abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59301166
Ik heb 2 weken geleden een prachtig appartement gekocht in een oude hoeve, in deze hoeve zitten zowel koop als huur appartementen en de gemeenschappelijke voorzieningen worden onderhouden door de VVE..

1e confrontatie:
Toen ik het appartement ging opmeten (net na aankoop), kwam ik hem voor het eerst tegen, ik was met mijn ouders broer+vriendin en mijn vriendin en ik.. En kwamen hem tegen in de poort waar hij stond te darten, een gespierde kerel van in de 30+ met langer gegeld haar. Ik me netjes voorgesteld als zijnde nieuwe bovenbuurman en kreeg als reactie: gvd alweer geen lekker wijf... :s Iedereen een beetje raar opkijkend achterlaten..

Deze confrontatie liet toch een beetje vraagtekens achter, en heb de verkopende partij gevraagd hoe de buren waren, en of er nooit klachten/ problemen waren. Hier werd op geantwoord dat hij er altijd heerlijk gewoond heeft en het echt genieten was, tijdens de sleuteloverdracht merkte mijn vader op die het overpositieve argwanend aanhoorde, dat als er zoveel positieve dingen waren er ook vast iets minder positiefs zou moeten zijn, maar dat was er niet... Hij noemde een aantal buren dat het zulke aardige oudere dames waren, en natuurlijk mijn onderbuurman (alleen bij naam noemende, er niks verder over zeggen).

2e confrontatie:
Zelfde dag van de sleuteloverdracht nog met mijn ouders en vriendin spullen verhuist en nog gezamenlijk gegeten. Toen ik mijn ouders uitliet stond hij alweer te darten, en ik probeerde een praatje te maken. Hij reageerde met: of ik nog normaal was om op vrijdag te verhuizen, hij had me maandag pas verwacht, en nee kerel als ik herrie ging maken dan werden we geen vrienden... Ik stond perplex en dit vergalde toch ff echt mijn avond.. Later op de avond zaten een aantal bewoners op de gezamenlijke binnenplaats en ik heb mij netjes voorgesteld, toen weigerde hij me een hand te geven en maakte een afwijzend gebaar.. Dit vond ik toch wel vervelend, en maakte me onzeker of ik wel de juiste beslissing gemaakt heb, (eerste woning). Later sprak een buurvrouw mij erop aan, zij heeft blijkbaar al langer problemen met hem, ze vertelde dat t er heerlijk wonen is, alleen hij verpest het voor iedereen. Agressief tegen medebewoners, commentaar op zaken die hem niet aangaan, en ronduit asociaal als mensen bezoek hebben, en die de auto op ZIJN plek parkeren (er zijn geen vaste parkeerplaatsen)..

3e confrontatie:
Ik was was aan het inruimen en maakte misschien iets meer lawaai dan nodig, en hoorde hem schelden:" GVD BEGINT HET GEZEIK NU AL, en toen gooide hij met een deur ofzoiets..

4e confrontatie:
Ik liet mijn vriendin uit (wij wonen er niet samen en zij ging naar huis), toen ik terugliep (mijn ingang is naast de zijne) hoorde ik hem zeggen, blijf je nou op en neer lopen? ben je een jojo ofzo? ik: sorry? heb je er zo'n last van dan? hij: jazeker heb ik daar last van. ik: nou dan moeten we er eens over praten. Hij: nee ik hoef met jou niet te praten (blijkbaar te onaangepast aan onze maatschappij om een normale discussie te voeren, werd ook al door buurvrouw verteld). En toen ik hem dus confronteerde liep ie naar binnen en zei ie nog iets van: ben nou maar rustig en anders.... Laatste hoorde ik niet meer...

NU probeer ik dus al heel stil te doen, ik loop op sokken (sowieso al) en maak echt geen herrie, en toch heeft hij nogaltijd wat te zeiken... Ik heb de verkopende partij hierover nog eens gemailed, ok vanwege zijn post. en die zou bellen maar heeft hij niet meer gedaan... Nu staat er in het huishoudelijk regelement een heel stuk over harde vloeren en geluidsoverlast, maar ik heb de woning zo gekocht er lag al laminaatvloer, en heb er niks aan hoeven doen, dus het probleem was er ook al bij vorige buurman..

Is hier iets aan te doen? Kan ik dit zien als verborgen gebrek? In het regelement staat een artikel dat de vloer niet meer lawaai mag maken dan 10db en dit gemeten kan worden en de kosten dan zijn voor de in ongelijk gestelde partij, is dit dan op mij verhaalbaar? of is de verkopende partij hier nog voor verantwoordelijk?

sorry voor het lange verhaal...

[ Bericht 0% gewijzigd door Berzerker op 11-06-2008 12:00:01 ]
pi_59301265
TVP
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:58:37 #3
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_59301292
Hem gewoon op zijn gedrag aanspreken ?
En dat als ie zich als een botte hork blijft gedragen jij geen enkele reden ziet om te letten op hoeveel geluid je maakt ?
zzz
pi_59301298
ik weet niet wat je voor iemand je bent, maar volgens mij zou ik in die situatie toch echt een keer uit mijn slof schieten, en niet zo zuinig ook niet. Je wil daar toch niet op deze manier blijven wonen?
pi_59301310
tvp, meer kan ik niet zeggen.

Vind het klote voor je maar denk dat je je er niet zo veel van aan moet trekken.... zolang hij geen overlast veroorzaakt.
pi_59301396
Volgens mij kan je uit je reacties van de andere buren wel opmaken dat het aan hem ligt, niet aan jou. Ik zou me er dus niet te veel van aantrekken, maar hem ook niet bewust gaan uitdagen door expres heel veel lawaai te gaan maken. Gewoon op een normale manier rekenen houden zoals je dat met elke buur zou doen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_59301430
Weet je trouwens of zijn appartement huur of koop is? Bij huur zou je eens contact op kunnen nemen met de verhuurder om zijn overlast te melden, niet dat dat direct effect zal hebben, maar kan geen kwaad.
pi_59301443
Je kan toch gewoon je schouders ophalen en hem negeren? Ik zou zeker niet op mijn tenen gaan rondlopen als ik jou was.
pi_59301471
Dit lijkt me een typische zaak voor de Rijdende Rechter
Het mooi kotsende meisje.
pi_59301585
Sorry ik ben nogal nieuw hier, wat betekend TVP?

@L.Denninger, dat is dus juist het probleem, ik ben een hoger opgeleid persoon, die het normaal vind om erover te praten en er samen uit te komen. Maar hij is dus voor geen reden vatbaar, komt alleen maar asociaal dom commentaar uit, dus dit is geen oplossing.. Hij is een wel best een gespierde tokkie, dus heb geen zin om fysiek hem te lijf te moeten gaan, dus hou me maar gewoon rustig (niet zozeer voor hem) en negeer hem dan maar. Andere buurvrouw zei dus ook, laat je niet intimideren het is nooit fysiek, maar meer met de mond...

Je kunt makkelijk zeggen trek je er niet zoveel van aan, zo zou ik normaal ook reageren, ben niet iemand die snel zich aangesproken voelt en zich laat intimideren, maja je thuis is toch iets waar je je op je gemak wilt voelen, en zoals een buurvrouw ook zei, als hij er is voel je een soort spanning... Probeer me dus al er niks van aan te trekken, maar als er kosten mee gemoeid gaan worden dan wil ik toch graag weten wie hiervoor moet opdraaien..
Heb gewoonweg geen zin in dom commentaar en vervelend gedrag..
pi_59301608
klote voor je, van jou kant heb je geprobeerd om gelijk te beginnen met een goede buren relatie... dat hij die kans niet pakt tja is zeer spijtig...

geen idee wat je met zo iets aan moet...
I'm not the man you think I am!
pi_59301746
tvp= terugvindpost. Mensen die het topic willen volgen plaatsen een 'lege' post zodat het topic in hun actieve topics komt. Omdat een lege post niet gaat zetten ze tvp neer.
pi_59301764
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:03 schreef Naamah het volgende:
Weet je trouwens of zijn appartement huur of koop is? Bij huur zou je eens contact op kunnen nemen met de verhuurder om zijn overlast te melden, niet dat dat direct effect zal hebben, maar kan geen kwaad.
Zijn appartement is koop, zijn ouders hebben t blijkbaar voorhem gekocht en die komen ook afentoe poetsen, een buurvrouw heeft zijn vader erop aangesproken dat hij soms onhandelaar is en het woongenot vermindert, en hij zou met hem praten, maar ze mocht t vooral niet tegen zijn vrouw zeggen, dus blijkbaar is dat hetgene da nodig is om hem er weg te krijgen ofzo...

Je kunt wel zeggen dat het zijn probleem is, maar toch heb ik geen zin in dit gedoe, en een schreeuwend asociale buurman, die misschien binnekort agressief aan mijn deur staat
pi_59301774
goed alles bijhouden met wanneer wat gebeurde op welke datum. je zelf gewoon netjes gedragen en je verder geen ruk aantrekken van die zak.

TVP betekent TerugVindPost (opdat je het topic terug kan vinden in je "mijn actieve topics" lijstje

edit: iemand was me voor het wordt als "niet netjes" gezien om alleen maar TVP te plaatsen zonder verder commentaar
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_59301803
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:53 schreef Berzerker het volgende:

Is hier iets aan te doen? Kan ik dit zien als verborgen gebrek? In het regelement staat een artikel dat de vloer niet meer lawaai mag maken dan 10db en dit gemeten kan worden en de kosten dan zijn voor de in ongelijk gestelde partij, is dit dan op mij verhaalbaar? of is de verkopende partij hier nog voor verantwoordelijk?

sorry voor het lange verhaal...
Er zal iets staan dat als je een harde vloer hebt je een ondervloer moet gebruiken met 10 db demping. Als je onder je laminaat kan kijken kun je vaak wel zien of er een ondervloer (vaak van die groene platen) onder ligt dan heb zul je je demping wel hebben.

Liggen deze er niet onder zou je het volgens mij wel logisch zijn wanneer dit als een verborgen gebrek aangemerkt kunnen worden.
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:18:59 #16
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_59301818
Terug Vind Post, TVP dus, zo komt hij in je actieve topics. maar je moet er niet veel van aantrekken, hoe beter jij je best gaat doen, hoe harder hij gaat schoppen!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:19:14 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59301828
Je woont boven een Tokkie
Ontopic: gewoon negeren, hij ziet maar, en als-ie te gek wordt, politie bellen.
quote:
In het regelement staat een artikel dat de vloer niet meer lawaai mag maken dan 10db en dit gemeten kan worden
Een vloer maakt sowieso geen lawaai, tenzij je er iets mee doet. Waarschijnlijk staat er dat de vloer 10 dB moet dempen o.i.d.
censuur :O
pi_59302182
Ik zeg tijd voor een housewarmingpartyyyy en nodig heel fok uit...
Of hou het bescheiden en nodig hem ook uit
pi_59302191
@Remco, bedankt voor de ontzettend nuttige bijdrage
Maar indd zoiets staat er, ik zal de vorige eigenaar eens mailen wat er onder het laminaat ligt..

dit is een mail die ik vlak na aankoop gestuurd heb:
Misschien dat je me nog wat vragen kan beantwoorden, hoe zit het met de buren? mensen uit het gebouw? wat zijn het voor mensen? Wel eens spanningen tussen mensen? Waar moet ik vooral rekening mee houden?
Hoe is het qua luidruchtigheid in het gebouw? Wel eens overlast? Mensen die onnodig snel klagen?
En in de zomer qua hitte? Erg warm?

Ik heb het al gekocht dus ik val heus niet terug, maar het is toch altijd fijn om te weten hoe jouw ervaringen daar zijn geweest...

dus eigenlijk heeft ie informatie achter gehouden, ik las dat je als verkoper niks mag achterhouden, soort van informatieplicht hebt.. Hij heeft bij laatste email aangegeven dat het beter zou zijn dit per telefoon te bespreken dus misschien komt er dan toch wat uit...
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:32:27 #20
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_59302198
Klote voor je (verkapte thee V p).
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:36:53 #21
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_59302309
Je hebt dus een chagrijnige buurman en nu loop je te piepen als een klein vogeltje? Ben jij uberhaupt wel eens buiten geweest TS?

/On-topic: gewoon negeren die kerel. Blaffende honden bijten sowieso niet...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:50:39 #22
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_59302686
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:32 schreef Berzerker het volgende:
dus eigenlijk heeft ie informatie achter gehouden, ik las dat je als verkoper niks mag achterhouden, soort van informatieplicht hebt.. Hij heeft bij laatste email aangegeven dat het beter zou zijn dit per telefoon te bespreken dus misschien komt er dan toch wat uit...
Dit klopt wel aardig.

Mijn schoonzus heeft 2jaar geleden ook een huis gekocht waarbij de directe buren ook asociaal tuig waren.
Leverde ze na klacht bijna ¤20.000 op omdat de verkopende partij opzettelijk deze informatie achter gehouden had.

Maar geen idee om de Fok Knokploeg er even op af te sturen?
pi_59302702
Jah, maar verborgen gebreken hebben toch meer met het huis zelf te maken? Iets dat kapot of verouderd is en niet meteen opvalt? Ik denk niet dat een vervelende buur of geluidsoverlast een verborgen gebrek kan zijn, of wel?

Ohw, misschien wel dus, zie post hierboven...
pi_59302892
Klinkt als een vervelend mannetje waar we in deze maatschappij meer dan genoeg van hebben. Praten met zulke types heeft vaak ook geen enkele zin.

Knokploeg nodig, TS?
pi_59303428
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:36 schreef bug_me_not2 het volgende:
Je hebt dus een chagrijnige buurman en nu loop je te piepen als een klein vogeltje? Ben jij uberhaupt wel eens buiten geweest TS?

/On-topic: gewoon negeren die kerel. Blaffende honden bijten sowieso niet...
Ach gut, er reageren hier dus ook afentoe kleine kinderen?

Buurman is niet zozeer chagrijnig, en laat me ook zeker niet intimideren, maar ik heb zoiets ik heb genoeg geld betaald voor een mooi appartement en heb geen zin in zulk tokkie-achtig gedrag... Heel simpel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')