- dienstplicht
- wao regels
- geen leger (hoe spoor je dat met geen leger????)
- regering van 6 mensen (vaaaag je hebt al een in het catshuis en een minister president dat maakt 4 ministers kan toch nooit)
- gemeente raadsleden maar een dag per week(wat hij kan, betekend niet meteen dat de rest dat ook kan )
als je nog meer hebt vul maar aan dit was het wat ik het belachelijkst vond
nogmaals ik KOTS KOTS op Fortuyn
(o ja op de foto op de FP lijkt hij wel erg op hitler en hij lijkt er in z'n handelen/denken ook erg op)
quote:lekker onderbouwd...
Op dinsdag 12 maart 2002 20:44 schreef Armageddon het volgende:
Fortuyn roels! lekkere relnicht, net als ik!
quote:de foto is op zo'n manier genomen dat PiFo erg groot lijkt (schuin van onderen) dat deden ze ook bij Hitler , omdat hij zo grooter leek en als een god werd afgebeeld
Op dinsdag 12 maart 2002 20:45 schreef daburnd het volgende:
waarom lijkt die vent volgens jou op de foto op hitler?
hij heeft geen haren, geen snor, hij kijkt gay. hij heeft geen rood armbandje om zijn arm en hij steekt zijn arm niet recht voorruit. Dit soort vergelijkingen zijn echt uit het niets gehaald. By the way, ik zie wel dat mensen allemaal opmerkingen hebben over het verkiezings programma van pim, maar bijna niemand kent die van de andere partijen. Ik kots van het feit dat het dit keer gaat om het wel of niet pim stemmen. Dit slaat echt nergens op, ik wil horen wat partijen zelf willen en hoe ze denken. Mij interesseert het niet of ze met pim willen samen werken of niet. En elke dag zie ik alleen topics en nieuws berichten met de naam pim erin, dat is gewoon dom.
en in z'n uitspraken lijkt het ook wel 1939
quote:Man loser! Dan ga je toch lekker op Adje stemmen?
Op dinsdag 12 maart 2002 20:37 schreef Lief_Adje het volgende:
Als je het nieuws op de front page leest:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=16693
dan wordt ik al misslijk van dat klote ventje
het slaat echt nergens op- dienstplicht
- wao regels
- geen leger (hoe spoor je dat met geen leger????)
- regering van 6 mensen (vaaaag je hebt al een in het catshuis en een minister president dat maakt 4 ministers kan toch nooit)
- gemeente raadsleden maar een dag per week(wat hij kan, betekend niet meteen dat de rest dat ook kan)
als je nog meer hebt vul maar aan dit was het wat ik het belachelijkst vond
nogmaals ik KOTS KOTS op Fortuyn
(o ja op de foto op de FP lijkt hij wel erg op hitler en hij lijkt er in z'n handelen/denken ook erg op)
[afbeelding]
quote:At you're service!
Op dinsdag 12 maart 2002 20:48 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
lekker onderbouwd...
quote:...
Op dinsdag 12 maart 2002 20:50 schreef Armageddon het volgende:[..]
At you're service!
quote:bla bla bla, waar heb ik gezecht dat ik op de PVDA stem,?????? ik stem op een party met normen en waarden
Op dinsdag 12 maart 2002 20:49 schreef Mardoek het volgende:[..]
Man loser! Dan ga je toch lekker op Adje stemmen?
quote:Nou nou, boe hoe hoe en dat hebben ze niet bij roosevelt gedaan? En bijvoorbeeld bush of clinton? Dus dat zijn ook allemaal nazi's volgens jou. En iedereen die ooit zo op de foto staat is een nazi. Echt heel overtuigend joh. En de hand zo tegen het hoofd houden, dat doen ze niet in het leger of in het politie korps? Dus dat zijn ook allemaal nazi's? Sjeez, zeg nu gewoon dat je zo een persoon bent die zich door de media laat lijden en als sinds het begin roept dat je pim niet mag (zonder dat je weet waar pim voor staat).
Op dinsdag 12 maart 2002 20:48 schreef Lief_Adje het volgende:[..]
de foto is op zo'n manier genomen dat PiFo erg groot lijkt (schuin van onderen) dat deden ze ook bij Hitler , omdat hij zo grooter leek en als een god werd afgebeeld
daarbij zijn hand... dat gaat al richting de groet sinds 1939en in z'n uitspraken lijkt het ook wel 1939
quote:deze /\ onzin dus
Hoofdpunten verkiezingsprogramma Lijst Pim FortuynZorg
O uitgaven voor de zorg twee jaar lang op zelfde peil houden; de sector moet in die tijd arbeidsproductiviteit opvoeren, bureaucratie terugdringen en overtollige managers lozen.
O Stelsel ziektekostenverzekering blijft ongewijzigd.
O Verplichte eigen bijdrage patiënten, eventueel af te kopen door aparte verzekering.
O Vrije prijsvorming in de zorg: medici stellen zelf tarieven vast.
O Zorgaanbieders moeten keurmerk hebben, anders krijgen zij geen vergunning.
O Onderzoek naar medische consumptie verschillende sociale categoriën, waaronder allochtonen, met als doel einde te maken aan de ongebreidelde zorgvraag.
O WAO alleen voor mensen met beroepsziekten.
werkgevers mogen ziekte werknemer ter discussie stellen bij twijfel; werknemer moet aantonen dat hij echt ziek is.Onderwijs
O ,,Geen dubbeltje extra'' voor onderwijs; eerst rigoureus saneren.
O Stoppen met experimenten als basisvorming en studiehuizen.
O Wieden in de ,,onderwijsverstorende'' secundaire arbeidsvoorwaarden van onderwijzend personeel.
O Geld dat vrijkomt uitgeven aan meer onderwijskrachten en betere primaire arbeidsvoorwaarden.
O Boetes voor elke keer dat een school hele klassen naar huis stuurt vanwege zieke onderwijzers, ADV-dagen en dergelijke.
O Directeuren van basisscholen minstens drie dagen per week voor de klas.
O ,,Flikker die pc de scholen uit''; leerlingen moeten thuis maar met computers leren omgaan.
O Scholen moeten kleiner; voor universiteiten en hogescholen ongeveer 600 leerlingen, basisscholen beduidend kleiner.
Ambtenaren en politie
O Het bestand aan ambtenaren en beambten op het departement terugbrengen met tenminste 25 procent.
O Gemeentepolitie moet weer terugkeren zodat de gemeenteraad de politie rechtstreeks kan afrekenen op (gebrek) aan geleverde resultaten.
O De politie moet geen tijd verspillen aan het oplossen van inbraken, maar moet de criminele netwerken daarachter oprollen. Idem voor bendes achter de grootschalige auto- en fietsendiefstal in de grote steden.
O De politie moet prioriteiten stellen; minder aandacht bijvoorbeeld voor verkeersovertredingen, meer voor het aanpakken van bolletjesslikkers.
Vluchtelingen
O In Nederland alleen nog vluchtelingen toelaten uit Frankrijk, Engeland, Duitsland en Denemarken, mocht daar iets ernstigs gebeuren.
O Er moet meer geld naar de VN-organisatie UNHCR om opvang vluchtelingen in de regio mogelijk te maken.
O Geen boetes voor vliegtuigmaatschappijen die asielzoekers vervoeren zonder papieren, maar wel de verplichting deze personen weer terug te vliegen.
O Grenscontroles tussen de verschillende Europese lidstaten moeten weer worden ingevoerd.
O Het VN-Vluchtelingenverdrag uit 1951 moet ernstig worden herzien en eventueel opgezegd.
O Uitgeprocedeerde asielzoekers vast zetten tot zij Nederland verlaten.
O Het aantal (sobere) opvangplaatsen voor asielzoekers beperken tot maximaal 10.000.
Allochtonen en inburgering
O Iedereen die een uitkering heeft, moet Nederlands spreken; zoniet, dan moet men terug naar de schoolbanken.
O Er moet een gericht emancipatiebeleid komen voor vrouwen in achterstandswijken. Zo kan er een eind gemaakt worden aan de ,,achterlijke'' islamitische opvatting over de positie van de vrouw.
O Wie niet zijn of haar best doet te integreren in de Nederland, zal direct worden gekort op de uitkering.
O In achterstandswijken moet een betere verdeling van mensen komen naar land van herkomst en maatschappelijke positie, desnoods onder dwang.
Overheid en Regering
O Het kabinet wordt teruggebracht tot hooguit zes personen: De minister-president en vijf ministers voor de clusters
Buitenlandse Zaken/Defensie;
Binnenlandse Zaken/Justitie;
Financiën/Sociale Zaken/Werkgelegenheid/Economische Zaken;
Verkeer/Waterstaat/Landbouw/RuimtelijkeOrdening/Volkshuisvesting
/Milieu/Natuurbeheer.O De minister-president wordt gekozen.
O Het Catshuis in Den Haag wordt de zetel van de regering.
O Het ambtelijk apparaat wordt drastisch teruggebracht.
O Er komen in Nederland tenminste 1000 gemeenten, in plaats van de kleine vijfhonderd die er nu zijn.
O Provincies worden ingedikt tot maximaal 6 regio's met krachtige bevoegdheden. Aan het hoofd komt een gekozen stadhouder.
O Gemeentebestuurders doen hun werk in één dag per week.
O Ambtenaren bieden als zelfstandig ondernemers hun diensten aan het openbaar bestuur.
Openbaar vervoer
O NS, Schiphol en Rotterdamse haven niet privatiseren
O Treinen, trams en metro in de Randstad op elkaar aan laten sluiten en minstens om de tien minuten laten rijden. Geen dienstregeling.
Leger
O De Koninklijke Land- en Luchtmacht opheffen, alleen Marine blijft bestaan.
O Grote schoonmaak onder officieren en burgerpersoneel.
O Herinvoering van de dienstplicht (twee jaar) en invoering van de sociale dienstplicht (één jaar).
O Invoering van een strenge vorm van dienstplicht voor een periode van vier jaar om jonge criminelen vanaf 16 jaar weer in het gareel te brengen.
Diversen
O Warme sanering landbouw met verplichte medewerking Rabobank.
O Vee onderbrengen in flatgebouwen (gestapelde stallen).
O Nutsbedrijven (gas/water/licht) niet privatiseren.
O Rijksinkoopbureau voor benzine.
O Kerncentrale Borsele openhouden en mogelijk een tweede centrale bouwen.
quote:Ik ging puur af op je username!
Op dinsdag 12 maart 2002 20:52 schreef Lief_Adje het volgende:[..]
bla bla bla, waar heb ik gezecht dat ik op de PVDA stem,?????? ik stem op een party met normen en waarden
Hij heeft geen extra geld voor onderwijs en de zorg over, nou, dan zal dat lekker vooruit gaan... binnen tien jaar krijgen kinderen misschien nog 2 dagen per week les en lopen de wachttijden voor ziekenhuisopnames alleen maar op.
Hij wil mensen die ziek zijn niet in de WAO zetten, maar een bijstandsuitkering geven... Ja joh, mensen vragen er om om een ernstige ziekte te krijgen.. dat ze dan nog maar een bijstandsuitkering krijgen kan er idd nog wel bij
En zo zijn er vast nog wel meer punten..
M'n punt is dat ik gewoonweg niet begrijp waarom mensen, en dan met name jongeren, op hem stemmen...
quote:We leven niet in een nederland waar het economisch zo slecht gaat dat er een 2e hitler kan ontstaan en daarvoor staat europa als unie ook nog een keer. Dat je pim gevaarlijk vind worden vind ik onterecht en wil ik dan ook graag eerst eens onderbouwd zien door jou, want op dit moment kan ik niet echt zeggen dat ik begrijp in welk opzich je dat bedoeld. Dat er niet overal extra geld ingestopt moet worden om te verbeteren vind ik zeker niet slecht. Ik wil niet op een gegeven moment heel mijn loon afstaan voor het feit dat ik dan meteen in het ziekenhuis wordt geholpen. Dat behoort ok normaal te zijn als de artsen alleen hun gewone loon krijgen en de onkosten van apparatuur van de overheid terug kunnen krijgen. Er wordt erg slecht gezorgd voor leerlingen op dit moment, kijk maar eens naar de klaag lijsten over roc opleidingen. En ook in ziekenhuizen gaat het er zeker niet optimaal aan toe. Dat iemand niet meteen het wao in gaat vind ik niet erg, maar ik vind wel dat de maatschappij voor de mensen mogen zorgen als hun iets overkomt, mits ze ook nuttig in de maatschappij geweest zijn. Hoe ze het doen zal mij eerlijk gezegd een worst wezen. Mensen stemmen nu eenmaal op pim omdat hij veel problemen aankaart die voor de mensen ook reeel zijn. Dat willen mensen graag horen en dat doen alleen de cda en lpf vooral op dit moment. OF het verandert kan worden is 1 zaak, maar dat wil niet zeggen dat als het niet kan dat we er dan niet eens naar gaan kijken. En wat kan mij alles schelen in de maatschappij als ik een jaar op de wacht lijst moet staan als ik kanker heb, is toch absurd of niet?
Op dinsdag 12 maart 2002 21:12 schreef Fannetje het volgende:
Ik moet zeggen dat ik die Pim Fortyun steeds meer een gevaarlijk iemand begin te vinden... en ik snap absoluut NIET waarom er zoveel nederlanders op hem willen gaan stemmen.Hij heeft geen extra geld voor onderwijs en de zorg over, nou, dan zal dat lekker vooruit gaan... binnen tien jaar krijgen kinderen misschien nog 2 dagen per week les en lopen de wachttijden voor ziekenhuisopnames alleen maar op.
Hij wil mensen die ziek zijn niet in de WAO zetten, maar een bijstandsuitkering geven... Ja joh, mensen vragen er om om een ernstige ziekte te krijgen.. dat ze dan nog maar een bijstandsuitkering krijgen kan er idd nog wel bij
En zo zijn er vast nog wel meer punten..
M'n punt is dat ik gewoonweg niet begrijp waarom mensen, en dan met name jongeren, op hem stemmen...
Mijn mening. De rest, zitten goede dingen tussen, ook dingen die ik niet goed snap, zoals bepaalde bezuiningen, maar ik ga er van uit dat hij die kan onderbouwen, hij is niet dom.
quote:Ik begin nu een beetje een Flodder gevoel te krijgen, maar goed. Als hij mensen uit achterstandwijken haalt en dwingt ergens anders te gaan wonen neem ik aan dat ook mensen uit andere wijken gedwongen worden om in die achterstandswijk de opengevallen plek in te nemen.
O In achterstandswijken moet een betere verdeling van mensen komen naar land van herkomst en maatschappelijke positie, desnoods onder dwang.
Nou, als hij me dwingt om in een bepaalde buurt te gaan wonen, kan hij toch echt rekenen op een enorme knal voor z'n kale kuttekop.
quote:Mij spreekt dit stukje daar ook wel in aan:
Op dinsdag 12 maart 2002 22:20 schreef MoJo het volgende:
Hmz, ik vind dat Pim op het gebied van allochtonen goede ideeen heeft.Mijn mening. De rest, zitten goede dingen tussen, ook dingen die ik niet goed snap, zoals bepaalde bezuiningen, maar ik ga er van uit dat hij die kan onderbouwen, hij is niet dom.
Invoering van een strenge vorm van dienstplicht voor een periode van vier jaar om jonge criminelen vanaf 16 jaar weer in het gareel te brengen.
quote:Integreren is dus niet aan jou besteed he
Op dinsdag 12 maart 2002 23:56 schreef Ulx het volgende:[..]
Ik begin nu een beetje een Flodder gevoel te krijgen, maar goed. Als hij mensen uit achterstandwijken haalt en dwingt ergens anders te gaan wonen neem ik aan dat ook mensen uit andere wijken gedwongen worden om in die achterstandswijk de opengevallen plek in te nemen.
Nou, als hij me dwingt om in een bepaalde buurt te gaan wonen, kan hij toch echt rekenen op een enorme knal voor z'n kale kuttekop.
btw, mijn stem heeft ie nog steeds.
[Dit bericht is gewijzigd door Bastard op 13-03-2002 00:20]
Maar zeker op het gebied van het asielbeleid heeft hij goede plannen, daarom ga ik ook op hem stemmen 15 mei!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |