Geachte heer/mevrouw,
Mijn Hyundai Lantra 1.6 GLS (bj '99) kreeg onlangs last van een kapotte wiellager. Aangezien het ook tijd was voor een grote beurt, heb ik de auto naar GoldCar BV in Amstelveen gebracht, die de AutoWeek Dealer Tevredenheids Trofee 2005 in de wacht heeft gesleept.
Toen ik van hun offerte kreeg, sloeg de schrik mij om het hart. Zij hadden een aantal defecten geconstateerd die, inclusief de grote beurt, ¤ 3.665 (Zesendertighonderd vijfenzestig!) zouden moeten kosten om te repareren!
De defecten waren: kapotte wiellager rechtsvoor, kromme remschijf voor, twee achterbanden versleten, het uitlaatspruitstuk defect, twee achterremcylinders lek, buitenste ashoes gescheurd en twee knipperlichtlampjes defect.
Rondvraag leerde mij dat ¤3.665,-- een veel te hoog bedrag was voor deze mankementen. Ik heb offerte laten uitbrengen door een andere garage en ziij deden het, inclusief de grote beurt, voor ¤ 1.500,-- (vijftienhonderd)!
Vanzelfsprekend heb ik direct mijn auto weer opgehaald bij GoldCar, waarvoor ik nog wel ¤ 150,-- moest afrekenen - onderzoekskosten van ¤ 90,-- en zij hadden voor de zoem-klacht (wiellagers) een stuk van de vooras gedemonteerd, voor ¤ 50,--, plus BTW.
De auto vervolgens naar de andere garage gebracht en de werkzaamheden tot volle tevredenheid laten uitvoeren... en moest uiteindelijk ¤ 1.250,-- (twaalfhonderd vijftig) afrekenen.
Hoe kan het zijn dat een gerenommeerd bedrijf als GoldCar BV mij meer dan drie keer zoveel wil laten betalen dan een ander, eveneens gerenommeerd bedrijf...? Ik heb wel eens gehoord van prijsverschillen tussen garages, maar dit is geen prijsverschil meer. Dit riekt meer naar pure oplichterij, zeker als ik kijk naar wat zij rekenen per onderdeel.
---------------------
Is dit iets, dames en heren?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken