EvaLeonieHerfkens | zaterdag 14 juni 2008 @ 16:14 |
Ik heb laatst een nieuwe auto gekocht voor een familielid, een Peugeot 207 Cool 'n Blue. Die is er in 2 smaken: met een supertrage 'normale' 1.4 motor en met een nog steeds maar iets minder supertrage 1.4 VTi motor van BMW. Als het goed is heb ik die laatste gekocht, staat ook op de factuur, echter ik kan nergens vinden dat het ook daadwerkelijk de VTi is en wil zeker weten dat ik niet geflest ben. Ook niet achter op de auto ofzo, zoals vroeger. Een kentekencheck levert alleen op dat het een 207 is. Hoe kan ik met het blote oog onder de motorkap zien dat het de VTi is? Ik heb de ballen verstand van auto's. En ik heb al even op internet gezocht, maar kan er niks over vinden. | |
BolleSmurf | zaterdag 14 juni 2008 @ 16:20 |
Misschien ff langs de Peugeotdealert ... | |
EvaLeonieHerfkens | zaterdag 14 juni 2008 @ 16:32 |
quote:Ja LOL, die heeft hem aan me verkocht en als ik die 100% zou vertrouwen dan zou ik de vraag hier niet stellen. ![]() | |
Rosbief | zaterdag 14 juni 2008 @ 16:41 |
De VTi sprint 3 sec sneller naar de 100, dat moet wel merkbaar zijn lijkt me. En zoniet, wat maakt het dan uit? ![]() | |
Salatrel | zaterdag 14 juni 2008 @ 16:41 |
naar een andere peugeot dealer? | |
thaduck | zaterdag 14 juni 2008 @ 16:43 |
Staat toch gewoon op je kenteken vermeld als kW vermogen? Gewoon even opzoeken op autotrader ofzo wat het vermogen is van beide modellen en dan weet je het snel genoeg. | |
EvaLeonieHerfkens | zaterdag 14 juni 2008 @ 16:46 |
quote:Wie zegt dat dat kenteken klopt? Daar staat ook maar gewoon op wat de dealer heeft laten registreren, toch? | |
EvaLeonieHerfkens | zaterdag 14 juni 2008 @ 16:50 |
quote:Ik wil krijgen waar ik voor betaald hebt. Die VTi is inderdaad behoorlijk sneller, maar als je geen praktisch vergelijkingsmateriaal hebt kun je met die info niet zoveel. Ik weet alleen dat het betreffende familielid zei dat de auto "erg traag optrekt", terwijl ze een auto gewend is die maar marginaal sneller was. Dus ik wil binnenkort gewoon nog even bij d'r langsgaan, even de motorkap opentrekken en me ervan verzekeren dat het oké is. Dan is wat mij betreft de kous af, en moet ze het er maar mee doen. ![]() | |
DroogDok | zaterdag 14 juni 2008 @ 16:54 |
quote: ![]() Maar laat hem anders op een rollerbank zetten, dan weet je het vermogen snel genoeg. | |
EvaLeonieHerfkens | zaterdag 14 juni 2008 @ 17:01 |
quote:Het lijkt mij, dat als je een auto verkoopt voor meer geld dan die volgens de catalogus waard is, je als dealer het verschil in eigen zak kunt steken. Lijkt mij. Magoed, misschien heb je wel gelijk, en is dit een typisch geval van "zoals de waard is...". ![]() quote:Ik weet dat dat kan, maar is mij teveel gedoe. Er moet toch iets zijn onder de motorkap waaraan een 'kenner' meteen kan zien wat voor broembroem erin zit? | |
DroogDok | zaterdag 14 juni 2008 @ 17:04 |
quote:Een mooie afdekkap met een VTi logo? | |
EvaLeonieHerfkens | zaterdag 14 juni 2008 @ 17:10 |
quote:Was het maar zo'n feest... ![]() | |
Impala-neuker | zaterdag 14 juni 2008 @ 17:20 |
Logo is idd niet zichtbaar, maar het verschil is wel duidelijk zien omdat de motor er compleet anders uitziet. ![]() ![]() | |
thaduck | zaterdag 14 juni 2008 @ 17:30 |
quote:Volgens mij kunnen ze dat niet flessen, dat wordt bepaald door de RDW dacht ik. | |
EvaLeonieHerfkens | zaterdag 14 juni 2008 @ 17:37 |
quote: ![]() Mag ik vragen hoe je aan deze pica bent gekomen? | |
Impala-neuker | zaterdag 14 juni 2008 @ 17:41 |
Uit peugeotdocumentatie, anders informeer voor de zekerheid bij je dealer, of trek daar 2 kappen open ter controle. | |
EvaLeonieHerfkens | zaterdag 14 juni 2008 @ 17:50 |
quote:Oké, tanx!!! ![]() Overigens, toch maar weer ff gezocht (dit keer met het woordje engine erbij ![]() ![]() | |
DarkerThanBlack | zaterdag 14 juni 2008 @ 17:57 |
quote:Laat ik het leuk maken, volgens deze website klopt het namelijk niet: http://www.peugeot.com/en(...)es/engine-types.aspx De linker is dan de VTI en de rechter is de HPT. HPT/THP: ![]() VTI: ![]() En volgens de website is de HPT weer iets beter dan de VTI. | |
EvaLeonieHerfkens | zaterdag 14 juni 2008 @ 18:33 |
quote:Precies, had ik ook al gevonden. En er is ook nog een 'gewone' 1.4 (instapmodelletje), die ik zeker niet moet hebben (0 naar 100 in 15 sec). Daar kan ik nergens plaatjes van terugvinden, maar die zal er vast weer héél anders uitzien. . ![]() Afijn, volgens mij is het de linker en volgens de site die je hier noemt zou het dus allemaal kloppen. Iedereen bedankt voor de hulp! ![]() | |
GT3 | zaterdag 14 juni 2008 @ 19:45 |
Anders check je even het kenteken bij de rdw en ga je naar het tab blad Eigenschappen. Daar staat aan gegeven wat het motorvermogen en de cilinder inhoud van de auto is. staat ook op de kenteken papieren trouwens...... een 207 1.4 heeft 53kW (73 pk) met 1360 cc een 207 1.4 16v heeft 65 kW (88 pk) met 1360 cc een 207 1.4 16v VTi heeft 70 kw (95 pk) met 1367 cc | |
EvaLeonieHerfkens | zaterdag 14 juni 2008 @ 20:32 |
quote:Tanx! Ik had het kenteken al op andere sites gecheckt maar die vonden bijna geen info. Volgens de RDW is het die met 70 kW en 1397 cm3, dus dat klopt ook. | |
Barcaconia | zaterdag 14 juni 2008 @ 23:17 |
quote:Die HPT heeft ook een turbo zo te zien, dat kun je dus meteen wegstrepen. | |
Fastmatti | zondag 15 juni 2008 @ 23:10 |
quote:Niet zo gek dat die traag is. Ding weegt leeg 1150kg en dan is 95pk gewoon veel te weinig. Dat was 15 jaar geleden ook al het geval, maar mensen verwachten gewoon niet dat zo'n kleine auto zo zwaar is geworden. |