quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:57 schreef le_knightclub_soda het volgende:[..]
Klinkt als een iets zoetere en minder kruidige versie van Un Jardin après la Mousson van Hermès. Als je deze van Diptyque het overwegen waard vind zou je die ook nog kunnen proberen, als je dat al niet gedaan had natuurlijk
Ik heb hem vandaag gesampled en ik snap waarom je de vergelijking maakt. Maar ik vind Jardin Clos in veel opzichten beter. Hij ruikt complexer, je ruikt hem beter en je ruikt hem aanzienlijk langer. Bovendien is het prijsverschil bij 50ml. slechts 7 euro.
Hij is ook niet te vinden op ebay in tegenstelling tot de geur van Hermes.
Ik heb Jardin Clos dus maar vandaag besteld bij Skins

Het is de geur waar ik in de korte periode dat ik nu bezig ben met samplen echt het meest enthousiast over was. Ik vond hem met name erg origineel, heel erg bijzonder.
Nog enkele korte reviews:HerengeurenMon trio de Creed (MI, SMW en HI)
Silver Mountain Water steekt er voor mij duidelijk bovenuit omdat het voor mijn gevoel een complexe aquatic is met iets extra's wat je niet zo snel kan thuisbrengen. Dat maakt hem apart. Hij blijft bij mij redelijk goed hangen maar hier blinkt de geur duidelijk niet in uit.
Himalaya is wat mij betreft een voorzichtige aquatic die zich onderscheidt door de duidelijke hoge kwaliteit van haar ingrediënten. Ik vind de geur niet bijzonder genoeg. Doch zeker niet slecht. Het is een beetje als Aqua di Gio, ook een prima geur imo maar niet echt onderscheidend speciaal in het overvolle scala aan aquatics.
Millisieme Imperial vind ik wel iets hebben. Die citrusnoten en de iris gaan gewoon heel erg goed samen. Dit is duidelijk een frisse geur met een twist.
Serge Lutens - Un Bois Vanille
Ze hebben tegenwoordig ook SL bij de bijenkorf en ik heb er heel wat geprobeerd. Maar deze bleef het meeste bij.
Het valt meteen op dat hij natuurlijke ingredienten gebruikt. De vanille in deze geur is zo sterk, het lijkt alsof je een vanillestokje onder je neus houdt. Aan de ene kant bewonder ik de maker voor zijn pure parfums maar ik zou het zelf niet dragen. Er mist toch iets. Hebben jullie dat ook?
DamesgeurenVriendin van mij is op zoek naar een nieuwe geur en ik ging even voor haar testen.
Coco mademoiselle vind ik een erg lekkere frisse vrouwelijke geur, maar ik vind hem erg veel lijken op l'instant Magic van Guerlain. Daar gaan we weer met onze vergelijkingen.
Ik heb ze natuurlijk wel slechts getest op papier en niet op de huid en voor mijn gevoel was de Coco Mademoiselle wel lekkerder maar toch.
Paris van YSL vond ik ook een prima geur. Een oriental passend voor een vrouw en met toegevoegde bloemetjes.
Bulgari - Omnia Crystalline: Heel erg lekker. Fris, elegant, complex en een tikje fruitig. De beste van het kleine testje.