Ik vind jou wel erg pessimistisch. Mensen kunnen nog goed herstellen na een hersenbloeding en liggen niet per definitie in hun bed te wachten tot ze dood gaan. Het wordt bijna nooit honderd procent, maar tussen honderd procent en totale afhankelijkheid zit een heel gebied.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:06 schreef Bubbz het volgende:
Dat ziet er heel slecht uit. Ik zou me maar voorbereiden op het ergste want zoals ze voor 5 weken geleden was zal je haar nooit meer zien.
Zelf ben ik mijn vader verloren door een hersenbloeding en achteraf gezien blij dat het bij hem snel over was (binnen 2 weken). Het is gewoon geen leven meer alleen maar in je bed liggen wachten tot je dood gaat en totaal afhankelijk van anderen.
Eens.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:09 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind jou wel erg pessimistisch. Mensen kunnen nog goed herstellen na een hersenbloeding en liggen niet per definitie in hun bed te wachten tot ze dood gaan. Het wordt bijna nooit honderd procent, maar tussen honderd procent en totale afhankelijkheid zit een heel gebied.
Dat realiseer ik me ook wel. Maar ik zou al blij zijn als ze kon praten en in een (elektrische) rolstoel zich kon voortbewegen.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:06 schreef Bubbz het volgende:
Dat ziet er heel slecht uit. Ik zou me maar voorbereiden op het ergste want zoals ze voor 5 weken geleden was zal je haar nooit meer zien.
Hoeveel er terugkomt is met geen mogelijkheid te zeggen. Heeft te maken met of en hoeveel hersenweefsel er beschadigd is, welk deel daarvan onherstelbaar, en hoe goed het overgebleven hersenweefsel vergaan hersenweefsel kunnen vervangen. Gezien het feit dat we erg weinig weten van dit vermogen van de hersenen, is dit niet te voorspellen. Daarbij hebben alle delen van de hersenen andere functies dus zal het ook aan de precieze locatie liggen hoe of wat. Sommige functies zijn makkelijker over te nemen door andere gebieden als andere, sommige locaties zijn disdanis ingewikkeld/belangrijk dat ze nooit meer kunnen herstellenquote:Op maandag 16 juni 2008 21:29 schreef Osramp het volgende:
Wat ik ervan begrijp is dat de hersenen in elkaar gedrukt worden door de bloeding. De bloeding is nu gestelpt en het lichaam kan de zwelling afbouwen. Maar als de druk weg is, of lager is, dan moeten de hersenen hun taak toch weer opnemen of niet?
Hoe zeker kun je hiervan zijn? En wat kunnen doktoren hiermee? Al is het maar voor een prognose hoe de toekomst er uit gaat zien.
Nou, maar dat is misschien niet zo'n slecht bericht. Dat het herstel nu nauwelijks merkbaar is, hoeft dus geen maatstaf te zijn voor het verdere verloop?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:46 schreef ralfie het volgende:
Sorry, maar der is maar 1 manier om erachter te komen wat je kunt verwachten, en dat is afwachten. De eerste 6 maanden tot 1 jaar zul je de meeste vooruitgang zien, pas daarna kun je een globale schatting maken wat ze ervan over houdt. Prognoses zijn in dit stadium nauwelijks te geven
Thanx. Iedereen trouwens.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:50 schreef Sylvana het volgende:
Heel veel sterkte ermee iig.
Idd, dat maakt niks uit. Bij mijn vader heeft het ook weken geduurd voordat hij wat meer kon en nou ruim een jaar later is hij toch heel aardig hersteld. Mijn vader kon ook niet eten en praten in het begin, en nou kan hij dat wel gewoon. Oke, hij is wat minder goed verstaanbaar en heeft soms last met het vinden van woorden, maar hij kan zich gewoon goed uitdrukken nu. Terwijl het bijvoorbeeld in het begin echt heel erg moeilijk was om samen met hem de menulijst van het verpleeghuis door te nemen. Dan moest je echt alles opnoemen en dan knikte hij als hij het wilde hebben.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:54 schreef Osramp het volgende:
[..]
Nou, maar dat is misschien niet zo'n slecht bericht. Dat het herstel nu nauwelijks merkbaar is, hoeft dus geen maatstaf te zijn voor het verdere verloop?
Dat het nooit meer zo wordt zoals het geweest is, soit, daar kunnen we vrede mee hebben. Zou ze maar vast weer eens normaal kunnen eten en praten, dan waren we al heel erg blij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop