Burr noemt in één van de video's BC van Ellena 'as close as it can get to a perfect scent'. Maar Burr is ook de kontlikker van Ellena.quote:Op woensdag 2 juli 2008 08:21 schreef W1ZZ het volgende:
Bigarade Concentrée is echt heel erg lekker. Bleef ie maar lang hangen dan een half uur
Dan heeft Burr wat mij betreft nog heel wat andere geuren te proberen! En ik wist idd al dattie nogal fan was van Ellena, ze kennen elkaar volgens mij ook persoonlijk.quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Burr noemt in één van de video's BC van Ellena 'as close as it can get to a perfect scent'. Maar Burr is ook de kontlikker van Ellena.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:24 schreef W1ZZ het volgende:
Hmm jammer hoor, RD is één van de Creeds die eens wat origineler is dan de standaard Millesimes.
Heb net een klein LKSje gedaan grrr.... 2/3e van m'n sample Iris Silver Mist gemorst
Nope ligt nog wel in de planning. Las vandaag in de Vogue L'Uomo dat er ter gelegenheid van de opening van een Tom Ford boetiek in Milaan een nieuwe geur aan de Private Blend collectie wordt toegevoegd, Italian Cypress.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:02 schreef W1ZZ het volgende:
LKS: heb jij bij je TF samples ook Tobacco Vanilla? Zo ja, hoe is die?
Niet echt relevant om te vergelijken imo, buiten de naam om hebben ze weinig met elkaar te maken. Ik ben wel zoals eerder vermeld fan van de extreme versie, maar daar zijn er niet al te veel van verder geloof ik.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:40 schreef W1ZZ het volgende:
Hoe is die in vergelijking met de gewone Eau Sauvage?
quote:A perfume made only for Milan
In occasione dell'apertura a fine giugno del flagship store meneghino, Tom Ford ha lanciato la tredicesima fragranza: Italian Cypress. Per uomini naturalmente sexy e stylish.
Aveva dichiarato l'anno scorso Tom Ford, nel presentare la sua collezione maschile: "Quando ero da Gucci si cercava la massima connessione internazionale. Adesso la gente è stufa di omologazione, vuole trovare cose diverse in città diverse". La scelta strategica derivata? Lanciare in ogni nuovo flagship store (ne sono previsti cento nei prossimi dieci anni) qualcosa di introvabile altrove.
Nel caso di Milano, il primo negozio a venire aperto dopo quello newyorkese, l'oggetto del desiderio per i "Tom Ford addicts" sarà Italian Cypress, il nuovo Private Blend che per i primi mesi sarà disponibile solo nella boutique di via Verri. Tredicesimo Private Blend, costruito, come gli altri, dichiaratamente al di fuori delle convenzioni di marketing che rendono i profumi mainstream ormai così tutti noiosamente uguali, Italian Cypress è caldo e sensuale, coerentemente al gusto personale dello stilista texano che ha sempre dichiarato, già quando dettava il concept per gli scents di Gucci e Saint Laurent, di non amare i profumi freschi e leggeri.
Ford non ama neanche l'uso discreto del profumo: a livello personale ha sempre detto di farne un uso assolutamente lavish, di metterne già al mattino in notevole quantità, di rispruzzarlo più volte nel corso della giornata e in particolare di inondarsene prima di andare a dormire. Come già Tuscan Leather, Italian Cypress è un omaggio alla cultura e alla tradizione italiana, a un immaginario toscano molto caro agli americani (e non solo). Le note di testa sono agrumate di mandarino e bergamotto, pungenti di menta marocchina. Il cuore è aromatico di cipresso, la scia finale intensa di labdano, cisto e patchouli indonesiano.
L'inspirazione? "Me stesso. Chi altri?", aveva affermato Tom Ford al lancio dei primi dodici Private Blend. Un messaggio ribadito a chiare lettere offrendo se stesso come testimonial nella campagna di Tom Ford for Men, fotografata da Terry Richardson. Ma è difficile non pensare che il nuovo profumo, così dichiaratamente maschile nonostante la definizione ufficiale di unisex, non condensi anche un anno di riflessioni sullo stile ispirate sia dal successo del negozio di Madison Avenue che dai suoi rapporti di style advisor per star dallo status iconico (o che comunque vengono considerati fashionable) come Brad Pitt, Daniel Craig, Tom Hanks e Tom Brady. Tanto più che questi non si limitano a indossare i suoi suit e tuxedo sul tappeto rosso, ma sembrano disposti anche ad accettarne i suggerimenti di makeover (il look "Gatsby" di Bracd Pitt a Cannes l'anno scorso era stata un'idea di Ford).
Ik had daar ook al iets over gelezen inderdaad, maar ik ben zelf doorgaans niet zo van dat soort geuren. Ik vroeg het van Tobacco Vanilla omdat iemand op basenotes mij aanraadde die te proberen als ik Spiritueuse Double Vanille lekker vond (quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:25 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Nope ligt nog wel in de planning. Las vandaag in de Vogue L'Uomo dat er ter gelegenheid van de opening van een Tom Ford boetiek in Milaan een nieuwe geur aan de Private Blend collectie wordt toegevoegd, Italian Cypress.
Verder de laatste dagen beetje druk geweest met verbranden in de zon in het park, onderwijl The Emperor of Scent lezend. Leuk boek tot nu toe!
Private Blend geurtjes zijn niet bijzonder veel goedkoper en nog iets moeilijker te krijgen, maar ik hoor wel veel goede dingen over TV idd!quote:Op donderdag 3 juli 2008 08:40 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Ik had daar ook al iets over gelezen inderdaad, maar ik ben zelf doorgaans niet zo van dat soort geuren. Ik vroeg het van Tobacco Vanilla omdat iemand op basenotes mij aanraadde die te proberen als ik Spiritueuse Double Vanille lekker vond (). Die laatste is namelijk incl. verzendkosten 170 ekkies voor 75ml, dat vind ik zelfs te ver gaan
Wie hou je voor de gek?quote:Hij staat bij mij iig op m'n shortlist van te kopen geuren.
quote:Goedemiddag Mr.G,
Ik zal de proefjes vandaag per de post doen toekomen.
Alleen hebben wij van Fresh de Cannabis Santal niet in ons assortiment.
Veel plezier bij het uitproberen.
Met vriendelijke groet,
Becsy Chaparro
Je kan ook nog 1 Iris van Prada proberen waar Infusion D'Iris op is gebaseerd. Het schijnt dat deze de Iris wat meer naar voren laat komen. Een favoriet van Miuccia Prada. Is wel wat moeilijk te vinden.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:36 schreef W1ZZ het volgende:
Ja met dit geld binnen kan ik weer nieuwe geurtjes kopenIsset wat die Geir? Vind hem er een beetje...incestueus uitzien met z'n moeder
Vanmiddag een irisdagje want ik wilde Serge Lutens Iris Silver Mist afzetten tegen wat goedkopere irisgeuren om de hogere prijs te rechtvaardigen
Dus ik heb nu op verschillende delen van m'n arm ISM (1994), Dior Homme (2005) en Prada Infusion d'Iris (2007) zitten, alledrie best verschillende irisgeuren.Dior Homme heeft vooral aan het begin iris, daarna wordt het een veel zoetere lipstickachtige geur. Behoorlijk poederig. Doet me sterk denken aan een irisversie van Rose Noir van Byredo (deze laatste is overigens nieuwer). Prada Infusion d'Iris heeft voor mij van de drie het minst met echte iris te maken ondanks de naam. Dit komt omdat iris meestal wat earthy en koel ruikt en deze is van het begin af aan zoet en warm. Desondanks wel lekker maar niet zo uitgesproken als Dior Homme. Ook poederig maar weer niet zo sterk als DH. Deze kun je wel makkelijker elke dag dragen. Iris Silver Mist, waar het me natuurlijk om ging, is een veel rauwere iris. Aan het begin niet eens echt een interpretatie van, maar gewoon iris in your face. De iris wordt heel snel vergezeld van een wortelnoot (ja, zoek maar op op de blogs, een wortelnoot ja ). Deze is veel koeler dan de andere twee, meer gereserveerd. De lekkerste van de drie wat mij betreft. Na een tijdje groeit ie meer naar Infusion d'Iris toe maar hij behoudt een woody karakter, het is geen oriental zoals Infusion.
Natuurlijk wil ik graag ISM het lekkerst vinden en natuurlijk is dat ook omdat ik Maurice Roucel nu eenmaal cool vind, maar er is met de andere twee geuren ook duidelijk niets mis. Het zijn alleen echt andere geuren. Ik had gedacht dat ze misschien alle drie erg hetzelfde zouden zijn en ik dan een goedkoper alternatief voor ISM zou hebben.
U spot de ironiequote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:25 schreef W1ZZ het volgende:
Dus ter ere van het verbod deed je een geur op met zware rooktinten?
Klinkt als een iets zoetere en minder kruidige versie van Un Jardin après la Mousson van Hermès. Als je deze van Diptyque het overwegen waard vind zou je die ook nog kunnen proberen, als je dat al niet gedaan had natuurlijkquote:Op zaterdag 5 juli 2008 21:54 schreef Mr.G het volgende:
[..]
U spot de ironie
Vandaag Jardin Clos van Diptyque getest en ik ben er erg positief over.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |