abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juni 2008 @ 13:35:14 #51
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59549142
Nee, als Demi bij haar oom en tante eet is het standaard tante <name> pizza dag!!
Dat vind ze heerlijk en mag ze zelf meehelpen de pizza versieren en ze mag dan ook ijs als toetje.
Daar zijn het toch oom en tante voor, om de nichtjes en neefjes gruwelijk te verwennen.

Alleen was ik niet blij geweest met de 7-up, maar dat is omdat ze van ons nog geen koolzuur mag, ze is pas 3 jaar
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_59549463
op zich vind ik 1x per maand patat ook echt niet als een probleem klinken, maar ik kan me wel voorstellen dat je broer 't prettiger zou vinden als hij bij jou ook eens wat anders zou krijgen. juist bij anderen durven ze vaak weer wat sneller iets nieuws te proeven dan thuis, dus het zou prettig zijn als z'n favo-oom ook juist gezond eten op tafel zette.

taco's is hier altijd feest. iets meer voorbereidingswerk dan patat halen, maar wel gezonder. ah ik lees dat je geen oven hebt, dan wordt het lastig om de schelpen op te warmen.

in plaats van pizza bakken kun je ook een turks brood halveren en die helften beleggen met wat geroerbakte groenten (eventueel nog te pureren voor als meneer niet van stukjes houdt ) en een kaassausje of geraspte kaas erover, wat bakjes met komkommer & worteltjes erbij en je hebt een heerlijke maaltijd.

soep met stokbrood is hier trouwens ook altijd een succes. in de soep kun je zoveel groenten kwijt als je maar wil.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 13:58:06 #53
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59549814
Bix, de schelpen kan je ook in de magnetron doen! Als ze "dubbel" gaan vouwen zijn ze goed, dat is iets van 20 seconden ofzo .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_59550138
In de plaats van taco's kan je ook pita broodjes in de broodrooster doen
Zolang er was is, is er leven.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 14:22:00 #55
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_59550513
Zo kreeg ik op het KDV te horen: we hebben je zoontje (2jr) maar wat limonade gegeven, we vonden het zo zielig dat hij water en thee drinkt....

Ja maar, hij vraagt er toch niet om, en hij lust toch graag water en thee? Waarom dan weer zoet drinken voorzetten, zodat hij daar aan gaat wennen? Dat kan toch altijd nog?
pi_59550712
Zoontje is gaan klagen dat ie alleen bij zijn oom lekker eet
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_59551434
oh dat soort dingen zijn reuze irritant coelho. wees inderdaad blij dat ie nog niet zo gewend is aan zoetigheid.

kim, kan dat heus? bedankt voor de tip! bij ons branden ze nogal eens aan. G heeft 't zelfs eens gepresteerd om ze te laten 'smelten'. (klikken op eigen risico, heel ranzige foto!)
  vrijdag 20 juni 2008 @ 15:05:19 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_59551609
Doet me denken aan de keer dat ik v's op mijn elektrische kookplaat had zitten "branden"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 20 juni 2008 @ 15:22:03 #59
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_59552022
Bix! Wij hebben gelukkig een timer op de oven, dan smelten ze ook niet. En vanavond eten we burrito's met rundvleesreepjes. Met bakjes mais, tomaatjes en ijsbergsla en geraspte kaas erbij. En komkommer en zelfgemaakte guacamole en zure room en tacosaus. Mjam.

TS: je kunt, omdat je geen oven hebt, ook zelf eens shoarma maken. Die broodjes kunnen namelijk prima in het broodrooster. Met het shoarmavlees kun je extra reepjes rode paprika meebakken. En dan serveer je er bijvoorbeeld sla en tomaatjes bij. Lekker.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 15:22:49 #60
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59552038
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Wat zou dan wel gezond zijn, maar wel snel klaar? Iemand een idee? Zal ik mijn broer eens verrassen.
Vegetarische producten hoeven niet gaar, dus gauw klaar
* Je kunt pasta maken met quorngehakt en tomatensaus en kaas.
* chicken tonight met quornstukjes, met rijst erbij
* groenten wokken met stukjes quorn of groentenballetjes bij de appie hein, met een lekker woksausje erbij.

Hier thuis wordt van alledrie gesmuld door onze twee-jarige. Je kunt het best eens proberen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 16:30:10 #61
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59553694
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 12:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik denk dat ze bedoelt dat je de sla als excuus kunt gebruiken, dats is namelijk wel gezond
COrrectie: sla is niet gezond tenminste de slablaadjes er zitten bijna geen vitamines in, je wordt er alleen niet dik van.....

Wij eten elke week patat mjammie en dat mag ook gewoon, is helemaal niet verkeerd zolang je het maar als (avond) maatlijd eet en niet als tussendoortje.
Make love, not war ☮
  vrijdag 20 juni 2008 @ 17:33:22 #62
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_59555159
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:51 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Het zoontje van mijn broer komt wel eens bij ons eten, ongeveer een keer in de maand. Dan is het bij ons eigenlijk standaard patat en ijs dag. Ik haal dan frietjes met frikandel, maak wat sla erbij en na afloop een heerlijke sorbet met 7-up.

Nou zit m'n broer te zeuren dat ik altijd zo ongezond eet met Tim erbij. Kerel jij dumpt je kind bij mij. Een keer in de maand friet is toch niet zo erg?

Zo ben ik nauurlijk wel z'n favo oom. Ook z'n enige, maar dat maakt niet uit.

Is het nou echt zo erg wat ik doe?
Nee het is niet erg wat jij doet. En het is heel simpel: Als jouw broer niet wil dat zijn kind altijd patat krijgt als hij naar jou toe gaat, moet ie maar niet gaan stappen of een ander 'opvanghuis' zoeken. Wat een betutteling! Als ie nou allergisch was, werd het wat anders.

Trouwens waar is zijn moeder die dag? Als ze er zoveel problemen mee hebben, past zij toch op.....

maarreh... je klinkt als een oom die geliefd is bij zijn neefje, prima toch!
pi_59556871
Karrel_Laaglawaai, ik denk dat je broer niet zo 'moeilijk' moet doen. Het betreft ook het plezier van zijn kind, en het is élke maand dat Tim bij jou/ jullie komt, ik vind het nogal wat!
Kan me het verzoek om iets meer mate wel voorstellen, én patat/frikadel, én ijs én 7-up.

Ik wil verder je topic niet vervuilen, maar mijn neefje (4, bijna 5) komt hier volgend weekend logeren. Mijn zus is alleenstaande mama en heeft het er af en toe wel zwaar mee. Dus hij komt hier een weekendje. Heb me voorgenomen hem vooral te verwennen qua aandacht, veel leuke dingen te gaan doen (zwemmen, pretpark, voetballen, 'zelf' BBQ'en) en niet met eten/ drinken. Hij drinkt graag cola, maar dat ga ik hem niet zoveel geven hoor. Hij is verder totaal geen snoeper (raar kind ), vindt een stukje kaas of worst wel lekker, maar echt snoep enz. kijkt ie niet naar om.

Ga met hem BBQ'en, vind ie leuk, zelf stokbroodjes smeren met kruidenboter, na één/ twee stukjes vlees zit ie toch vol. Voor de rest weet ik nog niet wat ik qua eten ga doen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')