer ruimte op zich voor nieuwe geurtjes in mijn collectie.

De Soir was erg lekker, maar de papyrus/amber-note was voor mijn neus te sterk. De Aqua wordt de hemel in bejubeld op BN en ik vind het concept erg gaaf (zeewier, keistrand) maar ik ruik dus letterlijk zeewier op mezelf en dat is alleen buiten te harden. Bulgari Aqua Marine doet me heel erg denken aan mijn geweldige vakantie in Barcelona maar het is simpelweg té generiek Acqua di Gio / Cool Water om hem met plezier op te doen.

't is net als met kleding: als je er niet 100% achter staat, moet je het niet kopen of er afstand van doen. Meer ruimte voor spullen die wel 100% bij je matchen.
Confidence through competence
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:19:16 #202
55709 Stereotomy
pi_59981993
En toen was ik down to 3 Bulgari geurtjes. Bulgari PH, Bulgari Black en Bulgari Eau Parfumée au Thé Vert. Deze drie vind ik wel erg fantastisch.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:22:07 #203
55709 Stereotomy
pi_59982050
[/fanboi]
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:23:00 #204
55709 Stereotomy
pi_59982082
pi_59986852
Je gaat het toch wel doen, wat wij ook zeggen
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  woensdag 9 juli 2008 @ 00:32:11 #206
55709 Stereotomy
pi_59986910
Nouja, Floris heeft een beetje afgedaan voor mij. Zélfs Floris Santal. Ik deed hem laatst weer op en ik werd er een beetje misselijk van. Terwijl ik me nog goed gedroeg met Gucci Envy.

De citrusgeuren van Floris zijn enorm saai, en JF is ook een citrusgeur, die volgens sommige BN'ers het meest weg heeft van GIT/CW en ik hóu helemaal niet van GIT/CW.

Maar als het deze prijs blijft...
pi_59987046
Dude volgens mij moet je ff wat nieuwe huizen gaan ontdekken Ga Lorenzo Villoresi uitproberen! Bij TPC zijn ze $3 per 1ml sample. Musc, Yerbamate, Uomo en Garofano bijvoorbeeld. We zouden ook nog Andy Tauersamples bestellen samen, wellicht is dit het moment?
pi_59993822
Heb net via BOL.com The Secret of Scent van Luca Turin besteld. Daarin moet ook een hoop info over de industrie staan dat lijkt me wel interessant om te lezen

LKS: van boek ruilen als we allebei klaar zijn met lezen?
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:47:16 #209
55709 Stereotomy
pi_59994847
Doe mij maar zo'n Marokkaans luchtig toetje van Andy Tauer.
pi_59995933
Één monster L'Air du Désert Marocain voor u. Je monster is 4 CHF + 2.25 CHF verzendkosten. Dat is ¤3,76 omgerekend.

Ik heb zelf besteld:

L'air du désert marocain
Rêverie au jardin
Le Maroc pour elle

Moet met een dag of 3 binnen zijn.
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:32:47 #211
55709 Stereotomy
pi_59995963
Cool, komt ie dan eerst naar jou toe? En PM je gegevens nog maar eens, dan kan ik je betalen.

Vandaag heb ik weer eens Mugler Cologne op. Het schittert door zijn eenvoud. Het is verse hutspot of verse stamppot. Guerlain Vetiver is hutspot met rotte wortels, terwijl Creed's Original Vetiver Hutspot is met ossehaas, pancetta, bosuitjes en olijfolie.
pi_59996030
Yep, ik vermoed dat het maandag binnenkomt dus dan heb je 't dinsdag.
pi_59996118
Armani Code
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:41:10 #214
55709 Stereotomy
pi_59996165
LKS is vergeten een nieuw topic aan te maken
pi_59996343
Ja ik had er ook al tevergeefs naar gezocht maar was te lui om een topic aan te maken
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:49:59 #216
55709 Stereotomy
pi_59996379
Geld is overgemaakt. Ben benieuwd
pi_59996548
Ik ook. Hoor er zoveel goeds over dat ik moet oppassen niet teleurgesteld te raken...
  woensdag 9 juli 2008 @ 17:02:44 #218
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_60000068
Ik heb hier een betweens heets van van gils staan ooit eens gehad zo'n 50 ml is het.
Ik weet dat het niet de meest gewilde geur aller tijden is maar sommige vinden hem lekker iemand ruilen tegen iets?

Ik heb geen voorkeur en ookal is het een wat groot uitgevallen sample ik moet van deze geur af.
pi_60003783
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:09 schreef W1ZZ het volgende:
Heb net via BOL.com The Secret of Scent van Luca Turin besteld. Daarin moet ook een hoop info over de industrie staan dat lijkt me wel interessant om te lezen

LKS: van boek ruilen als we allebei klaar zijn met lezen?
Normaal gesproken graag, maar ik heb mijne bij de bieb besteld, dus ik moet 'm weer terug brengen over een tijdje!

Oh en ik wachtte gewoon tot Tokay 't topic zou openen, nouja bij deze opgelost
pi_60007302
Dan houdt 't op inderdaad. Ik kan 'm ook wel bij de bieb lenen. Grappig dat er zowel in de bieb in Rdam als in Groningen wel een boek over Turin te vinden is maar niet de boeken ván Turin
pi_60012835
Ja, volgens mij heb ik ook gezocht op Turin en er was niet eens iets te bestellen.
pi_60016516
M'n Skins testertjes gaan vandaag de bus op werd me net gemaild

En ik heb naar alle waarschijnlijkheid een baan voor de komende maanden hoor ik net, dus binnenkort maar weer een geurtje kopen om 't te vieren
pi_60017254
Ik heb ook weer ineens extra cash ter waarde van een fles dus ik moet mezelf ook bedwingen Moet...spijkerbroek....kopen!
pi_60017776
-edit: ga weg

[ Bericht 94% gewijzigd door Mylene op 10-07-2008 20:03:48 ]
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_60018396
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 00:39 schreef W1ZZ het volgende:
Dude volgens mij moet je ff wat nieuwe huizen gaan ontdekken Ga Lorenzo Villoresi uitproberen! Bij TPC zijn ze $3 per 1ml sample. Musc, Yerbamate, Uomo en Garofano bijvoorbeeld. We zouden ook nog Andy Tauersamples bestellen samen, wellicht is dit het moment?
Bestel je vaker van TCP ? Hoe zit t met verzendkosten enzo ?
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_60018577
Internationaal $7.95 flat rate, volgens mij gratis als je boven $75 bestelt.

Hoe snel je je spul ontvangt varieert een beetje, TPC is een initiatief van 3 sampleverkoopsters dus als je een bestelling plaatst is het goed mogelijk dat je het ene sample van de één krijgt, vervolgens een paar van de tweede en die laatste van de derde afhankelijk van wie welke geur heeft. Ik heb zelf overigens pas één keer besteld en toen had ik uiteindelijk binnen een week alle drie de pakketjes binnen vanuit de VS.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:47:30 #227
55709 Stereotomy
pi_60041894

ruikt naar verse:

Boerenkool.
pi_60044341
Moet je je kruis eens wat vaker wassen, dat helpt
pi_60045905
Net me testertjes van skins binnen.
Volg dit topic wel,en dacht ik moet ook maar eens aan de wat exclusieve geuren.

Creed Millesime Imperial
Dat word em voor de zomer.
Lekker licht luchtje,beschrijven??
Moet me er maar eens in verdiepen.Denk dat de meeste hier wel weren hoe die is.

Creed Original Santal
Heerlijk maar beter voor de minder warme dagen,heb ik het idee.
Maar ik ga em wel kopen
Nieuwe verslaving
Pauze
pi_60046637
Vandaag Canali Men op; zo'n lijst notes:
quote:
* Top Notes
* Bergamot, Mandarin, Pineapple, Apple, Coriander, Nutmeg, Cardamom.

Middle Notes
* Muguet, Jasmine, Orange blossom, Violet.

Base Notes
* Iris essence, Leather, Guaiacum wood, Cedar wood, Oak musk, Sandalwood, Vetyver, Tonka bean, Amber.
en dan nog gewoon als een doorsnee geurtje ruiken.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 18:44:45 #231
55709 Stereotomy
pi_60046638
Welkom met je verslaving, Pauze.

Volgens mij heb ik Creed geuren inmiddels wel door. Inderdaad zoals W1ZZ zei de overgang van normaal naar niche. Ik heb het idee dat de geuren, met name de nieuwe millesime geuren, eigenlijk qua originaliteit vrij standaard zijn, maar dat Creed het zich kan veroorloven duurdere ambergris en duurdere musk te kopen, waardoor de drydown meestal veel lekkerder is dan die bij designergeuren.

Neem MI bijvoorbeeld. Als dit een mainstream geur was (oei, Unforgivable ), dan was ie allang afgepoeierd voor 'not smelling natural, too much calone in the topnotes', terwijl het nu iets van 'wow, wonderful watermelon note in the top, wonderful drydown' is. Niet altijd even origineel, Creed, maar imho wel aantoonbaar hogere kwaliteit vergeleken met designergeurtjes die gelijkenissen vertonen met een specifiek Creed-geurtje.

Zo.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 19:55:38 #232
55709 Stereotomy
pi_60047914
Ik heb overigens ergens in februari een antwoordformuliertje naar Thierry Mugler Nederland gestuurd na aanschaf van een Mugler Cologne op eBay, en vervolgens nooit meer iets teruggehoord. Tot vandaag. Grote enveloppe met:

- Thierry Mugler Promo CD
- Thierry Mugler glossy boekje met alle geuren
- 30 ml Mugler Cologne Shampoo & Showergel

Wel grappig, want op de begeleidende brief stond het dat het Mugler Cologne Bodylotion was. Toch goed dat ik het flesje eerst goed bestudeerd heb. Go Manfred Go. Deze neem ik mooi mee op vakantie naar Rome volgende week. Rome-tips overigens welkom.

[ Bericht 13% gewijzigd door Stereotomy op 11-07-2008 20:03:10 ]
pi_60062944
Leuk hoor, altijd welkom dat soort attenties van fabrikanten!

Vandaag zijn de Andy Tauer samples binnengekomen. Heb natuurlijk meteen even AdDM geprobeerd en die bevalt tot nu toe heel goed. Het is niet echt baanbrekend ofzo (niet echt origineel) maar wel van een hele hoge kwaliteit. Doet me erg denken aan Serge Lutensgeuren à la Fumerie Turque.

Wat wel erg lekker is is dattie erg droog is en er zit dezelfde mooie cedernoot in die me zo bevalt van Bois du Portugal.

[ Bericht 15% gewijzigd door W1ZZ op 12-07-2008 19:21:43 ]
  zaterdag 12 juli 2008 @ 19:59:57 #234
221403 TheComebackKid
The Notorious T.U.R.K.
pi_60063772
tvp
  zaterdag 12 juli 2008 @ 23:38:48 #235
55709 Stereotomy
pi_60067508
Echt

Ik heb deze film net gekeken:

http://www.imdb.com/title/tt0396171/

Ik ga niet het hele plot verklappen, maar als geurtjesliefhebber *moet* je deze film gezien hebben. Het voert de aantrekkingskracht van parfum en geurtjes tot in het absurde, extreme, en ik heb nog nooit zo'n zinloze orgiescene in een mainstream movie gezien.

Kijkt allen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Stereotomy op 13-07-2008 00:18:11 ]
pi_60069659
Het boek is ook wel leuk. Ga je nu een mailtje naar Manfred Inc sturen voor die set parfums die op de film zijn gebaseerd?
  zondag 13 juli 2008 @ 02:35:22 #237
55709 Stereotomy
pi_60069706
Wacht ff, wat heeft Manfred met deze film te maken?

Overigens was mijn zus vandaag op bezoek. Aan wat geurtjes laten ruiken, en dan met name mijn unisex collectie:

Bulgari Eau Parfumée au Thé Vert Extrême: "Wat? Een vrouwengeur? Dit is toch mannelijk?"
Bulgari Black: "Eeeew! Gatver! Wat is dit? Dit ruikt naar el cheapo parfum!"
Mugler Cologne: "Cologne!"
Creed Silver Mountain Water: "Oh, deze is wel aardig"

Zoiets dus.

[ Bericht 33% gewijzigd door Stereotomy op 13-07-2008 02:42:31 ]
pi_60069791
quote:
Op zondag 13 juli 2008 02:35 schreef Stereotomy het volgende:
Wacht ff, wat heeft Manfred met deze film te maken?
http://boisdejasmin.typepad.com/_/2006/11/thierry_mugler_.html
  zondag 13 juli 2008 @ 02:54:05 #239
55709 Stereotomy
pi_60069853
Jezus wat bizar

Wel leuk!
pi_60075729
Gister dus Bois Farine van L'artisan Parfumeur geprobeerd.

Top Notes: Fennel See
Middle Notes: White Iris
Base Notes: White cedar, gaiacwood, sandalwood, Benzoin.

Ik ontving vrijdag 5 samples van Skins in de bus: Serge Lutens Chêne, Serge Lutens Five O' Clock Au Gingembre, L'artisan Parfumeur Bois Farine, Les Parfums Montale Aoud Lime, Les Parfums Montale Aoud Roses Petales en Bois Farine sprong er het meeste uit voor mij, dus die heb ik maar als eerste een dag lang gedragen.

Bois Farine is Frans voor Hout Meel (of Hout Bloem, maar dat zou wat verwarrend zijn) en dat omschrijft de geur wel goed. Jean-Claude Ellena had met het maken van dit parfum als doel de geur van de bloemen van de Ruizia Cordata boom te recreëren die hij op 't eiland Réunion had geroken. Vervang Jean-Claude Ellena door Olivier Creed en "'t eiland Réunion" door de Virgin Islands en je hebt zo'n beetje het verhaal achter Virgin Island Water. Ik word dan ook met zo'n beetje elk parfumverhaal meer jaloers op parfumeurs.

Ik las dat in de jaren '70 er nog maar 3 Ruizia Cordata bomen over waren in de wereld, maar gelukkig is met wat hulp de boom van uitsterven gered. Gelukkig ook, omdat de wereld naast deze (mooie) boom ook een bijzonder parfum zou hebben gemist.

Door mijn beperkte beheersing van de Franse taal deed ik zonder associaties met meel de eerste indrukken op van de geur. Ik wou eigenlijk dat ik de vertaling nooit had opgezocht, omdat mijn indruk daarvoor vooral een was van een donkere warme romantische kruidige bloem die ik alleen kon omschrijven met een overdaad aan bijvoeglijke naamwoorden.

Nu kan ik het wel mooi simpel houden:
Wil je het objectief beschrijven: Meelgeur die langzaam overgaat naar een houtgeur.
Wil je het mooi beschrijven: : Donkere warme romantische kruidige bloem met een vage geur van kersen die overgaat in sexy warme houtgeuren
Wil je het lelijk beschrijven: Play-Doh in parfumvorm

Het is denk ik net hoe je pet staat en dit is dan ook echt een parfum dat je zelf geprobeerd moet hebben, beslist geen blind buy. Hoe dan ook, ik vind het altijd een pluspunt als ik geuren aantref die ik nog niet eerder geroken heb in een parfum en als het dan ook nog eens lekker ruikt, goede sillage heeft en qua longevity ook een voldoende scoort kom ik maar op 1 oordeel uit:
pi_60079496
Mooie review LKS! Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd niet meer zo'n inspiratie heb voor het schrijven van reviews, iig niet meer dan een paar regels. Ook omdat ik heel veel verschillende heb getest de laatste tijd.

Samples te koop (¤2,-/stuk) of te ruil:

Andy Tauer Le Maroc pour Elle 1.5ml één spuitje gebruikt
Andy Tauer Rêverie au Jardin 1.5ml één spuitje gebruikt
pi_60084247
LKS ik zag dat je vandaag de Montale probeert. Ik ben erg benieuwd hoe hij is bevallen.
  maandag 14 juli 2008 @ 18:37:17 #243
55709 Stereotomy
pi_60102547
W1ZZ, heb de Tauer binnengekregen, bedankt voor het bestellen en opsturen!

Gelijk een vraag: het lijkt me een gelukt broertje van Gucci pour Homme. Heel, heel veel cederhout op een bedje van amber en vetiver. Maar op Basenotes maakt (nog) niemand die vergelijking. Ben ik nou gek of ruik jij het ook?
pi_60103567
Als je bedoelt dat hij heel droog is, veel ceder en niet de pencilshavings dan ja dat klopt wel een beetje! Maar die associatie had ik zelf nog niet gemaakt omdat ik bovenal veel wierook ruik. Maar hij bevalt wel, toch? Ik vind 'm erg lekker maar vanwege de grote cedernoot gooi ik 'm even in de wie-van-de-drie-ga-ik-kopen samen met Bois du Portugal en PdN New York.
pi_60108331
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:57 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Klinkt als een iets zoetere en minder kruidige versie van Un Jardin après la Mousson van Hermès. Als je deze van Diptyque het overwegen waard vind zou je die ook nog kunnen proberen, als je dat al niet gedaan had natuurlijk
Ik heb hem vandaag gesampled en ik snap waarom je de vergelijking maakt. Maar ik vind Jardin Clos in veel opzichten beter. Hij ruikt complexer, je ruikt hem beter en je ruikt hem aanzienlijk langer. Bovendien is het prijsverschil bij 50ml. slechts 7 euro.
Hij is ook niet te vinden op ebay in tegenstelling tot de geur van Hermes.

Ik heb Jardin Clos dus maar vandaag besteld bij Skins Het is de geur waar ik in de korte periode dat ik nu bezig ben met samplen echt het meest enthousiast over was. Ik vond hem met name erg origineel, heel erg bijzonder.

Nog enkele korte reviews:

Herengeuren

Mon trio de Creed (MI, SMW en HI)

Silver Mountain Water steekt er voor mij duidelijk bovenuit omdat het voor mijn gevoel een complexe aquatic is met iets extra's wat je niet zo snel kan thuisbrengen. Dat maakt hem apart. Hij blijft bij mij redelijk goed hangen maar hier blinkt de geur duidelijk niet in uit.

Himalaya is wat mij betreft een voorzichtige aquatic die zich onderscheidt door de duidelijke hoge kwaliteit van haar ingrediënten. Ik vind de geur niet bijzonder genoeg. Doch zeker niet slecht. Het is een beetje als Aqua di Gio, ook een prima geur imo maar niet echt onderscheidend speciaal in het overvolle scala aan aquatics.

Millisieme Imperial vind ik wel iets hebben. Die citrusnoten en de iris gaan gewoon heel erg goed samen. Dit is duidelijk een frisse geur met een twist.

Serge Lutens - Un Bois Vanille

Ze hebben tegenwoordig ook SL bij de bijenkorf en ik heb er heel wat geprobeerd. Maar deze bleef het meeste bij.
Het valt meteen op dat hij natuurlijke ingredienten gebruikt. De vanille in deze geur is zo sterk, het lijkt alsof je een vanillestokje onder je neus houdt. Aan de ene kant bewonder ik de maker voor zijn pure parfums maar ik zou het zelf niet dragen. Er mist toch iets. Hebben jullie dat ook?

Damesgeuren

Vriendin van mij is op zoek naar een nieuwe geur en ik ging even voor haar testen.

Coco mademoiselle vind ik een erg lekkere frisse vrouwelijke geur, maar ik vind hem erg veel lijken op l'instant Magic van Guerlain. Daar gaan we weer met onze vergelijkingen.
Ik heb ze natuurlijk wel slechts getest op papier en niet op de huid en voor mijn gevoel was de Coco Mademoiselle wel lekkerder maar toch.

Paris van YSL vond ik ook een prima geur. Een oriental passend voor een vrouw en met toegevoegde bloemetjes.

Bulgari - Omnia Crystalline: Heel erg lekker. Fris, elegant, complex en een tikje fruitig. De beste van het kleine testje.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 00:40:30 #246
55709 Stereotomy
pi_60111705
Ik ga overmorgen op vakantie naar Rome (eerste keer ) en neem Mugler Cologne + Silver Mountain Water mee, om ze eens goed te associeren met een leuke tijd.

Zal echter geurloos vertrekken, aangezien ze op het vliegveld een erg grote collectie aan geuren hebben, dus dan kies ik daar wel een lekkere geur uit die ik nog niet heb geprobeerd.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 08:21:16 #247
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_60113824
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 00:40 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ga overmorgen op vakantie naar Rome (eerste keer ) en neem Mugler Cologne + Silver Mountain Water mee, om ze eens goed te associeren met een leuke tijd.

Zal echter geurloos vertrekken, aangezien ze op het vliegveld een erg grote collectie aan geuren hebben, dus dan kies ik daar wel een lekkere geur uit die ik nog niet heb geprobeerd.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_60127552
Hallo iedereen

Heb net twee luchtjes bij Skins besteld via hun webshop. Iemand enig idee wat de levertijd is van zoiets??

Groeten!
pi_60128717
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 19:27 schreef marrtty het volgende:
Hallo iedereen

Heb net twee luchtjes bij Skins besteld via hun webshop. Iemand enig idee wat de levertijd is van zoiets??

Groeten!
Paar werkdagen geloof ik maximaal, niet zo lang.

Stereo, veel plezier in Rome!

Mr G, ik heb net Serge Lutens Chene op en die kan me ook nog niet helemaal bekoren, maar ik heb nog genoeg SL te proberen Review van Aoud Lime komt eraan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')