Hier maar verder...
Nou, schatje... Niets op Netwerk vanavond over die Israelische moeders. Wist je zeker dat het vanavond was?
quote:Ook niets van gemerkt.
Op dinsdag 12 maart 2002 20:31 schreef motown het volgende:
Nou, als golfer het niet doet, doe ik het wel.Hier maar verder...
Nou, schatje... Niets op Netwerk vanavond over die Israelische moeders. Wist je zeker dat het vanavond was?
En voor wie het gemist heeft:Beter is het om terroristen preventief onschadelijk te maken. Een proces is daarvoor niet noodzakelijk.
Dit geldt wat mij betreft voor elk land met een democratie, dus met een democratische controle op de uitvoerende organen.
Ik kan mij voldoende situaties voorstellen in Nederland waarbij de staat tot preventieve actie moet overgaan.
quote:Dankjewel, motown, het komt wel eens voor dat ik niet achter de PC zit.
quote:ja preventief alle toekomstige IDF terroristen uitschakelen had HAMAS het toch bij het rechte eind.. volgens Machteld!
Op dinsdag 12 maart 2002 20:44 schreef machteld het volgende:[..]
Ook niets van gemerkt.
En voor wie het gemist heeft:Beter is het om terroristen preventief onschadelijk te maken. Een proces is daarvoor niet noodzakelijk.
Dit geldt wat mij betreft voor elk land met een democratie, dus met een democratische controle op de uitvoerende organen.Ik kan mij voldoende situaties voorstellen in Nederland waarbij de staat tot preventieve actie moet overgaan.
quote:Ja, we hebben het nu wel gelezen, machteld. En mijn reactie op die post staat ook nog in deel 2:
Op dinsdag 12 maart 2002 20:44 schreef machteld het volgende:[..]
Ook niets van gemerkt.
Dit geldt wat mij betreft voor elk land met een democratie, dus met een democratische controle op de uitvoerende organen.Ik kan mij voldoende situaties voorstellen in Nederland waarbij de staat tot preventieve actie moet overgaan.
quote:Niet achter de pc???
Op dinsdag 12 maart 2002 20:51 schreef golfer het volgende:[..]
Dankjewel, motown, het komt wel eens voor dat ik niet achter de PC zit.
Bestaat zoiets dan?
quote:Ik kan um niet vinden.
Op dinsdag 12 maart 2002 21:06 schreef motown het volgende:[..]
Ja, we hebben het nu wel gelezen, machteld. En mijn reactie op die post staat ook nog in deel 2:
[centraal topic] Israël-Palestina conflict, deel 2
Israel kan zich terugtrekken naar de grenzen van '67, maar dan is het wachten op de volgende golf aanslagen om de grenzen van '47 te herstellen, en dan nog de rest terug. Of je kan proberen de zelfmoordenaars te overtreffen in bruutheid, en dat zal Israel volstrekt isoleren, en kan de hele regio in een chaos storten.
Laten we hopen dat op de een of andere manier de situatie nog kan worden afgekoeld. Cheney is nu in Jordanie, een van de weinige partijen die in staat is om iets te doen in deze uitzichtloze serie escalaties.
quote:Inderdaad, het ziet er naar uit dat Arafat de eindoverwinning in de schoot geworpen krijgt.
Op dinsdag 12 maart 2002 21:11 schreef CeeJee het volgende:
Die razzia's en de executie op straat zijn wel een teken dat de Palestijnen deze strijd aan het winnen zijn. Tegen de boodschap van de zelfmoordenaar "Dit zijn we bereid te doen in onze strijd tegen jullie, en dat is veel verder dan jullie ooit kunnen gaan." is gewoon geen kruid gewassen. Langzaam maar zeker wordt de strijd verhard door het Israelische leger, maar het effect is nihil. En een einde van de strijd is nog lang niet in zicht.Israel kan zich terugtrekken naar de grenzen van '67, maar dan is het wachten op de volgende golf aanslagen om de grenzen van '47 te herstellen, en dan nog de rest terug. Of je kan proberen de zelfmoordenaars te overtreffen in bruutheid, en dat zal Israel volstrekt isoleren, en kan de hele regio in een chaos storten.
Laten we hopen dat op de een of andere manier de situatie nog kan worden afgekoeld. Cheney is nu in Jordanie, een van de weinige partijen die in staat is om iets te doen in deze uitzichtloze serie escalaties.
Israel kan zich niet langer verdedigen. Hamas en Jihad HOEZEE
quote:Natuurlijk weet ik dat zeker!!
quote:Onzin, Israel kan de al de Palestijnen in een oogwenk onder complete controle brengen en de militante tak in een weekend uitroeien.
Op dinsdag 12 maart 2002 21:11 schreef CeeJee het volgende:
Tegen de boodschap van de zelfmoordenaar "Dit zijn we bereid te doen in onze strijd tegen jullie, en dat is veel verder dan jullie ooit kunnen gaan." is gewoon geen kruid gewassen.
Maar dat kunnen ze niet maken...
quote:Terroristische groeperingen zullen misschien doorgaan nadat Israel zich teruggetrokken heeft uit de '67 grenzen, maar de gewone Palestijnse burgers zullen al meer dan blij genoeg zijn dat ze hun eigen land terughebben. Ze zullen ook vermoeid zijn van de conflicten en hun gebied verder willen opbouwen. Bovendien zouden ze van niemand steun krijgen als ze Israel zelf (dus de gebieden van voor '67) zouden aanvallen, dus wat je zegt is onzin. Bovendien zijn de '67 grenzen ook precies wat in het Saudische vredesplan staat, dus waarom dan nog verder vechten?
Op dinsdag 12 maart 2002 21:11 schreef CeeJee het volgende:Israel kan zich terugtrekken naar de grenzen van '67, maar dan is het wachten op de volgende golf aanslagen om de grenzen van '47 te herstellen, en dan nog de rest terug. Of je kan proberen de zelfmoordenaars te overtreffen in bruutheid, en dat zal Israel volstrekt isoleren, en kan de hele regio in een chaos storten.
Echt waar: als Israel zich terugtrekt tot de grenzen van voor 1967, dan is het hoofdzakelijke probleem opgelost. Ik zeg niet dat er zich dan totaal geen incidentiele problemen zouden voordoen, maar dan is de definitieve eindstatus in elk geval bereikt en kan iedereen eindelijk verder gaan met hun leven.
quote:Vreemd... En jammer dat het dus niet doorging.
Op dinsdag 12 maart 2002 21:23 schreef schatje het volgende:[..]
Natuurlijk weet ik dat zeker!!
Het stond aangekondigd op teletekst pagina 220.
quote:Dan beginnen de problemen pas echt!
Op dinsdag 12 maart 2002 22:00 schreef motown het volgende:[..]
Terroristische groeperingen zullen misschien doorgaan nadat Israel zich teruggetrokken heeft uit de '67 grenzen,...
Echt waar: als Israel zich terugtrekt tot de grenzen van voor 1967, dan is het hoofdzakelijke probleem opgelost
quote:Ja, dat dacht Sharon ook... Dat hij ze wel even klein kon krijgen... Maar hij komt nu ook van een koude kermis thuis...
Op dinsdag 12 maart 2002 21:45 schreef X-Ray het volgende:[..]
Onzin, Israel kan de al de Palestijnen in een oogwenk onder complete controle brengen en de militante tak in een weekend uitroeien.
Maar dat kunnen ze niet maken...
Guerrilla-oorlogen zijn zo goed als onmogelijk om te winnen... Kijk maar naar Vietnam en Afghanistan... De Israeli's vechten tegen een vijand die niets te verliezen heeft, terwijl ze zelf heel veel te verliezen hebben.
quote:Het probleem dat de helft van alle moslims en andere arrabieren instinctief tegen Israel zijn.
Op dinsdag 12 maart 2002 22:00 schreef motown het volgende:[..]
Terroristische groeperingen zullen misschien doorgaan nadat Israel zich teruggetrokken heeft uit de '67 grenzen, maar de gewone Palestijnse burgers zullen al meer dan blij genoeg zijn dat ze hun eigen land terughebben. Ze zullen ook vermoeid zijn van de conflicten en hun gebied verder willen opbouwen. Bovendien zouden ze van niemand steun krijgen als ze Israel zelf (dus de gebieden van voor '67) zouden aanvallen, dus wat je zegt is onzin. Bovendien zijn de '67 grenzen ook precies wat in het Saudische vredesplan staat, dus waarom dan nog verder vechten?
Echt waar: als Israel zich terugtrekt tot de grenzen van voor 1967, dan is het hoofdzakelijke probleem opgelost. Ik zeg niet dat er zich dan totaal geen incidentiele problemen zouden voordoen, maar dan is de definitieve eindstatus in elk geval bereikt en kan iedereen eindelijk verder gaan met hun leven.
quote:Grappig.
Op dinsdag 12 maart 2002 21:23 schreef schatje het volgende:[..]
Natuurlijk weet ik dat zeker!!
Het stond aangekondigd op teletekst pagina 220.
quote:De Hezbollah wist Israel ook weg te krijgen uit Zuid Libanon.
Op dinsdag 12 maart 2002 22:05 schreef motown het volgende:[..]
Ja, dat dacht Sharon ook... Dat hij ze wel even klein kon krijgen... Maar hij komt nu ook van een koude kermis thuis...
Guerrilla-oorlogen zijn zo goed als onmogelijk om te winnen... Kijk maar naar Vietnam en Afghanistan... De Israeli's vechten tegen een vijand die niets te verliezen heeft, terwijl ze zelf heel veel te verliezen hebben.
quote:De zelfde hezbollah die vermoedelijk vanmiddag een aanslag op die bus uitvoerde?
Op dinsdag 12 maart 2002 22:13 schreef schatje het volgende:[..]
De Hezbollah wist Israel ook weg te krijgen uit Zuid Libanon.
quote:Lijkt mij anders dat Israel geen haar heeft geleerd van het eigen leed.
Op dinsdag 12 maart 2002 22:17 schreef logisnack het volgende:[..]
Ach hoe zal het ook anders moeten hé.
De mensen hebben niks geleerd van de gechiedenis en herhalen alles gewoon weer en vinden het dan raar als Irael zich er tegen verweerd.
quote:Een uitspraak die ik altijd lees van mensen die iets tegen Israel hebben.
Op dinsdag 12 maart 2002 22:23 schreef Chadi het volgende:[..]
Lijkt mij anders dat Israel geen haar heeft geleerd van het eigen leed.
quote:Wat is de oorzaak daarvan???
Op dinsdag 12 maart 2002 22:11 schreef logisnack het volgende:[..]
Het probleem dat de helft van alle moslims en andere arrabieren instinctief tegen Israel zijn.
quote:Israel zal net zolang doorgaan tot dat alle Palestijnen verdreven zijn.Zie Israel's annaxatiepoltitiek.Maar dat mag natuurlijk wel ofniet??
Ze zullen toch doorgaan tot ze alle Joden in de zee gedreven hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 12-03-2002 22:34]
quote:Over welk leed heb je het?
Op dinsdag 12 maart 2002 22:23 schreef Chadi het volgende:[..]
Lijkt mij anders dat Israel geen haar heeft geleerd van het eigen leed.
20.000 ISRAELISCHE SOLDATEN IN ACTIE
Het Israëlische leger is bezig met zijn grootste offensief sinds de oorlog in Libanon in '82.20.000 soldaten zijn de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever binnengevallen. Daarbij zijn dinsdag zeker 33 Palestijnen gedood.De stad Ramallah is vrijwel volledig bezet.Israëlische troepen hebben een ziekenhuis dat onder meer met Belgisch geld gebouwd is, beschadigd.De troepen houden het ziekenhuis omsingeld en maken het personeel het werken moeilijk.In Noord-Israël, bij de Libanese grens, zijn 6 Israëli's gedood en 6 gewond bij een aanslag op een bus.De politie schoot de drie gewapende aanvallers dood.
(bron: 140 tt-TV1 140 di 12 mrt 21:30:33 buitenland)
Hopelijk zetten ze nu daadkrachtig door en komt er eindelijk eens rust in de regio.
quote:Israel heeft geen reden om Pallestijnen te verdrijven en ze zullen echt niet voor de grap mensen vermoorden.
Op dinsdag 12 maart 2002 22:28 schreef schatje het volgende:[..]
Wat is de oorzaak daarvan???
[..]Israel zal net zolang doorgaan tot dat alle Palestijnen verdreven zijn.Zie Israel's annaxatiepoltitiek.Maar dat mag natuurlijk wel ofniet??
De Joden zijn heer en meester in het claimen van een slachtoffer status.Waarom mag een Joodse vluchteling wel terug keren en een Palestijnse niet??
Waarom worden Israelische Arabieren, Palestijnen behandeld als tweederangs burgers??
Racistische Israel![]()
effe een vergelijking:
Bin laden sloopt 2 gebouwen van Amerika.
Amerika gooit direct heel afganistan plat omdat ze deze terrorist verbergen.
Heel de wereld vind het best ookal gooit amerika af en toe wat burgers dood.
Amerika strooit de hele wereld onder met de propaganda dat er wel 400 afganen door ze zijn gedood in operation annaconde de afgelopen weken.
En de hele wereld vind het allemaal best.
En natuurlijk worden er ook burgers geraakt wat natuurlijk heel erg is, maar niet te voorkomen.
Maar als je dan het bovenste stukje leest, waarom mag amerika wel terroristen pakken en Israel niet?
Ookal heeft Israel het toch wel bij het goede eind... de wereld is gewoon verblind en ik vind het spijtig dat er hier op FOK ook zoveel van rondlopen.
Mensen die lopen de schreeuwen dat ze het beter weten, maar er vanzelf wel achter komen dat wij (de pro-Israel mensen op FOK) op veel punten gelijk hebben.
De lont is bijna opgebrand en dan zullen er heeeel veeeel onschuldige slachtoffers vallen.
En de meesten zullen Joden zijn.
Ik ben benieuwd naar hoe de anti-Israel mensen hier gaan reageren als ze zien dat de Pallestijnen gewoon een groep misdadigers en terroristen zijn.
Zal wel zoiet zijn als: "wir hadden das nicht gewüst.
logisnack
[Dit bericht is gewijzigd door logisnack op 12-03-2002 23:21]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |