abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59520729
Hoeveel eigen vermogen mag je wettelijk bezitten als je partnerallimentatie ontvangt. Ik lees namelijk op internet verschillende bedragen. Wat is nu het juiste bedrag.
pi_59520816
Je bedoelt vrijgesteld box 3 vermogen? ¤ 20.014 per persoon, dus ¤ 40.028 met partner.
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:36:01 #3
218810 Worldbeaterbeater
World·beater (noun)
pi_59520899
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:33 schreef riX- het volgende:
Je bedoelt vrijgesteld box 3 vermogen? ¤ 20.014 per persoon, dus ¤ 40.028 met partner.
Nee, wat hij bedoelt staat in de OP.
INFORMAL - One that is, or that has the qualities needed to become, a great success. :')
pi_59521023
Ik ben een leek op dit gebied vandaar mijn vraag. Wat bedoel je met box 3 vermogen. Ik ben een gescheiden vrouw en krijg partneralimentatie en heb uitwonende kinderen.
pi_59521094
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:36 schreef Worldbeaterbeater het volgende:

[..]

Nee, wat hij bedoelt staat in de OP.

Wat bedoel je met OP. Ik ben een leek op dit gebied.
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:50:31 #6
218810 Worldbeaterbeater
World·beater (noun)
pi_59521260
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:42 schreef analipsi het volgende:
Wat bedoel je met OP. Ik ben een leek op dit gebied.
OP is de openingspost, de vraag die jij stelde over je eigen vermogen.

En riX- gaf daarop een antwoord over box 3. Box 3 gaat op je belastingformulier over het eigen vermogen. Maar dat heeft verder weinig te maken met jouw vraag... namelijk in hoeverre het eigen vermogen betrekking heeft op je partner allimentatie.

Met andere woorden, riX- moet even duidelijker antwoord geven

(Iets zegt me dat je veel geld wil hebben/hebt en alsnog allimentatie wil blijven ontvangen )
INFORMAL - One that is, or that has the qualities needed to become, a great success. :')
pi_59521265
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:40 schreef analipsi het volgende:
Ik ben een gescheiden vrouw en krijg partneralimentatie
Waarom?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_59521351
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:50 schreef 700MB het volgende:

[..]

Waarom?

Omdat dat zo bij de wet geregeld is.
pi_59521617
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:54 schreef analipsi het volgende:
Dat wil niet zeggen dat je het dus ook aan moet nemen. Je bent gescheiden. Uit elkaar. Niet meer samen. Hou dan eens op om met van hem te profiteren.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 19 juni 2008 @ 16:13:02 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_59521724
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_59521865
quote:
Hier staat alleen iets over inkomsten, niet over vermogen (hoogstwaarschijnlijk de helft van het bedrag dat afbetaald is van het huis). Heeft dat invloed op de hoogte van de partneralimentatie?
Het mooi kotsende meisje.
pi_59521886
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:50 schreef Worldbeaterbeater het volgende:

[..]

Met andere woorden, riX- moet even duidelijker antwoord geven
Vooruit dan maar, het ligt er gewoon aan wat er in je scheidingsconvenant is vastgelegd. Kom je daar met zn 2en niet uit dan beslist de rechter en houdt rekening met:

inkomsten uit arbeid
inkomsten uit nevenarbeid
studiefinanciering
uitkeringen
pensioen
inkomsten uit onderhuur
rente en andere inkomsten uit vermogen
bijdragen aan het huishouden van anderen, met wie u een gemeenschappelijke huishouding voert
bestaande mogelijkheden om inkomsten uit te breiden
opgaven over uw vermogen
huurbetalingen
aflossingen van uw hypotheek en rente, alsmede de vaste lasten. Daarbij moet u ook het deel van de hypotheek vermelden dat nog niet is afbetaald. Elk jaar geeft de hypotheekbank een overzicht van het nog aftelossen hypotheek-bedrag
verzekeringen
noodzakelijke regelmatige reiskosten
financiële verplichtingen voor anderen
kosten van bijzondere medische verzorging voor u zelf of voor uw gezinsleden
kosten voor de verwerving van inkomsten
eventueel ook opgaven van uw schulden

Dus, is er al een scheidingsconvenant gesloten met je ex-man?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 juni 2008 @ 16:20:18 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59521917
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:08 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat je het dus ook aan moet nemen. Je bent gescheiden. Uit elkaar. Niet meer samen. Hou dan eens op om met van hem te profiteren. afhankelijk te zijn.
pi_59522559
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:19 schreef riX- het volgende:

[..]

Vooruit dan maar, het ligt er gewoon aan wat er in je scheidingsconvenant is vastgelegd. Kom je daar met zn 2en niet uit dan beslist de rechter en houdt rekening met:

inkomsten uit arbeid
inkomsten uit nevenarbeid
studiefinanciering
uitkeringen
pensioen
inkomsten uit onderhuur
rente en andere inkomsten uit vermogen
bijdragen aan het huishouden van anderen, met wie u een gemeenschappelijke huishouding voert
bestaande mogelijkheden om inkomsten uit te breiden
opgaven over uw vermogen
huurbetalingen
aflossingen van uw hypotheek en rente, alsmede de vaste lasten. Daarbij moet u ook het deel van de hypotheek vermelden dat nog niet is afbetaald. Elk jaar geeft de hypotheekbank een overzicht van het nog aftelossen hypotheek-bedrag
verzekeringen
noodzakelijke regelmatige reiskosten
financiële verplichtingen voor anderen
kosten van bijzondere medische verzorging voor u zelf of voor uw gezinsleden
kosten voor de verwerving van inkomsten
eventueel ook opgaven van uw schulden

Dus, is er al een scheidingsconvenant gesloten met je ex-man?

Een scheidingsconvenant hebben wij niet. Het huis is verkocht en we hebben ieder de helft van de overwaarde gekregen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 19 juni 2008 @ 16:46:57 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_59522638
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:44 schreef analipsi het volgende:

[..]

Een scheidingsconvenant hebben wij niet. Het huis is verkocht en we hebben ieder de helft van de overwaarde gekregen.
Dus eigenlijk heb je nergens recht op?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_59522691
oh god, gaan ze weer...

feit is dat de rechter iets toekent, en wat anderen daarvan menen te vinden doet absoluut niet terzake
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59522749
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:54 schreef analipsi het volgende:

[..]

Nee, omdat je daarvoor kiest als je gaat trouwen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_59522823
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, omdat je daarvoor kiest als je gaat trouwen.
Maar partneralimentatie is toch niet afhankelijk van het al dan niet in gemeenschap van goederen getrouwd zijn? Waartussen kan je dan kiezen als je trouwt?
Het mooi kotsende meisje.
pi_59523543
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:53 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

Maar partneralimentatie is toch niet afhankelijk van het al dan niet in gemeenschap van goederen getrouwd zijn? Waartussen kan je dan kiezen als je trouwt?
Wat ik bedoel is dat het een gevolg is van het trouwen en niet van het scheiden of wat de rechter er van vindt. Veel van de verontwaardigde reacties op alimentatie gaan over de scheiding en de aanleiding daarvoor, maar velen lijken zich niet te realiseren dat ze door te trouwen die onderhoudsverplichting aangaan. Als je dat niet wil, moet je niet gaan trouwen, dat is immers voor altijd, iig wat betreft de onderhoudsverplichting.

Of je daar bij huwelijkse voorwaarden wat over af kunt spreken weet ik niet, maar die mogelijkheid is toch niet besteed aan het gros van de klagers want die stappen in het huwelijk zonder te weten welke verplichting ze aangaan.
  donderdag 19 juni 2008 @ 17:33:14 #20
218810 Worldbeaterbeater
World·beater (noun)
pi_59523771
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Veel van de verontwaardigde reacties op alimentatie gaan over de scheiding en de aanleiding daarvoor,
Nee, vaak gaan de verontwaardigde reacties over vrouwen die mannen financieel uitmelken terwijl daar niet altijd alle reden voor is.
pi_59523897
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:33 schreef Worldbeaterbeater het volgende:

[..]

Nee, vaak gaan de verontwaardigde reacties over vrouwen die mannen financieel uitmelken terwijl daar niet altijd alle reden voor is.
Er is maar één reden voor en dat is dat je ooit met haar getrouwd bent.
  donderdag 19 juni 2008 @ 17:43:06 #22
218810 Worldbeaterbeater
World·beater (noun)
pi_59523974
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:

Er is maar één reden voor en dat is dat je ooit met haar getrouwd bent.
NOU EN!!?? Dan draagt de man daarna de zorgplicht toch gewoon weer over aan de ouders!
pi_59524580
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:43 schreef Worldbeaterbeater het volgende:

[..]

NOU EN!!?? Dan draagt de man daarna de zorgplicht toch gewoon weer over aan de ouders!
Dream on.

Als je niet voor altijd voor iemand wilt zorgen, moet je het niet beloven.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 19 juni 2008 @ 18:14:36 #24
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59524675
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:44 schreef analipsi het volgende:

[..]

Dan ben je ook niet gescheiden met partneralimentatie. Dat wordt juist vastgelegd in een convenant

Bovendien, waarom moet jij PA, en kun je niet gewoon gaan werken, zeker als je uitwonende kinderen hebt.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_59524676
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:46 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dus eigenlijk heb je nergens recht op?
Ja natuurlijk heb ik recht op partneralimentatie.
Hij wilde scheiden, ik niet......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')