abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:01:57 #126
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_60514586
Enne, welkom op fok
Toch mooi dat de beweegreden van iemand om te joinen OTTD is
Maar je bent niet de eerste
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_60516301
Ik was bezig op de fok server (moozzie, geel) maar ik lagde eruit. Toen wou ik er weer in maar kreeg ik een andere kleur (ben dus niet meer me eigen company) hoe kan ik verder met moozzie (geel)???

Edit: wtf, als ik nu steeds inlog ben ik die groene <_<
Edit2: fuckit blijkbaar heet ik gunpool (de echte gele). daar ga ik dus gewoon mee verder hehe
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 22:51:12 #128
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_60517814
Je mag ook kijken als je inlogt op een server. Je kunt gewoon kiezen of je een nieuwe company start of dat je een oude wil joinen. Volgende keer ff kijken ipv klikken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_60517918
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 22:51 schreef Merovingian het volgende:
Je mag ook kijken als je inlogt op een server. Je kunt gewoon kiezen of je een nieuwe company start of dat je een oude wil joinen. Volgende keer ff kijken ipv klikken.
Yes dude, maar eerste snapte ik het niet (stonden er 2 dingen) en ik dacht dat het mappen waren. hehe
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 23:03:34 #130
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_60518038
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 22:56 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Yes dude, maar eerste snapte ik het niet (stonden er 2 dingen) en ik dacht dat het mappen waren. hehe
Nouja, volgende keer ff beter lezen

Als je eenmaal ingelogd bent kun je in de company screen (mannetje met hoed) een wachtwoord instellen voor je company. Dan kunnen anderen niet inloggen op je company. Dit moet je eigenlijk wel doen, want anders kan iedereen inloggen op je server en sommigen vinden het "grappig" om andermans company te verneuken. Altijd wachtwoord instellen dus. Bij inloggen op een server kun je aan de slotjes achter de company's zien welke een wachtwoord hebben.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 3 augustus 2008 @ 10:52:06 #131
223556 cvvoorst
Komt ie dan he
pi_60522800
hee bedankt voor de info alleen ik kan de knop meespelen niet indrukken die blijft donker maar ik heb opentt 0.6.2 en de server is 0.6.1 zou het daar aan liggen? Ik kan zo 123 niet de oude versie vinden maar mischien weten jullie het wel

greetzzz

edit: Het probleem is idd dat ik een versie hoger zit want kan wel bij anderen joinen die versie 0.6.2 hebben dus ik hoop dat ik ergens de oudere versie kan vinden en als 1 van jullie een link hebben zet hem dan maar hier neer als je wilt.
Ik zoek ondertussen wel verder[s]


Oke heb het gevonden kan nu ook meespelen duss we gaan kijken of ik het nog een beetje kan

greetzz

[ Bericht 22% gewijzigd door cvvoorst op 03-08-2008 11:05:41 ]
Blaat het niet dan schaapt het niet
  zondag 3 augustus 2008 @ 11:28:44 #132
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_60523330
Bij het multiplayer venster zie je achter de verschillende servers gekleurde bolletjes. Groen betekent dat je kan meespelen (juiste versie+juiste grf's), geel betekent wel juiste versie maar niet juiste grf's en rood betekent niet juiste versie. In het rechter gedeelte kun je dan meer informatie zien over de server die je links aanklikt, zoals welke grf's je nodig hebt, of wat het versienr van de server is.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_60525642
YAPP is in trunk gekomen!
Eindelijk PBS in openTTD games!

Om het te gebruiken heb je de nieuwste nightly nodig, of je moet wachten op 0.7.0, wat nog wel een tijdje zal duren.

[ Bericht 4% gewijzigd door vanOekelen op 03-08-2008 14:22:19 ]
  zondag 3 augustus 2008 @ 13:59:40 #134
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_60525910
W00t! Vette shit Ik ga er maar eens mee aan de slag
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_60527031
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

post de save game + versie nr van je spel en ik pas hem wel ff aan..
wat je nu doet is voor elk spoor een nieuwe lijn gebruiken.
je kan ook een algemene lijn maken en alles daar aan combineren.

links erin en rechts de treinen er weer uit maar hey. met de savegame kan ik het wel laten zien + screenie
Cablegunmaster, schiet het al een beetje op? Niet om er druk op te zetten hoor, ik zit zo een week op vlieland

Alvast heel veel dank!
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  zondag 3 augustus 2008 @ 15:15:31 #136
223556 cvvoorst
Komt ie dan he
pi_60527231
wat kan je daar mee doen eigenlijk??
Blaat het niet dan schaapt het niet
  zondag 3 augustus 2008 @ 15:16:19 #137
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_60527250
Zojuist ook maar weer is begonnen met OpenTTD nadat ik het prachtige scenario van NL in de OP zag staan. Daar ga ik heel wat uurtjes insteken . Anyhow, ik heb dus ook een OpenTTD Nightly versie gedled nu zodat ik ook trams e.d kan laten rijden. Echter, als ik een busset en een tramset laadt in OpenTTD dan rijden er opeens bussen op de tramrails of vice versa. Ik kan dus niet én trams én bussen maken. Enkel bussen óf trams.

Is dit te verhelpen, zoja hoe?

Bvd!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 3 augustus 2008 @ 17:00:00 #138
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_60529479
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 15:15 schreef cvvoorst het volgende:
wat kan je daar mee doen eigenlijk??
Als je het over PBS hebt: lees eerst even het linkje dat van oekelen erbij geeft.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 3 augustus 2008 @ 17:01:23 #139
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_60529510
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 15:16 schreef Blistering het volgende:
Zojuist ook maar weer is begonnen met OpenTTD nadat ik het prachtige scenario van NL in de OP zag staan. Daar ga ik heel wat uurtjes insteken . Anyhow, ik heb dus ook een OpenTTD Nightly versie gedled nu zodat ik ook trams e.d kan laten rijden. Echter, als ik een busset en een tramset laadt in OpenTTD dan rijden er opeens bussen op de tramrails of vice versa. Ik kan dus niet én trams én bussen maken. Enkel bussen óf trams.

Is dit te verhelpen, zoja hoe?

Bvd!
Met de nightly's is er een patch waarmee je meerdere sets tegelijk kan draaien. Zoek dus even tussen de patches. Als dit uitstaat, kun je maar een bepaald aantal voertuigen hebben, en als je er mee hebt worden de eerste grf's gewoon aan de kant gezet voor de latere, om het simpel te zeggen. Maar met die patch aan niet meer.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 4 augustus 2008 @ 18:08:04 #140
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_60554497
De fokservers zijn nu ook geupdate naar versie 0.6.2!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_60554531
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 18:08 schreef Merovingian het volgende:
De fokservers zijn nu ook geupdate naar versie 0.6.2!


Gaan we weeeeer.
pi_60557422
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 12:03 schreef Mr.Jorn. het volgende:
de laatste open ttd versie:P

http://rapidshare.de/file(...)27_Jun_1969.sav.html


volgens mij versie 0.6.1. Kan dat?

En als je dan die savegame, inclusief jouw aanpassingen weer uploadt ben je helemaal geweldig
lijkt alsof je een bedrijf computer bedrijf hebt overgenomen.
er zijn heel veel onlogische, verbindingen. korte 1 schuine stukjes. ik ga ze niet allemaal fixen
ik heb je station verwijderd en een stukje verplaatst. *dmv, aan elkaar en dan de stukjes verwijderen.
zo druk lijkt het niet op je station. ik weet niet of ik nog een aansluiting mis maar die kan je er makkelijk aan vastknopen.
Save:
http://rapidshare.com/fil(...)legunmaster.sav.html
Redacted
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:27:44 #143
223556 cvvoorst
Komt ie dan he
pi_60560113
pfff wat een werk zeg om een compleet spoornetwerk om te zetten naar een ander spoor
Blaat het niet dan schaapt het niet
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 08:41:02 #144
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_60568427
Hrm,

Gisteravond weer tot in de kleine uurtjes doorgegaan. Geprobeerd wat ik hier heb gelezen, maar het werkte niet In het kort: had op een 512x256 map een centrale HUB waarin alles samenkwam, en ook weer alles vandaan ging. Netjes netwerk dat goed liep eromheen etc...

Normalitair deed ik dat altijd met de opdrachten volladen en uitladen. Hierdoor maken de toevoer treinen geen winst, en de afvoer treinen wel. Boeit nie veel, het gaat om het vervoeren, en netto stond er toch een +

Nu heb ik de toevoer treinen de opdracht overladen en leeglaten gegeven in de centrale overslag, en de afvoer lijnen nog gewoon volladen. Ik krijg nu wel geld voor de aanvoertreinen als de afvoer treinen wat afleveren, maar die afvoertreinen maken nu weer geen winst? Moet ik die afvoertreinen ook op overladen oid zetten dan?
Dum de dum
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:08:34 #145
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_60568686
Ik gebruik nooit overladen, vind het een irritant concept. Maar dus ook geen idee wat het probleem kan zijn. Gebruik gewoon treinen van begin naar eindpunt, gaat altijd goed
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:13:59 #146
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_60570870
Mja ga het straks toch proberen of ik het 2 kanten op winstgevend kan krijgen.

Snap dat als ik 10 miljoen liter water heb liggen ik hier geen winst op maak (te lange tijd) maar als het transferium continue genoeg heeft voor +/- de volgende afvoerlijn dan moeten beide lijnen toch winst maken?

Lange enkele lijnen vind ik niet practisch, verzamel liever een berg en stuur dat dan met een grote trein door. Efficient enzo
Dum de dum
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:33:07 #147
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_60571311
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:13 schreef Fe2O3 het volgende:
Mja ga het straks toch proberen of ik het 2 kanten op winstgevend kan krijgen.

Snap dat als ik 10 miljoen liter water heb liggen ik hier geen winst op maak (te lange tijd) maar als het transferium continue genoeg heeft voor +/- de volgende afvoerlijn dan moeten beide lijnen toch winst maken?

Lange enkele lijnen vind ik niet practisch, verzamel liever een berg en stuur dat dan met een grote trein door. Efficient enzo
Minder uitdaging... Zoveel mogelijk treinen over een spoor laten rijden zonder dat het vastloopt, das veel moeilijker
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_60589031
Ik heb vast weer een noob vraag *cry*
maar als ik een stoplicht wil plaatsen krijg ik 'oversteek borden' en als ik CTRL + stoplicht wil plaatsen dan krijg ik een stoplicht. Zie hier voor het resultaat:



Ik kan dan doormiddle van weer CTRL + 'click' die exit signs edg eraan hangen:



Nu is dus me vraag: Waarom is dit bij mij anders? En is die met de bordjes (eerste foto, linker kant) het zelfde als gewoon het stoplicht (eerste foto, rechter kant) ??
pi_60589256
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 23:54 schreef Moozzie het volgende:
Ik heb vast weer een noob vraag *cry*
maar als ik een stoplicht wil plaatsen krijg ik 'oversteek borden' en als ik CTRL + stoplicht wil plaatsen dan krijg ik een stoplicht. Zie hier voor het resultaat:

[ afbeelding ]

Ik kan dan doormiddle van weer CTRL + 'click' die exit signs edg eraan hangen:

[ afbeelding ]

Nu is dus me vraag: Waarom is dit bij mij anders? En is die met de bordjes (eerste foto, linker kant) het zelfde als gewoon het stoplicht (eerste foto, rechter kant) ??
Het zijn geen 'oversteekborden', het zijn semaforen die precies dezelfde werking hebben als de lichten. Je kunt in de opties instellen vanaf welk jaar de semaforen vervangen worden door lichten. Je kunt uiteraard ook door CTRL+click, dit handmatig doen. Het makkelijkst is om in de patch opties het 'automatisch semaforen plaatsen voor..' naar beneden te zetten.
pi_60589565
Oke bedankt, ik wist niet wat het was. ik heb het jaartal naarbeneden gezet en nu heb ik gewoon stoplichten. Kijkt wat prettiger. Bedankt voor je snelle reactie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')