Is er ook maar een Fokker die dit een mooie film vond en die niet werd afgeschrikt door de bodemloze treurnis van het verhaal en de beelden?
Toen ik m voor de eerste keer zag, stond m'n hoofd er niet naar en had ik er geen geduld voor. Jaren later zag ik m nog een keer en vond ik m fantastisch, zelfs humoristisch.
[Dit bericht is gewijzigd door superbam op 12-03-2002 14:52]
quote:bij mij was het juist andersom; eerste keer zeer van genoten en me laten verrassen/meeslepen, + bij tijd & wijle hard om gelachen. tweede keer kon ik minder goed tegen alle somberheid/ellende.
Op dinsdag 12 maart 2002 14:42 schreef Manono het volgende:
Toen ik m voor de eerste keer zag, stond m'n hoofd er niet naar en had ik er geen geduld voor. Jaren later zag ik m nog een keer en vond ik m fantastisch, zelfs humoristisch.
Tja gek he, dat je het zo verschillend kunt ervaren. Het zit m denk ik in je eigen gemoedstoestand, kan het niet anders verklaren. Vond het zo raar dat ik m de 2e keer ineens geweldig vond, terwijl ik er eerst ronduit depri van werd. Een verschrikkelijke treurnis inderdaad, maar daar doorheen gekeken toch ook wel een heel mooie film. En dan dat einde
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 15:00 schreef Manono het volgende:
En dan dat einde
quote:Oh ja, dat. Brrr.
Op dinsdag 12 maart 2002 14:57 schreef mozzer het volgende:
Vooral die scnene wanneer het meisje voor de tweede keer naar die boot gaat om de 'hoer' te spelen. Je weet wat er dan gaat gebeuren... jeetje als ik zo nu weer over nadenk....
Zulke films zijn ongetwijfeld erg kunstzinnig verantwoord, maar voor mij hoeven ze niet gemaakt te worden.
quote:hmm, geen last van gehad! zeker niet van 'te afstandelijke' personages. 't verhaal was goed, en dat vind ik toch de belangrijkste basis voor een film. ik had ook geen last van een te dwingende vorm (wat wel vaak het geval is bij andere LvT films, i.m.o.).
Op dinsdag 12 maart 2002 19:55 schreef SunChaser het volgende:
Ik ben er 2x aan begonnen en ik vind het een vreselijke kutfilm. Ik kon het niet afkijken. Bij de prostitutiesequenties ben ik afgehaakt. Gewauwel op niks af, onsymphatieke karakters, koud en afstandelijk en het eind, dat ik per ongeluk wel zag, slaat al helemaal nergens op.Zulke films zijn ongetwijfeld erg kunstzinnig verantwoord, maar voor mij hoeven ze niet gemaakt te worden.
maar de 2e keer kon ik dus beduidend minder goed tegen het ellendige & fatalistische in het verhaal. zal wel met stemming te maken hebben ja.
quote:Ik had dat zelfs al toen ik de hoes van de videoband las, dus ik heb de rest lekker laten kijken en ben zelf wat anders gaan doen. Ik heb iets briljants gemist begrijp ik nu
stond m'n hoofd er niet naar en had ik er geen geduld voor.
quote:Geweldige film ja, en verre van somber en triest.
Een ongelofelijke film (van Lars van Trier?)
quote:compleet mee eens
Op donderdag 21 maart 2002 21:22 schreef thorgal het volgende:
Samen met Brazil en The Godfather II is dit mijn all-time favo..
-Geweldige cameravoering
-Briljant acteerwerk van Emilly Watson
-De manier waarop Von Trier er een sprookjesboek van maakt
Etc...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |