abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59486931
Hét centrale topic over Madonna. Voornamelijk over haar muziek natuurlijk, maar omdat Madonna (1958) vaak veel verschillende dingen tegelijk doet kun je hier ook haar andere bezigheden bediscussiëren.

Body of work:

Nu haar nieuwste plaat Hard Candy en haar documentaire over Malawi I Am Because We Are al enige tijd uit zijn, is het tijd voor Madonna om zich volledig te richten op haar volgende grote project: de Sticky & Sweet World Tour.

De repetities van de tournee, die nu écht de proporties van een wereldtournee begint aan te nemen, zijn in volle gang en de eerste geruchten komen naar buiten. Gaat ze nu wel of niet veel klassiekers zingen? Welke liedjes van Hard Candy zal ze doen? Wat voor rare stunts zal ze nu weer uithalen en wie jaagt ze dit keer weer tegen zich in het harnas? En - ook belangrijk - is ze wel bij stem?

Bespreek alles over Madonna hier, maar let wel: gebruik spoilertags als het om geruchten en bevestigingen rond de inhoud van de concerten gaat, er zijn fans die graag verrast willen worden!

Vorig topic: Madonna #10: The final countdown has begun...

Nieuwe video:

Handige links:

www.madonna.com
www.iconmadonna.com
www.madonnatribe.com
www.drownedmadonna.com
www.madonnalicious.com
www.madonnamad.com
www.madonna.nl
www.madonnaunderground.nl

[ Bericht 50% gewijzigd door MadGuy op 18-06-2008 14:23:23 ]
  woensdag 18 juni 2008 @ 13:45:27 #2
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_59487054
wel alvast een TVP'tje
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_59487238
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 13:39 schreef MadGuy het volgende:

Neem gewoon niet teveel bagage mee zodat ze niet hoeven te controleren en je snel door kunt lopen.
Ben ook blij dat het in september is en niet in december ofzo, geen gedoe met jassen/garderobe

Maar het ziet er dus naar uit dat er toch een catwalk komt, met nog een extra podium eraan vast? (hetzelfde als bij Confessions dus eigenlijk)
  woensdag 18 juni 2008 @ 13:55:26 #4
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59487269
Tvp
Hoe groot is de kans dat die setlist uit het vorige deel echt is?
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_59487270
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 13:53 schreef ZwarteMagika het volgende:

Ben ook blij dat het in september is en niet in december ofzo, geen gedoe met jassen/garderobe

Maar het ziet er dus naar uit dat er toch een catwalk komt, met nog een extra podium eraan vast? (hetzelfde als bij Confessions dus eigenlijk)
Inderdaad, en de vorige keer waren de concerten in Nederland op zondag en maandag. Nu alleen op een doordeweekse dag. Wellicht dat dat ook scheelt.

Het ziet er inderdaad naar uit dat er een catwalk komt. Zou me stiekem toch een beetje tegenvallen als ze ineens met een 'gewoon' podium komt.
pi_59487319
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 13:55 schreef maedel het volgende:
Tvp
Hoe groot is de kans dat die setlist uit het vorige deel echt is?
Er zal vast wel iets van waarheid inzitten, maar ik persoonlijk denk dat het een door een fan in elkaar geknutseld fake lijstje is.
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:00:28 #7
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_59487405
Inderdaad zo kan ik ook tien van die lijstjes verzinnen. Vond het een beetje overkill aan Hard Candy nummers.
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:07:11 #8
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_59487609
Mij zou het juist niets verbazen al die HC nummers..
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:08:05 #9
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59487638
Ik hoop voornamelijk dat het aantal oudere nummers waar is.
Want ik ga eigenlijk voor het prehistorische Madonnawerk
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:14:48 #10
70004 niksan
net een beetje meer
pi_59487866
Haar nieuwe single
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_59487934
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 14:07 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Mij zou het juist niets verbazen al die HC nummers..
Mij eerlijk gezegd ook niet. Destijds met de Re-Invention Tour moest ze wel zwichten voor een hele rits klassiekers: haar album American Life verkocht nu niet écht goed. Confessions on a Dance Floor verkocht wel als een tierelier. Met Confessions richtte ze zich dus weer op haar nieuwere nummers, maar toch kon ze niet onder een paar klassiekers uit... Ik denk dat ze nu, omdat Hard Candy toch wel een verkoopsucces is, zich weer zal richten op nieuwere nummers met enkele klassiekers.
  donderdag 19 juni 2008 @ 00:14:18 #12
16874 creno
born this way
pi_59506583
De mix van Give it 2 me van Fedde le grand, wordt deze alleen tijdens het concert gebruikt want op madonnened.nl staat de tracklist van de singles en ik zie die mix er niet bij staan ?!
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_59510761
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 00:14 schreef creno het volgende:
De mix van Give it 2 me van Fedde le grand, wordt deze alleen tijdens het concert gebruikt want op madonnened.nl staat de tracklist van de singles en ik zie die mix er niet bij staan ?!
Die mix zal wel terecht komen op een US maxi, of iets dergelijks. Overigens is nog niet bekend welke mixen Madonna al dan niet zal gaan gebruiken tijdens de concerten...
  vrijdag 20 juni 2008 @ 15:04:00 #14
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_59551578
Zou dit dan tóch de echte setlist zijn?:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Korreltje zout alert, maar goed, wie weet?

[ Bericht 0% gewijzigd door MadGuy op 20-06-2008 18:54:22 ]
pi_59552280
Fijne mix die setlist
  vrijdag 20 juni 2008 @ 18:39:55 #16
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_59556474
Het is dezelfde als die Haper postte hoor, met wat meer details, maar we zullen zien.
pi_59556524
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 18:39 schreef MadGuy het volgende:
Het is dezelfde als die Haper postte hoor, met wat meer details, maar we zullen zien.
Ja maar zo vaak zit ik hier normaal gesproken niet
  zaterdag 21 juni 2008 @ 10:56:14 #18
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_59572986
de demo van Heartbeat is gelekt. Alleen is hij nog niet van Madonna, maar Pharell met Nicole Scherzinger van de Pussycat Dolls.Heel apart!
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_59573059
Hoeveel kaartjes zijn er nog verkrijgbaar voor het concert in A'dam Arena? Het zou wel mooi zijn als het toch nog uitverkocht raakt.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 12:00:22 #20
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_59574061
Het zijn nog 3 maanden, dus uitverkocht raakt het waarschijnlijk wel.
Maar misschien zijn er toch veel mensen die deze tour maar eens overslaan omdat ze de vorige 2 al zijn geweest. Voor de niet hysterische fans zoals wij hier, kan ik me voorstellen dat het een beetje overkill wordt en dan is de prijs er ook niet echt naar om zomaar te gaan.

Hoeveel kaarten zouden ze nog hebben achter gehouden voor de dure paketten? die komen straks ook weer in de losse verkoop.
pi_59583283
Dat soort dingen komen we nooit te weten, als consument zijnde. Ik ben ook wel eens benieuwd, al is het alleen maar voor strategische doeleinden.

Ik kan me overigens voorstellen dat mensen Madonna even links laten liggen. Met RIT was het nog hot: Madonna was hier een hele tijd niet geweest. Confessions was gewoon een succesnummer en nu... ja, zó lang is het nog niet geleden dat ze geweest is. Voor die prijzen zou ik me als non-fan ook wel even drie keer achter de oren krabben.

Er is volgens mij sowieso een kentering aan de gang: grote sterren als Bruce Springsteen, Celine Dion en Kylie Minogue hebben dit jaar ook niet uitverkocht...

Anyways, nieuw tournieuws (tourvideo's):-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_59617169
Ik heb al meer dan vijf jaar niet gereageerd hier.... Maar die tracklist klopt denk ik niet. Madonna heeft Borderline al niet meer gedaan sinds de virgin tour en dat is puur omdat ze Mark Kamins de royalites niet gunt. Dus waarom zou ze dat nu wel ineens doen? Volgens mij zijn haar playlists vooral politiek. Dus weinig van Bedtime Stories (want met veel externe producers) en veel collaboraties, waar ze vanaf ray of light goed in werd (de meeste credits per nummer gaan naar haar bij tours, dat was daarvoor wel anders).

Ze doet dus alleen nummers waarover ze de volledige rechten beschikt. Voor mij altijd een graadmeter om over zogenaamd gelekte checklists te twijfelen.

Overigens hoop ik echt dat ie klopt. ik wil haar weer eens borderline horen zingen. En Express Yourself

Update: 'alleen nummers' moet zijn 'vooral nummers'. Want ze doet nog wel altijd Holiday en andere oude medegeproduceerde dingen...
Zet bovenstaande tekst op muziek en je hebt gegarandeerd een hit!
  maandag 23 juni 2008 @ 10:34:30 #23
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_59620481
quote:
Op maandag 23 juni 2008 01:03 schreef VictorVictor het volgende:

Update: 'alleen nummers' moet zijn 'vooral nummers'. Want ze doet nog wel altijd Holiday en andere oude medegeproduceerde dingen...
Inderdaad, want over Ray of Light kan ze in ieder geval ook niet de volledige rechten beschikken. En die doet ze toch geregeld.

Maar is het werkelijk zo dat je rechten moet afdragen als je een cover live ten gehore brengt? Volgens mij is dat alleen het gevoel als ze geregistreerd worden voor een live opname, bijvoorbeeld voor dvd of televisieopname?
pi_59620656
Give it 2 me is deze week tmf superclip. Hoera.
pi_59658388
Ik hoop dat ze een groot gedeelte van Hard Candy overslaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')