Ik heb 2 weken geleden een prachtig appartement gekocht in een oude hoeve, in deze hoeve zitten zowel koop als huur appartementen en de gemeenschappelijke voorzieningen worden onderhouden door de VVE..
1e confrontatie:
Toen ik het appartement ging opmeten (net na aankoop), kwam ik hem voor het eerst tegen, ik was met mijn ouders broer+vriendin en mijn vriendin en ik.. En kwamen hem tegen in de poort waar hij stond te darten, een gespierde kerel van in de 30+ met langer gegeld haar. Ik me netjes voorgesteld als zijnde nieuwe bovenbuurman en kreeg als reactie: gvd alweer geen lekker wijf... :s Iedereen een beetje raar opkijkend achterlaten..
Deze confrontatie liet toch een beetje vraagtekens achter, en heb de verkopende partij gevraagd hoe de buren waren, en of er nooit klachten/ problemen waren. Hier werd op geantwoord dat hij er altijd heerlijk gewoond heeft en het echt genieten was, tijdens de sleuteloverdracht merkte mijn vader op die het overpositieve argwanend aanhoorde, dat als er zoveel positieve dingen waren er ook vast iets minder positiefs zou moeten zijn, maar dat was er niet... Hij noemde een aantal buren dat het zulke aardige oudere dames waren, en natuurlijk mijn onderbuurman (alleen bij naam noemende, er niks verder over zeggen).
2e confrontatie:
Zelfde dag van de sleuteloverdracht nog met mijn ouders en vriendin spullen verhuist en nog gezamenlijk gegeten. Toen ik mijn ouders uitliet stond hij alweer te darten, en ik probeerde een praatje te maken. Hij reageerde met: of ik nog normaal was om op vrijdag te verhuizen, hij had me maandag pas verwacht, en nee kerel als ik herrie ging maken dan werden we geen vrienden... Ik stond perplex en dit vergalde toch ff echt mijn avond.. Later op de avond zaten een aantal bewoners op de gezamenlijke binnenplaats en ik heb mij netjes voorgesteld, toen weigerde hij me een hand te geven en maakte een afwijzend gebaar.. Dit vond ik toch wel vervelend, en maakte me onzeker of ik wel de juiste beslissing gemaakt heb, (eerste woning). Later sprak een buurvrouw mij erop aan, zij heeft blijkbaar al langer problemen met hem, ze vertelde dat t er heerlijk wonen is, alleen hij verpest het voor iedereen. Agressief tegen medebewoners, commentaar op zaken die hem niet aangaan, en ronduit asociaal als mensen bezoek hebben, en die de auto op ZIJN plek parkeren (er zijn geen vaste parkeerplaatsen)..
3e confrontatie:
Ik was was aan het inruimen en maakte misschien iets meer lawaai dan nodig, en hoorde hem schelden:" GVD BEGINT HET GEZEIK NU AL, en toen gooide hij met een deur ofzoiets..
4e confrontatie:
Ik liet mijn vriendin uit (wij wonen er niet samen en zij ging naar huis), toen ik terugliep (mijn ingang is naast de zijne) hoorde ik hem zeggen, blijf je nou op en neer lopen? ben je een jojo ofzo? ik: sorry? heb je er zo'n last van dan? hij: jazeker heb ik daar last van. ik: nou dan moeten we er eens over praten. Hij: nee ik hoef met jou niet te praten (blijkbaar te onaangepast aan onze maatschappij om een normale discussie te voeren, werd ook al door buurvrouw verteld). En toen ik hem dus confronteerde liep ie naar binnen en zei ie nog iets van: ben nou maar rustig en anders.... Laatste hoorde ik niet meer...
NU probeer ik dus al heel stil te doen, ik loop op sokken (sowieso al) en maak echt geen herrie, en toch heeft hij nogaltijd wat te zeiken... Ik heb de verkopende partij hierover nog eens gemailed, ok vanwege zijn post. en die zou bellen maar heeft hij niet meer gedaan... Nu staat er in het huishoudelijk regelement een heel stuk over harde vloeren en geluidsoverlast, maar ik heb de woning zo gekocht er lag al laminaatvloer, en heb er niks aan hoeven doen, dus het probleem was er ook al bij vorige buurman..
Is hier iets aan te doen? Kan ik dit zien als verborgen gebrek? In het regelement staat een artikel dat de vloer niet meer lawaai mag maken dan 10db en dit gemeten kan worden en de kosten dan zijn voor de in ongelijk gestelde partij, is dit dan op mij verhaalbaar? of is de verkopende partij hier nog voor verantwoordelijk?
sorry voor het lange verhaal...
[ Bericht 0% gewijzigd door Berzerker op 11-06-2008 12:00:01 ]