abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63409476
Ik gooi na het kolven alle stukjes in de vaatwas en daarna in de sterilisator (is zo eentje voor in de microgolf oven) om te 'bewaren'. Pas als ik weer ga kolven steriliseer ik alle onderdelen dan. Als ik meer dan 1x moet kolven, steriliseer ik eerst alles, en verpak ik het dan steriel (ik heb zo'n IQ van Avent die je steriel kan wegbergen). Daarna was ik alles goed af in een sopje (en naspoelen) en gebruik ik 'm zonder te steriliseren nog 'n keer. Als ik weer thuis kom gaat ie weer de vaatwasser in en dan steriliseer ik weer voor het volgende gebruik. Cyclus is rond .

Ook nog even m'n vraag van in het bv topic hier, want hier past 't eigenlijk beter:

En dan wil ik dit weekend eens een keertje gaan stappen met vrienden en ik zou graag iets meer drinken dan 1 voorzichtig glaasje wijn. (niet dat ik me plat ga zuipen natuurlijk, maar ik ga wel net iets meer drinken dan mag bij bv denk ik). Nu vroeg ik me af: als ik eerst afkolf vlak voor ik aan de alcohol ga en dan drink ik m'n laatste alcoholische drankje rond 3u 's nachts en ik ga dan pas rond bvb 7u 's ochtends opnieuw kolven, is die melk dan wel goed? Kan ik die melk dan toch niet beter gewoon weggieten?

Klinkt even of ik zwaar aan de alcohol zit, is dus niet zo, ik wil gewoon even op zeker spelen voor Ben
pi_63409659
Liza ieder glas alcohol kost ongeveer 1,5 uur om af te breken. Zowel uit je bloed als uit je melk.
Dus stel dat je per 1,5 uur 1 glas alcohol drinkt, dan is 1,5 uur na je laatste glas alles afgebroken.
Dan zou je dus om 7 uur 's ochtends gewoon veilig drinken. Drink je hoger tempo dan duurt het natuurlijk langer.
(ow ja, gaat wel om standaard glazen alchohol, dus wijn in een wijnglas, bier in een bierglas, als je jenever drinkt uit een bierglas dan duurt 1 glas afbreken natuurlijk langer)
  woensdag 26 november 2008 @ 10:10:30 #228
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63529936
Anderhalf uur? Ik kon alleen maar 3 uur vinden, maar dit valt dan een stuk voordeliger uit Handig om te weten.

Hier wordt nog steeds gekolfd. En omdat Isis 500/dag drinkt en ik inmiddels 600+ kolf heb ik zowaar melk ingevroren Ik heb alleen nog steeds wel spruw, al lijkt het wel minder te zijn. Isis d'r tong wordt tenminste steeds minder wit. Maargoed, ik ga er maar weer eens een tripje huisarts aan wagen, vrijdag, als m'n kuurtje over is.
  woensdag 26 november 2008 @ 10:39:15 #229
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63530594
Wat heerlijk van je productie Jojogirl!
Wel jammer van de spruw.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63530682
ik zal het nog eens even nazoeken, want iedereen roept 3 uur en ik 1,5.
Ik kan het natuurlijk ook gewoon mis hebben

Fijn dat het zo goed gaat jojo!!
pi_63531784
Piglet, ik las gisteren in een (gratis) magazine rond veiligheid op de weg – een mens moet wat al wachtend op de trein - nog iets over 1 glas (standaardeenheden dus, zoals jij zei) ongeveer overeenkomt met 0,22 promille in je bloed. En dat de alcohol ongeveer afgebroken wordt aan een tempo van 0,15 promille per uur.
Dan kom je dus voor 1 glas uit op ongeveer 1,5 uur.
Er stond uiteraard wel bij dat heel veel zaken invloed hadden op de opname van alcohol in het bloed (leeftijd, geslacht, gewicht, laatste maaltijd…) en dat je dus niet zomaar kon berekenen hoe veilig het was om x glazen te kunnen drinken. Soort van disclaimertje dus voor de niet- BOB’s

Fijn dat het goed gaat bij jullie Jojo! Blijf je kolven of drinkt Isis al af en toe live?
pi_63532838
Wat fijn Jojo!
  zondag 30 november 2008 @ 07:26:37 #233
4177 Jojogirl
pi_63638659
Ik werd net wakker net een pijnlijke sector in m'n linkerborst. Kennelijk gisteren tussen het klussen in het nieuwe huis toch niet helemaal goed leeggekolfd elke keer. Vandaag dus maar wat vaker kolven en m'n hotpack meenemen zodat die er net voor het kolven op kan.
  zondag 30 november 2008 @ 09:02:31 #234
4177 Jojogirl
pi_63639190
Hoe zat het ook alweer met melk met bloed erin? Ik leek een verstopping te hebben, want ik kreeg de harde plek net niet meteen weggekolfd. Nu na doorprikken wel, maar nu bloedde het dus ook ietsje en dat kwam dus ook in de melk
pi_63639659
Wat bloed in de melk kan geen kwaad, je kan het gewoon geven
Wel vervelend van die verstopping! Had je een blaartje, dat je het door moest prikken?
pi_63642502
Als ze live had gedronken, had ze ook een beetje bloed binnen gekregen. Je hebt geen enge ziektes toch?

Is het nu weer beter na het doorprikken?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 1 december 2008 @ 23:05:56 #237
4177 Jojogirl
pi_63683465
Het doorprikken leek wel te helpen, maar ik heb nu nog steeds een wat hardere en pijnlijke plek in m'n borst zitten, al lijkt ie wel steeds minder hard en beurs te voelen. Gelukkig voel ik me nu ookweer wat beter, want gisteren was ik de hele dag licht koortsig. Nou was ik ook snipverkouden, dus dat kon ook de oorzaak nog zijn, maar ik ben toch blij dat ik nu weer koortsvrij ben. Hopelijk trekt het gewoon langzaam weg en ben ik aan een ontsteking ontsnapt.
pi_63683564
Ik hoop het ook voor je Jojo!

Ik merkte trouwens de afgelopen dagen toen ik verkouden was, dat het krijgen van een TSR een stuk moeilijker ging dan normaal. Vandaag (verkoudheid bijna over), was het geen enkel probleem meer, grappig!
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:39:58 #239
4177 Jojogirl
pi_63880541
Hier nog steeds spruw, al heeft Isis er nu geen last meer van. Ikzelf zie nu dus wel weer witte aanslag op m'n tepel, dus ik ga nog maar een kuurtje vragen (zou dan de 3e al worden). Verder ben ik gelukig ontsnapt aan erger, want m'n borsten zijn weer soepel en het is dus geen ontsteking geworden. Wel is m'n productie hierdoor iets teruggelopen. Dit weekend heb ik dus maar weer even erg vaak gekolfd (10,9 en 9 keer zaterdag t/m gisteren) en hopelijk gaat dit nu z'n vruchten afwerpen.
Oja, ik heb nu ook alweer het kolven voor op m'n werk geregeld. Bij Finn ging ik 1 keer per dag kolven, nu wordt dat 2 keer, want ik ben bang dat anders m'n productie instort.
pi_63883093
Balen zeg van die spruw die maar niet weggaat!

Hoevaak kolf je nu normaal op een dag?
Echt respect voor je, 9 en 10 keer kolven op een dag
pi_63883167
jojo misschien kun je voor de spruw gentiaanviolet gebruiken.
of als het puur voor de behandleing van je tepels is, iig geen nistatine, of orale daktarin.
gewoon in de handverkoop verkrijgbare miconazolnitraat creme werkt dan beter, meteen na het voeden/kolven dun aanbrengen

Wel super knap dat het nog steeds goed gaat en nu ook op je werk geregeld is
  woensdag 10 december 2008 @ 09:18:33 #242
4177 Jojogirl
pi_63897831
Normaal kolf ik 6 keer per dag, nu dus ff wat vaker Voor m'n tepels heb ik al miconazolnitraatcreme, maar dus ook nog een tabletten kuur. Het lijkt nu trouwens wel weer iets minder te worden, maar ik vraag toch nog maar een extra kuur, want ik wil het wel echt helemaal kwijt en niet dat Isis over 2 weken weer een witte tong heeft. Dat kunnen we niet gebruiken nu d'r sonde er net uit is.
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:58:02 #243
4177 Jojogirl
pi_63954342
Het regelen heeft wel geholpen, ik zit weer op het nivo van voor m'n verstopping
pi_63954529
Ik vind je bewonderingswaardig Jojo!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64040695
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:58 schreef Jojogirl het volgende:
Het regelen heeft wel geholpen, ik zit weer op het nivo van voor m'n verstopping
Wat fijn

Vandaag wel in een grappige situatie gezeten met kolven op het werk. Voor m'n werk zit ik soms bij verschillende klanten, zo ook de komende werkdagen.
Op m'n normale werkplek mag ik kolven in de ruimte van de bedrijfsarts (die eens in de maand komt) en die ruimte is af te sluiten, voor de ramen zitten rolgordijnen en er kan zelfs met een gordijn de halve kamer afgesloten worden. Ideaal dus!
Vandaag dus op een andere werkplek en op zoek gegaan naar een kamertje waar ik kon kolven.
Kamertje waar ik terecht kon bleek alleen een glazen deur te hebben, ik heb dus gekolfd met m'n kolf op schoot, half weggedoken tegen een kast aan
Was overigens niet de meest ideale situatie (ook niet voor de opbrengst) en had ook geen stopcontact in de buurt, dus op de batterijenunit (die toch minder krachtig is). 2e keer kolven maar op zoek gegaan naar een andere ruimte, kon ik in een vergaderruimte terecht, megagroot en met ramen. gelukkig stonden er ook een paar schermen, ben ik daar maar achter gaan zitten. Ach, de ruimte kon in ieder geval op slot en ik zat er rustiger dan in de andere kamer.

Ben wel heel blij dat het koelelement dat bij mijn kolf zit zo lang bevroren blijft, normaal heb ik wel de beschikking over een koelkast, maar nu dus niet, toch was de melk nog redelijk goed koud toen ik thuis kwam.
  maandag 15 december 2008 @ 21:45:03 #246
4177 Jojogirl
pi_64042194
Wel avontuurlijk mrien, kolven bij klanten en geen idee hebben waar je terechtkomt

Ik heb gisteren bij de sauna gekolfd. Fijn dat het kon, maar het was niet zo heel warm in die ruimte (EHBO-hok) en er zaten wat kleine raampje naar buiten in, dus ook niet echt bevorderlijk voor de productie. Ze waren gelukkig wel heel makkelijk over het voor me bewaren in de koelkast, dat was wel erg fijn.
M'n grootste kolfavontuur was trouwens toen ik Finn bv gaf en een keertje ging geocachen (soort GPS speurtocht). Toen heb ik in het bos gekolfd Ging nog erg goed ook geloof ik.
pi_64042582
Ik zit gelukkig wel bij een paar vaste klanten, dat scheelt. Maar vandaag was ik daar weer voor het eerst..dan inderdaad even avontuurlijk.
Op zich vind ik het zolang de deur op slot kan en de plek waar je zit niet zichtbaar is genoeg.

Een beetje normale temperatuur in de ruimte is wel erg prettig inderdaad, in de bedrijfsartsruimte is het ook elke keer erg fris, niet echt prettig. Meestal doe ik nu maar een hema hempje aan die je makkelijk naar beneden kan trekken, is warmer dan alles omhoog te moeten doen.

Fijn dat ze zo meewerkend waren bij de sauna!
In het bos klinkt ook erg spannend trouwens!
pi_64140649
Mrien; avontuurlijk hoor!
Ik heb 1 keer ook met een glazenwand gezeten; op de reptielenbeurs in een beursgebouw; maar gelukkig was dat redelijk verstopt in het gebouw; ik kon van bovenaf wel mensen voorbij zien schuifelen; maar andersom moest je wel heel goed kijken om iets te zien; maar ik zat ook redelijk weggedoken; je weet maar nooit wie er omhoog staat te turen

Ik heb vanochtend zelf de boel leeg moeten kolven; dat was voor het eerst dat ik een ochtendvoeding zelf moest doen. Nou; dat ik sochtends kolf naast dat ik amber laat drinken klopt wel; was maar goed dat ik 2 flesjes mee naar boven had genomen; ik heb 290 ml afgekolfd en m'n rechterborst is nog niet goed leeg (alleen kreeg er ook niet meer uit helaas; dat mag amber zo wel weer wegdrinken als ik d'r op ga halen bij opa&oma).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64144657
Wow, 290 ml!
Goed hoor!
pi_64148221
Het gekke is dat ik sochtends dus ruimschoots genoeg heb; maar op de dag is het net aan volgens mij; gister ook weer een meppende en piepende amber aan de borst.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')