abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2008 @ 18:30:23 #26
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_59799416
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:53 schreef Cat22 het volgende:
En nou ben ik even minder blij. Morgenavond gaan moeder en kinderen al naar een nieuw huis ivm mijn vakantie a.s. zaterdag. Ik wist natuurlijk dat het eraan zat te komen maar het is toch even blegh. Ik had op donderdag of vrijdag gerekend.
Maar zo is het het beste. Moeder moet dan twee dagen in het asiel blijven, wordt donderdag gesteriliseerd en kan daarna terug naar haar baas. En de kleintjes gaan naar een gastgezin tot ze geadopteerd worden.

Mijn eigen katten zullen er blij mee zijn, zo hebben ze nog een paar dagen exclusief Cat-recht voor ik op vakantie ga. En dat is ook belangrijk. Daarna zal er wel gauw genoeg een nieuw nestje komen.

Dat wordt vanavond veel knuffelen en spelen met ze!
Hè balen zeg dat ze nu al weg moeten maar inderdaad, verwen je eigen katten maar eens lekker voordat je op vakantie gaat Ik betrap me er ook wel eens op dat ik die vergeet met de kleintjes. Ik zag trouwens dat jouw moederpoes en kittens en eigen katten gewoon naast elkaar zitten te eten. Ging dat meteen goed?

Helaas heeft arme kleine Bits het niet gehaald , maar ik heb net alweer telefoon gekregen voor een zwangere moederpoes dus het derde nestje komt er al aan.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_59803209
Ik las het droevige nieuws net. Arm kleintje. Hopelijk kun je van het derde nestje een langer topic aanmaken (gaat wel hard zo! )

Eten ging niet meteen goed samen en ik heb er ook niet op aangedrongen. Ieder kattestel heeft altijd zijn eigen bakje. Maar na een week zorgden twee wandelende vuilnisbakken en een nieuwsgierig kitten voor dit mooie plaatje.
Iza heeft altijd honger, als ik met mijn bord op de bank zit kijken twee grijze ogen me verlangend aan en dan valt er af en toe zomaar, per ongeluk, een beetje vlees van het bord. In het begin vroeg ze er zelf om, met haar poot op de rand van het bord, maar dat heb ik haar gauw afgeleerd. Nu heeft ze keurige tafelmanieren en daarvoor wordt ze beloond.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:11:44 #28
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_59824842
Het is een leuk stelletje, jammer dat de tijd dan zo vlug gaat hé ? Enne die krant op de foto, is dat het zondagsnieuws ? Hij ziet er zo bekend uit
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_59828338
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:56 schreef Cat22 het volgende:
Ik las het droevige nieuws net. Arm kleintje. Hopelijk kun je van het derde nestje een langer topic aanmaken (gaat wel hard zo! )

Eten ging niet meteen goed samen en ik heb er ook niet op aangedrongen. Ieder kattestel heeft altijd zijn eigen bakje. Maar na een week zorgden twee wandelende vuilnisbakken en een nieuwsgierig kitten voor dit mooie plaatje.
Iza heeft altijd honger, als ik met mijn bord op de bank zit kijken twee grijze ogen me verlangend aan en dan valt er af en toe zomaar, per ongeluk, een beetje vlees van het bord. In het begin vroeg ze er zelf om, met haar poot op de rand van het bord, maar dat heb ik haar gauw afgeleerd. Nu heeft ze keurige tafelmanieren en daarvoor wordt ze beloond.
Geweldige foto
Stoer ook die kitten die toch gewoon naast die zware botten zijn deel van het prakje eet.
pi_59871718
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:11 schreef deedeetee het volgende:
Het is een leuk stelletje, jammer dat de tijd dan zo vlug gaat hé ? Enne die krant op de foto, is dat het zondagsnieuws ? Hij ziet er zo bekend uit
Klopt! Da's het zondagsnieuws oftewel kitten-leesvoer cq. onderlegger.

Inmiddels zijn de poesjes naar een nieuw gezin en is Iza als het goed is vandaag gesteriliseerd. Zij gaat dan terug naar haar oude baas. Ze heeft goed voor haar meiden gezorgd, bij het gastgezin zijn nog 6 andere kittens, ook zo'n 6 weken oud. Mijn meiden zijn een stuk groter! Iza's siamese bloed zal daar ook wel een rol in hebben gespeeld denk ik.

Het gastgezin heeft een hondje en Rydag heeft al meteen vanuit de bench laten merken dat ze haar vrouwtje wel staat. Blijkbaar laten de andere kittens met zich sollen, deze dame zet een hoge rug op.
Ik ga de site in de gaten houden om te kijken of ze al geadopteerd zijn. En na volgende week zal er wel weer een ander nestje (en topic) komen.

Het is wel vreemd, zo'n stil huis, maar gelukkig heb ik nog twee katten rondwandelen die hun aandacht wel opeisen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_59872058
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 18:42 schreef Cat22 het volgende:

[..].

Inmiddels zijn de poesjes naar een nieuw gezin en is Iza als het goed is vandaag gesteriliseerd. Zij gaat dan terug naar haar oude baas. Ze heeft goed voor haar meiden gezorgd, bij het gastgezin zijn nog 6 andere kittens, ook zo'n 6 weken oud. Mijn meiden zijn een stuk groter! Iza's siamese bloed zal daar ook wel een rol in hebben gespeeld denk ik.
Wat ik niet helemaal snap: Iza gaat terug naar haar oude baas? Hoe is ze dan bij Redcat beland?
pi_59872164
Uit de OP:
quote:
Mijn verhaal:

Vandaag mocht ik mijn eerste nestje ophalen. Dit nestje heeft een ander verhaal dan de meeste gezinnetjes. De moeder is een ex asielkat uit een gezin waar ze zich niet aan de afspraken hebben gehouden. In plaats van haar te laten steriliseren (hebben ze vooraf nog voor betaald ook) heeft ze inmiddels twee nestjes gekregen. Nu is ze dus terug bij het asiel met haar kinderen en mag ze de komende vier weken bij mij doorbrengen. Daarna worden zij en haar kinderen geadopteerd. Mams wordt over een week of 2 gesteriliseerd en mag evt. terug naar de eigenaar als hij de sterilisatiekosten betaalt.
En de eigenaar wil die kosten betalen dus gaat ze terug naar haar oude adres.
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:22:08 #33
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_59872484
Echt wat goed dat er mensen zijn die dit doen
Respect voor Cat22 en Poeke.

en niet alleen omdat ik nu meer geëmotioneerd ben door het sterven van mijn kat

Is er al eens een kitten bij jullie weggegaan ( naar een ander gezin ) en zo ja; hoe reageerden de moederpoes/andere kittens daarop?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_59872658
Ik heb moeder een keer alleen in haar kamer gesloten en daar was mevrouw het duidelijk niet mee eens. Toen ik er één kitten bij zette was het meteen goed, ook al zaten de andere twee boven.

Maar eigenlijk zou je het Poeke moeten vragen.
Zoals je in mijn verhaal kunt lezen is dit mijn eerste nestje en zijn de kittens naar een ander gastgezin gegaan, dus ik kan er niks over zeggen. Maar ik verwacht dat dat wel meevalt, zeker voor de kittens. Katten zijn wat dat betreft niet als mensen. Al zou moeder het laatste kitten wel een poosje kunnen gaan zoeken omdat er dan niemand meer is. En als een kitten alleen achterblijft zal hij zich sneller vervelen bij gebrek aan kameraadjes.

Wat erg dat je kat is overleden, ik ken de pijn... sterkte!

Enne... alle mensen die complimentjes geven: dank! Het is gewoon (meestal) hartstikke leuk en je krijgt er zoveel voor terug! Ik zou jullie zeker aanraden naar een soortgelijk initiatief in je buurt te zoeken. Of word vrijwilliger bij de dierenbescherming of ga vrijwilligerswerk in het asiel doen.
pi_59872921
Maar is Iza dan weggehaald bij die eigenaar omdat ze weer zwanger was? Het eerste nestje heeft Iza wel bij haar eigenaar gekregen?
pi_59873214
Het eerste nestje is ook bij Redcat aangeboden voor plaatsing. Dat heeft Redcat gedaan onder de strikte voorwaarde dat Iza door de eigenaar naar de DA werd gebracht voor haar sterilisatie. En dat is dus duidelijk niet gebeurd en nu moesten ze Iza dus een poos missen zodat Redcat zeker wist dat het nu wel ging gebeuren.
  donderdag 3 juli 2008 @ 23:12:36 #37
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_59877661
Je kunt op een gegeven moment zoveel voorkauwen en nog doen mensen domme dingen. Grr..

Wat betreft het afscheid tussen moeder en kittens en kittens onderling. Mijn eerste nestje 3 maanden terug had een heel oplettende moederpoes Sterre. Ze verloor haar kittens geen moment uit het oog en als ze verder dan een meter van haar liepen of in de buurt kwamen van iets gevaarlijks (trap, andere katten etc) sleepte ze ze aan hun nekvel/oren en zelfs staart weer terug. Ik moet zeggen dat ik ze daarom eigenlijk ook nooit gescheiden heb van elkaar.

Toen de dag aanbrak dat ze geadopteerd zouden worden gingen in eerste instantie 3 van de 4 kittes weg; mama is toen duidelijk op zoek gegaan naar haar andere kittens maar dat duurde 1 nachtje en toen leek ze het wel vergeten, ik denk ook omdat ze er nog 1 had om voor te zorgen. Toen deze weg ging eigenlijk hetzelfde verhaal dus gelukkig geen drama's. Ik heb extra aandacht aan haar gegeven en met haar gespeeld etc om haar af te leiden en alles was na een dagje weer in orde.

In het tweede nestje is het helaas niet zover gekomen en het derde nestje moet nog komen dus misschien is het nu helemaal anders
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')