Met een verf/lijmverwijderaar (soort geavanceerde föhn)quote:Op maandag 16 juni 2008 10:22 schreef jitzzzze het volgende:
Maar de vraag is nu natuurlijk: hoe krijg ik dat eraf zodat ik hem over kan schilderen met normale verf?
De verf die ik heb is geschikt voor radiatoren, dus dat moet wel lukken.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:38 schreef Cothen het volgende:
[..]
Met een verf/lijmverwijderaar (soort geavanceerde föhn)
Zou trouwens kijken voor radiatorlak, dat scheelt wat aan rare luchtjes als je de verwarming aanzet.
Ik geloof ook best dat het blijft zitten, maar echt makkelijk schoonmaken is het nietquote:Op maandag 16 juni 2008 10:49 schreef sobotta het volgende:
maar de meeste latex is ook afwasbaar (ok tot enige mate, maar een spagetti gooiend kind daar zou het tegen moet kunnen bv), dus makkelijk zal dat niet gaan..... Misschien eens proberen met terpentine?
BTW: ik had een bruine radiotor in mijn oude krottige huurhuis met latex geverfd, hield best lang (vooral omdat ze het niet binnen een halfjaar gingen vervangen, zoals was afgesproken maar drie jaar later toen ik verhuisde het ook nog niet gebeurd was.) Maar echt mooi was het niet.....
Zoveel tegenstrijdigheid in één post. Hoe verzin je het.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:49 schreef kres het volgende:
Met grof schuurpapier. Niet al te grof anders ziet het er niet uit nadat je de nieuwe lak er op heb gedaan.
Maar gewoon flink grof schuuren. Ik zeg korel 250.
Dat zou ook kunnen. Het hechtte inderdaad niet zo bestquote:Op maandag 16 juni 2008 10:57 schreef SHE het volgende:
Je kunt afbijt gebruiken; maar aangezien latex niet fantastisch hecht op radiatoren, zou je het eerst ook gewoon met een plamuurmes kunnen proberen.
Grof schuurpapier, niet te grof, maar wel flink schuren met korrel 250? Heb je ooit wel eens schuurpapier in je handen gehad?quote:Op maandag 16 juni 2008 10:49 schreef kres het volgende:
Met grof schuurpapier. Niet al te grof anders ziet het er niet uit nadat je de nieuwe lak er op heb gedaan.
Maar gewoon flink grof schuuren. Ik zeg korel 250.
Schuren op radiatoren is sowieso al een vak apartquote:Op maandag 16 juni 2008 11:03 schreef jitzzzze het volgende:
Grof schuurpapier, niet te grof, maar wel flink schuren met korrel 250? Heb je ooit wel eens schuurpapier in je handen gehad?
Dat zeker, dus als het zonder schuren kan, dan zou ik daar weer wat gelukkiger van worden.quote:Op maandag 16 juni 2008 11:04 schreef Cothen het volgende:
[..]
Schuren op radiatoren is sowieso al een vak apart
Een verfbrander gebruiken voor latex is net zoiets als een raket gebruiken om je sigaret te ontbranden.quote:Op maandag 16 juni 2008 11:04 schreef jitzzzze het volgende:
Maar wat is nou de oplossing?
- Branden?
- Afsteken met een plamuurmes?
- Afbijtmiddel?
- Er simpelweg overheen lakken?
- Of flink schuren met grof schuurpapier met korrel 250?
Nou ja, dit was één van de weinige niet heldere momenten. Verder is mijn verbouwing heel goed gegaan en is het ook heel mooi geworden.quote:Op maandag 16 juni 2008 11:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Een verfbrander gebruiken voor latex is net zoiets als een raket gebruiken om je sigaret te ontbranden.
Gewoon afsteken met plamuur en als dat niet overal goed werkt, de rest van de plekken met afbijt behandelen.
Tenminste, dat zou ik doen.
De kans dat je je radiator verneukt door het te schuren is ontzettend groot. Aangezien jij, getuige dit topic, wel vaker niet zulke heldere ideeen hebt, zou ik het schuurpapier laten liggen.
Maar daarvoor moet eerst de latex verwijderd worden.quote:Op maandag 16 juni 2008 11:49 schreef bbtb77 het volgende:
Als je wilt lakken zul je toch moeten schuren. Schuren dus.
Zo een goedkope opmerkingquote:Op maandag 16 juni 2008 12:05 schreef kres het volgende:
(mij trouwens niks over schuurpapier vertellen... wie is hiet de handige harrie die met latex zijn radiator verft?)
Ik hou er ook niet zo van, zeker omdat de vloer al gelegd is. En hout niet zo goed tegen afbijt kan.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:17 schreef kres het volgende:
het is gewoon dat ik zelf nooit lager ga dan korrel 600..
Dus vandaar dat ik 250 grof vind maar goed je je kan natuurlijk voor 80 gaan of 150....
Kijk zelf maar wat het beste gaat. (als je het gaat doen tenminste.
Zelf ben ik niet zo gek op al die chemische middelen i.v.m aquariums en andere huisdiertjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |