quote:Summer chic" houdt het volgende in:
Zomerse kleding (liefst linnen of katoen voor de heren) en voor de dames luchtige zomerjurken of een tuniek bijvoorbeeld. Qua kleur is er geen vast voorschrift, zwart/wit is gebruikelijk maar juist heel kleurrijk kan ook. Neem anders even contact op met de gastheer/vrouw om zeker te zijn van het kleurvoorschrift.
Dresscode is fijn, dan weet je als gast wat je kunt verwachten. Wij, normale stervelingen, vinden het erg om ergens als enige heel erg uit de toon te vallen. De dresscode geeft dan de richting aan, zodat je niet in black tie komt terwijl iedereen nette zomerkleding aan heeft of juist andersom.quote:
Volgens mij netjes (al is het jasje niet helemaal mijn smaak). Ik zou wel een shirt doen, geen das.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:05 schreef Eltonno het volgende:
Ik heb binnenkort een bruiloft en voor de borrel overdag is de dresscode "summer chic"... Nu weet ik nog niet precies wat ik daar mee aanmoet.
Wat ik denk dat ik ga dragen;
Colbertje
met een linnen broek daaronder en suede loafers
Moet daar dan een overhemd+das onder of kan een t-shirt ook ofzo?
Of zit ik er nu helemaal naast?
Dat zekerquote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:18 schreef Gimmick het volgende:
Uiteraard ben jij übercool en super zelfverzekerd.
Ik zal me altijd aan de drescode die gevraagd wordt houden. Ik ben te gast dus pas me aan aan de wens van de gastheer / -vrouw. Wat ik niet snap is dat mensen op hun uitnodiging een dresscode voorschrijven, heb je dan zo weinig vertrouwen in je gasten dat ze zich netjes aan zullen kleden?quote:Jij hoeft je dan ook niet aan de dresscode te houden.
Er zijn wel vijf verschillende soorten 'netjes' (waarbij ik 'in t-shirt' nog niet heb meegeteld). Mensen voelen zich over het algemeen lekker in iets waarmee ze niet uit de toon vallen. Zeker als je wat verder van het bruidspaar staat, is het fijn om te weten wat er van je verwacht wordt.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:26 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat zeker![]()
[..]
Ik zal me altijd aan de drescode die gevraagd wordt houden. Ik ben te gast dus pas me aan aan de wens van de gastheer / -vrouw. Wat ik niet snap is dat mensen op hun uitnodiging een dresscode voorschrijven, heb je dan zo weinig vertrouwen in je gasten dat ze zich netjes aan zullen kleden?
Wat maakt het uit als de 1 met stropdas omloopt en de ander in tshirt, laat iedereen gewoon dragen waarin hij/zij zich het lekkerst voelt.
Okay, nou "wat er van me verwacht wordt" of "uit de toon vallen" ben ik persoonlijk niet zo bang voor.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:42 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Er zijn wel vijf verschillende soorten 'netjes' (waarbij ik 'in t-shirt' nog niet heb meegeteld). Mensen voelen zich over het algemeen lekker in iets waarmee ze niet uit de toon vallen. Zeker als je wat verder van het bruidspaar staat, is het fijn om te weten wat er van je verwacht wordt.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:18 schreef Gimmick het volgende:
übercool en super zelfverzekerd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |