abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:02:39 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59329386
Ola.

Ik zoek voor Baloe een goed teken en vlooien middel. Hij kreeg altijd bayer advantage, maar das niet voor teken (en hij stikt er echt van)

Frontline helpt helaas niet bij Baloe. Niet tegen vlooien, en ook niet tegen teken.

Het liefst heb ik pipetjes.

Iemand?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:11:31 #2
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_59329624
Haaai Q

Ik ken een aantal mensen die dit gebruiken en daar zeer tevreden over zijn.
http://diergeneesmiddelen.info/bestanden/EXILVectocyt.html

Succes met Baloetje
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_59329775
Wij hebben nu Exil, werkt prima en is ook nogeens goedkoper dan Frontline!
pi_59330056
Wij gebruiken ook Exil voor onze katten, en dat spul werkt goed.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_59330138
Nou is het wel zo dat de last van teken erg gebonden is aan gebieden. Ik vind het er erg op lijken dat je bijvoorbeeld op zandgrond er meer last van hebt... Ik heb hier in Groningen nog nooit een teek gezien op mijn katten, en ook niet op mezelf. Maar ik las laatst ook een bericht hier op Fok! over een tekenplaag in Amsterdam...
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:34:20 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_59330332
Ik heb af en toe last van teken (Rotterdam-Ommoord), maar dat kan te maken hebben met de herinrichting van onze parkeerplaats, waardoor een gewoonlijk ondoordringbaar oerwoud van 10x50m nu een zandvlakte is.
Ik gebruik Advantage tegen vlooien (FrontLine is sinds vorige jaar niet meer effectief), de teken los ik op met een scherp gepunte pincet.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:37:10 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59330445
iemand enig idee hoe duur die exil is?

Ik heb net de DA gebeld en die gebruikt practic. 3 pipetten a 25 euro.

Die exil kan gewoon in de bek lees ik? of door het voer?
pi_59330475
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:37 schreef Qwea het volgende:
iemand enig idee hoe duur die exil is?

Ik heb net de DA gebeld en die gebruikt practic. 3 pipetten a 25 euro.

Die exil kan gewoon in de bek lees ik? of door het voer?
Volgens mij 6 pipetten voor 17-20 euro bij onze dierenwinkel!
pi_59331067
4 ampullen voor een kat, dus een jaar bescherming, is volgens mij iets van 30 euro en een beetje... maar ja, Baloe is een hond, toch? Bij onze katten ging de Exil in de nek.
  donderdag 12 juni 2008 @ 12:00:05 #10
19242 yavanna
Results may vary.
pi_59331157
Stronghold vind ik het beste anti vlo/worm produkt dat momenteel te verkrijgen is, werkt echter niet tegen teken. Bij de DA's een stuk duurder dan wanneer je het via een webshop besteld. Ik bestel het altijd hier, http://www.de-dierenarts.nl/
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:52:53 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59334464
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:00 schreef yavanna het volgende:
Stronghold vind ik het beste anti vlo/worm produkt dat momenteel te verkrijgen is, werkt echter niet tegen teken. Bij de DA's een stuk duurder dan wanneer je het via een webshop besteld. Ik bestel het altijd hier, http://www.de-dierenarts.nl/
\

heb ik niks aan. MOet ook voor teken hebben.

Ga maar practic halen denk ik. Dierenwinkel heeft geen exil meer
pi_59371673
en dat spul wat ze bij verschillende drogisterijen verkopen?
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  vrijdag 13 juni 2008 @ 20:04:18 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59372359
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 19:43 schreef Dandilion het volgende:
en dat spul wat ze bij verschillende drogisterijen verkopen?
bij drogisterijen hoef ik iig niks vandaan voor mn hond dank je vriendelijk

Heb practic gehaald
pi_59472173
Ik heb geef deze even een klein kickje, want ik moet mijn hondje volgende week ook weer behandelen en ik tijwfel nog een beetje.

Ik heb bij de dierenspeciaalzaak excil tick off gekocht. Zes knijpampullen voor 22,95. Een knijpampul is genoeg voor een hondje voor 15 kilo (zwaarder, dan twee ampullen per keer gebruiken) en moet in de nek. Het beschermt vier weken tegen teken en ik geloof drie maanden tegen vlooien. Met zes ampullen kun je dus een half jaar vooruit (of je moet een zwaardere hond hebben, dan drie maanden dus).

Mijn hondje is heel klein (2 kilo) en gaf nogal een nare reactie op de excil. Hij kreeg er jeuk van, ging aan zijn pootjes bijten en zijn vacht kleurde helemaal zwart op de plek van aanbrengen. Het leek wel verbrand of zo.

Ik moet volgende week met hem naar de DA voor zijn enting, dus dan ga ik meteen advies vragen over iets anders.

Maar ik hoor ook veel positieve geluiden over dit spulletje, dus ik wilde het je toch even melden!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  dinsdag 17 juni 2008 @ 23:49:05 #15
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_59476017
Ik heb die practic vorig jaar gekocht en die werkt niet helaas. Mijn enige behandelde hond is ook de enige die wel teken had. Er zijn maar heel weinig middelen die ook tegen teken werken. Bij mijn weten hier Practic en Tic-Fence, en over dat laatste heb ik ook al slechte berichten gehoord.
Vriendin van me woont in België aan het bos en daar wemelt het van de teken, zij gebruikt Advantic/x? en dat werkt bij haar perfect, ik kan het hier nergens vinden.
Exil en Frontline werken al niet eens meer afdoende tegen vlooien ( en werken beide NIET tegen teken ) , heel veel vlooien zijn schijnbaar al resistent. Voor vlooien zijn advocate en stronghold erg goed.
Ik geef nu vis-knoflookolie capsules tegen de vlooien, en ik spray ze in met tea tree oplossing, dat werkt wel maar daar moet ik dus wel aan denken als ik naar het bos of veld ga.
En na elke wandeling alle 4 de honden checken op teken en teken meteen verwijderen, ze geven pas lyme door na 48 uur, dus als je ze meteen hebt dan kan er niet veel gebeuren, zelfs niet als het besmette teken zijn.
Verder NOOIT met je handen de teken verwijderen, altijd met pincet of tekentang. Ik ken mensen die zelf besmet zijn met lyme doordat ze het met de hand deden en dat is echt niet fijn...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 18 juni 2008 @ 00:37:05 #16
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_59477205
Is Stronghold niets? of is dat alleen tegen vlooien?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 18 juni 2008 @ 08:45:03 #17
176471 oh-oh
pi_59480060
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 00:37 schreef tonja het volgende:
Zie mijn bericht 1 post hoger :
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 23:49 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb die practic vorig jaar gekocht en die werkt niet helaas. Mijn enige behandelde hond is ook de enige die wel teken had. Er zijn maar heel weinig middelen die ook tegen teken werken. Bij mijn weten hier Practic en Tic-Fence, en over dat laatste heb ik ook al slechte berichten gehoord.Vriendin van me woont in België aan het bos en daar wemelt het van de teken, zij gebruikt Advantic/x? en dat werkt bij haar perfect, ik kan het hier nergens vinden.
Exil en Frontline werken al niet eens meer afdoende tegen vlooien ( en werken beide NIET tegen teken ) , heel veel vlooien zijn schijnbaar al resistent. Voor vlooien zijn advocate en stronghold erg goed.
Ik geef nu vis-knoflookolie capsules tegen de vlooien, en ik spray ze in met tea tree oplossing, dat werkt wel maar daar moet ik dus wel aan denken als ik naar het bos of veld ga.
En na elke wandeling alle 4 de honden checken op teken en teken meteen verwijderen, ze geven pas lyme door na 48 uur, dus als je ze meteen hebt dan kan er niet veel gebeuren, zelfs niet als het besmette teken zijn.
Verder NOOIT met je handen de teken verwijderen, altijd met pincet of tekentang. Ik ken mensen die zelf besmet zijn met lyme doordat ze het met de hand deden en dat is echt niet fijn...
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 18 juni 2008 @ 10:47:38 #18
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59482600
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 00:37 schreef tonja het volgende:
Das dus alleen tegen vlooien. Ik heb naast practic ook nog iets gekocht iets met de naam martin... ik zal vanaaf even kijken wat het is. Ik heb bij Baloe iig nog geen teken weer gevonden
pi_59489614
Exil is hele enge troep, misschien niet voor vlooien teken, maar om te ontwormen wel.
Heb op andere forums al meerdere verhalen gelezen van hele zieke dieren na behandeling en zelfs katten die erdoor zijn overleden.
Ik zou de gok niet nemen.

Frontline is een heel goed merk. Daarnaast heb je stronghold, die kun je allleen bij de dierenarts vekrijgen en ontwormd ook tevens.
Weet goed dat middelen die je bij de dierenarts koopt altijd goed en veilig zijn. Exil wordt niet bij de dierenarts verkocht en wordt door dierenartsen ook sterk afgeraden om te grbruiken.
  woensdag 18 juni 2008 @ 15:31:53 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59490312
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 15:10 schreef Kissi4 het volgende:
Exil is hele enge troep, misschien niet voor vlooien teken, maar om te ontwormen wel.
Heb op andere forums al meerdere verhalen gelezen van hele zieke dieren na behandeling en zelfs katten die erdoor zijn overleden.
Ik zou de gok niet nemen.

Frontline is een heel goed merk. Daarnaast heb je stronghold, die kun je allleen bij de dierenarts vekrijgen en ontwormd ook tevens.
Weet goed dat middelen die je bij de dierenarts koopt altijd goed en veilig zijn. Exil wordt niet bij de dierenarts verkocht en wordt door dierenartsen ook sterk afgeraden om te grbruiken.
Misschien moet je voor de verandering eens gaan lezen. Nog 1x dan Frontline en Stronghold IS NIET VOOR TEKEN!
  woensdag 18 juni 2008 @ 15:48:43 #21
176471 oh-oh
pi_59490810
Een van mijn honden heeft ook eens een allergische reactie gehad op Exil.
Hij heeft echt letterlijk 3 dagen met wijdopen ogen als een debiel om de salontafel gesjeesd, en hij had een rare tic met zn hoofd. Echt of ie vol op de speed zat of zo.
Het shitte is dat het via de huid de bloedbaan in gaat dat spul, en dat je dus bijna niks kan doen om het snel te neutraliseren. Mij werd toen aangeraden hem af te spoelen met melk, bijna niet te doen omdat ie zo strak stond te stuiteren, en het hielp ook niks. Hij moest het echt er uit lopen, en ik ben echt blij dat ie daar niks aan over heeft gehouden want het was echt eng.
( Groucho Marx )
  woensdag 18 juni 2008 @ 16:42:30 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59492492
serieus?

En dan te bedenken dat ik het dus gewoon wilde halen
pi_59494996
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 15:31 schreef Qwea het volgende:

[..]

Misschien moet je voor de verandering eens gaan lezen. Nog 1x dan Frontline en Stronghold IS NIET VOOR TEKEN!
Misschien moet je dan gewoon ff lezen op een verpakking frontline pipetten, het is ook tegen tekene!!
Maar dat betekend natuurlijk niet dat ze ze niet meer kunnen krijgen.

Beetje normaal reargeren is ook een vak.
  woensdag 18 juni 2008 @ 18:55:41 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59495654
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 18:20 schreef Kissi4 het volgende:

[..]

Misschien moet je dan gewoon ff lezen op een verpakking frontline pipetten, het is ook tegen tekene!!
Maar dat betekend natuurlijk niet dat ze ze niet meer kunnen krijgen.

Beetje normaal reargeren is ook een vak.
frontline is niet tegen teken. Heb oude pipetten hier liggen die ik niet gebruik en daar staat op vlooien. DA zegt ook alleen vlooien. Dus of reageren mbt de teken, of niet
pi_59495848
Ik werk in een dierengroothandel en daar verkopen wij veelvuldig frontline.
Daar staat op vlooien, teken en luizen.
Je zegt het zelf al, oude pipetten heb je liggen, het kan dus veranderd zijn in de tussentijd.

Anders moet je voor teken voor een Scalibor tekenband gaan. Is in twee lengtes verkrijgbaar.
Wordt ook bij de dierenarts verkocht. Werkt 6 maanden.
Die van Exil Tick Off werkt ook 6 maanden staat erop, maar hij werkt 3 maanden goed en dan werkt hij nog 3 maanden uit, dus niet meer volledig.
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:42:11 #26
176471 oh-oh
pi_59498600
Die scalibor tekenbanden daar heb ik de ergste hororverhalen over gehoord, brrrrrr.
Zijn ook absoluut niet geschikt voor kleine honden. Plus dat je niet eens meer lekker met je eigen hond kan kroelen zonder telkens je handen te moeten wassen, lekker dan. Frontline is dan pas heel kort ook tegen teken.
Ik ben nooit een frontline fan geweest, dus ik laat ze mooi waar ze zijn.
( Groucho Marx )
  woensdag 18 juni 2008 @ 22:02:38 #27
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59501584
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 19:01 schreef Kissi4 het volgende:
Ik werk in een dierengroothandel en daar verkopen wij veelvuldig frontline.
Daar staat op vlooien, teken en luizen.
Je zegt het zelf al, oude pipetten heb je liggen, het kan dus veranderd zijn in de tussentijd.

Anders moet je voor teken voor een Scalibor tekenband gaan. Is in twee lengtes verkrijgbaar.
Wordt ook bij de dierenarts verkocht. Werkt 6 maanden.
Die van Exil Tick Off werkt ook 6 maanden staat erop, maar hij werkt 3 maanden goed en dan werkt hij nog 3 maanden uit, dus niet meer volledig.
banden krijgt ie niet en die pipetten zijn nog geen 6 maanden oud
  woensdag 18 juni 2008 @ 22:04:13 #28
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59501643
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 20:42 schreef oh-oh het volgende:

Ik ben nooit een frontline fan geweest, dus ik laat ze mooi waar ze zijn.
idem dito. Baloe krijgt er jeuk van, gaat er van rennen door het hele huis, krabben en is kei onrustig.

Dat spul wat ik nou heb doet het ook goed ;

spot on van bob martin.

Pipetten.
pi_59508788
Nog een idee heb ik dan.
Spullen van Ecostyle, hebben jullie die wel eens geprobeerd?
Die zijn veilig voor mens en dier, misschien is dat wat?
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2010 @ 18:49:33 #30
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_82752380
Heeft er iemand ervaring met de halfjaarlijkse Program injectie tegen vlooien bij katten?

Mijn dierenarts heeft nu een puike actie, na een half jaar is de vervolginjectie gratis [/Hollander]
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  zondag 13 juni 2010 @ 23:41:48 #31
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_82768711
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:49 schreef Skaai het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de halfjaarlijkse Program injectie tegen vlooien bij katten?

Mijn dierenarts heeft nu een puike actie, na een half jaar is de vervolginjectie gratis [/Hollander]
Daar ben ik ook benieuwd naar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')