abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59407133
Vloedgolf van minimal? De laatste tijd? Richie Hawtin een verademing daartussen?

ik wil niet de muzieksnob uithangen maar minimal is ontstaan in het begin van de jaren 90 en heeft wat mij betreft zijn hoogtepunt aan het eind van hetzelfde decennium gehad.

Als je echt een verademing zoekt binnen het elektronica continuüm ga dan eens graven in de archieven van Tresor, Basic Channel / Chain Reaction, UR, Metroplex en soortgelijke labels.

Wat je zult vinden is briljante (minimal) techno waar de hedendaagse "scene" (:r woord) slechts een vage schim van is .

Ik sluit even af met een quote van Burial:
"I like underground tunes that are true and mongrel and you see people trying to break that down, alter its nature. Underground music should have its back turned, it needs to be gone, untrackable, unreadable, just a distant light."
pi_59407556
quote:
Op zondag 15 juni 2008 14:46 schreef qub het volgende:
Omdat Hawtin zijn tracks zo opbouwt dat er steeds op subtiele wijze weer een nieuw geluid bijkomt. Dat is juist het leuke aan minimal, het is in principe luistermuziek maar doet zijn werk op de dansvloer ook.
vroeger ja, nu niet meer.
pi_59407618
Met 'nu' bedoel je Transitions?
quote:
Op zondag 15 juni 2008 15:35 schreef Pie.cr het volgende:

Wat je zult vinden is briljante (minimal) techno waar de hedendaagse "scene" (:r woord) slechts een vage schim van is .
Precies mijn punt.
pi_59408283
met nu bedoel ik zijn sets nu, hij heeft al een hele tijd niks geproduceerd.
pi_60275504
'k Ga hem vannacht ook checken at 10 days off... ik ben groot fan van z'n hele label en zal zeker losgaan op zn kunsten de komende nacht... maar toch vind ik Jon Gaiser echt net nog een tikkie beter dan dat hij is. Jammer dat die er niet bij is! Daarnaast ben ik heel benieuwd naar Barem, en Heartthrob(M63 album mix)
pi_60346288
De laatste tijd toevallig weer wat Plastikman-albums geluisterd van hem...

[ Bericht 1% gewijzigd door DubzOne op 25-07-2008 18:48:32 ]
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  vrijdag 25 juli 2008 @ 18:24:10 #32
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60346615
Ik vind het altijd zo lekker als hij (en kenmerkend voor hem) op de achtergrond een soort ratel heeft waar hij met het tempo mee zit te klooien. Dat je dus duidelijk hoort dat het ongelijk loopt met het tempo van de muziek, sneller langzamer, beetje plagen, en dan dat geluid het tempo het nummer dat hij draait laten aannemen en dan die bass vol erin. misschien klinkt het een beetje vaag maar ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')