abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60149782
Vandaag wilde ik bij Skins een 50ml flesje Black Aoud kopen, helaas doen ze daar niet aan en ze konden het ook niet bestellen Ben met monsters Iris Poudre en Aoud Rose Petals naar buiten gelopen maar vond het wel jammer... Ook nog bij Skins Laren Bois d'Iris van The Different Company aangevraagd.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_60153102
Ik heb gisteren Bigarade Concentrée geprobeerd van Frederique Malle, wat een heerlijke geur! Hij deed het prima tot het begin van de middag maar toen werd het toch geleidelijk aan vager. De meeste geuren doen het erg goed op mijn huid maar deze viel dus wel enigszins tegen. Zeker met zo'n prijskaartje.
Desalniettemin een heerlijke geur.
Zoals jullie weten hou ik van geuren die iets origineels hebben, dit is een citrus geur die je prikkelt. Ik ben er vrij lyrisch over eerlijk gezegd. Maar het prijskaartje...

Vanavond draag ik A men, de topnotes doen mij denken aan, excusez moi le mot: ochtenurine. Deze geur kan mij niet echt bekoren. Te zoet, te zwaar, poederig en verstikkend. Zéro points!
pi_60154493
Dan mag je nog van geluk spreken! Ik vind die ook fantastisch maar bij mij blijft 'ie hoogstens een half uur hangen. De cologneversie is ongeveer vijf minuten beschoren

Heb vanavond een cocktail van Andy Tauer L'air du désert Marocain, Guerlain Après L'ondée, FM Iris Poudre en Montale Aoud Roses Petals op verschillende delen van m'n armen. Wat opvallend is is dat die Andy Tauer zo'n goeie longevity heeft: die heb ik vanochtend gewoon als geurtje opgespoten en die ruik ik nog steeds net zo goed als alle andere geuren die ik vanmiddag rond vier uur heb opgespoten. Zelfs net zo goed als de Montale!
pi_60157652
Klinkt wel heel erg apart W1ZZ.

Van de mainstreams die ik de laatste tijd getest heb ben ik het meest gecharmeerd geraakt door Guerlain L'instant en Dior Homme.

Wat is het verschil in geur tussen de edt en edp versie van Guerlain. Bij 75ml. is het verschil in prijs ongeveer 10 euro. Bron: parfumerie.nl

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.G op 17-07-2008 00:55:29 ]
pi_60158235
Hoe bevalt Montale Aoud Roses Petals bij jou W1ZZ?
pi_60159378
Het is een goeie geur maar wel gewoon een verdunde versie van Black Aoud

Mr. G: vaak is het alleen de concentratie die verschilt maar soms wil het ook nog weleens anders ruiken. Als dat zo is zijn EDTs meestal wat frisser en scherper dan de EDPs.
pi_60161063
Helder, bedankt.

Hebben jullie nog aanraders onder het mainstream segment?
pi_60162041
Hallo iedereen,
Ik doe 3 luchtjes in de verkoop wegens uitbreiding van mijn assortiment. Hier is de link:

Te koop: heren eau de toilettes van: Frederic Malle/Givency

Groeten,
Martijn
pi_60162701
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:45 schreef Mr.G het volgende:
Hebben jullie nog aanraders onder het mainstream segment?
Ik weet niet zeker of je recente dingen of klassiekers bedoelt maar hier is iig een rijtje van klassiekers:

YSL: Kouros, Rive Gauche, Opium PH, Jazz, Live Jazz, M7
Chanel: Pour Monsieur, Antaeus, No. 19, Egoïste
Guerlain: Après L'Ondée, Vetiver, Habit Rouge, Héritage, Jicky, L'heure bleu, Mitsouko, Shalimar, Vol de Nuit
Dior: Dune PH, Eau Sauvage
D&G: PH
Hermès: Eau d'Orange Verte, Équipage, Terre d'Hermès
Lanvin: Arpège
Lolita Lempicka: L, Au Masculin
Thierry/Manfred/The Hulk/Freak-ass monster Mugler: Cologne
Versace: The Dreamer

Zo, nu mag iemand anders verder aanvullen
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:40:54 #260
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_60163397
Egoiste platinum.
pi_60165938
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:05 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of je recente dingen of klassiekers bedoelt maar hier is iig een rijtje van klassiekers:

YSL: Kouros, Rive Gauche, Opium PH, Jazz, Live Jazz, M7
Chanel: Pour Monsieur, Antaeus, No. 19, Egoïste
Guerlain: Après L'Ondée, Vetiver, Habit Rouge, Héritage, Jicky, L'heure bleu, Mitsouko, Shalimar, Vol de Nuit
Dior: Dune PH, Eau Sauvage
D&G: PH
Hermès: Eau d'Orange Verte, Équipage, Terre d'Hermès
Lanvin: Arpège
Lolita Lempicka: L, Au Masculin
Thierry/Manfred/The Hulk/Freak-ass monster Mugler: Cologne
Versace: The Dreamer

Zo, nu mag iemand anders verder aanvullen
Mooi lijstje thanks

Lanvin Arpege draag ik vandaag toevallig.
Maar bijvoorbeeld zo'n No. 19 en Shalimar die vind ik toch echt een tikje te vrouwelijk.

Je mugler grapje is wel grappig
pi_60167020
Grappig dat je zegt dat No. 19 te vrouwelijk is. Ik had gisteravond Arpège op en zat me nog te bedenken hoe sterk ik die op No. 19 vond lijken Als je die en Shalimar te vrouwelijk vindt kun je L'heure bleu en Mitsouko denk ik ook wel overslaan.

Ben vandaag trouwens zo'n hippiewinkel in gelopen om aan de testers van etherische oliën te ruiken maar dat werd me geloof ik niet echt in dank afgenomen. Op een gegeven moment kwam de baas van achter de kassa vragen of ik wat zocht en toen ik vertelde dat ik gewoon aan 't proberen was en niet direct naar iets op zoek was vond 'ie me niet meer zo aardig. Ik vroeg nog of ie een tester patchouli had en toen zei ie nee, als je daaraan wilt ruiken moet je 'm kopen. Ik heb m even uitgelegd dat ik niet bepaald van plan was een geurolie te kopen waar ik niet eens aan mocht ruiken van tevoren en ben toen maar weggegaan

puntje drie: ben nu op de helft van The Secret of Scent van Luca Turin en dat is echt een aanrader als je wat meer geïnteresseerd bent in de chemie achter parfum. Vooral als je een beetje technisch aangelegd/geïnteresseerd bent erg leuk.
pi_60170536
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 15:12 schreef W1ZZ het volgende:
puntje drie: ben nu op de helft van The Secret of Scent van Luca Turin en dat is echt een aanrader als je wat meer geïnteresseerd bent in de chemie achter parfum. Vooral als je een beetje technisch aangelegd/geïnteresseerd bent erg leuk.
Dit gaat ook wel op voor The Emperor of Scent, ook een aanrader dus.

Ik raak nu wel benieuwd naar Black Aoud, vandaag Rose Petals op gehad naar m'n werk en die beviel erg goed!
pi_60170877
The Emperor of Scent heb ik net van de bieb gehaald

Het is wel weer even geleden dat ik Black Aoud heb getest maar voor zover ik me kan herinneren zijn BA en ARP dus hetzelfde maar is BA veel heftiger, veel meer aoud.
pi_60170954
In The Emperor of Scent staan naast de technische verhalen ook wel wat leuke verhalen, bijvoorbeeld over Luca Turin die in z'n jonge jaren zeldzame parfums van voor de oorlog probeert te scoren bij een arrogant oud Frans dametje met een parfumwinkel enzo.
pi_60203662
Okee iets lichter dus. Want Secret of Scent begint nu wel erg technisch te worden, alleen nog maar praat over organische chemie.

Heb net vanochtend vier Serge Lutens bell jars besteld De andere drie verkoop ik in principe niet echt met winst maar de BaseNoters voor wie ze zijn betalen wel mijn verzendkosten van Frankrijk naar Nederland.

Iris Silver Mist (voor mij)
Muscs Koublai Khan, Chergui, Sarrasins (voor de drie BN'ers)
  zaterdag 19 juli 2008 @ 16:32:51 #267
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_60210413
Wat is er mis met organische chemie

Ben net terug uit Rome. Ik heb het meest geweldige parfumwinkeltje in Travestere bezocht, bij toeval liep ik er langs. Ze hadden ALLES. Serge Lutens, Annick Goutal, L'Occitane, Comptoir Sud Pacifique, Diptique, Floris, Montale, Creed (zag er behoorlijk mainstream uit, tussen al dat andere nichegeweld ), Etat Libre d'Orange etc. etc.

Ik heb me suf getest, want van ELKE geur hadden ze gewoon een tester beschikbaar. Meest memorabele was Sécrétions Magnifique. Godskolere wat een fantastische stankwalm en heel in de verte kan ik het idd wel associeren met de penetrante geur van sperma, maar dan 10x zo sterk.
Confidence through competence
  zaterdag 19 juli 2008 @ 17:24:12 #268
55709 Stereotomy
pi_60211447

Deze dus.
pi_60212554
Niks mis mee hoor Alleen je moet wel duidelijk scheikunde hebben gehad op de middelbare school anders gaat het allemaal een beetje langs je heen...

Dat winkeltje ben ik volgens mij ook geweest maar weet je zeker dat dat in Trastevere zat? Kan me niet herinneren namelijk en da's best een arme wijk van Rome. Wel gaaf inderdaad!
  zaterdag 19 juli 2008 @ 18:47:44 #270
55709 Stereotomy
pi_60212602
yup:
quote:
Roma Store
A fragrant oasis in the midst of Trastevere, the shop stocks exclusive perfumes from all over Europe, as well as fragrant candles, soaps and incense. You’ll find Aqua di Parma, Lorenzo Villoresi, L’Occitane, Annick Goutal and many other exclusive brands not available elsewhere. The window displays (pictured at left), which are changed monthly, are works of art created by scenic designer Enrico Miglio.
Via della Lungaretta, 63 tel. 06. 581 87 89 (Trastevere)

http://www.inromenow.com/(...)and%20Fragrance.html
En tja, Organische Chemie is een belangrijk onderdeel van mijn studie, en vaak zie ik geurtjes idd als een fles met alcohol, olie en daarin opgelost wat geurmoleculen. Dus toen ik op BN voorstelde om met wat isopropanol te sterke geurtjes te verdunnen, wilden ze me het liefst mij op de brandstapel gooien.
pi_60212675
okee, wel frappant dan

Ik zie geurtjes overigens ook zo hoor en dat is sinds dit boek niet bepaald minder geworden. Maar ik was bij scheikunde beter in andere dingen zoals redox- en zuur-basenreacties.

Trouwens, om eens een keer een "definitief" cijfer te geven: volgens Turin is zo'n 3% van de prijs van een geurtje daadwerkelijk de materiaalkosten.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 18:58:52 #272
55709 Stereotomy
pi_60212710
Ah, ja, 3% zal me niets verbazen.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:24:11 #273
55709 Stereotomy
pi_60283645
quote:
L'Air du Desert Marocain by Tauer without a doubt.

I have only wore it a few times but get great reactions every time.

The first time I wore L'Air du Desert Marocain I went out for lunch with my wife and she said I smelled amazing. When the waitress brought the menus she stopped for a second, closed her eyes and you could see her inhale slowly then looked me deep in the eyes, smiled and said I smelled incredible. My wife was floored and thought that the waitress (hot early 20's) was so forward with her sitting right there, lol. The waitress kept coming by very frequently (much more then the other patrons in a busy restaurant) and we had incredible service the entire meal.

The second time I was at dinner at another restaurant that was very busy and the waitress (again hot early 20's) said I smelled incredible, smiled was very touchy and laughing a lot. She kept walking by our table even though I requested a table out of the way, and shortly thereafter I saw her talking to the other waitresses and pointing to our table. Slowly over the course of the evening it seemed all the waitresses (about 10 or so all very attractive and early 20's - it must be their hiring practices, lol) slowly walked out of their way by our table and inhaled slowly and smiled as they looked at me.

I am aware that waitresses work for tips and I dine out frequently at very good restaurants but those reactions are unique in my dining experience.

Also, L'Air du Desert Marocain always seems to elevate my mood and I find myself inhaling my wrist deeply throughout the day. It is a true masterpiece.
Ik vraag me altijd af of die Basenoters niet wat té veel fantasie hebben wat betreft dit soort dingen.
pi_60283947
Misschien wel, maar fantasie is volgens mij key component nummer één bij geurtjes. Ik denk wel dat ik 'm morgen maar weer ns op doe na dit verhaaltje
pi_60284962
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:24 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af of die Basenoters niet wat té veel fantasie hebben wat betreft dit soort dingen.
!

wtf is dat voor recensie, penthouse forum meets basenotes ofzo? Nouja, als er nog eens iemand komt vragen om het geurtje om alle dames achter je aan te krijgen is er naast Axe dus ook nog een extra optie om aan te raden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')