Ik kom trouwens nog geen bron tegen waaruit blijkt dat het een echte uitdrukking is.quote:
Veel gaat over een theatervoorstelling, dan zie ik nog b.v. ‘Vereniging ter behoud van het Nietszeggende Spreekwoord’ die ook spreuken als:quote:
voeren, nog wat sites met enigszins scabreuze insteek. Ik heb het (alhoewel ik het ook niet ken) geīnterpreteerd als ‘nu voorzorgsmaatregelen nemen voorkomt later ellende’.quote:De aandeelhouder wint
Al draagt een aap een gouden ring, het blijft een aap
Nu komt de aap door de mand
Als je op dbnl.org zoekt, waar Stoet opstaat, en Harrebomée, dan vind je de uitdrukking ook niet. Het lijkt me dan ook een tamelijk ‘nieuw’ spreekwoord.quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kom trouwens nog geen bron tegen waaruit blijkt dat het een echte uitdrukking is.
848 hits.quote:
Dit commissielid zegt dat jij alleen maar naar het aantal hits hebt gekeken en niet naar de inhoud. Da's inderdaad te pover om dus te kunnen spreken van een uitdrukking.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:33 schreef ruud.nl het volgende:
Och gut, moet het eerst door een commissie goedgekeurd worden of een minimum aantal hits op google hebben voordat het de titel 'uitdrukking' mag dragen?
Ik heb helemaal niet naar het aantal hits gekeken, maar reageerde op de opmerking van Roquefort.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit commissielid zegt dat jij alleen maar naar het aantal hits hebt gekeken en niet naar de inhoud. Da's inderdaad te pover om dus te kunnen spreken van een uitdrukking.
Of je het aantal nou wel of niet hebt meegewogen, je conclusie was in ieder geval niet zo sterk. Maar dat punt was al gemaakt.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:35 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet naar het aantal hits gekeken, maar reageerde op de opmerking van Roquefort.
Naar aanleiding van die zoekopdracht heb ik geconcludeerd dat het als uitdrukking wordt gebruikt, maar blijkbaar heeft de commissie het nog niet goedgekeurd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |