quote:Ambtenaren denken dat ze de wijsheid in pacht hebben, gewoon eens luisteren naar de burgers doet wonderen.
quote:Niet goed natuurlijk, maar met alle regeltjes in dit land snap je dat kleine ondernemers tot wanhoop gedreven worden. Ongetwijfeld een PvdA wethouder....
quote:net goed aanpakken die machthebbers. moesten ze in den haag ook doen. wij hebben niks meer te zeggen,.
quote:Dit is toch ongelofeljk!, mensen doen maar tegenwoordig,alemaal de schuld van balkeende en zijn linkse aanpak, geert waar ben je? ik hoop dat deze man door het arrestatieteam hard word aangepakt,..gelijk chip in zijn lichaam aanbrengen zodat hij geregistreerd word en dna afgeven deze man mag geen kinderen meer krijgen want dat worden ook criminelen.
quote:die wethouder is ongetwijfeld weer een ambtenaar die het bloed onder de nagels van een hardwerkende ondernemer heeft uitgehaald.
quote:Als je brood van hardwerkende ondernemers pikt en ze het moeilijk maakt om een bedrijf draaiende te houden dan is dit het gevolgd daarvan. Ik hoop dat de wethouder een afgeslacht wordt. Dat zal de 2de kamer wel wakker schudden. Ze moeten eens afblijven van de hardwerkende ondernemers. Niet overgeven, maakt de wethouder af. Binnen 5 jaar ben je vrij vanwege ontoerekeningsvatbaar!
quote:Die wethouder zal best op persoonlijke titel getracht hebben die ondernemer te slachten... en dit is het resultaat!! Komt door de fascistische houding van ambtenaren!!
quote:Eindelijk eens iemand die durft die overbetaalde overbodige ambtenaartjes aan te pakken!
quote:En dit zal vaker gebeuren zolang de overheid de hardwerkende burgers blijft uitknijpen. De maat is een keer vol, en worden die zakkenvullers een keertje aangepakt. Ik kan het me heel goed voorstellen. Tijd voor een revolutie
quote:Kan me goed voorstellen dat deze man zwaar gefrustreerd is door toedoen van de huidige amtenarij in dit regeltjes land.Stem daarom PVV!!! dat is tot nu toe de enige partij die daar daadwerkelijk iets aan wil doen.Er moet echt een keer de bezem doorheen!!!!
quote:Tja , ik heb gèèn medelijden met deze man! Dit is nog maar een begin...De Nederlander wordt eindelijk wakker en accepteerd het misdadige gedrag niet meer van ambtenaren en regerings leiders.Eindelijk!
En waar kennen we dat verheerlijken van het geweld tegen de staat? Juist, van het fascisme en communisme. Het wordt steeds erger in Nederland. Ik maak me oprecht zorgen. Nederland radicaliseert. Het gaat ook niet meer om idealen of principes (in het geval van rechts: een dader moet je keihard straffen), maar puur eigenbelang. Jezélf in het middelpunt van de wereld zetten en iedereen moet daarvoor wijken, desnoods met geweld.quote:Waarom staan er arrestatie teams klaar? Laat die PVDA wethouder lekker zitten, komt vanzelf wel een keertje vrij.
'De gemiddelde Nederlander' is in politieke termen altijd een discutabel begrip. Je spreekt in het verband van maosime, communisme en fascisme ook niet zo snel over 'de gemiddelde Duitser'. Ik stel alleen vast dat het Telegraaf/GeenStijl/Wilders/Verdonk publiek verder radicaliseert én dat dat behoorlijk gevaarlijk is. Het wordt steeds erger. Het begint met foeteren, het eindigt met geweld prediken én de daad bij het woord voegen.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:24 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik denk niet dat de reacties van de telegraaf een representatief beeld geven van de gemiddelde Nederlander.
Ik vind het nooit zo slim om met Hitler-vergelijkingen op de proppen te komen. Daarmee doe je discussies meestal geen goed.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
'De gemiddelde Nederlander' is in politieke termen altijd een discutabel begrip. Je spreekt in het verband van maosime, communisme en fascisme ook niet zo snel over 'de gemiddelde Duitser'. Ik stel alleen vast dat het Telegraaf/GeenStijl/Wilders/Verdonk publiek verder radicaliseert én dat dat behoorlijk gevaarlijk is. Het wordt steeds erger. Het begint met foeteren, het eindigt met geweld prediken én de daad bij het woord voegen.
Vergeet niet: Hitler had op z'n hoogtepunt ook maar slechts 30% van de stemmen....
quote:De PVDA houdt de bevolking al anderhalf-jaar gegijzeld het is allen jammer dat de gijzelnemer een vreemdeling is.Maar na afloop een kopje thee en alles is weer goed, maar het is een goed initatief dat zou de echte Nederlander ook moeten doen.Niet over je laten lopen en je niet laten bestelen door de in en in corrupte overheid en gemeente ambtenaren.
Het is ook een beetje het medium waardoor het wat versterkt wordt natuurlijk he. Mensen proberen in zo'n comment een krachtig statement te maken, omdat het anders niet opvalt tussen de andere reacties. Ik verwacht dat als je een serieus gesprek met ze zou voeren, ze al snel van hun standpunt afstappen.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:45 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben het volledig met Klopkoek eens en ik vind het een zorgwekkende ontwikkeling, dit soort populisme. Of je daar de naam van de Telegraaf één op één aan moet koppelen, is een ander verhaal, maar feit is wel dat dit soort plat populisme hand over hand toeneemt. Je ziet het ook aan de politieke peilingen...
Nee, Hitler-vergelijkingen hoeven wat mij betreft ook niet, maar wat je wel ziet is dat gewelddadig gedrag steeds meer getolereerd wordt, en erger: normaal gevonden wordt. Wat jij nu ook zegt: een burger die kritisch tegenover bepaalde zaken staat. Je bent nu gewoon ongemerkt een terreurdaad aan het afzwakken, als ware het een burger die gebruik maakt van zijn inspraakrecht in een gemeenteraadsvergadering ofzo.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:31 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik vind het nooit zo slim om met Hitler-vergelijkingen op de proppen te komen. Daarmee doe je discussies meestal geen goed. Wat ik denk is dat er gewoon een veranderende burger bestaat die kritisch tegenover bepaalde zaken staat. Tegenwoordig zijn er veel meer mogelijkheden om dit ongenoegen uit te spreken.
Dan ben je zeker de grote stakingen van een paar jaar geleden vergeten? Daar werd het CDA-VVD-D66 kabinet ook uitgemaakt voor alles wat lelijk is. Ik kan me nog een Balkenende-pop herinneren met een strop om z'n nek, en zeer agressieve spandoeken tegen Verdonk. Bos was toen de grote man.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:53 schreef Elfletterig het volgende:
Nu ik erover nadenk: bezien in het licht van dit opkomende populisme, vind ik het helemaal niet zo vreemd dat de PvdA zo keldert in de peilingen. Het is de partij die het keer op keer moet ontgelden. Nu ook weer, met de brandstofprijzen en dergelijke. Grote stickers met "Stop Bos" en "Met Bos ben je de klos". Waarom hoorde ik een paar jaar terug nooit iemand over Zalm? Een minister van financiën die ook gewoon forse accijnzen liet heffen en geen cent aan de burger teruggaf.
Wat je ziet, is een soort rechts-populisme, waarbij de PvdA meer dan wie ook, wordt zwartgemaakt. Dat gaat nu zelfs al zo ver dat het gijzelen van een wethouder wordt goedgekeurd, omdat het een PvdA'er is. Het is bij die populisten zeker nog nooit in de gedachte opgekomen dat deze gemeentebestuurder gewoon zijn werk doet en langs democratische weg is gekozen.
quote:Op maandag 16 juni 2008 14:42 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je best wel in de war raakt als Telegraaf-lezer. Aan de ene kant geweld tegen een PvdA-wethouder, wat een duidelijk pluspunt is. Maar aan de andere kant is de dader wel een Turkse allochtoon, een duidelijk minpunt...
Moeilijk, moeilijk
Het is nogal vreemd om de haatzaaierij jegens Balkenende en Verdonk in de schoenen te schuiven van Bos. Dat er ook voorbeelden zijn van populistisch gedrag uit linkse hoek, bestrijd ik zeker niet, maar de algemene tendens is toch dat het rechts-populisme veel nadrukkelijker aanwezig is.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:58 schreef Hephaistos. het volgende:
Dan ben je zeker de grote stakingen van een paar jaar geleden vergeten? Daar werd het CDA-VVD-D66 kabinet ook uitgemaakt voor alles wat lelijk is. Ik kan me nog een Balkenende-pop herinneren met een strop om z'n nek, en zeer agressieve spandoeken tegen Verdonk. Bos was toen de grote man. Het is meer aanschoppen tegen de gevestigde macht dan enkel een haatcampagne tegen links.
Wat een drogredenquote:Op maandag 16 juni 2008 15:09 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens vind ik het nogal bizar dat dit topic vanuit POL naar KLB wordt verplaatst. Het is een inhoudelijk topic, over een actueel verschijnsel. KLB is een puinhoop en daar komt dit topic niet tot zijn recht. Als de POL-moderator er dan echt geen raad mee weet, gooi het dan naar GC of NWS ofzo, maar niet naar KLB
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |