abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60754373
Met de handkolf krijg ik na een paar keer kolven echt pijnlijke tepels. Ik heb ook de avent kolf. Maar voor een keer krijg ik het er prima uit. Met de electrische kolf heb ik geen last, ik zet m dan ook niet op standje dyson.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_60758776
Ik heb van de week de pump in style binnen gekregen, gelijk uitgeprobeerd natuurlijk
Een heel fijn ding, maakt wel wat geluid, maar niet heel irritant
Kolf resultaat ging ook gelijk omhoog. Ik kolf meestal tussen 2 voedingen door en krijg dan bijna 200cc totaal
De TSR is eigenlijk al vrijwel direct als ik de kolf erop zet, moet alleen wel even opletten op m'n tepels/tepelhof, die waren een klein beetje geirriteerd door de kolf
pi_61599781
Maandag te werk, dus dan begint het echte kolf-werk.
Ik heb gisteren de mini-electric gehaald; heb erg zitten twijfelen over de diverse kolven, zelfs nog serieus gedacht om de pump in style aan te schaffen, maar dat vond ik toch ff iets te gortig.
En na steeds zuiniger te wikken en wegen deze maar gehaald.

Geluid is enorm, maar hij voelt wel zachter aan dan de avent handkolf met kolven (dat schuurde ofzow langs de tepels).

Vanochtend 75ml gekolfd op 1 borst na het drinken zonder dat ik er zelf veel van door had.

Nu nog even snel een voorrraadje aanleggen voor maandag, want die was er inmiddels al weer doorheen gegaan bij oma.

Ik lees afentoe dat je melk niet mag mengen, maar waarom is dat, en kun je melk van 1 dag niet opsparen om vervolgens in de vriezer te doen? Nu heb ik iedere keer van die halve potjes in de vriezer staan, en eigenlijk wil ik het handiger/efficienter indelen/vriezen.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_61599862
Je mag het mengen als het op dezelfde temperatuur is Dus niet meteen net gekolfde melk bij de melk uit de koelkast. Je kunt het dus wel bijvoorbeeld aan het eind van de dag bij elkaar doen en dan invriezen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_61601592
Mini electric vind ik ook veel lawaai maken, ik legde een hydofiel onder de motor en een lap eroverheen. Dan valt het wel mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61602867
Ik heb trouwens nog een Avent Isis IQ Uno, 8 maanden gebruikt. Inclusief 2x 125 ml flesjes, (koel)tas, koelelementen en een heleboel Avent Via bekers en deksels om je melk in op te vangen en in te vriezen. Ook zit er een setje bij waardoor je van de elektrische kolf een handkolf kan maken. Iemand interesse?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 13 september 2008 @ 17:53:06 #107
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61603951
kolven gaat hier echt beroerd, krijg er iedere keer maar zo'n 40cc uit en het hoogste wat ik heb gehaald deze week was vanochtend eb dat was 70 cc.

ik baal hier verschrikkelijk van aangezien ik wel moet kolven ivm werken zodat mijn man het kan geven als ik werken ben.
In het begin ging het met de neusspray heel goed maar dat is ook over.
Als ik begin met kolven dan heb ik een goede toeschietreflex en dan gaat het prima maar na 5 min. stopt het en gaat het over in druppelen en na zo'n 10 min komt er niks meer.

Eerst masseren, warm water enz helpt allemaal niet.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_61611283
Snakelady, heb je een regelmaat in het kolven zitten? Dat wil ook nog wel eens helpen. Dus niet de dag voordat je weg moet, maar elke dag op hetzelfde tijdstip. Met een klein ritueeltje voor jezelf (glaasje drinken, foto er bij, etc.). Zo kan je je lichaam een beetje trainen.

Verder heb ik ook geen tips, doordat ik nooit structureel heb hoeven kolven is het bij mij nooit echt soepel gegaan.
  zondag 14 september 2008 @ 00:59:33 #109
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61613597
iedere ochtend en iedere avond, ongeveer wel hetzelde tijdstip, kan 1 uur schelen maar dat zal toch niet zoveel uitmaken lijkt me?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_61615708
Neu, dat zal wel goed zitten dan.
Vervelend hoor, hopelijk heeft iemand hier de gouden tip!
  zondag 14 september 2008 @ 12:16:23 #111
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61617510
Snakelady, gaat het niet beter als je naar Nika kijkt tijdens het kolven?
Haar geluidjes, haar geur, de manier waarop ze ligt te friemelen met d'r handjes en naar je lacht...
Misschien dat het wegsmelten, dat je dan ongetwijfeld doet, kan zorgen voor een extra duwtje in de rug borst.
Succes!
.... met gevoel voor drama....
  zondag 14 september 2008 @ 14:59:24 #112
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61620718
zelfs met tegelijk voeden en kolven niet, ik snap er echt helemaal niks van hoe het kan.
nika ligt aan de ene borst te drinken en krijgt genoeg binnen en aan de andere borst de kolf en daar komt maar heel weinig uit.

Toch dank je wel voor de tips!
  zondag 14 september 2008 @ 15:00:47 #113
108648 cattie
lieve moeder
pi_61620751
Snakelady, het enige wat ik kan verzinnen is dat het handig kan zijn om een lactatiekundige te bellen. Misschien kan die na het aanhoren van je verhaal nog goede tips geven.
  zondag 14 september 2008 @ 15:37:55 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_61621601
snakelady, het is alweer enige tijd geleden dat ik kolfde, maar bij mij duurde het ook altijd maar kort dat er wat uit kwam, langer dan 5 minuten deed ik het ook niet, maar dan wel vaker per dag. heb je dat al geprobeerd?
stormy waters...
sailin'
pi_61625686
en..... wat voor kolf heb je? Nou is het misschien wat voorbarig om een hele nieuwe kolf aan te schaffen, maar misschien kan je iets huren of lenen.
Ik merkte een enorm verschillen tussen mijn handkolf en mijn PISA. Bij de tweede was er nog nauwelijks productie en toen kolfde ik al beter dan ik in volle productie met mijn handkolf deed. Kan toeval zijn geweest hoor, maar het is in ieder geval wel zo dat niet elke kolf bij elke vrouw past.

En zorgen maken om het kolven werkt ook niet mee, maar da's misschien nog wel het moeilijkst op te lossen
pi_61630294
Tip zal ongetwijfeld al genoemd zijn

Ik deed de afgekolfde melk in ijsblokzakjes van de AH Zo kon ik ongeveer bepalen wat de hoeveelheid was voor in de fles

Oja en afgekolfde melk nooit in de deur van de koelkast zetten ivm het temperatuurverschil elke keer als de deur open gaat
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 14 september 2008 @ 23:25:52 #117
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61634495
Ik heb de madela mini electric, misschien is het ook gewoon bang zijn dat het niet lukt en dat het daardoor niet lukt.

Belana, dat heb ik nog niet geprobeerd!

Cattie, is inderdaad wel een goed idee ja als het zo blijft.
pi_61634833
Je kunt beter vaker kort kolven, dan 1 a 2 keer langer. Kolven (borstvoeden in het algemeen) is een enorm psychologisch proces. Angst dat het niet lukt, of helemaal niet gaat lukken enz. kan een enorme rol spelen.

Voor dit soort dingen kun je bij uitstek de VBN bellen
Variety is the spice of life
  maandag 15 september 2008 @ 06:45:22 #119
24188 Belana
kloon van belana
pi_61637172
snakelady, ik kolfde met dezelfde kolf (dan een dubbele) en hij maakt best herrie. Ik gooide hem onder een deken om de herrie te verminderen en dan pakte ik gewoon een boekje oid.
Na verloop van tijd kwam de TSR vaker en kon ik ook langer kolven en was mijn produktie enorm goed.
succes!
stormy waters...
sailin'
  maandag 15 september 2008 @ 11:59:46 #120
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61641452
hij maakt wel flinke herrie idd, dank je voor de tip!
pi_61669243
Ik vond die mini electric echt vreselijk, herrieding en het motortje was in no time versleten (dat kan ook nog aan de hand zijn trouwens, is het een nieuwe? Motortje gaat maar een uur of 80-100 mee)

Maar dat gezegd hebbende, kolven ging bij mij ook nooit makkelijk. Nu voor nummer drie moest ik op mijn werk (3 dagen) drie keer kolven voor anderhalve voeding, en dan ook nog alle andere dagen 1x 's avonds voor de rest. Pfff. Met 9 maanden moest ik overgaan op 2x kolven (alleen nog in mijn pauzes) en kreeg hij 1 voeding opvolgmelk. Hij is nu net een jaar en ik kolf nu helemaal niet meer, heeeeeerlijk maarja, betekent wel dat hij op mijn werkdagen (4 inmiddels) alleen 's ochtends en 's avonds nog moedermelk krijgt.
Succes, dus
pi_61694648
Ik heb een aardig kolfkamertje tot beschikking op m'n werk, ze hebben een oude opslaghok van ict ingericht voor me; met een riante leren luie stoel; voetenbankje, net tafeltje, kamerscherm, een minikoelkastje, en een deur die van binnen op slot kan (erg handig, want gisteren poogde al iemand binnen te komen, die wilde vast stiekum een dutje doen? ).

Voor echt een mannenbedrijf vind ik dat bijna vertederend dat ze zo goed hun best daar voor hebben gedaan!

Ik krijg 100ml per kolfbeurt eruit; maar tot nu toe met de handkolf; want er moet nog een verlengsnoer komen in de 'melkstal' (Ik moet er overigens dus ook aardig m'n best voor doen om een redelijke hoeveelheid eruit te krijgen, het gaat zeker niet vanzelf).

Ik heb intussen wel door dat ik geen werk op m'n bureau moet hebben liggen als ik ga kolven, want dan ga ik mezelf pushen, en dat werkt averechts.

Vandaag krijgen we een vriezer erbij; maar eens goed een voorraadje opbouwen!

Ik heb trouwens ook het idee dat de mini-electric bij mij minder eruit krijgt dan de handkolf; maar dat ga ik volgende week eens proberen door met beiden tegelijk te kolven.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 17 september 2008 @ 10:42:22 #123
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61697145
Lliewella, wat gaaf ze dat ze zo hun best doen op het werk!

Ik ben nu meerdere keren per dag aan het kolven, vrij lastig maar zo kom ik er wel.
  woensdag 17 september 2008 @ 12:01:07 #124
24188 Belana
kloon van belana
pi_61698927
op zich goed nieuws dus snakelady!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 17 september 2008 @ 12:33:26 #125
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61699599
ja, dat wel, hoop alleen wel dat de productie toch nog wat omhoog gaat. ;0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')