abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217231
Ik heb het al eerder gevraagd, maar ben ik de enige die Ruud een prototype enge vent vindt. Het type waar je in de kroeg een hekel aan hebt!

Ik ben dat ranzige gedoe van die kerel een beetje zat aan het worden.

It is better to rule in hell, than to serve in heaven......
pi_217232
Niet helemaal met je eens maar op het moment gun ik bart meer de overwinning dan hem

[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_217233
Little Brother, bedenk wel dat als je alleen oordeelt op basis van wat VOO laat zine op tv, je wel een vertekend beeld te zien krijgt.

Je hebt zelf ook vast wel eens gesprekken waarbij je opmerkingen maakt die op het randje zijn, of opmerkingen die in de context van een gesprek of grap horen. De regie van VOO kan dit in zijn geheel uit zijn verband rukken en Ruud opmerkingen laten plaatsen op momenten, waarop hij in werkelijkheid misschien wel serieus reageert. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar het kan.

VOO is wel duidelijk bezig met het neerzetten van karakters, je ziet slechts datgene wat VOO wil laten zien!

maandag 8 november 1999 @ 12:08:00 #4
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_217234
Ja het blijkt weer: Kleine Broertjes moeten nog veel leren. Eerst lezen, dan nadenken, dan afvragen of er behoefte is om te schreeuwen, geef ik die schreeuw een inhoud, dan vraag je je af of er iemand is om tegen te schreeuwen, dan of het geschreeuw voor die persoon interessant is, dan schraap je je stembanden en dan:

Fluister je:

quote:
Eigenlijk heb ik hier niets zinnigs aan toe te voegen

Vervolgens zwijg je en je tevreden, want nu was je wel een keer de wijste......
Dus klein broertje van me, lees eerst eens de Topic over Willem, en lees hem heel goed, en als je dan nog iets boven Veronica-niveau te melden hebt, mag je me weer roepen !

Suc6 met lezen !

Groetjes; je Grote Broer

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 8 november 1999 @ 12:09:00 #5
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_217235
Ja little brother er zijn er meer. Die Ruud is toch wel zo verschrikkelijk vunzig oversekst daar wordt je (in elk geval als vrow) tech ff helemaal niet lekker van. Heeft vriendin en kund maar blijft maar doorzagen over vrouwen, sex en dat die 2 nieuwe dames niet sexy genoeg zijn voor hem: ikke ghou tog eg van wah stevigers, likkere grode vrou met likkere stevig borsjten...likker hoor...de tway nieuwe zijn ech een bietje te iel vor mijn.
Hello!!!!
Denkt mister waterstofperoxide himself nou echt dat ie een onweerstaanbaar lekkertje is?
No fokking way dat zo'n creep im mijn bed komt.
Hij is een beetje de vieze man van kooten en de bie, alleen is dit exemplaar "blond"...
She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
pi_217236
Interessante reactie buzzer.

Het blijft echter storend als iemand:

A) Veel over aftrekken praat (zelfs het gemiddelde per dag wordt besproken)
B) Tot vijf keer toe om een Playboy vraagt
C) Zelfs door Anouk in de hoek wordt gezet (Als het zo belangrijk is trekken we onze kleren wel even uit, dan ben je daar ook weer vanaf) als dit na 20 minuten in het huis al gebeurt, moet dit wel iets aangeven over het gesprek tot op dat moment.

Het is dus niet zomaar een domme kreet van een klein broertje, maar een gerichte opmerking over zaken die me opvallen. Ik was benieuwd of ik de enige ben die er zo over denkt, en vragen staat hopelijk vrij.

Laat het anders even weten.

It is better to rule in hell, than to serve in heaven......
  maandag 8 november 1999 @ 12:22:00 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_217237
zo zie je little brother dat met een kleine sturing je wel degelijk iets van onderbouwing kunt produceren

Ruud is een karikatuur van zichzelf

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 8 november 1999 @ 12:27:00 #8
1033 Dr.Love
Newbie sinds 1991
pi_217238
Over Ruud, een rijtje sterke en zwakke punten:

ZWAK

1. oversekst, one-track-minded en dirty minded
2. volgzaam (zeker t.a.v. Big Brother-instructies)
3. niet de snuggerste
4. luistert wel, maar begrijpt het soms niet (zie 3.)
5. typical Brabo (nooit ergens anders gewoond of geweest) dus redelijk beperkt in z'n levenservaring
6. ziekelijk aanhankelijk (zie ook sterk)
7. is alleen grappig door z'n 'domheid', heeft eigenlijk geen gevoel voor humor

STERK

1. laat mensen zich op hun gemak voelen, sociaal (denk aan Mona)
2. altijd goedgehumeurd en sussend
3. muzikaal (gitaar wel, zang niet)
4. sportief (letterlijk en figuurlijk)
5. probeert te luisteren (zie ook 'zwak')
6. enthousiast over taakjes
7. behulpzaam, harde werker
8. knuffelbeer
9. open, eerlijk, betrouwbaar
10. kan* goed levelen met mensen uit een ander milieu

* ondanks z'n baan en afkomst: dit bedoel ik overigens absoluut niet denigrerend, ik heb echt bewondering voor mensen die produktiemedewerker zijn in een suikerfabriek!

Al met al denk ik dat Ruud een heel sociaal en leuk mens is, die de 250k heel goed zal kunnen gebruiken en besteden en het meer verdient dan de anderen!

P.S. overigens zou de broer van Ruud (met dat prachtige blauwe pak) ook geen slecht figuur hebben geslagen in het huis!

[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Love (Datum 08 November 1999).]

Bemint eer ge bezint
pi_217239
quote:
op 11-08-1999 om 12:09 PM schreef BadGirl het volgende:
Ja little brother er zijn er meer. Die Ruud is toch wel zo verschrikkelijk vunzig oversekst daar wordt je (in elk geval als vrow) tech ff helemaal niet lekker van. Heeft vriendin en kund maar blijft maar doorzagen over vrouwen, sex en dat die 2 nieuwe dames niet sexy genoeg zijn voor hem: ikke ghou tog eg van wah stevigers, likkere grode vrou met likkere stevig borsjten...likker hoor...de tway nieuwe zijn ech een bietje te iel vor mijn.
Hello!!!!
Denkt mister waterstofperoxide himself nou echt dat ie een onweerstaanbaar lekkertje is?
No fokking way dat zo'n creep im mijn bed komt.
Hij is een beetje de vieze man van kooten en de bie, alleen is dit exemplaar "blond"...

en jij bent nog wel een bad girl, die nemen het in het algemeen niet zo nauw!

Ik ben online
  maandag 8 november 1999 @ 12:38:00 #10
1535 Hawkwind
Rory fan....
pi_217240
quote:
op 11-08-1999 om 12:27 PM schreef Dr.Love het volgende:
Over Ruud, een rijtje sterke en zwakke punten:

ZWAK

1. oversekst, one-track-minded en dirty minded
2. volgzaam (zeker t.a.v. Big
Brother-instructies)
3. niet de snuggerste
4. luistert wel, maar begrijpt het soms niet (zie 3.)
5. typical Brabo (nooit ergens anders gewoond of geweest) dus redelijk beperkt in z'n levenservaring
6. ziekelijk aanhankelijk (zie ook sterk)
7. is alleen grappig door z'n 'domheid', heeft eigenlijk geen gevoel voor humor

STERK

1. laat mensen zich op hun gemak voelen, sociaal (denk aan Mona)
2. altijd goedgehumeurd en sussend
3. muzikaal (gitaar wel, zang niet)
4. sportief (letterlijk en figuurlijk)
5. probeert te luisteren (zie ook 'zwak')
6. enthousiast over taakjes
7. behulpzaam, harde werker
8. knuffelbeer
9. open, eerlijk, betrouwbaar
10. kan* goed levelen met mensen uit een ander milieu

* ondanks z'n baan en afkomst: dit bedoel ik overigens absoluut niet denigrerend, ik heb echt bewondering voor mensen die produktiemedewerker zijn in een suikerfabriek!

Al met al denk ik dat Ruud een heel sociaal en leuk mens is, die de 250k heel goed zal kunnen gebruiken en besteden en het meer verdient dan de anderen!

P.S. overigens zou de broer van Ruud (met dat prachtige blauwe pak) ook geen slecht figuur hebben geslagen in het huis!

Punt 5 van het type zwak valt te betwijfelen, ik begreep dat ome Ruud verzorger is van een internationaal dames-wielerteam, dus lijkt hij mij wel bereisd.En misschien omdat hij gewend is aan dames in zijn omgeving (wat nu wegvalt) staat hij een beetje strak.

Ik ben online
  maandag 8 november 1999 @ 13:07:00 #11
1033 Dr.Love
Newbie sinds 1991
pi_217241
quote:

Punt 5 van het type zwak valt te betwijfelen, ik begreep dat ome Ruud verzorger is van een internationaal dames-wielerteam

Hawkwind, hier heb je helemaal gelijk in. Maar ik maak uit Ruud z'n citatenlijst op dat toch vooral reportages op tv over de Zimbabwaanse chimpansee z'n gedachten hebben gevormd, en niet z'n ervaringen bij wielerwedstrijden in het buitenland.

Niet vreemd overigens, bij zulke evenementen ben je vooral bezig met de wedstrijd zelf en heb je weinig tijd om 's even de omgeving, laat staan de plaatselijke cultuur, te verkennen. Ruud lijkt me overigens ook geen talenknobbel, wat een andere handicap is in dit geval.

Betekent deze opmerking overigens dat je het voor de rest eens bent met m'n sterkte/zwakte analyse? Zijn er anderen die hier iets over te zeggen hebben?

Bemint eer ge bezint
  maandag 8 november 1999 @ 13:52:00 #12
1535 Hawkwind
Rory fan....
pi_217242
quote:
op 11-08-1999 om 01:07 PM schreef Dr.Love het volgende:
Hawkwind, hier heb je helemaal gelijk in. Maar ik maak uit Ruud z'n citatenlijst op dat toch vooral reportages op tv over de Zimbabwaanse chimpansee z'n gedachten hebben gevormd, en niet z'n ervaringen bij wielerwedstrijden in het buitenland.

Niet vreemd overigens, bij zulke evenementen ben je vooral bezig met de wedstrijd zelf en heb je weinig tijd om 's even de omgeving, laat staan de plaatselijke cultuur, te verkennen. Ruud lijkt me overigens ook geen talenknobbel, wat een andere handicap is in dit geval.

Betekent deze opmerking overigens dat je het voor de rest eens bent met m'n sterkte/zwakte analyse? Zijn er anderen die hier iets over te zeggen hebben?

Het klopt wel wat je zegt in je analyse, maar vindt je ook niet dat ondanks het ontbreken van een aantal zeer crusiale punten, hij een sterke persoon is (zie Ruud zijn sterke punten).

Ik ben online
pi_217243
Zo Dr.love je bent wel een enorme slimme jongen als ik het zo lees.
Het is maar goed dat jij geniaal bent.

Newbie sinds 1991 en het mooie rode kruisje mag ook wel eens aangepast worden of is dit ook vanaf 1991 !

Het is toch gek dat Ruud uit een van de 2500 kandidaten gekozen wordt, zal hij dan toch niet zo dom zijn als jij denkt !

Een "echte Bredanaar" blijft een Bredanaar.
  maandag 8 november 1999 @ 18:50:00 #14
1033 Dr.Love
Newbie sinds 1991
pi_217244
Beste Bladjeslezer,

Zal ik hier op ingaan? Wil je dat graag? Eigenlijk moet je nog gewoon even lezen wat ik hierboven heb geschreven. Daar staat helemaal niet dat Ruud 'zo dom is', noch dat ik mezelf geniaal vind. Leer lezen !!

En het kruisje waar jij het over hebt: dat zien alleen heeeeeeeele domme mensen die Microsoft Internet Explorer gebruiken.

Uitgekozen worden uit 2500 kandidaten is geen bewijs van intelligentie, maar dat is mijn mening.

Dr.Love - die Ruud helemaal niet verkeerd vindt, maar dat had iedereen behalve Bladjeslezer al begrepen

Bemint eer ge bezint
pi_217245
Dat iemand met succes door de selectieronden komt, hoeft niets te zeggen over iemands intelligentieniveau? Mijn inschatting is dat Ruud prima in de typecasting viel die VOO voor ogen had om tot een gevarieerde groep te komen. Ze zeggen toch ook wel eens 'Geluk is met de dommen?'
Groeten,
Mikki
  maandag 8 november 1999 @ 19:53:00 #16
156 Ted
Te kaal voor woorden
pi_217246
quote:
op 11-08-1999 om 06:50 PM schreef Dr.Love het volgende:
Beste Bladjeslezer,

En het kruisje waar jij het over hebt: dat zien alleen heeeeeeeele domme mensen die Microsoft Internet Explorer gebruiken.

En met Netscape zie je gewoon een 'broken link'

God only made so many beautiful heads..[br]The rest he covered with hair...[br] ow en click eens op een banner!!!
  maandag 8 november 1999 @ 21:18:00 #17
1601 kyra
Lief blondje
pi_217247
weg met Ruud!!!!!!!!!!
In het begin dacht ik er anders over maar ik geloof dat bepaalde mensen zich ook gaan irriteren over zijn oversekste gedrag..WALGELIJK...

Ik wedt dat alle blonde vrouwen met grote borsten spontaan hun haar verven omdat ze bang zijn als ie straks vrijkomt niet meer te houden is....
hmmm ik denk er zelf ook aan

pi_217248
Artikel op BN/De Stem Online dd 6 november 1999.
(met dank aan: http://home.wanadoo.nl/goodyman/home.htm )

Bredanaar Pollo de Bigste Brother

Door Romain van Damme

BREDA - Ooit vloog bij hem thuis na verlies van voetballend Oranje de televisie van twee hoog het raam uit. Legendarisch zijn onder aanvoering van 'De Vergadering' de feesten in het Bredase café De Bommel na een verloren interland, met Ruud als een van de gangmakers. De laatste tijd is Ruud Benard niet meer bij zijn maatjes van 'De Vergadering' in De Bommel geweest. Hij zit gevangen in het Big Brotherhuis. Tot eind dit jaar, is de verwachting.
'Godverdikke'.
Ruud is in. Iedereen is dol op hem en sluit hem ongeneerd in de armen. 'De blonde holenmens uit Breda', betitelen kranten hem. De Bredanaar in hart en nieren maakt het helemaal in Almere Buiten en is hard op weg een nationale held te worden. Op internet struikel je over zijn fans die superlatieven tekort komen en Paul de Leeuw kruipt een paar keer per week in zijn huid. Maar Ruud, weten zijn vrienden, zal altijd Ruud blijven.
"Ouwe gabber, laat je niet gek maeke..."
Vraag in Breda niet naar Ruud. Niemand die hem kent. Vraag naar Pollo en je wordt bedolven onder anekdotes en prachtige verhalen over een grote sterke 45-jarige man die kennelijk geen vijanden kent.
Ruud alias Pollo. Dat zit zo. Overal waar Ruud komt, eet hij kippenpoten. Ook tijdens een vakantietrip met zijn drinkmaatjes naar Spanje, waar kip pollo heet...

NAC

"Fantastische kerel", zegt vriend Chris van Nijnatten die hem aan de vooravond van zijn vertrek naar Big Brother in de polder van Almere Buiten nog uitgebreid aan de telefoon had. Het ging ook over NAC.
"Vroeger stond ik vaak met hem op de B-side (fanatieke aanhang van NAC, red). Hij had de rol van, tsja, zeg maar de man die er voor zorgde dat het gezellig bleef. Pollo is groot en sterk, maar absoluut geen vechtersbaas. Prachtig toch, dat hij in beeld komt met een shirt waarop staat: 'Remember the Beatrixstraat.' Het oude stadion van NAC."
Chris was er jaren geleden bij toen Pollo voor een zondagse uitwedstrijd van NAC zowat iedereen bij hem thuis had uitgenodigd om later gezamenlijk de trein te pakken. "Het was tien uur in de ochtend. In en rondom zijn huis liepen en zaten wel driehonderd mensen. Drinken, er werden rotjes afgestoken, kortom, een gezellige bende. Kwam zijn toenmalige vriendin naar beneden. Die wist van niets en riep 'Pollo, wat heb je nou weer gedaan?"
"Hij gaat zijn hele leven zijn eigen gang", zegt broer Dick die in Breda het pianoverhuisbedrijf - ook voor andere verhuizingen - 'Move It' heeft. "Iedereen zit in een vast kader, hij helemaal niet. Dat hele losse, dat missen mensen. Ze willen wellicht ook zo zijn, maar durven dat niet. Ruud wel."

Masseur

"Goede masseur", zegt oud-wielrenner Frank Timmers. Dat doet Pollo al jaren, sporters masseren. Het is zijn hoofdberoep, dat hij onder andere uitoefent bij de nationale dameswielerploeg. Maar in de herfst is hij tijdens de bietencampagne ook te vinden in de Bredase suikerfabriek. Behalve dit jaar.
"Open, aardige jongen", herinnert Frank Timmers zich. "Ontwapenend en da's voor een renner in voorbereiding op een wedstrijd prima. Zo iemand met wie je lekker kunt kletsen, bij wie je spanning kwijtraakt omdat je hem vertrouwt. Hij straalt dat uit."

Visie

"Een ongelooflijk goede vent", vat Tim Meeùs van het gelijknamige concern in Breda samen. "Hij rijdt vaak met mij mee naar verre uitreizen van NAC. Gezellig. Pollo is een man met een eigen visie op het leven. Vergis je niet, die man kan wat. Hij wordt wel eens afgeschilderd als een doedel, maar dat is hij niet. Hij is een zeer goed masseur en een man die altijd voor een ander klaar staat."
Een stabiele factor in Big Brother, meent Tim Meeùs. "Ik zie het niet altijd, want in België waar ik woon, kan ik het niet ontvangen. Maar ik krijg wel eens een band met de opnames. Als ik dan die kop van hem zie in dat huis, moet ik lachen. Maar ik weet zeker dat hij er goed uit komt. Hij ziet dit als een fase in zijn leven en gaat straks weer vrolijk verder."
Fred Kramer, goede vriend en al twintig jaar aan de zijde van Pollo, noemt hem wel eens de loco-burgemeester van Breda. "Je kunt loco dan op verschillende manieren invullen. Pollo is een vrijbuiter eerste klas. Hij lijkt met alle winden mee te draaien, maar dat klopt niet. Hij luistert goed, zegt niet zoveel, maar komt later met een oordeel. Het maakt hem mystiek."
Big Brother is hem op het lijf geschreven, vindt Fred. "Pollo is een avonturier, het past bij hem. Hij kan met iedereen omgaan, iedereen kan met hem opschieten. Hij heeft niet zomaar een oordeel, maar ook geen vooroordeel. Dat maakt hem uniek".

Dochtertje

Pollo heeft een vriendin en een dochtertje van vijf. "Met hen gaat het goed", zegt broer Dick. "Ze willen zich even afzijdig houden. Logisch, want anders is het hek helemaal van de dam. Nu al liggen er fotografen van die roddelbladen achter bomen en struiken om toch maar een foto te kunnen maken."
Dat kan nog wel even duren, want volgens Dick is Pollo de man die straks met de hoofdprijs van 250.000 gulden aan de haal gaat. "Ik zou echt niet weten wie anders. Hij is zo populair. Dat Paul de Leeuw hem nadoet is in mijn ogen alleen maar een compliment. Hij doet niet Maurice na, begrijp je?"
Maar wordt Pollo niet een tikkeltje te overmoedig met zijn toch wat seksistische opmerkingen? Dick lacht. "Iedereen die hem kent, weet dat hij zo niet is. Hij maakt graag geintjes en is niet bang om wat te zeggen. Moet kunnen in een dergelijk programma."

Bijbel

In café De Bommel krabben ze zich soms wel eens achter de oren. Als bijvoorbeeld de toch niet als gelovige bekend staande Pollo voor de camera's plechtig de bijbel leest en voor het eten een schietgebedje doet. Nou ja, leugentje om bestwil moet ook kunnen.
Het hoort bij Pollo, die volgens vriend en vijand straks de vruchten kan plukken van zijn Big Brother-praktijken. "Ideale man voor de reclamemensen", zegt Tim Meeùs. "Hij wordt op televisie een echte panelhopper", verzekert Fred Kramer. Maar ook dan, weten zijn vrienden, blijft Ruud zoals ie altijd al geweest is: gewoon Ruud, alias Pollo.

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_217249
quote:
[b]5. typical Brabo (nooit ergens anders gewoond of geweest) dus redelijk beperkt in z'n levenservaring

Dus als ik het goed begrijp komen mensen uit Brabant nergens anders en zijn daarom beperkt in hun levenservaring. Dit klopt zoals iedereen van Ruud weet niet (met z'n wielrenelarij komt hij toch regelmatig ergens anders of doet hij dit alleen bij de ronde van Brabant). Zou je mischien iets specifieker kunnen zijn over zo'n zogenaamde typische "Brabo". Volgens mij is de les die wij uit Big Brother leren juist dat je niet te snel je mening over iemand moet klaar hebben.

Dusss !
  dinsdag 9 november 1999 @ 09:59:00 #20
1033 Dr.Love
Newbie sinds 1991
pi_217250
quote:

met z'n wielrenelarij komt hij toch regelmatig ergens anders

T-One,

Dit heb ik al genuanceerd in mijn reply aan Hawkwind, die precies dezelfde opmerking maakte.

Dr.Love

Bemint eer ge bezint
  dinsdag 9 november 1999 @ 10:05:00 #21
1505 Lecy Luto
Bijna raak...........
pi_217251
Ruud is helemaal niet leuk, Paul de Leeuw maakt hem geweldig belachelijk en als je dat als een compliment ziet voor Ruud, kom op zeg. En dan nog dat akkefietje met nomineren. Ruud stemt elke keer op twee vrouwen. Toen Sabientje en Bart genomineerd waren, zei Ruud ook dat hij niet kon begrijpen dat Bart genomineerd was, hij was immers een maatje. Sabine merkte dat al heel goed op. De vrouwen zullen dat nooit kunnen zijn voor Ruud, hij ziet echt enkel maar twee borsten, twee billen en de rest denkt hij er de hele dag bij(vandaar die dichte ogen).
pi_217252
Ruud Knuffelhooligan
  dinsdag 9 november 1999 @ 10:11:00 #23
1544 Tonto
King of the Piel
pi_217253
quote:
op 11-08-1999 om 01:07 PM schreef Dr.Love het volgende:

Dr. Love, ik ben van mening dat je analyse, afgezien van punt 5, de spijker op de kop slaat.

Ps. vooral dat 'Typical Brabo' is kastjes-politiek, en strookt niet met de rest.

De balleuh... en houw ze wèrrem

dinsdag 9 november 1999 @ 10:40:00 #24
1660 amappa
is BB a young one?
pi_217254
Ruud is gewoon lekker simpel. Niet complex zoals bijv. Maurice waarvan we nooit precies weten wat hij denkt. Ruud zal altijd zeggen waar het opstaat al zal hij wel proberen de vrede te bewaren.

Dat Ruud zo oversexed overkomt ligt volgens mij aan het feit dat hij denkt wat hij zegt. Vergelijk hem maar eens met Willem, die zit de hele tijd een beetje geil naar Anouk te loeren maar zal nooit zijn gedachten uiten over wat hij daarbij denkt. En mannen onder ons, laten we eerlijk: zijn we denken allemaal weleens zoals Ruud!

Ik kan me het goed voorstellen dat Ruud bij vrouwen niet zo populair is en dat mannen ook het gezeik over sex op een gegeven moment zat worden. Maar toch ik denk dat als er meer Ruuds in deze wereld waren het er niet slechter op zou worden (als er maar genoeg sex is).

Ruud HOU VOL!!!

Liever vandaag nog dan morgen! Maar vandaag lukt niks. Dan maar overmorgen.
  † In Memoriam † dinsdag 9 november 1999 @ 10:54:00 #25
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_217255
quote:
op 11-09-1999 om 10:05 AM schreef Johan het volgende:
Ruud Knuffelhooligan

fantastische typering

The future is after you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: