abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3465019
Een ongelofelijke film (van Lars van Trier?)

Is er ook maar een Fokker die dit een mooie film vond en die niet werd afgeschrikt door de bodemloze treurnis van het verhaal en de beelden?

Toen ik m voor de eerste keer zag, stond m'n hoofd er niet naar en had ik er geen geduld voor. Jaren later zag ik m nog een keer en vond ik m fantastisch, zelfs humoristisch.

Jusqu'ici tout va bien...
pi_3465035
help even...was dat die film waarbij de mannelijke hoofdpersoon op een booreiland werkt en waarbij de vrouwelijke hp nogal afwijkend gedrag tov de rest van de bevolking vertoond?

[Dit bericht is gewijzigd door superbam op 12-03-2002 14:52]

Faat zei: Nee hoor, ik heb áltijd roze borstjes
pi_3465090
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 14:42 schreef Manono het volgende:
Toen ik m voor de eerste keer zag, stond m'n hoofd er niet naar en had ik er geen geduld voor. Jaren later zag ik m nog een keer en vond ik m fantastisch, zelfs humoristisch.
bij mij was het juist andersom; eerste keer zeer van genoten en me laten verrassen/meeslepen, + bij tijd & wijle hard om gelachen. tweede keer kon ik minder goed tegen alle somberheid/ellende.
pi_3465135
Ja dat klopt, die film met die booreiland man. Echt super geweldige film, ik moet er elke keer bij janken. Ik heb hem nu drie of vier keer gezien schat ik. Ik denk dat dit een van de allerbeste films is die op een suggestieve manier ellende, liefdesperikelen, haat en machteloosheid laat zien. Wat mij betreft is het nog nooit beter verbeeld als door Lars Von Trier. Vooral die scnene wanneer het meisje voor de tweede keer naar die boot gaat om de 'hoer' te spelen. Je weet wat er dan gaat gebeuren... jeetje als ik zo nu weer over nadenk....
to die by your side, well the pleasure the privilege is mine
pi_3465159
Ja superbam die is het.

Tja gek he, dat je het zo verschillend kunt ervaren. Het zit m denk ik in je eigen gemoedstoestand, kan het niet anders verklaren. Vond het zo raar dat ik m de 2e keer ineens geweldig vond, terwijl ik er eerst ronduit depri van werd. Een verschrikkelijke treurnis inderdaad, maar daar doorheen gekeken toch ook wel een heel mooie film. En dan dat einde

pi_3465165
die bedoel ik ja...
ik bleef na afloop nogal even kijken...
mooie film!!
Faat zei: Nee hoor, ik heb áltijd roze borstjes
pi_3465198
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 15:00 schreef Manono het volgende:
En dan dat einde
hihi dat einde is wel het einde ja. (het kón er niet dikker bovenop).
pi_3465206
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 14:57 schreef mozzer het volgende:
Vooral die scnene wanneer het meisje voor de tweede keer naar die boot gaat om de 'hoer' te spelen. Je weet wat er dan gaat gebeuren... jeetje als ik zo nu weer over nadenk....
Oh ja, dat. Brrr.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 maart 2002 @ 19:55:47 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3467599
Ik ben er 2x aan begonnen en ik vind het een vreselijke kutfilm. Ik kon het niet afkijken. Bij de prostitutiesequenties ben ik afgehaakt. Gewauwel op niks af, onsymphatieke karakters, koud en afstandelijk en het eind, dat ik per ongeluk wel zag, slaat al helemaal nergens op.

Zulke films zijn ongetwijfeld erg kunstzinnig verantwoord, maar voor mij hoeven ze niet gemaakt te worden.

pi_3475736
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 19:55 schreef SunChaser het volgende:
Ik ben er 2x aan begonnen en ik vind het een vreselijke kutfilm. Ik kon het niet afkijken. Bij de prostitutiesequenties ben ik afgehaakt. Gewauwel op niks af, onsymphatieke karakters, koud en afstandelijk en het eind, dat ik per ongeluk wel zag, slaat al helemaal nergens op.

Zulke films zijn ongetwijfeld erg kunstzinnig verantwoord, maar voor mij hoeven ze niet gemaakt te worden.

hmm, geen last van gehad! zeker niet van 'te afstandelijke' personages. 't verhaal was goed, en dat vind ik toch de belangrijkste basis voor een film. ik had ook geen last van een te dwingende vorm (wat wel vaak het geval is bij andere LvT films, i.m.o.).

maar de 2e keer kon ik dus beduidend minder goed tegen het ellendige & fatalistische in het verhaal. zal wel met stemming te maken hebben ja.

woensdag 13 maart 2002 @ 20:30:45 #11
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_3477036
Een van de mooiste films ooit.
pi_3477073
Ooit in de bioscoop gezien.
Ik werd doodziek van dat wijf
  zaterdag 16 maart 2002 @ 12:18:55 #13
23033 mozzer
geen lozer
pi_3507705
Het blijft echt een geweldige film.
Lars is gewoon echt goed.
Einde bericht.
to die by your side, well the pleasure the privilege is mine
  zaterdag 16 maart 2002 @ 12:25:41 #14
22259 Fogerty
slapende account
pi_3507737
quote:
stond m'n hoofd er niet naar en had ik er geen geduld voor.
Ik had dat zelfs al toen ik de hoes van de videoband las, dus ik heb de rest lekker laten kijken en ben zelf wat anders gaan doen. Ik heb iets briljants gemist begrijp ik nu
Maar toch, ik kan me niet voorstellen dat mijn hoofd er ooit WEL naar gaat staan, om diezelfde reden zal ik waarschijnlijk ook nooit Schindler's List zien
Hieperdepiep hoera!
pi_3562876
quote:
Een ongelofelijke film (van Lars van Trier?)
Geweldige film ja, en verre van somber en triest.
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
pi_3571305
Samen met Brazil en The Godfather II is dit mijn all-time favo..
-Geweldige cameravoering
-Briljant acteerwerk van Emilly Watson
-De manier waarop Von Trier er een sprookjesboek van maakt
Etc...
"We need not fear the expression of ideas --- we do need to fear their suppression."
  vrijdag 22 maart 2002 @ 03:10:53 #17
4720 GRAZ
team aap
pi_3574583
quote:
Op donderdag 21 maart 2002 21:22 schreef thorgal het volgende:
Samen met Brazil en The Godfather II is dit mijn all-time favo..
-Geweldige cameravoering
-Briljant acteerwerk van Emilly Watson
-De manier waarop Von Trier er een sprookjesboek van maakt
Etc...
compleet mee eens
I'm way out of your league. If your league were to explode, I wouldn't hear the sound for another three days.
pi_9246466
De film begon..
Ik zag het gezicht van Emily Watson.. en moest al huilen. Prachtige vrouw! Ze heeft haar geweldig gespeeld.
pi_9249033
Ik heb volgens mij 3 keer een poging gedaan, maar ik kon er niet tegen. Wat een treurnis, de misere hing zo zwaar in de lucht dat ik er bijna niet goed van werd. Dat heb ik nog nooit met een film gehad, misschien word ik gewoon een softie.
Het zijn wel de betere films die zo'n sterke reactie oproepen, het doel wordt bereikt. Het lukte me gewoon niet om hem uit te zien, ik werd er bijna suicidaal van. Ik kon ook dat meisje niet echt verdragen. Je moet er echt voor 'in de stemming' zijn en dat was ik geen van alle keren eigenlijk. Ik heb hem op dvd (lag voor een tientje bij de FRS), ga hem nog wel een keer proberen uit te kijken.
Unox, the worst operating system.
  donderdag 20 maart 2003 @ 14:34:58 #20
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_9259028
Ja echt heel mooi,ik hou wel van die sfeer......maar je moet er niet in blijven hangen want dan kan je beter niet kijken!
I don't care.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')